عنوان مقاله:

نحوه اضافه کردن زیرنویس به فیلم

چگونه زیرنویس را روی فیلم بگذاریم؟ وقتی حرف دیدن سریال و فیلم به زبان دیگر وسط می آید، زیرنویس در پی آن به ذهن خطور میکند. پیدا کردن یک زیرنویس هماهنگ و مناسب قسمت اول داستان است و در ادامه ی آن گذاشتن و قرار دادن زیرنویس بر روی فیلم اهمیت پیدا میکند. علاوه بر آن گاهی زیرنویس از قبل بر روی فیلم آماده شده و قرار گرفته اما نیاز است آن را فعال کنیم.

نحوه ی فعال کردن و قرار دادن زیرنویس در دستگاه های مختلف، متفاوت است. در این مقاله قرار است قرار دادن زیرنویس در بیشتر این دستگاه ها از جمله گوشی، کامپیوتر، تلویزیون و نرم افزار هایی مانند mx player را توضیح دهیم.

روش های کلی و اصلی اضافه کردن زیرنویس به فیلم

در ادامه ی مقاله، اضافه کردن و فعال کردن زیرنویس در انواع گوشی، چند نرم افزار معروف، تلویزیون و کامپیوتر را کامل توضیح خواهیم داد. اما پیش از وارد شدن به جزئیات و برای درک بهتر مطالب بهتر است به بررسی روش های کلی اضافه کردن زیرنویس به فیلم بپردازیم.

روش اول: همنام کردن

یکی از روش های مرسوم که بسیار راحت و کمک کننده است، همنام کردن فایل زیرنویس و فیلم میباشد.

به این صورت که اگر نام فیلم شما money heist S1E3.mkv است، نام زیرنویس نیز باید money heist S1E3.srt باشد.(mkv و srt فرمت فایل ها هستند که به ترتیب مربوط به ویدیو و زیرنویس میباشند)

با همنام کردن کامل این دو فایل، بعد از باز کردن ویدیو، زیرنویس به طور خودکار بر روی فیلم اجرا میشود. این روش یکی از جواب های مرسوم برای اضافه کردن زیرنویس در گوشی های آیفون است.

روش دوم: بکش و رها کن(drag and drop)

یکی از ساده ترین روش هایی که در آموزش اضافه کردن زیرنویس به فیلم در لپ تاپ به آن برمیخورید، روش drag and drop است.

در لپ تاپ و کامپیوتر بعد از باز کردن فیلم در نرم افزار پخش ویدیو مورد نظر، فایل زیرنویس را با موس کشیده و بر روی پنجره ی ویدیو، رها کنید. 

بدین ترتیب، فیلم با زیرنویس برای دیدن اماده است!

روش سوم: بارگذاری زیرنویس بر روی فیلم در نرم افزار

مرسوم ترین روش برای اضافه کردن زیرنویس به فیلم در انواع سیستم عامل ها و اپلیکیشن ها، بارگذاری از درون خود نرم افزار است.

نرم افزار های متفاوت و متنوعی برای پخش ویدیو اعم از vlc، kmplayer، mx player و…وجود دارند. بعد از باز کردن ویدیو در هر یک از پخش کننده ها، میتوانیم زیرنویس را بر روی فیلم قرار دهیم.

هر کدام از این نرم افزار ها مراحل خاصی برای اضافه کردن زیرنویس دارند که برخی از معروف ترین های آن ها را در ادامه توضیح خواهیم داد.

روش آخر: هاردساب کردن زیرنویس

اسم زیرنویس هاردساب یا زیرنویس چسبیده مطمئنا زیاد به گوشتان خورده. یا هنگام دانلود فیلم و سریال به ان برخورده اید.

فیلم با زیرنویس هاردساب به ویدیویی گفته میشود که زیرنویس از قبل بر روی ویدیو قرار گرفته و به آن به طور کامل چسبیده است. این نوع زیرنویس ها امکان حذف شدن از روی ویدیو و یا غیرفعال شدن ندارند، اما میتوان فیلم با زیرنویس چسبیده را در گوشی، کامپیوتر و یا تلویزیون بدون هیچ مشکل و یا انجام کاری برای اضافه کردن زیرنویس، دید.

برای آشنایی بیشتر با انواع زیرنویس و ویژگی های هر کدام میتوانید مقاله ی هاردساب و سافت ساب چیست را مطالعه کنید.

چگونه زیرنویس هاردساب پیدا کنیم یا بسازیم؟

در برخی از سایت های دانلود فیلم و سریال علاوه بر فایل جدای زیرنویس، نسخه ی زیرنویس چسبیده فیلم نیز قرار میگیرد. در نتیجه راحت ترین روش دسترسی به فیلم با زیرنویس چسبیده از سایت های دانلود فیلم است.

اما بیشتر اوقات حالت زیرنویس چسبیده ی ویدیو ها تعبیه نمیشوند. در این صورت نرم افزار های مختلفی برای ادیت، ساخت و چسباندن زیرنویس وجود دارند که میتوانید از آنها کمک بگیرید.

یکی از این نرم افزار ها، ویدابیا است. سایت ویدابیا امکان چسباندن زیرنویس به فیلم را دارد. علاوه بر آن به ساخت زیرنویس به صورت خودکار و مستقیم از روی ویدیو نیز میپردازد.

به همین علت با وبسایت ویدابیا میتوانید برای تمام ویدیو های بدون زیرنویس خود، زیرنویس تهیه کرده و ان ها را به صورت جدا(سافت ساب)و یا چسبیده(هاردساب)تحویل بگیرید.

نحوه اضافه کردن زیرنویس به فیلم در تلویزیون ال جی

برای فعال کردن زیرنویس در تلویزیون  ال جی باید مراحلی را طی کنید. در مرحله ی اول دکمه ی خانه(home)در کنترل تلویزیون را فشار داده و از روی صفحه ی تلویزیون، وارد قسمت تنظیمات شوید.

گزینه ی accessibility را انتخاب کرده و Closed caption را از روی off به on تغییر دهید.

ممکن است دیده باشید که گاهی چندین نوع زیرنویس بر روی فیلم آماده شده. به طور مثال فارسی و انگلیسی یا با رنگ زرد و سفید. برای انتخاب این حالت ها(در صورت وجود)زیر closed caption گزینه ای به نام analog mode دیده میشود.

در صورت داشتن cc1، cc2 و یا بیشتر آنها را انتخاب کرده تا حالت های دیگر زیرنویس را ببینید.

در قسمت Digital mode option  فونت، رنگ، استایل و دیگر تنظیمات زیرنویس وجود دارد.

چگونه زیرنویس را روی فیلم بگذاریم در تلویزیون سونی

مجددا دکمه ی home را از روی کنترل تلویزیون پیدا کرده و فشار دهید. بعد از آن وارد قسمت تنظیمات(setting)شوید. گزینه ی digital set-up را پیدا کنید.

در این قسمت گزینه ی subtitle set-up را میبینید. آن را انتخاب کرده تا بتوانید وارد subtitle setting شوید.

حالا در این قسمت میتوانید زیرنویس را خاموش و روشن کرده و یا زبان های اول و دوم ان را انتخاب کنید.

دقت داشته باشید که با توجه به فرمت ویدیو شما ممکن است این روش ها جواب ندهد در نتیجه بهترین روش برای دیدن فیلم با زیرنویس در تلویزیون، استفاده از فیلم با زیرنویس هاردساب است. همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم از نرم افزار های مختلفی از جمله نرم افزار ساخت زیرنویس خودکار ویدابیا میتوانید برای چسباندن زیرنویس استفاده کنید.

چگونه زیرنویس را به فیلم اضافه کنیم در گوشی

برای اضافه کردن و فعال کردن زیرنویس در گوشی به طور کلی میتوانید از روش همنام کردن و یا بارگذاری از داخل پلیر مورد نظر استفاد کنید.

در ادامه چند تا از پلیر های معروف ویدیو برای گوشی را معرفی کرده و نحوه ی باز کردن زیرنویس در ان ها را توضیح خواهیم داد.

مهمترین چیزی که در باز کردن زیرنویس در گوشی باید به یاد داشته باشید، extract  کردن زیرنویس است. Extract و یا خارج کردن زیرنویس از حالت زیپ(zip)، پیش از استفاده از زیرنویس در هر کدام از روش های بالا، لازم است.

آموزش اضافه کردن زیرنویس به فیلم در mx player

یکی از برنامه هایی که در گوشی های اندروید محبوبیت زیادی دارد mx player است.

جواب سوال”چگونه زیرنویس را روی فیلم بگذاریم با mx player”بسیار آسان است. بعد از باز کردن ویدیو با این نرم افزار آیکون مستطیل شکلی که در تصویر دیده میشود را فشار دهید. 

در این صورت صفحه ای برای شما باز میشود. اگر زیرنویس از قبل برای فیلم آماده شده باشد، گزینه ای به نام track 1 میبینید. 

در غیر این صورت بر روی open subtitle کلیک کرده و در پنجره ی جدید باز شده در بین فایل های نشان داده شده، زیرنویس دانلود کرده تان را انتخاب کنید.

طریقه اضافه کردن زیرنویس به فیلم در آیفون kmplayer

برخی تصور میکنند اضافه کردن زیرنویس در آیفون ممکن است مشکل تر از اندروید باشد اما با استفاده از kmplayer به راحتی میتوانید فیلم و سریالتان را با زیرنویس نگاه کنید.

بعد از باز کردن فیلم در این نرم افزار، آیکونی به شکل سه نقطه دیده میشود. با کلیک بر روی این سه نقطه صفحه ای برای شما باز میشود که باید select subtitle را از آنجا انتخاب کنید.

حالا نام فایل زیرنویس فیلم را پیدا کرده و از فیلمتان لذت ببرید.

چگونه زیرنویس را روی فیلم بگذاریم در آیفون(در vlc)

برای فعال سازی زیرنویس در vlc باید اول وارد تنظیمات اصلی گوشی شوید. بعد از ورود به قسمت setting باید گزینه ی accessibility را انتخاب کنید.

سپس در لیست باز شده از زیرمجموعه ی قسمت hearing وارد subtitle and captioning شوید. قسمت style را بر روی یکی از گزینه های موجود تنظیم کنید.

پیش از این که وارد نرم افزار شوید، باید نام زیرنویس و فیلم را نیز یکسان کنید.

بعد از انجام این مراحل میتوانید vlc را باز کنید. با استفاده از آیکونی که در بالا سمت چپ دیده میشود وارد قسمت تنظیمات(settings)شوید. Subtitles را انتخاب کرده و در آنجا بر text encoding کلیک کنید.

در مرحله ی آخر Default encoding را بر روی(arabic(windows-1256 تنظیم کرده و سپس همه ی این تغییرات را ذخیره کنید.

چگونه زیرنویس را به فیلم اضافه کنیم در گوشی شیائومی

اگر بدون استفاده از نرم افزار های دیگر میخواهید ویدیو تان را تماشا کنید، اول فیلم را باز کنید.

در کادر بالا احتمالا علامتی به شکل”A”میبیند. بعد از کلیک بر روی آن پنجره ای بر روی صفحه باز میشود.

اگر از قبل زیرنویس بر روی فیلم آماده شده باشد، با انتخاب local subtitle زیرنویس فعال میشود. اما اگر زیرنویس را به طور جدا دانلود کرده اید، باید وارد پوشه ی downloads شده و زیرنویس را انتخاب کنید.

آموزش اضافه کردن زیرنویس به فیلم در لپ تاپ

برای اضافه کردن زیرنویس در لپ تاپ از بیشتر روش های نام برده میتوان استفاده کرد.

همنام کردن، درگ و دراپ، زیرنویس چسبیده و فعال کردن در خود پلیر، همگی روش های مورد استفاده در لپ تاپ هستند.

دقت داشته باشید که برخی نرم افزار های پخش کننده ی فیلم از روش drag and drop و یا همنام کردن زیرنویس پشتیبانی نمیکنند و بهترین راه حل، استفاده از قسمت زیرنویس تنظیمات پخش کننده است.

آموزش اضافه کردن زیرنویس به فیلم در kmplayer نسخه ویندوز

اولین روشی که میتوانید استفاده کنید همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، درگ و دراپ است. برای استفاده از روش بارگذاری در خود نرم افزار باید مراحل زیر را طی کنید:

  • فیلم را در kmplayer پخش کنید
  • بر روی صفحه کلیک راست کرده و وارد قسمت subtitle شوید
  • گزینه ی load subtitle را انتخاب کنید
  • پنجره ای برای شما باز میشود که باید از آنجا زیرنویسی که از قبل دانلود کرده اید را پیدا و آن را انتخاب کنید
  • سپس open file را بزنید تا زیرنویس بر روی ویدیو قرار بگیرد

اگر زیرنویس برای شما پخش نشد و یا با فونتی عجیب و ناخوانا نشان داده شد، باید از قسمت تنظیمات آن را اصلاح کنید که در مقاله ی رفع مشکل زیرنویس فارسی به طور کامل توضیح داده شده.

آموزش اضافه کردن زیرنویس به فیلم در vlc نسخه ویندوز

در این نرم افزار نیز روش drag and drop قابل استفاده است. و حتی معمولا همنام کردن زیرنویس و فیلم نیز جواب میدهد.

در نهایت به روش سوم میرسیم که مراحل آن به ترتیب زیر است. پیش از هر چیز باید وارد قسمت subtitle شوید. بسته به نسخه ی vlc ممکن است گزینه ی زیرنویس در کادر بالای نرم افزار دیده شود و یا با کلیک راست بشود آن را پیدا کرد.

اگر زیرنویس از قبل بر روی فیلم قرار گرفته باشد و یا در هنگام استفاده از روش همنام کردن زیرنویس و فیلم، باید گزینه ی sub track را انتخاب کنید.

در غیر این صورت add subtitle click را انتخاب کرده و مانند نرم افزار قبلی، به دنبال زیرنویسی که دانلود کرده اید، بگردید.

چگونه زیر نویس فیلم را فعال کنیم در ویندوز ۱۰

ممکن است فکر کنید که اضافه کردن زیرنویس در نسخه های مختلف ویندوز قرار است متفاوت باشد. اما اینطور نیست به این دلیل که ما برای تماشای ویدیو از پلیر های پخش ویدیو مانند kmplayer استفاده میکنیم.

در نتیجه تنها تغییرات و تفاوتی که ممکن است با آن ها مواجه شوید، چند مورد ریزه کاری در نسخه های قدیمی و جدید تر خود نرم افزار پخش کننده ی ویدیو خواهد بود.

نظرات و پیشنهادات شما

در این مقاله به توضیح انواع روش های اضافه کردن زیرنویس به فیلم پرداختیم و فعال کردن ان را در انواع دستگاه ها و نرم افزار های معروف بررسی کردیم.

امیدواریم توانسته باشید از اطلاعات این مقاله استفاده کرده و لذت دیدن یک فیلم با زیرنویس را لمس کرده باشید.

اگر به این موضوع علاقه مند بودید خواندن مقالات چسباندن زیرنویس به فیلم و آموزش هماهنگ کردن زیرنویس را به شما پیشنهاد میکنیم.

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 2 میانگین: 4.5]
مهرناز بیرجندی

مهرناز بیرجندی

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.