عنوان مقاله:

فریلنسری چیست و چگونه میتوانیم فریلنسر شویم؟

در گذشته در وبلاگ ویدابیا از روش های کسب درآمد از ویدیو صحبت کرده ایم. در این مقاله میخواهیم نگاه کاملی به شغل جدید فریلنسری بیندازیم و آن را از جوانب مختلف بررسی کنیم. بعد از خواندن این مقاله، میتوانید تصمیم بگیرید که فریلنسری شغل مناسب شما هست یا نه؟ و اگر هست، از کجا باید شروع کنید تا بتوانید به یک فریلنسر موفق در زمینه کاری خود تبدیل شوید. ما روشی برای پیشرفت در این زمینه با کمک ویدیو های آموزشی دسته اول دنیا به شما معرفی میکنیم. پس با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

فریلنسری از کجا شروع شد؟

چه کسی برای اولین بار از فریلنسری صحبت کرد ؟

تاریخچه ی این کلمه، داستانی دارد که ممکن است تا کنون حتی به ذهن تان هم خطور نکرده باشد. جالب است بدانید به جنگجویان قرون وسطی که برای کسی به میدان مبارزه می رفتند که به آنها پول بیشتری پرداخت می کرد؛ فریلنس گفته میشد.

در اوایل قرن نوزدهم، توماس ان براون انگلیسی و والتر اسکات نویسنده ی اسکاتلندی، اولین کسانی بودند که از کلمه ی فریلنس به صورت مکتوب در کتاب هایشان استفاده کردند.

فریلنسرینگ

معنی کلمه فریلنسر چیست؟ 

فریلنسرینگ چیست؟

فریلنسر با گذشت زمان معانی مختلفی پیدا کرده است و تعریفی که در حال حاضر برای فریلنسری وجود دارد، با آنچه که والتر اسکات به آن اشاره کرده بود، بسی متفاوت است. فریلنسری در لغت به معنای آزاد کاریست. و فریلنسر شخصی است که به صورت مستقل یا قرارداد های کوتاه مدت با مجموعه های مختلف کار میکند و بعد از اتمام پروژه ی مشخص، همکاری اش با کارفرما قطع میشود.

با توجه به شرایط پیش آمده در دنیای امروز اعم از پیشرفت سریع تکنولوژی، مسائل مربوط به ویروس کرونا و… ترجیح افراد بر این است که در محل زندگی خود، روی صندلی و پشت میز برای خودشان کار کنند، از امکانات داخل خانه استفاده کنند و نیازی به خروج از خانه نداشته باشند. کاری که بسیار راحت تر و سریع تر انجام میشود.

چگونه فریلنسر شویم - فریلنسرینگ در ویدابیا

مزایا و معایب فریلنسری

مانند هر شغل دیگری، فریلنسری هم مزایا و معایب خود را دارد. درست است که مزایایش بیشتر از معایبش است؛ اما خوب است که هر دوی آنها را بدانید و از چالش هایی که  ممکن است در فریلنسری با آن ها مواجه شوید، اطلاع داشته باشید.

 مزایای فریلنسری:

  • آزادی در انتخاب پروژه

در فریلنسری، با توجه به مهارت هایتان می توانید کاری که کارفرما به شما پیشنهاد می دهد را بررسی کرده و سپس آن را انجام دهید. اگر به انجام دادن آن پروژه علاقه ای نداشتید شما میتوانید به راحتی پیشنهاد کارفرما را رد کنید.

  • نداشتن محدودیت زمانی و ساعت کاری مشخص

مجبور نیستید که زود بیدار شوید و در ساعات مشخصی در محل کار حضور داشته باشید؛ شما میتوانید هر ساعتی که در طول شبانه روز برایتان مطلوب تر است، به انجام کار اختصاص بدهید.

  • نداشتن محدودیت در مکان

 در خانه، اتاق خوابتان، کتابخانه و محیط های کار اشتراکی می توانید کار خود را انجام دهید. شما احتیاجی ندارید که در محلی حضور داشته باشید.

  • شما رئیس خودتان هستید

کسی به شما امر و نهی نمیکند و حضور کسی را به عنوان مدیر یا رئیس احساس نمیکنید. صرفا فقط با کارفرمای پروژه در ارتباط هستید.

  • محدودیتی در کسب درآمد ندارید

به هر اندازه ای که بخواهید میتوانید پروژه بگیرید و درآمد خود را افزایش دهید. البته باید مطمئن شوید که توانایی انجام آنها را در زمان مشخص دارید.

  • فرصت ارتقای شغلی 

از آنجایی که با مجموعه یا سازمان خاصی به طور ثابت کار نمیکنید، تعهدی ندارید و میتوانید با سایر شرکتها نیز همکاری کنید. به این صورت می توانید رزومه ی خود را قوی تر کنید و سطح خود را ارتقا دهید.

  • پرداخت نکردن مالیات و ….

معایب فریلنسری:

  • نداشتن درآمد ثابت

شما به عنوان یک فریلنسر درآمدی که ثابت باشد ندارید. منبع درآمد شما پروژه هایی است که در طول روز، هفته و ماه میگیرید. ممکن است در یک ماه پروژه های زیادی برای شما باشد و در ماهی دیگر پروژه های کمی داشته باشید. به همین دلیل است که خیلی از افراد به فریلنسری به عنوان شغل دوم نگاه میکنند.

  • مستقل و تنها بودن

هیچ همکاری ندارید و باید تنهایی همه ی کارها را پیش ببرید. شما باید خودتان با مشتری ارتباط بگیرید، خودتان بازاریاب باشید و برای برند شخصیتان تبلیغ کنید، هماهنگی ها را انجام دهید و امور مالی را مدیریت کنید و مشکلات را به تنهایی حل کنید.

  • نداشتن مزایای کارهای ثابت

در فریلنسری خبری از بیمه نیست و اگر میخواهید باید به صورت مستقل خود را بیمه کنید. همچنین خبری از مرخصی هم نیست حتی اگر حال مساعدی نداشته باشید همچنان باید پروژه را در تاریخ مشخص شده تحویل دهید و شاید مجبور شوید که با حال نامساعد نیز کار کنید.

  • تداخل کار با زندگی شخصی

محیط کار شما، زمان کار شما، همه و همه در خانه و دست خود شماست . در واقع شما در کنار زندگی کار هم میکنید و مرز خیلی مشخصی بین این دو وجود ندارد. ممکن است در مواقعی زندگی شخصی شما درگیر کارتان شود و با مشکل مواجه شوید.

فریلنسر ترجمه - فریلنسری و آزادکاری

استخدام فریلنسر در زمینه های مختلف

خیلی از افراد با توجه به مهارت هایشان در زمینه های مختلفی به عنوان فریلنسر فعالیت می کنند. مشاغل فریلنسری که بیشترین استخدام ها در سال 2021  برای آنها وجود دارد:

  1. استخدام فریلنسر متخصص سئو
  2. استخدام طراح نرم افزار موبایل
  3. سازنده دوره های آنلاین
  4. استخدام فریلنسر تولید محتوا در شبکه های اجتماعی
  5. استخدام فریلنسر نویسنده
  6. استخدام فریلنسر برنامه نویس
  7. استخدام دستیار آنلاین
  8. استخدام حسابدار فریلنسر
  9. استخدام گرافیست فریلنسر
  10. استخدام طراح سایت
  11. استخدام فریلنسر معماری
  12. استخدام فریلنسر تایپ
  13. استخدام مترجم فریلنسر
  14. استخدام فریلنسر پایتون
  15. و …

در ادامه به این اشاره میکنیم که چگونه می توانید با خدمات ویدابیا به یک فریلنسر تبدیل شوید و کسب درآمد کنید.

چگونه فریلنسر شویم؟

برای پاسخ به این سوال اول باید پرسید که چرا می خواهید فریلنسر شوید؟ به شما پیشنهاد میکنیم که دوباره به اول مقاله بروید و مزایا و معایب فریلنسری را مرور کنید؛ اگر فکر میکنید این شغل با روحیات شما سازگار است، در ادامه همراه ما باشید تا به شما بگوییم چگونه میتوانید به یک فریلنسر موفق تبدیل شوید. و اگرعلاقمندید در زمینه فریلنسر ترجمه و فریلنسر صداپیشه با ویدابیا همکاری  کنید.

  • قدم اول این است که توانایی های خود را بشناسید و تصمیم بگیرید که در چه زمینه ای قصد فعالیت دارید، حتی اگر مهارتهای زیادی دارید بهتر است که برای شروع آنها را محدود کنید و تمرکز خود را روی یک یا دو زمینه ی مشخص بگذارید.
  • برای خود یک محل کار و فضای شخصی مشخص کنید، شما از راه دور کار می کنید پس وضعیت اینترنت و رایانه ی شخصی خود را نیز بررسی کنید تا مشکلی نداشته باشند و بتوانید بدون دردسر در فضای شخصی خود، فعالیتتان را آغاز کنید.
  • پروفایل خود را بسازید، در آن از همه ی مهارت هایتان صحبت کنید و اگر نمونه کاری دارید در رزومه ی خود  قرار دهید.
  •   درخواست فرستادن برای جذب مشتری را شروع کنید. شاید در ابتدا مشتری های کم و پروژه هایی با دستمزد  پایین داشته باشید؛ اما با گذشت زمان و کسب تجربه ی بیشتر مقیاس پروژه ها بزرگتر خواهد شد.

درآمد فریلنسری

قبل تر گفتیم که درآمد فریلنسر ها به تعداد پروژه هایی که انجام میدهند بستگی دارد. اما درآمد ها در کشورهای مختلف یکدیگر متفاوت است. مثلا درآمد فریلنسری در ترکیه با فریلنسری در ایران تفاوت های بسیار دارد. حتی درآمد دو حرفه ی فریلنسری هم ممکن است بسیار با هم متفاوت باشد این بستگی به نیاز بازار به آن حرفه دارد. برای مثال درآمد فریلنسری برنامه نویسی با فریلنسری ترجمه یا تولید محتوا کاملا فرق دارد.

راه های متفاوتی وجود دارد که یک فریلنسر بتواند پروژه بگیرد و به درآمد برسد. از طریق سایت های فریلنسری ایرانی، سایتهای فریلنسری خارجی ، دایره ی ارتباطات، جذب مشتری از طریق کارفرماهای قبلی و …

معرفی سایت های فریلنسری ایرانی و خارجی - ویدابیا

سایت های فریلنسری

از معتبر ترین و  پر استفاده ترین راه هایی که میتوانید در آن برای خود مشتری و کارفرما جذب کنید. سایت های فریلنسری هستند، سایتهایی  وجود دارند که واسطه ی بین کارفرما و فریلنسر میشوند شما در این سایتها ثبت نام میکنید پروفایل خود را تکمیل میکنید و شروع به پروژه گرفتن میکنید.

سایت های معتبر فریلنسری ایرانی

با توجه با رشد زیاد فریلنسری در ایران، سایت های فریلنسری هم روزبه روز در ایران بیشتر رشد میکنند و تعدادشان هم با گذر زمان زیادتر میشود. البته این سایت ها به گونه ای کار میکنند که درصدی از درآمد شما از هر پروژه را به عنوان پورسانت دریافت میکنند.

از بهترین سایت های فریلنسری ایرانی میتوان به کارلنسر، پونیشا، دوری جاب و … نام برد.

کسب درآمد از سایت های فریلنسری خارجی

چگونه فریلنسر بین المللی شویم ؟ سوالی که برای تعداد زیادی از فریلنسر های ایرانی پیش می آید. اگر به زبان انگلیسی مسلط باشید میتوانید در سایتهای فریلنسری خارجی مانند freelancer ثبت نام کنید و با افتتاح یک حساب پی پال درآمد دلاری داشته باشید. اگر هم بخواهید از مسیری که ویدابیا در ادامه به شما معرفی می‌کند فریلنسر شوید، ما به شما راه بین المللی شدن را نیز گفته ایم.

چگونه با کمک ویدابیا یک فریلنسر موفق شویم؟

  • سعی کنید دانش خود را گسترش دهید

اگر در زمینه ای مهارت دارید اما فکر میکنید که مهارت هایتان کافی نیست. به تحقیق بپردازید و از همه ی منبع ها استفاده کنید. محتواهای موجود در اینترنت می توانند به شما کمک زیادی بکنند اما مشکلی که وجود دارد این است که معمولا محتوایی که اطلاعات بیشتری می دهند و به عبارتی مفید تر هستند به زبان فارسی در دسترس نیستند. ما برای شما یک راهکار داریم.

شما میتوانید با استفاده از سرویس ترجمه خودکار یا هوشمند ویدابیا ویدیو هایی که میتوانند به آموزش شما کمک کنند را در کوتاه ترین زمان ممکن ترجمه کنید و از آنها در راستای آموزش خودتان استفاده کنید. فراموش نکنید هر چه محتوایی که میبینید غنی تر باشد و هر چه آموزش بیشتری دیده باشید، در هر زمینه ای به عنوان فریلنسر موفق تر خواهید بود.

ویدابیا با فریلنسر های مختلفی از سراسر کشور همکاری میکند؛ هم فریلنسر های مترجم، دوبلور و هم فریلنسر هایی که از خدمات ویدابیا استفاده می کنند؛ مانند یوتیوبر ها، فن سایت ها، فن پیج های فعال در اینستاگرام، تولیدکنندگان ویدیوهای آموزشی و …

اگر مهارت هایی مانند برنامه نویسی، گرافیک، معماری و …  را دارا نیستید، باز هم راهی وجود دارد که بتوانید به عنوان یک فریلنسر فعالیت کنید. با همراه باشید تا به شما بگوییم که چگونه با کمک ویدابیا با ترجمه و دوبله کردن ویدیو ها به درآمد برسید.

ویدابیا چگونه به فریلنسرها کمک میکند؟

  • استخدام مترجم فریلنسر

قبل تر در مقاله ی فریلنسر ترجمه به صورت کامل از این که بیش از صد فریلنسر مترجم  با تیم ویدابیا همکاری می کنند و دیگر بخشی از خانواده ی ویدابیا هستند صحبت کرده ایم. اگر مترجم هستید با مراجعه به آن مقاله می توانید همه ی زوایای فریلنسر مترجم شدن را ببینید و بررسی کنید. سپس از طریق فرصت شغلی ای که به شما معرفی کردیم با ویدابیا همکاری کنید و به درآمد برسید.

یوتیوبری این روزها یکی از مشاغل پردرآمد است که افراد زیادی با آن آشنا نیستند یا اگر هم از آن اطلاعاتی دارند، بخاطر سختی گیری های یوتیوب برای ثبت نام و تایید شدن کاربران ایرانی، قید استفاده از یوتیوب را میزنند. اما، ما در ویدابیا با افراد زیادی همکاری میکنیم که توانسته اند از داخل ایران با استفاده از یوتیوب به درآمد چشم گیری برسند. برای اطلاع بیشتر از اینکه یوتیوب چگونه کار میکند و کاربرانش را چگونه به درآمد می رساند مقاله ی یوتیوب پلتفرم پیشتاز را مطالعه کنید.

ویدابیا تمام ویدیو های یوتیوب را برای شما به صورت آنلاین ترجمه و یا صداگذاری می کند. برای ترجمه ویدیو های یوتیوب در ویدابیا نیازی به دانلود و آپلود ویدیو ندارید، و تنها با کپی لینک ویدیوی موردنظر و Paste در پلتفرم ویدابیا میتوانید زیرنویس فارسی و یا دوبله فارسی آن را تولید کنید. 

خدمات ویدابیا برای فریلنسر های یوتیوب

در ابتدا باید بگوییم که اگر قصد فعالیت در یوتیوب را دارید، خبر خوبی برای شما داریم. قبل تر در مقاله ای با عنوان کسب درآمد از یوتیوب به شما کمک کرده ایم، اما به زودی در ویدابیا دوره ی کامل آموزش کسب درآمد از یوتیوب را در قالب محتوای ویدیویی برای شما خواهیم داشت. 

ترجمه ویدیو

خیلی از افراد به دنبال ویدیوهای دست اولی هستند که به زبان فارسی در دسترس نیستند و برای جستجوی این ویدیوها به سراغ یوتیوب می روند. ویدابیا در دوبله و ترجمه ی این ویدیو ها به فریلنسرهای یوتیوب کمک میکند. شما میتوانید یک کانال یوتیوب بسازید، ویدیو ها را ترجمه یا دوبله کرده و آن ها را انتشار دهید و پس از کسب بازدید به درآمد برسید.

زیرنویس ویدیو

خدمت دیگر ویدابیا زیرنویس کردن ویدیو های شماست؛ حتی اگر یوتیوبری باشید که محتوا را خودتان تولید می کنید،  قرار دادن زیرنویس انگلیسی برای آن باعث می شود که سطح کار خود را بین المللی کنید. پیشنهاد ما به شما این است که به همان زبانی که ویدیوتان را تولید میکنید زیرنویس قرار دهید تا فهم ویدیو بیشتر شود و درصد بیشتری از مخاطبان را جذب کنید. جالب است بدانید که قرار دادن  زیرنویس روی سئو یوتیوب نیز تاثیر میگذارد.

  • فریلنسر سایت

دسته ی دیگه از افرادی که از خدمت های ما استفاده میکنند، افرادی هستند که ویدیو هایی که به زبان فارسی برگردانده شده را در بستری متفاوت از یوتیوب یعنی سایت منتشر میکنند. اگر سایتی دارید میتوانید با قرار دادن ویدیو های ترجمه شده در آن کاربران بیشتری جذب کنید. راه دیگر این است که میتوانید سایتی را تاسیس کنید و ویدیوها را در آن قرار دهید.

برای اینکه بدانید برای شروع اصلا چه ویدیویی را باید ترجمه و دوبله کنید، حتما مقاله ی  شروع تولید محتوای ویدیویی در چند گام را مطالعه کنید.

در مقاله های قبلی از کسب درآمد از اینستاگرام صحبت کرده ایم. احتمالا شما هم با این موافق هستید که اینستاگرام این روز ها به محبوب ترین شبکه ی اجتماعی تبدیل شده. افراد مختلفی از راه های مختلف مانند آنلاین شاپ ها، بلاگری، خرید و فروش خدمات اینستاگرام و … شروع به درآمدزایی از اینستاگرام کرده اند.

تعداد زیادی از کاربران ویدابیا، افرادی هستند که در اینستاگرام فعالیت دارند. آنها توانسته اند با ترجمه ی ویدیو، مخاطبان را جذب کنند و دنبال کنندگان خود را افزایش دهند؛ سپس از طریق سفارشات تبلیغات به درآمد چشم گیری برسند. شما هم میتوانید این کار را انجام دهید، محتوای ویدیویی مد نظرتان را از یوتیوب پیدا کرده و لینکش را برای ما بفرستید. ما با استفاده از هوش مصنوعی یا مترجم های حرفه ای با کمترین هزینه مسئولیت کار ترجمه، دوبله و زیرنویس ویدیو شما را قبول می کنیم.

  • ویدیوی آموزشی

در گذشته در وبلاگ ویدابیا در مقاله ی ویدیوهای آموزشی برایتان تعریف کردیم که چگونه و از طریق چه سایت هایی میتوانید به ویدیوهای آموزشی دست اول دنیا دسترسی پیدا کنید. این جا نیز به اختصار از آنها سخن خواهیم گفت. 

سایتهایی مانند UDEMY ، KHANACADEMY ، COURSERA و همچنین یوتیوب. این سایتها، سایتهایی هستند که به شما کمک میکنند که بهترین اطلاعات را بدست بیاورید.

اما برای اینکه بتوانید این محتواها را به زبان فارسی ببینید، می توانید با استفاده از سرویس ترجمه ی ویدابیا آن ها را ترجمه کنید؛ برای آنها زیرنویس یا صوت فارسی قرار دهید و به گونه ای آنها را باز تولید کنید. بعد از استفاده ی خودتان از ویدیو ها، می توانید آن ها را از طریق پلتفرم های مختلف یا حتی به صورت پکیج در اختیار بقیه بگذارید و از این طریق کسب درآمد کنید.

در این مقاله سعی کردیم به صورت جامع از زندگی فریلنسری برای شما صحبت کنیم و تلاش کردیم که شما را به سمت تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق سوق دهیم. در آخر هم راه هایی را پیش رویتان گذاشتیم که بدون نیاز به مهارت خاصی بتوانید با کمک پلتفرم ترجمه ی ویدابیا فریلنسری را آغاز کنید. از این که تا انتهای مقاله همراه ما بودید متشکریم .

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 1 میانگین: 5]
Behnam

Behnam

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.