عنوان مقاله:

دانلود برنامه‌ی ترجمه انگلیسی به فارسی

زبان هر قوم مهمترین عضو برای ارتباط برقرار کردن با سایر افراد است. با توجه به اینکه هر کشور زبان مخصوص به خودش را دارد بنابراین اگر شما بخواهید با افراد مختلف ارتباط برقرار کنید باید به زبان های آنها مسلط باشید و یا اینکه یک مترجم در هر زمان همراه شما باشد که هزینه ی زیادی به دنبال دارد.

 امروزه با پیشرفت تکنولوژی و استفاده ی کاربران از اپلیکیشن های گوناگون، شاهده ارتباط گسترده ی مردم با افراد مختلف در گوشه و کنار این کره ی خاکی هستیم. به همین منظور، نرم افزار ها و سایت های مختلفی برای راحتی کاربران طراحی شده است که تنها با انتخاب زبان مبدا و مقصد ترجمه ی مورد نظر شما را در اختیارتان قرار می دهد.

در ادامه ی این مقاله چند نمونه از نرم افزار های ترجمه انگلیسی به فارسی و برعکس را مورد بررسی قرار میدهیم.

نرم افزار ترجمه فارسی به انگلیسی و برعکس

زبان انگلیسی نسبت با سایر زبان ها پرکاربرد تراست. بنابر این، یکی از کاربرد های اصلی برنامه های ترجمه گر، انجام ترجمه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی است. این برنامه ها می توانند به دو صورت مترجم آنلاین و آفلاین باشند که شخص با توجه به نیاز خود از آن استفاده می کند.

دلیل اینکه امروزه بیشتر از دیکشنری ها و نرم افزار های ترجمه به جای کتاب ها استفاده می شود، صوتی بودن آنهاست.

یکی از مزیت های اپلیکیشن های ترجمه نسبت به کتاب ها صوتی بودن آنهاست. با مترجم صوتی شما تلفظ صحیح کلمات را یاد گرفته و می توانید حتی متون مختلف را پس از ترجمه به صورت ویس معنی کنید و از آن استفاده کنید. اما متاسفانه همه ی برنامه ها دارای این قابلیت اساسی و مهم نیستند.

دانلود اپلیکیشن ترجمه انگلیسی به فارسی

نرم افزار ها و اپلیکیشن های فراوانی برای ترجمه ی انگلیسی به فارسی و بر عکس برای استفاده ی کاربران قرار دارد. در این مقاله به معرفی 7 نمونه از بهترین و پر کاربردترین برنامه های ترجمه ی متن می پردازیم.

بهترین برنامه مترجم یا دیکشنری موبایل

استفاده از تلفن های همراه برای کاربران راحت تر و قابل دسترس تر است. به علاوه، زمانی  که در حال ارتباط  گرفتن با یک فرد خارجی هستند به راحتی می توانند با دسترسی به اپلیکیشن و سایتهای ترجمه، خواسته ی خود را به دیگری منتقل کنند.

دانلود برنامه ی ترجمه انگلیسی به فارسی برای اندروید

English-Persian Translator‏

اولین برنامه ای که میخواهم به شما معرفی کنم English-Persian Translator‏ کار با این نرم افزار ساده است. شما می توانید متن و یا جمله ی مورد نظرتان را به انگلیسی نوشته و ترجمه ی آن را به فارسی دریافت کنید. می توانید این برنامه را از گوگل پلی دانلود، و به راحتی نصب کنید. 

  • در زمان استفاده از این نرم افزار باید به اینترنت متصل باشید.
  • در قسمت بالای این نرم افزار جمله ای که می خواهید به زبان انگلیسی ترجمه کنید را بنویسید. سپس بر روی گزینه ی English کلیک کنید و ترجمه ی جمله ی خود را در پایین صفحه میبینید.
ترجمه ی فارسی به انگلیسی
  • خب در این مرحله اگر جمله ای به زبان انگلیسی دارید و معنی جمله را به فارسی می خواهید ابتدا جمله را به زبان انگلیسی نوشته و سپس گزینه ی persian را کلیک کنید.
ترجمه ی انگلیسی به فارسی
  •  با کلیک بر روی آیکون میکروفون که در بالا سمت راست صفحه قرار دارد، شما میتوانید صدای شخص، جمله یا کلمه ی مورد نظرتان را ضبط کرده و ترجمه ی آن را دریافت کنید. 
ترجمه ی صوت به متن

اپلیکیشن Dictionary.com

برنامه ی مترجم Dictionory.com یکی از دیکشنری های پر قدرت در زمینه ی ترجمه ی کلمات است که هم برای سیستم عامل اندروید و هم  IOS در دسترس است. این برنامه به صورت رایگان منتشر شده و کیفیت و عملکرد بسیار خوبی دارد. Dictionary.com یک برنامه برای ترجمه ی انگلیسی به انگلیسی است. بنابراین اگر به دنبال ترجمه ی انگلیسی به فارسی هستید، مورد استفاده شما قرار نمیگیرد. 

دیکشنری PICoDIC

دیکشنری picodic به صورت رایگان منتشر شده و شما می توانید از خدمات آن استفاده کنید. در نسخه ی جدید آن امکان تلفظ کلمات به زبان های روسی، فرانسوی و … نیز فعال می باشد. یکی از نقاط ضعف این نرم افزار این است که  با سیستم عامل IOS سازگار نیست. 

سپنتا دیکشنری

این برنامه مناسب کسانی است که به دنبال یک لغت نامه ی آفلاین هستند که بسیار ساده و کاربردی است. قابل نصب بر روی گوشی های اندروید، و قابلیت ترجمه بیش از 100000 کلمه را دارد. قابلیت پشتیبانی کلمات هم از انگلیسی به فارسی و هم فارسی به انگلیسی را دارد.

مترجم انگلیسی به فارسی از روی متن

مترجم متن انگلیسی به فارسی

این اپلیکیشن خدمات زیادی را ارائه می دهد و شما علاوه بر گذاشتن متن می توانید از عکس، صدا و تصویر هم استفاده کنید. شعاره مخصوص این نرم افزار این است که ما به شما کمک میکنیم تا با دنیا صحبت کنید. هنگامی که این نرم افزار را باز کنید 4 آیکون رنگی مشاهده می کنید. 

  1. ایکون اول که صورتی رنگ است برای وارد کردن متن شماست. که زبان مبدا و مقصد را مشخص میکنید و ترجمه ی متن مورد نظر را دریافت می کنید.
  1. آیکون بعدی که با رنگ سبز مشخص شده برای بارگذاری عکس است. در این قسمت با عکس گرفتن از یک متن می توانید ترجمه ی آن را دریافت کنید.
  2. قسمت بنفش رنگ برای استفاده از صوت است که با کلیک بر روی آن می توانید کلمه مورد نظر را بیان، و ترجمه را به زبان مقصد دریافت کنید.
  3.  و در آخر بخش آبی رنگ به عنوان دیکشنری است که می توانید برای ترجمه ی کلمه ای به کلمه ی دیگر استفاده کنید. 
مترجم انگلیسی به فارسی از روی متن

بهترین برنامه ترجمه انگلیسی به فارسی آفلاین

اگر در محیطی قرار داشتید که به اینترنت دسترسی نداشتید، می توانید با استفاده از نرم افزار آفلاین Language translator از 59 زبان استفاده کنید. درسته که این برنامه به صورت آفلاین در دسترس است اما برای پیشتیبانی از زبان مورد نظرتان ابتدا باید آن را دانلود کنید تا ذخیره شود. 

با استفاده از مراحل زیر می توانید محتوایی که میخواهید را به راحتی به زبان مقصد ترجمه کنید. 

  1. بعد از اینکه نرم افزار را در گوشی تان باز کردید.  قسمت بالا سمت چپ را کلیک کنید.
  1. سپس گزینه ی offline translator را کلیک کنید.
  1. لیستی از زبان هایی که این نرم افزار پشتیبانی میکند را ملاحظه میکنید. در اینجا زبان مورد نظر تان را با کلیک بر روی قسمتی که در زیر مشخص شده دانلود کنید تا آن زبان به قسمت Downloaded languages (زبان های دانلود شده) اضافه شود.
ترجمه ی آفلاین

4. بعد از دانلود زبان های مورد نظر میتوانید متن خود را بنویسید و ترجمه ی آن را دریافت کنید.  با کلیک بر روی گزینه هایی که در کنار صفحه می بینید، قادر به آپلود متن، تصویر و صوت نیز خواهید بود.

ترجمه ی متن، عکس و صوت

بهترین برنامه ترجمه انگلیسی به فارسی برای آیفون

MyLanguage Pro

یکی از نرم افزار های پیشرفته ی گوشی های آیفون که نسبت به سایر برنامه ها بسیار جلو تر است. علاوه بر ترجمه قابلیت حرف به حرف نویسی را هم دارد تا به کاربران کمک کند متون غیر لاتین را هم بخواند. در اصل حروف لاتین را هجی میکند و باعث می شود تا کلمات را به راحتی بخوانند.

اپلیکیشن Reverso Context

این اپلیکیشن همچنین به کاربران اجازه می‌ دهد تا فهرستی از واژگان سفارشی و فلش کارت بسازند. این امر به کاربران امکان می‌ دهد تا آزمون های کوتاهی بر اساس کلماتی که مکررا ترجمه می کنند از خود بگیرند. این برنامه گزینه‌ های ترجمه فوق‌ العاده و همچنین موارد اضافی سرگرمی را ارائه می‌ دهد.

iTranslate Voice

این نرم افزار ترجمه ی صدای دقیق و توانایی به اشتراک گذاشتن یا کپی کردن مکالمات صوتی دارد که باعث می‌شود این برنامه انتخابی ایده‌آل برای هر کسی باشد تا بتواند با سایر زبان آموزان تمرین کند.

دانلود رایگان نرم افزار ترجمه انگلیسی به فارسی برای کامپیوتر

یکی  از نرم افزار های خوب و کاربردی در زمینه ی ترجمه برای ویندوز QTranslate است. البته نسخه ی اندروید این نرم افزار هم در دسترس است و شما می توانید هم بر روی سیستم خود و هم گوشی تلفن همراهتان آن را نصب کنید.

مراحل استفاده از اپلیکیشن QTranslate

بعد از نصب و راه اندازی QTranslate در قسمت بالا زبان ورودی مورد نظرتان را انتخاب کنید. سپس با انتخاب زبان مقصد در پایین صفحه ترجمه را دریافت می کنید. این برنامه برای متن های کم حجم مناسب تر است. این برنامه از مترجم های آنلاین مثلا گوگل ترنسلیت، بینگ ترنسلیتور، یاندکس و بابیلون استفاده می کند که برای استفاده از آن باید به اینترنت متصل باشید.

البته باید توجه داشته باشید که نرم افزار های مترجم متن همیشه نتیجه ی دلخواه را ندارند. حتما باید ترجمه توسط خود شخص و در صورت مهم بودن پروژه توسط یک مترجم ماهر ویرایش شود.

در واقع این برنامه ها نقش کمکی در ترجمه دارند و در نهایت یک شخص است که باید ترجمه را بررسی و ویرایش کند.

دانلود نرم افزار ترجمه فیلم انگلیسی به فارسی برای کامپیوتر

شاید پیدا کردن و دانلود نرم افزار مناسب با سیستم عامل ویندوز کمی سخت باشد. اما می توانید با استفاده از پلتفرم ویدابیا به صورت آنلاین برای ویدیو خود ترجمه، دوبله و یا زیرنویس سفارش دهید. تا در کمترین زمان و به صورت دقیق این فایل مورد نظر برای شما ارسال شود.

ترجمه ی انگلیسی به فارسی ویدابیا

به این منظور ما در ویدابیا علاوه بر ترجمه ی خودکار، ترجمه توسط مترجم هم داریم؛ که این ترجمه توسط انسان انجام می شود و تمام جزئیات ریز و درشت را مورد بررسی قرار می دهد. پس می توانید با خیال راحت ترجمه ی پروژه ی خود را به مترجمین خبره در ویدابیا بسپارید.

در ترجمه ی خودکار، ترجمه توسط هوش مصنوعی انجام می شود و دقت بالای 70 درصد دارد. از جمله نکات مثبت این پلتفرم این است که، امکان ویرایش برای شما فراهم است و قبل از گرفتن خروجی می توانید متن ویدیو خود را ویرایش کنید.

ترجمه توسط مترجمان متخصص با دقت 99 درصدی انجام می شود. استفاده از نرم افزار ترجمه تخصصی فیلم ویدابیا نیاز به نصب ندارد و به راحتی می توانید از دستگاه های اندروید، IOS و کامپیوتر تنها با استفاده از سایت ویدابیا، ویدیو های خود را از انگلیسی به فارسی و یا از زبان های عربی، ترکی، روسی، آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی و کره ای به فارسی و بالعکس ترجمه و زیرنویس کنید.

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 2 میانگین: 5]
فاطمه آسیابان

فاطمه آسیابان

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.