عنوان مقاله:

راه های کسب درآمد از ویدیو و فیلم

برای گوش دادن به محتوای این مقاله فایل زیر را پخش کنید:

کسب درآمد از ویدیو

این روزها  کسب درآمد  به دغدغه‌ی اصلی خیلی از افراد تبدیل شده است. همه ی ما به دنبال راهی هستیم که هرچه سریع تر به درآمدی برسیم تا از طریق آن بتوانیم تامین کننده ی نیازهای خود باشیم.

برای به کسب درآمد رسیدن صد ها مسیر وجود دارد. ما در وبلاگ ویدابیا برخی از آن ها مانند کسب درآمد دلاری از اینترنت را به صورت  کاملا جامع  به شما معرفی کرده ایم. اما در این مقاله به صورت جزئی تر از این صحبت میکنیم که از چه طریقی می توانید با تولید محتوای ویدیویی به کسب درآمد از فیلم و ویدیو برسید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اصلا چرا تولید محتوای ویدیویی؟

با توجه به انواع مختلف روش های تولید محتوا، اصلا چرا باید به سمت کسب درآمد از ویدیو و تولید محتوای ویدیویی رفت؟

در پاسخ به این سوال، میتوان گفت ویدیو و فیلم نوعی تاثیرگذار از تولید محتوا ست که نه تنها مخاطب خود را از دست نمی دهد؛ بلکه روز به روز به تعداد مخاطبان آن اضافه می شود. هرچه که میگذرد به تعداد پلتفرم هایی مانند یوتیوب، آپارات و …. که بستری برای به اشتراک گذاشتن ویدیو هستند؛ اضافه می شود. حتی پلتفرم های قدیمی هم، روز به روز اطلاعات و عملکردشان را آپدیت میکنند. این نیز به خودی خود نشان دهنده ی محبوبیت و استقبال روزافزون مردم از محتوای ویدیویی است.

چگونه با تولید محتوای ویدیویی کسب درآمد کنیم؟

احتمالا از خود بپرسید که باید چه محتوایی در ویدیوی خود قرار دهید که بتوانید از طریق آن به کسب درآمد از ویدیو برسید یا در مرحله ی اول اصلا از چه فیلم بگیرید؟

ما اینجا برای شما چند پیشنهاد داریم:

کسب درآمد از ادیت ویدیو

ادیت ویدیو یکی از ساده ترین کار هایی است که می توانید از طریق آن کسب درآمد کنید! چرا؟

به این دلیل که با گسترش تکنولوژی، تبادل اطلاعات بیشتر از طریق اینترنت شکل می گیرد، به ویژه که پاندمی کرونا هم سرعت این موضوع را چند برابر کرده است. یکی از بهترین راه ها برای تبادل اطلاعات در اینترنت، ویدیو ها هستند. و هر جا که نیاز به ویدیو باشد، نیاز به ادیت و ویرایش ویدیو هم هست. 

برای مثال شما می توانید ویدیو های آموزشی ای که در یوتیوب درباره ادیت ویدیو به کمک نرم افزار های مختلف ( مثل افتر افکت، پرمیر، اینشات و …) هستند را تماشا کنید و با ویدابیا آنها را ترجمه یا دوبله کنید؛ تا آموزش کامل ادیت ویدیو ها را داشته باشید. و به ادیت ویدیو مسلط شوید. و پس از آن با تولید کنندگان محتوای ویدیویی همکاری کنید. با تولید کنندگان ویدیو میتوانید از طریق یوتیوب و اینستاگرام و یا آگهی های همکاری ارتباط برقرار کنید.

و یا حتی خودتان یک صفحه اجتماعی در یوتیوب یا اینستاگرام بسازید و آموزش ادیت ویدیو را در آن برای علاقمندان قرار دهید و از این طریق کسب درامد کنید.

کسب درآمد از فیلمبرداری

در ویدیو هایی با عنوان ولاگ، از آنچه در زندگی روزمره تان می گذرد، مسافرت های خود و حتی اتفاقاتی که فکر میکنید ممکن است برای دیگران نیز جذاب باشد فیلمبرداری کنید و آن را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید. بعد از آن با بالا رفتن بازدید ها می توانید تبلیغات قبول کنید. این مسیر این روزها، تعداد زیادی را به کسب درآمد از فیلمبرداری رسانده است.

کسب درآمد از فیلم آموزشی

اگر در حرفه ای مهارت دارید، مهارت های خود را در قالب ویدیو ضبط کنید و آنها را در یوتیوب به اشتراک بگذارید.  بعد از اینکه به تعداد مشخصی بازدید و دنبال کننده رسیدید (ما قبلا مقاله ی کسب درآمد از یوتیوب این موارد را کامل توضیح داده ایم) از طریق یوتیوب کسب درآمد کنید. راه دیگر این است که ویدیوهای خود را به صورت پکیج به فروش برسانید. 

کسب درآمد از فیلم کوتاه

ساخت تیزر های تبلیغاتی و فیلم کوتاه نیز شیوه دیگری است که اگر مهارت و توانایی کافی برای انجام دادنش را دارید، درآمد کمی در انتظار شما نیست. با انتشار این فیلم ها در یوتیوب، شبکه های خانگی، شبکه های اجتماعی یا وب سایت میتوانید درآمد زایی کنید.

کسب درآمد از نقد فیلم

اگر فکر میکنید که در زمینه های مختلف آگاهی و اطلاعات نسبتا خوبی دارید، پس ضبط ویدیوهای نقد و بررسی، پوشش اخبار روز دنیا و انتشار آن هم یکی از مسیرهایی است میتوانید  که برای کسب درآمد از ویدیو، به آن فکر کنید. بستر انتشار این ویدیو ها برای به درآمد رسیدن نیز می تواند سایت هایی مانند آپارات، نماشا، یوتیوب و یا شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام باشد. در مقاله ی کسب درآمد از اینستاگرام به درآمدزایی ازاینستاگرام پرداخته ایم

کسب درآمد از فیلم دیدن

شما میتوانید با مشاهده تبلیغات ویدیویی در یک سری سایت ها و اپلیکیشن های خاص، به درآمد برسید. البته مبلغ دریافتی از این راه بسیار ناچیز است؛ روند دریافت پول نیز بشدت کند پیش می رود و برای این کار باید حساب PayPal داشته باشید و در یک کلام این راه به دردسرهایش نمی ارزد.

کسب درامد از فیلم و ویدیو

کسب درآمد از ترجمه ی فیلم

اما مسیر آخری که به شما معرفی میکنیم، مسیر متفاوتی است که برای انجام آن به توانایی خاصی احتیاج ندارید. اگر گشتی در اینترنت و فضاهای اشتراک گذاری ویدیو بزنید، می بینید که تعداد محتوای ویدیویی موجود در بستر اینترنت فراوان است بله این ویدیوها فراوانند، اما اکثر آنها به زبان بین الملل، یعنی انگلیسی در دسترس اند.

  •  اگر مهارت خاصی ندارید، ترجمه ی این ویدیوها به زبان مادری خود و انتشار آنها در پلتفرم های اشتراک گذاری ویدیو، راهی است که می توانید برای کسب درآمد از فیلم و ویدیو در انتخاب کنید.

کسب درآمد با استفاده ترجمه و دوبله ی ویدیو آن مسیری است که ما در ادامه با جزئیات بیشتری معرفی می کنیم، مسیری که از حوزه تخصص ما میگذرد. به شما پیشنهاد میکنیم که تا انتهای مقاله همراه ویدابیا باشید.

کسب درآمد از ویدیو با استفاده از ترجمه و دوبله

برای تولید محتوا در زمان کوتاه و کسب درآمد از این راه، میتوانید به سراغ ترجمه و یا دوبله ویدیو بروید. با این کار ابتدا از مخاطب پسند بودن ویدیو اطمینان پیدا میکنید و سپس می توانید همان محتوا را به زبان فارسی با ترجمه و یا دوبله، تولید کنید و آن را در وبسایت ها و پلتفرم های مختلف به اشتراک بگذارید. در این صورت هزینه کمتری برای امکانات پرداخت کرده اید، همچنین زمان کمتری را هم صرف تولید محتوا می کنید.

کسب درآمد از ترجمه ویدیو با ویدابیا 

اگر در زمینه ترجمه ی ویدیو سررشته ای ندارید، نگران نباشید. پلتفرم هایی وجود دارند که به صورت آنلاین این کار را برای شما انجام میدهند. ویدابیا با کمترین هزینه به صورت کاملا تخصصی مسئولیت دوبله،ترجمه و حتی زیرنویس کردن ویدیوهای شما رو قبول میکند.

شما با ثبت نام در پلتفرم ویدابیا و استفاده از اعتباری که هنگام ثبت نام اولیه به صورت هدیه دریافت میکنید، میتوانید ترجمه ی ویدیو های خودتان را توسط مترجم های حرفه ای یا هوش مصنوعی  ویدابیا تا اتمام اعتبار هدیه، به صورت کاملا رایگان داشته باشید.

چالش های کسب درآمد از ادیت، ساخت و آپلود فیلم

مانند هر مسیر دیگری، کسب درآمد از ویدیو هم کار راحتی نیست. ساخت ویدیو یک کار خیلی سخت و طاقت فرسا است. شرکت ها و موسسات مختلف در زمینه تولید ویدیو وجود دارند که خود آن موسسه ها هم به جز های کوچکتر مثل تولیدکنندگان، ویدیوهای تبلیغاتی یا تولید کننده موشن گرافیک تقسیم میشوند. 

برای تولید یک ویدیو از ایده اولیه گرفته تا صحنه، ادیت ویدیو و پخش آن باید کلی سختی را به جان بخریم. حالا بعد از همه این مسیر اگر آن ویدیو خوب یا بهتر بگم مخاطب پسند شده باشد میتوانیم از کارمان نتیجه بگیریم وبه کسب درآمد از ادیت،آپلود یا انتشار ویدیو رسیده باشیم.

چگونه میتوانیم ویدیو مناسب برای تولید محتوای ویدیویی پیدا کنیم؟

به دنبال ایده باشید

بیشتر تولید کنندگان ویدیو و فیلم که از طریق انتشار آن کسب درآمد کرده اند، در مرحله ی اول به دنبال چیزی هستند که بتوانند از آن ایده بگیرند. حال این ایده میتواند از چیزی مثل طبیعت گرفته شود و یا از ویدیو های دیگر. ایده گرفتن از یک فیلم دیگر هم میتواند بسیار مفید باشد. اگر آن فیلم برای مخاطب جذاب باشد، احتمالا آن ویدیویی که شما هم تولید میکنید جذاب خواهد بود.

حال می دانیم که خیلی راحت میتوان با ایده گرفتن از یک ویدیو یا فیلم دیگر تبلیغات یا تولید محتوا کرد تا به هدفمان (کسب درآمد از ساخت ویدیو) نزدیک شویم. البته که هنوز هم کلی راه مانده تا تولید ویدیوی نهایی. این مسیر هم مسیر سختی خواهد بود. 

چگونه ویدیو مناسب را برای کسب درآمد از فیلم را شناسایی کنیم؟

خب همانطور که گفتیم یکی از مهم ترین شاخصه های ویدیو مناسب مخاطب پسند بودن آن است. ما هم میتوانیم به راحتی بفهمیم که آیا به این نتیجه رسیده اند یا خیر. کافیست در اینستاگرام تعداد لایک و کامنت ها و توی یوتیوب هم، تعداد بازدید را نگاه کنید. بقیه شبکه های اجتماعی را هم میتوانید به همین صورت بررسی کنید تا ویدیوهایی که برای مخاطبین جذاب بوده اند و بازخورد های خوبی داشته اند را شناسایی کرده و از آنها برای ایده گرفتن درویدیویی که قصد تولیدش را دارید استفاده کنید.

بهترین ویدیو ها برای رسیدن به کسب درآمد کدام اند؟

ویدیو هایی با بیشترین اینگیجمنت، بهترین ویدیو ها هستند. آنها توانسته اند مخاطب خود را پیدا کرده و آنها را جذب کنند. شما هم نیاز دارید که برای تولید محتوای خود دنبال چنین ویدیو هایی باشید.

در ویدابیا ما به طور کامل درباره ی چگونگی پیدا کردن موضوع مناسب برای تولید محتوای ویدیویی توضیح داده ایم که با کلیک روی شروع تولید محتوای ویدیویی در چند گام می توانید به این مقاله دسترسی داشته باشید.

چگونه ویدیوی انتخابی را دانلود کنیم؟

از طریق راه هایی که به شما معرفی کردیم میتوانید موضوع برای ویدیوهایتان را انتخاب کنید و از پلتفرم یوتیوب به ویدیوهای مرتبط با موضوع تان دسترسی داشته باشید. الان زمان آن است که دانلود و ترجمه ی ویدیو را شروع کنید. بعد از آن میتوانید با اشتراک گذاشتن ویدیو ها در پلتفرم های مختلف کسب درآمد کنید. دانلود از یوتیوب در نگاه اول کار سختی است اما غیر ممکن نیست. ما در مقاله ی دانلود از یوتیوب مسیر آسان را به شما معرفی کرده ایم.

کسب درآمد از ترجمه ی فیلم های آموزشی 

کسب درامد از دوره ها و  ویدیو های  آموزشی

آموزش های مجازی

با توجه به همه گیری ویروس کرونا و اینکه این روزها هر اطلاعاتی در بستر اینترنت پیدا می شود، کمتر کسی به سمت کلاس های حضوری میرود. درصد زیادی از آموزش در فضای مجازی و از طریق پلتفرم های مختلف انجام میشود. بعضی از افراد به تهیه پکیج رو می آورند و بعضی به ویدیوهایی که صرفا در فضای اینترنت به صورت رایگان در دسترس هست؛ بسنده میکنند.

جمع آوری ویدیوهای آموزشی

راه دیگه ای که برای کسب درآمد از انتشار ویدیو وجود دارد و ما قصد داریم به شما معرفی کنیم تهیه کردن و جمع آوری ویدیوهای آموزشی است. و البته نه هر ویدیویی!

پیشنهاد ما نوعی از ویدیوهای آموزشی است که در وب فارسی به آن ها  پرداخته نشده است. در واقع به زبان فارسی وجود ندارند و شما احتیاجی به پرداخت حق ناشر برای آنها ندارید. 

کسب درآمد از آپلود فیلم آموزشی

شما میتوانید این ویدیوها رو به زبان فارسی ترجمه کنید. و اگر وبسایت یا فضایی برای انتشار ویدیو ها دارید آنها را به اشتراک بگذارید تا از راه ترجمه کردن و ادیت ویدیو آموزشی کسب درآمد کنید. اگر در ترجمه، زیرنویس یا دوبله ی این محتوای آموزشی به کمک احتیاج داشتید، ویدابیا در این مرحله به شما کمک میکند و با کمترین هزینه و به صرفه ترین روش کار ترجمه ی شما را انجام می دهد.

اگر به اطلاعات بیشتر در این زمینه احتیاج دارید؛ در مقاله ی آموزش ترجمه فیلم و دوره های یودمی بازیرنویس فارسی  در این باره جامع تر توضیح داده ایم و به شما کمک بسیاری خواهد کرد.

کسب درآمد از انتشار ویدیو در پلتفرم های داخلی

راه هایی برای کسب درآمد از انتشار ویدیو در پلتفرم های ایرانی مانند آپارات و نماشا و … نیز وجود دارد. در این سایت ها قوانین درآمدزایی کمی سخت است. برای مثال آپارات با استفاده از تبلیغات ویدیویی در کانال تولید کننده ی محتوا، آن شخص را به درآمد می رساند و سود حاصل از نمایش این تبلیغات را با او تقسیم می کند ولی در ابتدا کانال شما باید توسط آپارات تایید شده باشد. 

محتوای خود را با چه فرمتی در سایت های داخلی منتشر کنیم؟

شما میتوانید بعد از انتخاب ویدیو، دوبله و ترجمه یا حتی تهیه ی زیرنویس محتوای خود  را به ویدابیا بسپارید و سپس آن را در پلتفرم های داخلی اشتراک فیلم و ویدیو منتشر کنید و از راه انتشار ویدیو در این سایت ها کسب درآمد کنید. اما لازم است به شما بگوییم کسب درآمد از این راه ممکن است دردسر بیشتری داشته باشد، به سودآوری مسیرهای دیگر نباشد و توقعات شما را برآورده نکند.

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم ما در مقاله های مختلف، راه های متفاوتی برای کسب درآمد از ویدیو را به شما معرفی کردیم. در ادامه می توانید  خلاصه ای از آن مقالات را مطالعه کنید با رفتن به وبلاگ ویدابیا، می توانید به تمام آنها دسترسی داشته باشید.

کسب درآمد از انتشار ویدیو در یوتیوب

بزرگترین پلتفرم کسب درآمد از ویدیو آنهم به صورت دلاری یوتیوب است. با محتوای خوب و جذاب می توانید به راحتی مخاطبان را جذب کنید و به ازای هر بازدید از تبلیغ در بین ویدیوهایتان کسب درآمد کنید.

توی این مقاله از موارد مختلفی صحبت شده از جمله:

  • خود پلتفرم یوتیوب چطور کسب درآمد میکند.
  • اکانت پریمیوم یوتیوب
  • تلویزیون یوتیوب (یوتیوب تی وی)
  • کسب درآمد از یوتیوب در ایران برای شما تا یوتیوبر شدن 

کسب درآمد از انتشار ویدیو در اینستاگرام

اینستاگرام در ابتدا به عنوان پلتفرمی برای انتشار عکس طراحی شد اما در حال حاضر میتوانید تعداد زیادی فیلم ببینید. با مقداری وقت گذراندن اینستاگرام افرادی در حال تبلیغات را می بینید که از آن طریق کسب درآمد میکنند. به همین دلیل ما سعی کردیم به شما چگونگی کسب درآمد از ادیت و ترجمه ویدیو و آپلود آن در اینستاگرام را معرفی کنیم.

در این مقاله درباره موضوعات زیر توضیح داده ایم:

  • چه کسانی از اینستاگرام کسب درآمد میکنند؟ 
  • راه های کسب درآمد از اینستاگرام 
  • اینفلوئنسر ها.
  • در آخر هم درباره تولید محتوای یونیک و کسب درآمد صحبت کرده ایم.

ویدیو مارکتینگ

ویدیو مارکتینگ یکی از انواع مارکتینگ است. هدف ویدیو مارکتینگ بازاریابی و کسب درآمد از طریق انتشار محتوای ویدیویی است که به عنوان محبوب ترین نوع تبلیغات شناخته می شود، است. ما درباره این شاخه جالب و هیجان انگیز هم توضیح داده ایم که میتوانید در این مقاله بخوانید. از جمله مواردی که در مقاله ویدیو مارکتینگ به آنها پرداختیم:

  • تاریخچه ویدیو مارکتینگ را توضیح داده ایم.
  • درباره مزایا و معایب ویدیو مارکتینگ صحبت کردیم.
  • انواع ویدیو ها را برای مارکتینگ معرفی کردیم.
  • درباره تولید محتوا برای ویدیو مارکتینگ با استفاده از ترجمه و دوبله هم گفتیم.

درآمد دلاری از طریق اینترنت

با توجه به قیمت روزافزون دلار، درآمد دلاری این روزها کاملا سود آور است. حتی با مقایسه ی حداقل میانگین درآمد در کشورهای مختلف و تبدیل آن به پول رایج کشور می توانیم به راحتی این تفاوت را احساس کنیم. در این مقاله راجع به راه های کسب درآمد دلاری از اینترنت که خیلی بهشون پرداخته نشده صحبت کردیم.

موارد دیگه ای که سعی کردیم در این مقاله بهش اشاره کنیم:

  • کسب درآمد دلاری با فریلنسرینگ
  • فریلنسری با تولید محتوای ویدیویی ( ترجمه و دوبله ویدیو ها)
  • معرفی سایت های خوب در زمینه ی فریلنسرینگ
  • کسب درامد دلاری از طریق سایت های کوتاه کننده لینک 
  • کسب درآمد دلاری با همکاری در فروش یا  affiliate marketing 
  • همکاری در فروش شرکت آمازون و کسب درآمد دلاری 

تا به اینجا در این مقاله ما تلاش کردیم مسیر های مختلفی که برای کسب درآمد از ویدیو و اینترنت وجود دارد را به شما معرفی کنیم. امیدواریم که از طریق این مقاله به اطلاعات مد نظرتون در زمینه کسب درآمد از ویدیو و تولید محتوای ویدیویی دست یافته و حتی یک قدم به انتخاب مسیری که به دنبال آن بودید، نزدیک شده باشید. سپاسگذاریم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 2 میانگین: 4.5]

سوالات متداول

خیر، بسته به خواست و زمان خودتون میتوانید فعالیت بیشتری داشته باشید تا درامد بیشتر به دست آورید.
پیدا کردن جایگاه خود برنامه ریزی و چیدن استراتزی برای تولید محتوا ساخت یک وب سایت ویدیویی انتخاب یک درگاه پرداخت خوب و مناسب تبلیغ ویدیو ارتباط و تعامل بیشتر با مخاطبان
شما میتوانید با استفاده از سایت ویدابیا ویدیو های خودتون رو با زبان دلخواه زیرنویس کنید و از این طریق با زدید ویدیو های خود را افزایش دهید و در نتیجه درآمد بیشتری به دست بیاورید.
Behnam

Behnam

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.