عنوان مقاله:

تعریف و مزایای ترجمه اتوماتیک چیست؟

در جهان امروز زندگی روزمره و تخصصی انسان به سرعت در حال اتوماتیزه شدن است. خودکارسازی این امکان را به کاربران می‌دهد تا وظایف اتوماتیک را از طریق ابزارهای تکنولوژیکی که به واسطه‌ی محرک‌های خاصی آغاز می‌شوند، تنظیم کنند. سپس، پلتفرم تعریف شده وظایف سامان‌دهی شده‌ی خاصی را انجام می‌دهد یا اعمال را بر اساس محرک‌های معین پیاده می‌کند. در این میان، ترجمه اتوماتیک توانسته است تحولات بزرگی را در این زمینه پدید آورد. در اینجا لازم دیده‌ایم تا تعریف دقیق این گونه‌ی جدید از ترجمه را ارائه دهیم و مرزهای آن با دیگر انواع ترجمه مشخص کنیم.

ترجمه اتوماتیک چیست؟

درست است که هنوز انتظارات زیادی از این مفهوم می‌رود، اما با قدرت به نقطه‌ی مطلوب رسیده‌ایم و برای آینده هدف‌گذاری کرده‌ایم. در واقع، وقتی که حرف از مدیریت و ترجمه‌ی محتوا به میان می‌آید، ترجمه با ویدابیا هم‌اکنون می‌تواند مزایای فراوانی را به دنبال داشته باشد.

برای این‌که بدانیم ترجمه در ویدابیا با چه قدرتی انجام می‌شود، اولین سؤالی که به آن پاسخ می‌دهیم این است که ترجمه اتوماتیک چیست؟

این گونه از ترجمه عبارت است از برگردان یک متن یا ویدیو از زبانی به زبان دیگر بدون دخالت انسان. لازم است به این نکته اشاره شود که ترجمه‌ی حجم بالای متن یا ویدیو در زمان اندک تنها با استفاده از ترجمه‌ی خودکار ممکن می‌شود.

ترجمه‌ اتوماتیک چگونه عمل می‌کند؟

تا سال 2016، تمام محصولات ترجمه‌‌ی ماشینی بر اساس الگوریتم‌هایی عمل می‌کردند که از روش‌های آماری برای تشخیص دقیق‌ترین ترجمه‌ی یک کلمه به زبان دیگر استفاده می‌کردند. در این روش، تحلیل‌های آماری پیشرفته‌ای انجام می‌شد تا بهترین ترجمه‌ی ممکن برای کلمه‌ای که در یک بافت متنی خاص به‌کار رفته است، به دست بیاید.

اما، در سال 2017 ترجمه‌ی ماشینی عصبی (NMT) معرفی شد که تحول بزرگی در این زمینه به حساب می‌آید. در این روش تلاش می‌شود تا چکیده‌های سطح بالا در قالب داده به مدل خاصی درآورده شوند. بنابراین، در  ترجمه‌ی ماشینی عصبی که در مقاله ترجمه هوشمند توضیح داده شد، از روشی بسیار مشابه روش انسانی استفاده می‌شود نه آن فرآیندی که در ترجمه‌ی آماری سنتی پیروی می‌شد.

در این روش جدید از ترجمه اتوماتیک، شبکه‌های عصبی جملات کامل را پیش از ترجمه بهتر درک می‌کنند. به همین دلیل، کیفیت ترجمه بهتر بوده و خروجی آن شباهت بیشتری با ترجمه‌ی انسانی خواهد داشت.

ترجمه‌ی خودکار ویدابیا با بهره‌گیری از مدرن‌ترین تکنولوژی‌های هوش مصنوعی و پشتیبانی کامل از زبان فارسی ترجمه‌ای با کیفیت بالا را به عنوان خروجی تولید می‌کند.

ترجمه اتوماتیک | بلاگ ویدابیا موسسه تخصصی ترجمه و دوبله فیلم و ویدیو

مزایای ترجمه اتوماتیک

ترجمه‌ی اتوماتیک درک کامل و سریع از هر سندی را ممکن می‌سازد. واقعیت این است که اگر ماشین را برای اهداف ویژه‌ی خود آموزش دهید،  ترکیب ایده‌آلی از ترجمه‌ی سریع و مقرون به صرفه را خواهید داشت. فرآیند ترجمه در ویدابیا با درک کامل جملات صوتی توسط ماشین آغاز می‌شود، که باعث می‌شود خروجی با کیفیت بالا و انسان‌مانندی به مشتری تحویل داده شود.

سایر مزایای ترجمه‌ی خودکار، که با ویدابیا تجربه خواهید کرد، سرعت بالای ترجمه است. جملات صوتی درک شده با سرعت بالا به متن تبدیل شده و به زبان مقصد ترجمه می‌شوند. این کار در زمان اندک و تنها با هزینه‌ی اندک، نسبت به ترجمه‌ی انسانی، انجام می‌شود.

در مجموع می‌توان گفت که ترجمه اتوماتیک سه مزیت ملموس دارد:

  1. کیفیت بالای ترجمه
  2. سرعت بالای ترجمه
  3. پرداخت هزینه‌ی مقرون به صرفه برای ترجمه

مزایای ترجمه اتوماتیک ویدابیا

علاوه بر مواردی که در بالا به آنها اشاره شد، ترجمه‌ی خودکار ویدابیا مزایای قابل توجهی دارد که در اینجا شما را با آنها آشنا می‌کنیم:

ترجمه اتوماتیک | بلاگ ویدابیا موسسه تخصصی ترجمه و دوبله فیلم و ویدیو

انعطاف‌پذیری

در ویدابیا خدماتی با کاربری آسان و انعطاف‌پذیر تدارک دیده شده است. خدمات ترجمه‌ی خودکار ما به سادگی هرچه تمام‌تر با نیازهای ترجمه‌ای هر شرکت یا متنی سازگار می‌شود.

امنیت بالا

تمام فرآیند ترجمه‌ی مشتریان از طریق سیستم آنلاین ایمن ویدابیا انجام می‌شود. داده‌های مشتریان به طور کامل رمزگذاری شده و امکان دسترسی طرف سوم به آن به هیچ وجه امکان‌پذیر نمی‌باشد.

پشتیبانی کامل از زبان فارسی

سیستم ترجمه اتوماتیک ویدابیا به طور خاص برای پشتیبانی از زبان فارسی طراحی شده است. با جرأت می‌توان گفت ویدابیا به یکی از بهترین پلتفرم‌های ترجمه‌ی خودکار به زبان فارسی در سطح کشور مجهز شده است.

همکاری با مترجمان خبره

امروزه امر ترجمه به دو صورت اتوماتیک و انسانی قابل انجام است. ویدابیا، ضمن تجهیز مجموعه به پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز، با مترجمان خبره‌ی ترجمه‌ی ویدیو نیز همکاری می‌کند. هدف ما این است که بهترین خدمات را برای نیازها و ترجیحات مشتریان فراهم آوریم. به همین دلیل، در صورتی که تمایل داشته باشید ترجمه‌تان توسط مترجم انسانی انجام شود، ویدابیا بهترین مترجمان را در اختیار دارد.

سخن پایانی

ترجمه اتوماتیک توانسته است خدمات بزرگی را در زمینه‌ی ترجمه‌ ی فیلم، متن و ویدیو ارائه دهد. امروزه شرکت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ استفاده‌های زیادی از این گونه از ترجمه می‌برند. این شرکت‌ها برای ترجمه‌ی محتواهای متنی و ویدیویی خود به ترجمه‌ی خودکار روی آورده‌اند. دلیل این است که این روش ترجمه‌ توانسته است نه فقط خروجی با کیفیت بالایی را ارائه دهد، بلکه باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های زمانی و مادی نیز بشود.

ویدابیا توانسته است سیستم ترجمه اتوماتیک قدرتمندی را که به طور کامل از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند، راه اندازی کند. مجموعه‌ی ما با بهره‌گیری از مدرن‌ترین تکنولوژی‌های هوش مصنوعی خدمات منحصر به فردی را در زمینه‌ی ترجمه‌ی ویدیو به صورت اتوماتیک ارائه می‌دهد. هدف ما کاملاً مشخص است، کسب رضایت مشتری از طریق ارائه‌ی ترجمه‌ای با کیفیت بالا، سریع و مقرون به صرفه.

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 1 میانگین: 4]
Behnam

Behnam

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.