عنوان مقاله:

یوتیوب به ازای هر ویو

ایجاد و اجرای یک کانال یوتیوب یکی از خلاقانه ترین، چالش برانگیزترین و پربارترین پروژه هایی است که این روزها می توانید به صورت آنلاین انجام دهید. اما یوتیوب برای هر بازدید چقدر پرداخت می کند؟ برای اکثر سازندگان، کانال یوتیوب آنها یک سرگرمی و یک کار واقعی است. با این حال، گاهی اوقات نام ستاره‌های یوتیوب مانند MrBeast را می‌شنوید که سالانه 14 میلیون دلار تنها از طریق تبلیغات YouTube بدون احتساب حمایت‌های مالی یا فروش کالا، درآمد کسب می‌کنند، و فکر می‌کنید: «چرا من نتونم؟»

آیا یوتیوب به ازای هر بازدید هزینه پرداخت می کند؟

پاسخ کوتاه به این سوال این است: بله، اما نه به ازای مشاهده ویدیو. یوتیوب به سازندگان برای بازدید از تبلیغات در کانال‌هایشان پول پرداخت می‌کند.

راه استاندارد برای کسب درآمد از کانال یوتیوب این است که به آن اجازه دهید تبلیغات روی ویدیوهای شما اجرا کند. برای شروع کسب درآمد از تبلیغات، باید به برنامه شریک YouTube (YPP) بپیوندید.

برنامه شریک یوتیوب سازندگان را تأیید می کند و به آنها امکان دسترسی به ابزارهای کسب درآمد را می دهد. 

برای پیوستن به YPP چند حداقل شرایط واجد شرایط وجود دارد:

  به خط مشی های کسب درآمد YouTube پایبند باشید

  در منطقه ای زندگی کنید که در آن YPP در دسترس است

  هیچ اخطاری برای نقض دستورالعمل‌های انجمن YouTube دریافت نکنید

  در 12 ماه گذشته بیش از 4000 ساعت تماشای عمومی دریافت کنید

  بیش از 1000 مشترک داشته باشید

  یک حساب Google AdSense ایجاد کنید

پس از تأیید کانال شما، می‌توانید به ویژگی‌های کسب درآمد در تنظیمات دسترسی داشته باشید و آن را روشن کنید.

توجه: ممکن است همه ویژگی‌ها در دسترس شما نباشند، یا به این دلیل که هنوز مشترکین کافی ندارید ( به حداقل 10000 مشترک نیاز دارد) یا به این دلیل که ناظران یوتیوب تصمیم گرفتند محدودیت‌های خاصی را اعمال کنند.

یک تصور غلط رایج این است که یوتیوب برای بازدید از ویدیو هزینه می پردازد. در واقع، وقتی مردم تبلیغات را تماشا می‌کنند، سازندگان پول دریافت می‌کنند (به ازای هر بازدید از آگهی).

 پس بدون تبلیغات = بدون پرداخت (صرف نظر از محبوبیت ویدیوی شما).

هنگامی که در برنامه YPP هستید، کنترل دقیق و هر ویدیو را بر روی محتوایی که کسب درآمد می شود، دریافت می کنید. بنابراین می‌توانید تبلیغات را در ویدیوهایی که برای تبلیغ‌کنندگان مناسب نیستند، خاموش کنید.

برای هر تبلیغی که در یک کانال خاص اجرا می شود، یوتیوب 45 درصد از مبلغی را که تبلیغ کننده برای قرار دادن می پردازد کاهش می دهد. سازنده 55 درصد باقی مانده را دریافت می کند. طبق داده‌ها، کانال یوتیوب می‌تواند حدود 18 دلار به ازای هر 1000 بازدید از آگهی دریافت کند، که برابر با 3 تا 5 دلار برای هر بازدید ویدیو است

 برای کسب درآمد در یوتیوب به چند بازدید نیاز دارید؟ برای هر بازدید در یوتیوب چقدر پول می گیرید؟

آیا اگر بتوانید میزان دقیق درآمد تبلیغاتی را که هر بار که کسی ویدیوی شما را تماشا می کند به دست می آورید، تخمین بزنید عالی نیست؟ متأسفانه، الگوریتم‌های یوتیوب پیچیده‌تر از آن هستند و شما فقط می‌توانید درآمد YouTube را به ازای هر بازدید به صورت میانگین محاسبه کنید.

یک قانون سرانگشتی خوب این است که ویدیوهایی (با تبلیغات فعال) که بازدیدهای بیشتری دارند، درآمد بیشتری نسبت به ویدیوهایی با بازدیدهای کمتر دارند. با این حال، خیلی به دسته بندی ویدیو و کانال شما، جایگاه شما و حتی موقعیت مکانی شما بستگی دارد.

چرا؟ زیرا AdSense یک موتور تبلیغاتی مبتنی بر حراج است و برخی از کلمات کلیدی که تبلیغ‌کنندگان برای آن پیشنهاد می‌دهند ارزش بیشتری نسبت به سایرین دارند. 

یکی دیگر از عوامل در محاسبه درآمد بر اساس بازدیدهای ویدیویی این است که برخی افراد اصلاً تبلیغاتی را نمی بینند. طبق گزارش ها، بیش از 40 درصد از کاربران از مسدود کننده های تبلیغاتی استفاده می کنند. در حالی که همه مسدودکننده‌های تبلیغات با یوتیوب کار نمی‌کنند، این روند رو به رشدی است که همچنان بر درآمد سازندگان تأثیر خواهد گذاشت.

علاوه بر این، امروزه بیش از 50 میلیون کاربر YouTube Premium وجود دارد که هزینه اشتراک ماهانه می پردازند و اصلاً تبلیغاتی در ویدیوهای YouTube نمی بینند. در عوض، سازندگان بر اساس میزان تماشای ویدیوهای کاربران YouTube Premium حقوق دریافت می‌کنند.

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 3 میانگین: 3.3]
فرشته نوری

فرشته نوری

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.