عنوان مقاله:

آموزش نحوه دانلود از یوتیوب

حتما بارها برایتان پیش آمده است که بخواهید ویدیو و فیلمی را از یوتیوب دانلود کنید. هر بار زمان زیادی را صرف چگونگی این کار کردید اما در آخر از دانلود آن صرف نظر کردید؟!

پلتفرم یوتیوب به صورتی طراحی شده است که تنها بتوانید ویدیو ها را به صورت آنلاین تماشا کنید و امکان دانلود به شکل مستقیم را ندارید. هر بار که بخواهید ویدئویی را ببینید، باید دوباره ویدئو را از یوتیوب لود کرده و توسط پلتفرم تماشا کنید. دلیل این کار احتمالا بالا رفتن ورودی یوتیوب و مهم تر از آن نمایش بیشتر تبلیغات و کسب درآمد بیشتر است.

بسیاری از افراد برای استفاده چندباره از ویدیو ها و تماشای آنها در موقعیت های مختلف، باید هر بار به اینترنت و فیلتر شکن متصل شوند. در صورت دسترسی نداشتن به اینترنت هم دیگر نمیتوانند از این پلتفرم استفاده کنند.

دانلود از یوتیوب

همانطور که گفتیم دانلود مستقیم ویدیو از یوتیوب در صورت نداشتن اکانت پرمیوم امکان پذیر نیست. درسته که یوتیوب به صورت رایگان در اختیار افراد قرار دارد اما همین رایگان بودن محدودیت هایی را بوجود آورده است. به همین دلیل این شرکت، اشتراک YouTube Premium را معرفی کرد. یوتیوب پرمیوم سرویسی پولی است که کاربران  با عضویت در آن از مزیت های بسیاری برخوردار میشوند، از جمله:

با YouTube Premium ، می توانید میلیون ها ویدئو را بدون وقفه توسط تبلیغات قبل و در حین ویدیو تماشا کنید.

دانلود ویدیوها برای تماشای آفلاین

زمانی که به اینترنت متصل نیستید، می توانید ویدیوها و لیست های پخش را دانلود کنید تا در زمان نیاز به صورت آفلاین آنها را تماشا کنید.

دانلود ویدیو از یوتیوب با اکانت پرمیوم

1.تماشای ویدئو را در برنامه تلفن همراه YouTube شروع کنید.

2.بر روی گزینه ی Download  که در پایین ویدیو نمایش داده شده است کلیک کنید.

3.کیفیت ویدیو را انتخاب کنید.

4.آیکون Downloaded در پایین ویدیو نمایش داده میشود که نشان دهنده ی کامل شدن دانلود ویدیو است.

می توانید ویدیوهای بارگیری شده خود را در قسمت Library (کتابخانه) یا در قسمت حساب کاربری (Account) خود مشاهده کنید.

دانلود فیلم و ویدیو از یوتیوب

افراد برای دانلود فیلم های یوتیوب به دنبال راه های متفاوتی هستند تا کار خود را راحت تر کنند. یکی از آن راه ها تولید نرم افزار های دانلود فیلم از یوتیوب است. این نرم افزار ها برای دسکتاپ، اندروید و حتی IOS تولید شده اند. همچنین بعضی از سایت ها هم برای دانلود ویدیو از یوتیوب به شما کمک میکنند.

در کنار همه اینها در کشورهایی مانند ایران که قانون کپی رایت در آنها وجود ندارد، افراد اقدام به تولید پلتفرم هایی مانند یوتیوب کرده اند. در یکی از بخش های مقاله یوتیوب فارسی به این موضوع پرداخته ایم.

موضوع دیگر دانلود با لینک مستقیم است که راحت ترین نوع دانلود است. خب باید گفت برای دانلود از یوتیوب با لینک مستقیم شما باید از یک نرم افزار یا یکی از همین سایت ها استفاده کنید.

سایت های دانلود رایگان از یوتیوب

همانطور که بیان شد سایت هایی هستند که میتوانید فیلمهای یوتیوب را از طریق آنها دانلود کنید.

بگذارید دو تا از بهترین های آنها را به شما معرفی کنیم:

saveform: 

اگر وارد این سایت شوید. جایی را برای گذاشتن لینک مطابق تصویر زیر می بینید. میبایست لینک ویدیو مورد نظرتان در یوتیوب را کپی کرده و آن را در قسمت مشخص شده قرار دهید و گزینه دانلود را بزنید. اول به شما پیشنهاد دانلود نرم افزار را می دهد که آن را کنسل کنید و سپس دانلود ویدیو برای شما شروع می شود.

دانلود از یوتیوب

vidpaw: 

یکی دیگر از سایت های دانلود ویدیو وید پاو است. در این سایت هم شما لینک فیلم یوتیوب را کپی کرده و در قسمت مشخص شده مطابق تصویر زیر قرار می دهید. سپس می توانید فیلم مورد نظر را دانلود کنید. در این سایت میتوانید فیلم های دیگر را هم سرچ و دانلود کنید.

سایت دانلود مستقیم و رایگان از یوتیوب

این دو سایت فیلم ها و ویدیو های یوتیوب را با کیفیت بالا به شما عرضه می کنند. همچنین می توانید کیفیت فیلم را برای دانلود انتخاب کنید. دانلود با کیفیت پایین تر، حجم کمتری را از اینترنت شما می گیرد؛ اما پیشنهاد میکنیم برای کامپیوتر فیلم هایی با کیفیت بالاتر از  720pو برای گوشی موبایل بالاتر از 480p دانلود نمایید. البته اگر بخواهید فیلم را روی تلویزیون نگاه کنید نیاز به کیفیت های فول اچ دی و بالای 1080p دارید.

دانلود از یوتیوب با تغییر آدرس

هنگامی که در صفحه ای از یوتیوب هستید و میخواهید ویدیوی در حال پخش را دانلود کنید، چنانچه به نرم افزار و سایتی دستسرسی ندارید می توانید با اضافه کردن SS به ابتدای Url همان ویدیو به صفحه ی دانلود منتقل شوید.

دانلود از یوتیوب با نرم افزار به صورت رایگان

نرم افزار هایی هستند که روی گوشی و یا کامپیوتر شما نصب می شوند. بعد از آن شما میتوانید توسط آن نرم افزار ها در یوتیوب بگردید. یا اینکه به صورت اکستنشن و افزونه به مرورگر یوتیوب گوشی یا کروم شما اضافه می شود.

نرم افزار دانلود از یوتیوب

4k video downloader: 

کار با این نرم افزار بسیار راحت است. به راحتی لینک ویدیو را داخل این نرم افزار می گذارید و سپس دانلود شروع می شود. البته باید بگویم که نسخه رایگان این نرم افزار شامل تبلیغات است. این تبلیغات به نسبت دیگر نرم افزار ها کمتر است.

Video Downloader Professional: 

اگر این افزونه (اکستنشن) را روی مرورگر کروم خود نصب کنید برای شما فعال می شود. بعد از آن شما به هر سایتی مانند یوتیوب بروید که دارای ویدئو باشد، آن نرم افزار لینک ها را برای دانلود به شما می دهد تا شما بتوانید به راحتی آن ها را دانلود کنید.

دریافت ویدیوهای یوتیوب با استفاده از نرم‌افزار YTVD

یکی از نرم افزار های ساخته شده برای دانلود از یوتیوب،YouTube Video Downloader است. همانطور که گفته شد نرم افزار های زیادی برای دانلود از یوتیوب در اختیار کاربران قرار گرفته است که نرم افزار YTVD به معتبرترین آنها تبدیل شده است.

کار با این نرم افزار بسیار راحت است، فقط کافی است لینک مربوط به ویدیو مورد نظر خود را از یوتیوب کپی کرده و در قسمت Paste URl قرار دهید. سپس کیفیت های لازم برای دانلود ویدیو در قسمت پایین نرم افزار قرار خواهند گرفت. با انتخاب کیفیت مورد نظر ویدیو خود را بارگیری کنید.

دانلود رایگان از یوتیوب با لینک مستقیم

  1. یک راه ساده برای این کار وجود دارد که آن هم اضافه کردن pp در آخر youtube در url است. در این صورت به شما یک لینک مستقیم داده می شود. شما با این تکنیک به راحتی می توانید فیلم و ویدیو مورد نظر خودتان را با لینک مستقیمی که در اختیارتان گذاشته شده دانلود کنید.
  2. در بیشتر سایت های دانلود، شما لینک مستقیم دانلود را برای دریافت ویدیو خواهید داشت. یعنی بجای اینکه فقط روی لینک برای دانلود کلیک کنید آن لینک را کپی کنید و آن را با استفاده از نرم افزار های دیگر با لینک مستقیم دانلود کنید. بعضی از این نرم افزار ها مانند IDM هستند که به شما برای دانلود کمک میکنند.

در ویدیو زیر چگونگی استفاده از تکنیک اول را به شما آموزش داده ایم. پیشنهاد میکنم دو دقیقه از وقتتان را بگذارید و خیلی راحت این کار را یاد بگیرید و برای همیشه از آن استفاده کنید.

استفاده از Internet Download Manager

Internet Download Manager یکی از نرم افزار های شناخته شده در بین کاربران ایرانی است. نسخه های کرک شده ی آن درسایت‌های داخلی موجود است و به راحتی می توانید آنها را دریافت کنید. از امکانات این نرم افزار میتوان به دانلود مستقیم ویدیو های پخش آنلاین اشاره کرد.

مراحل دانلود از یوتیوب با نرم‌افزار Internet Download Manager

در مرحله ی اول نرم افزار را دانلود کرده و آخرین نسخه ی آن را با توجه به دستورالعمل های گفته شده نصب کنید.

در قدم بعدی پیامی به صورت پیش فرض در مرورگرتان به شما نمایش داده میشود که از شما می‌خواهد افزونه اختصاصی IDM در مرورگر خود را فعال کنید. اگر این پیام نمایش داده نشد دو راه وجود دارد:

  1. ریست کردن سیستم و اجرای مجدد مرورگر برای رفع اشکال و نمایش پیام
  2. تغییر تنظیمات به‌ صورت دستی، که این روش بهترین راه است:

برنامه IDM را باز کرده و در قسمت دانلود، گزینه Options را انتخاب کنید تا وارد تنظیمات شوید. حالا وارد قسمت General شوید تا به تنظیمات کلی نرم‌افزار دسترسی پیدا کنید.

در این صفحه، فهرستی از مرورگرهای نصب‌‌ شده روی سیستم و وضعیت فعال یا غیرفعال بودن افزونه اختصاصی IDM در آنها قابل مشاهده است. مرورگر خود را در از داخل فهرست انتخاب کرده تا افزونه دانلود خودکار برای آن فعال شود.

حال با مراجعه به یوتیوب و شروع پخش ویدیو، یک آیکون در بالای صفحه نمایش داده میشود که با کلیک بر روی آن کیفیت ویدیو ی مورد نظر را انتخاب، و شروع به دانلود کنید.

دانلود از یوتیوب با زیرنویس

در یوتیوب تعداد بسیار زیادی فیلم مفید و یا سرگرم کننده موجود است که بسیاری از آنها را در هیچ سایت دیگری نمی توانید پیدا کنید. اگر درباره موضوعات مختلف سرچ کنید به راحتی تعداد بسیار زیادی فیلم در رابطه با آن پیدا خواهید کرد. در این زمان به دنبال دانلود و پیدا کردن زیرنویس برای ویدیو خود هستیم. از طریق سایت ها و نرم افزار هایی که پیشتر فته شده تنها می توانید ویدیو را دانلود کنی. 

اما در ادامه سایتی را معرفی میکنم که علاوه بر دانلود، می توانید زیرنویس آن را تهیه کنید.

ویدابیا یک پلتفرم آنلاین زیرنویس، ترجمه و دوبله ی ویدیو هاست. برای دانلود ویدیو های یوتیوب با زیرنویس، کافی است ابتدا وارد سایت ویدابیا شوید. بعد از ثبت نام، از بخش ایجاد پروژه و انتخاب سرویس زیرنویس، لینک ویدیو ی یوتیوب [ود را در قسمت مشخص شده جایگذاری کنید.

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 0 میانگین: 0]
Behnam

Behnam

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.