عنوان مقاله:

نکاتی برای تولید محتوای ویدیویی برای افراد مبتدی

براساس آمار، حجم داده‌ها از لحاظ ترافیک اینترنتی در سال 2016 از 96 دگزا بایت در ماه، به 278 دگزا بایت در سال 2021 رسیده‌است؛(یعنی حدود ۸۲ درصد) از ترافیک در دنیا مربوط به ترافیک ویدیویی و چند رسانه‌ای ‌است.
البته در کنار ترافیک ویدئویی، دو بخش دیگر پر مصرف ترافیک اینترنت دنیا هم یکی مربوط به ویدیو آن‌دیمند ها (VOD) و دیگری مربوط به بازی‌ می‌شود

اهمیت بازاریابی ویدیو

در طول این پنج سال، با تحول سه برابری و رشد سالانه بالای 25 درصدی مواجه شده‌است. این آمار نشان می‌دهد بخش ترافیک اینترنتی، با رشد بیشتری نسبت به سایر بخش‌ها روبه‌رو بوده و اقتصاد آن به شدت رشد کرده ‌است.

اگر می خواهید محتوای ویدیویی ایجاد کنید یا به تازگی شروع به این کار کرده‌اید، باید نکاتی را برای ساخت یک ویدیوی حرفه ای بدانید؛ به خصوص اگر قصد دارید ویدیوهای خود را به دنیا نشان دهید باید محتوای ویدیوی خود را ترجمه کنید. 

یک داستان برای محتوای ویدیوی خود بسازید

داستان همه چیز است! 

مردم در یک روز با محتوای زیادی مواجه می شوند. اگر می‌خواهید توجه مخاطبان خود را جلب کنید، باید کار متفاوتی انجام دهید و بسیار خلاق باشید. 

شما می توانید در عین حال خلاق و داستان سرا باشید؛ و این فرمول برای محتوای ویدیویی باورنکردنی است.

ممکن است بپرسید چگونه یک داستان خوب تعریف کنیم؟ 

  • یک داستان خوب با یک مشکل شروع می‌شود و توضیح می‌دهد که چگونه مشکل بر زندگی افراد یا زندگی شما تاثیر می گذارد. 
  • سپس باید در مورد راه حل صحبت کنید. 
  • به همین سادگی است. 
  • مردم عاشق شنیدن داستانی هستند که قهرمان در پایان آن برنده خواهد شد و شما باید مخاطب خود را قهرمان کنید. 
  • و خود یا برندتان را به عنوان راهنما در این داستان معرفی کنید.
  • پس به این فکر کنید که چگونه می توانید یک مشکل را حل کنید و راهنمای قهرمانان خود شوید.

محتوای ویدیویی خود را جهانی کنید

هنگامی که می خواهید مخاطبان خود را در سطح جهانی افزایش دهید، باید نکات کوچکی را در نظر بگیرید؛ زیرا ساختن ویدیو برای جهان پیچیده‌تر از ساختن ویدیو برای فرهنگ و زبان خودتان است.

وقتی افراد با زبان‌های مختلف می‌خواهند ویدیوی شما را تماشا کنند، ویدیو را بر اساس فرهنگ خود درک می‌کنند. پس باید بدانید چه چیزی بگویید و چه چیزی نه. 

همچنین باید از عبارات و کلمات ساده در ویدیوی خود استفاده کنید، بنابراین وقتی می‌خواهید ویدیو را ترجمه کنید، سوء تفاهم کمتری رخ می‌دهد.

8 ثانیه اول ویدیو بسیار ارزشمند است

8 ثانیه اول یک ویدیو بهترین زمان برای جلب توجه بیننده است و این نوید را به آنها می‌دهد که از بقیه ویدیو چه انتظاراتی باید داشته باشند.

خوشبختانه برای تهیه کنندگان ویدئو و فیلمنامه نویسان، این لزوماً چیز ناخوشایندی نیست. ویدیوی شما کلیدی است که مخاطبان شما از محصول یا خدمات شما بهره خواهند برد.

زمان اجرا مناسب را انتخاب کنید

به عنوان یک نقش، ویدیوهایی که 2-4 دقیقه هستند بهترین نقش را بازی می‌کنند و افراد بیشتری را تا انتها تماشا می‌کنند. اما اگر ویدیوی شما بسیار جذاب است، زمان عنصر حیاتی نیست.

به خاطر داشته باشید که طول یک ویدیو به طور کلی بسته به اینکه برای کدام مرحله از قیف بازاریابی محتوا ایجاد می کنید، متغیر است؛ هرچه در قیفی که می‌روید پایین‌تر باشد، محتوای ویدیوی شما طولانی‌تر می‌شود.

محتوای ویدیوی خود را ترجمه و زیرنویس کنید

برای ترجمه محتوای ویدیویی خود باید به یک شرکت خوب اعتماد کنید. 

Vidubia به عنوان یک سایت مترجم ویدیو می تواند ویدیوهای شما را به طور خودکار از 6 زبان به فارسی و برعکس ترجمه و زیرنویس کنید. 

ترجمه آنلاین ویدیو با فناوری هوش مصنوعی در چند دقیقه انجام می‌شود. ویدیوهای شما توسط نرم‌افزار ترجمه می‌شود و شما قابلیت این را دارید که ویرایش ترجمه و ایرادات موجود در آن را اصلاح کنید؛ بنابراین شما خودتان ترجمه را تغییر دهید. 

می‌توانید یک ویدیوی کوتاه در سایت ویدابیا آپلود کنید و این کار را به صورت رایگان امتحان کنید.

ایده برای تولید محتوای ویدیویی

برای تولید محتوای ویدیویی به خصوص در اینستاگرام و یوتیوب که مخاطب بیشتری دارد، بهتر است ایده‌های جالب و متنوعی داشته باشید، در دوره‌ی کسب درآمد دلاری از یوتیوب به طور کامل روش های رشد از طریق محتوای ویدیویی قرار دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید تا باعث افزایش فروش و بازدید پیج شما شود.

ابزار تولید محتوا ویدیویی

Powtoon

Powtoon ابزاری است که به شما کمک می‌کند تا ارائه ها و ویدیوهای خلاقانه‌ای داشته باشید. بنابراین می‌توانید از این نرم افزار برای جذب آسان بینندگان و تبدیل ویدیوهای ساده به فیلم‌های حرفه‌ای استفاده کنید. 

این نرم افزار مقرون به صرفه است و خدمات عالی ارائه می‌دهد. قابلیت کشیدن و رها کردن را دارد که روند را کمی جالب می‌کند.

Biteable

این وب سایت به شما کمک می کند تا یک رویکرد منحصر به فرد برای بازاریابی ویدیویی ایجاد کنید. 

برای یافتن ابزار کراتین به وب سایت مراجعه کنید. 

ادعا می کند که ساده ترین سازنده ویدیو در جهان است. Biteable انواع قالب های ویدیویی را ارائه می دهد و متن یا صدای مورد نظر شما را اضافه می‌کند.

می توانید از برخی از ویژگی‌ها به صورت رایگان اما با واترمارک Biteable استفاده کنید. 

این برنامه کلیک و کشیدن دارای ویژگی‌های رایگان است، با برنامه‌های پولی که فقط از 15 دلار در ماه شروع می شود.

Inshot

حتما با نرم افزار Inshot آشنایی دارید و اسمش رو خیلی شنیده‌اید؛ این نرم افزار بسیار کاربردی و به راحتی برای کاربران قابل استفاده است. قابلیت ادیت ویدیو و عکس از جمله کاربرد‌های مهم این نرم افزار است. برای استفاده از بخش ادیت فیلم و عکس چند نمونه رایگان قرار دارد  که کارهای خوب و با کیفیتی را ارائه می‌دهد. همچنین می توانید نمونه‌ی پولی برخی افکت‌ها و ترنزیشن‌ها را نیز بر روی عکس و ویدیو خود امتحان کنید و در صورت رضایت آن را خریداری نمایید. اما در بیشتر مواقع نمونه‌های رایگان هم کار راه انداز هستند.

Canva

canva برنامه‌ی ویرایشگر مناسب طراحی عکس، ویدیو، لوگو و هر آنچه که نیا به ادیت داشته باشد را برای کاربر به صورت حرفه‌ای در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 5 میانگین: 4.2]
فاطمه آسیابان

فاطمه آسیابان

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.