عنوان مقاله:

چگونه موضوع خوب برای تولید محتوای ویدیویی در یوتیوب و اینستاگرام پیدا کنیم؟

تولید محتوا در شبکه های پرطرفدار مانند اینستاگرام و یوتیوب هم فرایندی جذاب است و هم می تواند به شغل پر درآمدی برای شما تبدیل شود. چه بخواهید به عنوان بلاگر فعالیت کنید و چه از این طریق به فروش محصول یا خدمت بپردازید، این شبکه های اجتماعی راه شما را به شدت هموار می کنند. که در مقاله کسب درآمد از یوتیوب به این مسئله پرداخته ایم. اما در ادامه این مقاله از اهمیت انتشار محتوای ویدیویی صحبت می کنیم و به اینکه چطور موضوعی پیدا کنیم که هم مناسب ما باشد و هم بتواند طرفداران زیادی را جذب کند، میپردازیم. پس با ما همراه باشید.

برای گوش دادن به محتوای این مقاله فایل زیر را پخش کنید:

اول از همه چرا محتوای ویدیویی ؟

در حال حاضر محتوای ویدیویی بیشتر از همیشه مورد استقبال مردم است. و یوتیوب به دومین موتور جستجوی بزرگ جهان تبدیل شده است. نه یاهو، نه بینگ، بلکه یوتیوب جایی است که مردم جهان بلافاصله بعد از گوگل برای جستجو درباره همه‌چیز سراغ آن می‌روند. در اینجا یک سری آمار مرتبط با محتوای ویدیویی، درباره قدرت محتوای ویدئویی در دنیای اینترنت آورده ایم:

  • 82٪ از کاربران توییتر، محتوای ویدیویی را در سایت میکروبلاگینگ استفاده می‌کنند.
  • 92٪ از بینندگان ویدیوهای تلفن همراه دوست دارند آنها را با افراد دیگر به اشتراک بگذارند.
  • 87٪ از بازاریابان اینترنت برای دستیابی به اهداف تجاری خود، از محتوای ویدیویی استفاده می‌کنند.

درباره یوتیوب فارسی نیز در مقاله دیگری مفصل توضیح داده ایم که اگر علاقه داشتید آن را هم بخوانید. 

چطور موضوع جذاب برای تولید محتوای ویدیویی پیدا کنیم؟

موضوعات مختلفی برای تولید محتوا در پلتفرم هایی مانند یوتیوب و اینستاگرام وجود دارد. اما مسئله اصلی این است که چه محتوای ویدیویی تولید کنیم تا مورد پسند مخاطب واقع شود؛ آن را ببیند، با محتوا ارتباط برقرار کند و آن را دوست داشته باشد و در نهایت ما را دنبال کند. اما این همه ی ماجرا نیست. از طرف خودمان هم باید مطمئن شویم که موضوعی را انتخاب می کنیم که به آن تسلط کافی داریم و مهم تر از همه اشتیاق لازم برای ادامه دادن آن محتوا را داریم. در ادامه این مقاله مراحلی را برای تان می گویم که به شما کمک می کند چطور موضوع خوبی در این پلتفرم ها برای تولید محتوا پیدا کنید.

گام اول: توانایی ها و علایق خودتان را بشناسید و آن ها را دسته بندی کنید.

الان که در حال خواندن این مقاله هستید، یعنی در کار تولید محتوا جدی هستید؛ و موضوعاتی نیز در ذهن خود برای تولید محتوا دارید. وقتی در شبکه های اجتماعی میخواهید تولید محتوا کنید، مهمترین اصل داشتن تداوم است؛ در نتیجه باید موضوعی را انتخاب کنید که بدانید میتوانید ویدئو کلیپ های زیادی درباره آن بسازید و علاقه تان به موضوع در حدی باشد که برای تحقیق مداوم در مورد آن اشتیاق داشته باشید. چون برای موفقیت در یوتیوب و اینستاگرام،  باید همیشه به روز باشید و اطلاعات جدید را منتشر کنید. 

بنابراین همین الان یک کاغذ و یک خودکار آماده کنید و تمام موضوعاتی که به آنها علاقه دارید را بنویسید.  بعد از آن موضوعاتی که در آنها مهارت دارید را جدا کنید. 

تبریک می گویم حالا شما نیمی از راه را برای پیدا کردن موضوع خود طی کرده اید. حالا نوبت گام بعدی است. 

این شکل را برای تان آوردم تا دید بهتری به این فرآیند داشته باشید. این سه عامل، مهمترین عوامل برای پیدا کردن موضوع تولید محتواست. اگر موضوعی را پیدا کردید که هر سه این موارد را داشت، آن موضوع مورد نظر شماست!

موضوع تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

گام دوم: شناخت علاقه مخاطب اینستاگرامی و یا یوتیوب

  • این روز ها چه نوع ویدیوهایی در یوتیوب و اینستاگرام بیشتر ترند هستند؟ 
  • اگر شما جای مخاطب بودید چه موضوعاتی در این شبکه ها را بیشتر دنبال می کردید؟
  • رقیبان داخلی و خارجی در موضوع مورد نظر شما چه بازخورد هایی را از مخاطبان خود می گیرند؟

همه ی این سوال ها را درباره موضوعاتی که در گام قبل جدا نموده اید، بررسی کنید. جوابی که می گیرید دید مناسبی به شما می دهد. تا بتوانید تصمیم بگیرید موضوعی که انتخاب می کنید، با بازخورد مورد نظرتان روبرو می شود یا نه. 

بهتر است برای این گام چندین روز وقت بگذارید تا پرسونای مخاطب تان را در هر موضوع بیابید. مثلا اگر یکی از موضوعاتی که هم به آن علاقه دارید و هم مهارتش را دارید آرایش است،  بررسی کنید کسانی که موضوعات مربوط به آرایش را دنبال می کنند، چه نیازی در این زمینه دارند که شما می توانید با تولید محتوای ویدیویی آن را پاسخ دهید. و یا چه علایق دیگری مرتبط با آرایش دارند که شما هم می توانید در ویدیو های خود آن ها را در نظر بگیرید. 

بد نیست به تعدادی از موضوعات پرطرفدار در یوتیوب در سال گذشته (2020) هم بپردازیم. می توانید روی این موضوعات هم فکر کنید و ببینید چطور میتوانید علایق و مهارت های خودتان را با این موضوعات همسو کنید.

سودآور ترین موضوعات تولید محتوا در یوتیوب

قبل از اینکه کانال خود را بسازید، بهتر است به سودآورترین زمینه های فعالیت یوتیوب که در لیست زیر آورده ایم نگاهی بیاندازید:

  • ویدیو های تکنولوژی ( ویدیو های آموزشی و نقد و بررسی)
  • بازی
  • بررسی محصولات
  • آموزش و کلاس آنلاین
  • کاهش وزن و زندگی سالم
  • مسافرت
  • جعبه گشایی محصولات (آنباکسینگ)
  • نکات زندگی
  • آزمایش های اجتماعی
  • فعالیت های ناموفق
  • مقایسه ی قیمت
  • شایعات افراد مشهور
  • آشپزی
  • شوخی
  • کامیک و ابر قهرمان ها
  • اسباب بازی
  • دوربین امنیتی
  • بازی های ترسناک
  • تور های شهری
  • ویدیو های تقلید و کمدی
  • ویدیو های DIY
  • آموزش رقص
  • ویدیو های یادگیری موسیقی
  • نقاشی و طراحی
  • بررسی کارت های اعتباری و وام
  • ویدیو های مهندسی و دستورالعمل های تکنولوژی

نوشتن متن محتوای ویدیو

بعد از انتخاب موضوع مناسب، نوشتن متن می تواند کمک زیادی برای تسلط بیشتر بر محتوا باشد. متن را به زبان خودتان بنویسید و به صورت واضح کلمات را بیان کنید. نوشتن از فراموشی مطالب جلوگیری می کند.

ضبط صدا و خواندن مطالب با صدای بلند کمک زیادی در بررسی اشکالات موجود در متن می کند.

چه عواملی برای تولید محتوای ویدیویی ضروری هستند

برای اینکه بازدید بیشتری داشته باشید علاوه بر داشتن محتوای مفید و جذاب در یوتیوب نکات دیگری را باید مد نظر داشته باشید.

  •  15 ثانیه طلایی

بر اساس آمارها 15 ثانیه اول ویدیو نقش مهمی در تصمیم گیری مخاطب نسبت به ادامه ویدیو یا بستن آن دارد. باید سعی کنید بتوانید در این 15 ثانیه ی ابتدایی مخاطب را جذب ویدئو کنید. برای این کار می‌توانید نتیجه نهایی کار را همان ابتدا به نمایش بگذارید، مثل ویدیو های آرایشی که در ابتدا، قبل و بعد آرایش را نشان می دهند و پس از جذب مخاطب به نمایش مراحل کار می‌پردازند.

  • داشتن برنامه ی منظم

همانطور که میدانید هر شبکه های اجتماعی دارای یک الگوریتم خاصی است که اگر به دنبال افزایش بازدید برای ویدیوتان هستید، باید بر طبق این الگوریتم پیش بروید.

کانال هایی که بر اساس یک برنامه ی منظم و مداوم فعالیت می کنند، به طبع عملکرد بهتری نسبت به بقیه دارند. مخصوصا آن دسته از کانال هایی که تازه شروع به کار کرده اند و در تلاش برای جذب مخاطب هستند.

  • قوانین یوتیوب

یوتیوب برای مشترکان خود قوانین را مشخص نموده است و این قوانین را با توجه به وضعیت جامعه به روز رسانی می‌نماید. نگاهی کوتاه به این قوانین می‌تواند شما را در مدیریت کانال یاری نماید. یوتیوب بارگذاری ویدیو هایی که خلاف قوانین هستند را ممنوع کرده است.

ترجمه تولید محتوای ویدیویی

نکات کلیدی در تولید ویدیو

هر چه افراد تعامل بیشتری با ویدیو شما داشته باشند، برای مثال از زمانی که افراد در حال تماشای ویدیوی شما هستند و یا در حال ایجاد بحث درباره آن با محیط اطرافشان‌اند، میزان مشارکت ویدیویی محاسبه می شود.

برگزاری ویدیو زنده (Live)

هنگامی که به صورت زنده با مخاطب خود ارتباط برقرار می کنید باعث می شود سوالات و ابهاماتی که درباره ی محصول یا محتوای تولید شده ی شما دارند، حل شود. پس به طور کلی هر چه تعامل بیشتری با مخاطب داشته باشید میزان محبوبیت شما بیشتر خواهد شد.

انتخاب بهترین محتوا

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، 15 ثانیه ابتدایی ویدیوها تاثیر به سزایی در جذب مخاطب دارند، پس سعی کنید بهترین محتوا (فیلم/عکس) را همیشه در ابتدای ویدیو قرار دهید.

تماشای ویدیو به صورت بی‌صدا

افراد بر اساس موقعیتی که در زمان تماشای ویدیو دارندف انتخاب می کنند که ویدیو را با صدا ببینند یا با زیرنویس. شما میتوانید برای ویدیوهای خود زیرنویس آماده کنید که بازدید بیشتری داشته باشند و همینطور افراد با هر نوع ویژگی (کم شنوا و ناشنوا) بتوانند آنها را تماشا کنند.

شما می توانید با استفاده از سرویس زیرنویس ویدابیا، متن ویدیو را بر روی آن قرار دهید.

تولید محتوای ویدیویی از طریق ترجمه (زیرنویس و دوبله) و بازنشر ویدیو

یکی از راه هایی که می توانید برای تولید محتوای ویدیویی در اینستاگرام و یوتیوب در نظر بگیرید، ترجمه ی ویدیو های خارجی است. از آن جا که کشور های توسعه یافته در زمینه تحقیق و توسعه و تولید محتوا پیشرو هستند، درباره بسیاری از موضوعات رایگان ویدیو منتشر کرده اند. که محتوای این ویدیو ها هنوز در کشور ما و یا خیلی از کشور های دیگر ناشناخته است. اما در عین حال می تواند جذاب باشد. بسیاری از این ویدیو ها را می توانید در یوتیوب نیز پیدا کنید. اگر نمی دانید چطور میتوان از یوتیوب ویدیو دانلود کرد، خواندن مقاله دانلود از یوتیوب را به شما پیشنهاد می کنم.

چگونه برای ویدیو های زبان اصلی زیرنویس فارسی بسازیم و یا آن ها را دوبله کنیم ؟ 

بنابراین شما هم می توانید با ترجمه ی ویدیو ها از طریق منابع معتبر آن ها را بازنشر کنید. این ترجمه می تواند از طریق تولید زیرنویس فارسی و یا دوبله باشد. یکی از راه های آسان و به صرفه برای این کار استفاده از نرم افزار ترجمه آنلاین ویدابیاست. شما با ثبت نام در سایت می توانید از طریق پنل کاربری خود ویدیوی مورد نظرتان را آپلود کنید و یا لینک ویدیو را از یوتیوب در جای مشخص کپی کنید. و تنها در چند دقیقه زیرنویس چسبیده و یا جداگانه ویدیوی خود را دریافت کنید. البته برای ترجمه دقیق تر میتوانید از مترجم متخصص استفاده کنید.

اگر هم میخواهید ویدیو تان حس اورجینال تری داشته باشد، دوبله را به شما پیشنهاد میکنم. دوبلور های حرفه ای و امید ویدابیا در کوتاه ترین زمان و مناسب ترین هزینه این کار را برای شما انجام می دهند. 

ترجمه و انتشار ویدیو راهی آسان برای درآمد از یوتیوب و اینستاگرام

حتما بعضا در سایت ها و شبکه های مختلف دیده اید که افراد مختلف ویدیو های پر بازدید یوتیوب را با ترجمه و زیرنویس فارسی قرار داده اند. و با فروش هر فیلم میتوانند قسمتی از هزینه ترجمه را به خودشان برگردانند.درباره این مورد هم میتوانید در مقاله کسب درآمد از یوتیوب بیشتر بخوانید.

همچنین اگر بتوانید ویدیو های مفید را در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام به اشتراک بگذارید، جذب فالوور می‌کنید. با جذب فالوور فعال دیگر کسب و کار ها تبلیغات خود را در پیج اینستاگرام شما در ازای هزینه قرار میدهند و با پخش آنها کسب درآمد می‌کنید. در مقاله کسب درآمد از اینستاگرام در بلاگ ویدابیا ایم موضوع را به طور کامل توضیح داده ایم.

امیدوارم این مقاله برای شما جذاب و مفید واقع شده باشد. و بتوانید بهترین موضوع را برای محتوای ویدیویی خود انتخاب کنید. انتخاب موضوع برای تولید محتوا کمی چالش برانگیز است، اما اگر انتخاب درستی داشته باشید، پیشرفت های بزرگی در انتظارتان خواهد بود. ممنون که تا اینجای مقاله با ما همراه بودید.

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 1 میانگین: 5]
Behnam

Behnam

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.