عنوان مقاله:

آنالیز اینستاگرام

اما چگونه متوجه می‌شوید که در اینستاگرام درست فعالیت می‌کنید؟ تجزیه و تحلیل اینستاگرام برای همین است. چگونه تحلیل و آنالیز اینستاگرام انجام می‌شود؟ ابزار تحلیل اینستاگرام چیست؟

اگر شما یک حرفه‌ای در شبکه‌های اجتماعی هستید، نیازی نیست که به شما بگوییم اینستاگرام چقدر رسانه‌ی بزرگ و مهمی است. اینستاگرام رسما بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد و اکنون بیش از 400 میلیون نفر هر روز از استوری اینستاگرام استفاده می‌کنند.

تجزیه و تحلیل اینستاگرام چیست؟

تجزیه و تحلیل اینستاگرام نحوه درک عملکرد پست‌های خود و به طور کلی حساب خود است. نگاهی به آنالیز اینستاگرام خود یکی از بهترین راه‌ها برای شناسایی شکست‌ها و موفقیت‌های حساب کاربری شما است.

ابزار تحلیل اینستاگرام

دو نوع ابزار تحلیل اینستاگرام برای دسترسی آنالیز اینستاگرام وجود دارد:

  • از طریق ابزار تحلیل اینستاگرام به نام Instagram Insights که در حساب تجاری به آن دسترسی دارید. با این ابزار تحلیل اینستاگرام فقط حساب خودتان را می‌توانید بررسی کنید البته لازم به ذکر است که تمام گزینه‌ها به صورت رایگان در دسترس نیست. و برای استفاده از بسیاری از گزینه‌ها باید هزینه آن را پرداخت کنید.
  • از طریق یک ابزار تحلیل اینستاگرام شخص ثالث مانند Brandwatch 

این ابزار عموما پولی هستند. و باید اشتراک خریداری کنید. البته به صورت آزمایشی برای مدت کوتاه و با دسترسی محدود می‌توانید استفاده کنید.

از جمله مزایای این روش به این موضوع می‌توان اشاره کرد که گزینه‌های بیشتری برای آنالیز پیج اینستاگرام مثلا آنالیز استوری اینستاگرام و … برای پیج خودتان و همچنین آنالیز اینستاگرام دیگران دارید.

Instagram Insights چیست؟

Instagram Insights یک راه عالی برای آنالیز اینستاگرام است. داده‌های مختلفی را به شما نشان می‌دهد، از تعداد کاربرانی که در هفته گذشته از نمایه شما بازدید کرده‌اند تا زمانی که دنبال کنندگان شما معمولاً آنلاین هستند.

چه تجزیه و تحلیلی را می توانید در Instagram Insights ببینید؟

سه بخش اصلی در Insights اینستاگرام :

  • حساب‌های به‌دست‌آمده، تعداد حساب‌هایی را که محتوای شما را دیده‌اند.
  • حساب‌های درگیر‌شده تعداد حساب‌هایی را که با محتوای شما درگیر شده‌اند و نواع تعاملات آن‌ها
  • تعداد فالوورهای شما را به همراه برخی اطلاعات جمعیت شناختی در مورد آنها به شما نشان می‌دهد.

بهترین معیارها برای آنالیز اینستاگرام چیست؟

معیارهایی که باید دنبال کنید بستگی به چیزی دارد که می‌خواهید از طریق حضور در اینستاگرام به دست آورید.

اگر در تجارت الکترونیک کار می‌کنید و می‌خواهید از اینستاگرام برای فروش استفاده کنید، کلیک‌ها و تبدیل‌های وب‌سایت مهم‌تر هستند. ولی، یک مدیر رسانه‌های اجتماعی در دانشگاهی که به دنبال تقویت جامعه در مدرسه خود است، باید به میزان مشارکت بیشتر دقت کند. پنج معیار اصلی در ادامه آمده است:

رشد فالوور اینستاگرام شما

تعداد فالوورهای شما در اینستاگرام ممکن است یک معیار ساده باشد، اما همچنین بسیار مهم است.

نرخ رشد فالوور در مقابل تعداد فالوور

درک آنالیز اینستاگرام در مورد میزان رشد فالوور خود در طول زمان بسیار مهم‌تر است تا اینکه فقط ببینید در حال حاضر چند دنبال‌کننده دارید. به عنوان مثال، اگر تعداد فالوورهای شما در دی 1٪، در بهمن 2٪ و در اسفند 8٪ افزایش یافته است، به وضوح دارید کارتان را درست انجام می‌دهید.

جمعیت‌شناسی مخاطبان اینستاگرام شما

باید بدانید که فالوورهای شما چه کسانی هستند. چه بخواهید تعامل با پست‌های خود را بهبود ببخشید، ترافیک وب را افزایش دهید یا فروش داشته باشید، شناخت مخاطبان برای یک استراتژی موفق اینستاگرام بسیار مهم است.

میزان کلیک وب سایت اینستاگرام شما

کلیک‌های وب سایت اینستاگرام، تعداد افرادی است که از پروفایل اینستاگرام شما به وب سایت شما کلیک کرده‌اند.این معیار برای افزایش ترافیک، تبدیل یا فروش است.

دسترسی reach  اینستاگرام شما

در اصل، این معیاری است که به شما می‌گوید چند نفر پست های شما را دیده اند. هر حسابی که عکس، ویدیو یا داستان شما را مشاهده می‌کند به‌عنوان یک حساب به حساب می‌آید.

اما تفاوت بین دسترسی reach و برداشت impression  در اینستاگرام چیست؟

در حالی که هر بار که محتوای شما دیده می‌شود، تعداد بازدیدها شمارش می‌شود، دسترسی به هر کاربر منحصر به فرد فقط یک بار محاسبه می‌شود. ما همیشه توصیه می‌کنیم به جای نمایش‌ها، به دسترسی‌ها (reach) نگاه کنید، زیرا برداشت‌ها (impression)  یک معیار بیهوده هستند.

نرخ تعامل اینستاگرام شما

تعامل، تعداد کل لایک‌ها، نظرات و ذخیره‌های پست شما است. اینستاگرام یک شبکه عالی برای ارتباط با طرفداران و مشتریان و شروع مکالمه است. در واقع، اینستاگرام بالاترین میانگین نرخ تعامل را برای برندهای همه شبکه‌های اجتماعی بزرگ دارد.

آیا باید از یک ابزار تحلیل اینستاگرام استفاده کرد یا Instagram Insights؟

این بستگی به این دارد که می‌خواهید چقدر عمیق در داده‌ها غوطه‌ور شوید و به چه منابعی در دسترس شما هستند. البته، نگاه کردن به آنالیز اینستاگرام خود به صورت بومی در مقابل از طریق ابزار شخص ثالث، مزایا و معایبی دارد. بیایید مقایسه کنیم:

ابزار تحلیل خود اینستاگرام

مزایای Insights اینستاگرام:

  • رایگان
  • دسترسی سریع و آسان 
  • نمای کلی خوبی از معیارهای اساسی
  • چیدمان و طراحی جذاب

معایب Insights اینستاگرام:

  • محدوده تاریخ محدود
  • فقط در موبایل موجود است
  • بسیاری از معیارها در دسترس نیستند
  • برای مشاهده روندها در طول زمان، باید داده ها را به صورت دستی ضبط کنید

ابزار تحلیل اینستاگرام (غیر از اینستاگرام)

مزایای ابزار تحلیل اینستاگرام:

  • انتخاب نامحدود از محدوده تاریخ
  • گزارش‌های داده قابل تنظیم
  • معیارهای موجود بیشتر
  • نمودارها و نمودارها به راحتی قابل درک است
  • در دسکتاپ موجود است

 معایب ابزار تحلیل اینستاگرام:

  • باید هزینه کنید
  • از شما می‌خواهد اکانت اینستاگرام خود را متصل کنید
  • برای مشاهده معیارها باید یک برنامه/پلتفرم خارجی باز کنید

آنالیز اینستاگرام دیگران

شما می‌توانید ابزرا تحلیل اینستاگرام مثل Brandwatch  هر حساب عمومی را تجزیه و تحلیل کنید نمی‌تواند حساب‌های خصوصی را تجزیه و تحلیل کنید.

جمع بندی

با نتایج آنالیز اینستاگرام مطمئنا می‌توانید برای مقایسه خود با رقبا استفاده کنید و با استفاده از هشتگ‌ها، زیرنویس‌ها و تجزیه و تحلیل زمان انتشار، دید روشنی از اینکه تلاش‌های خود را به کجا هدایت کنید، داشته باشید. با آنالیز اینستاگرام خود، بینش‌هایی در مورد نقاط ضعف و قوت استراتژی مدیریت حساب خود دریافت خواهید کرد. این به شما کمک می‌کند تا پروفایل خود را بهبود بخشید و فالوورهای خود را افزایش دهید.

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 0 میانگین: 0]
fathad azish

fathad azish

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.