عنوان مقاله:

آموزش ساخت زیرنویس‌ چسبیده

نیاز به زیرنویس برای هر قشر با هر دانش و توانایی لازم میشود. عده ای برای تقویت زبان عمومی خود از زیرنویس انگلیسی استفاده می کنند و برخی به دلیل اینکه دانش زبان خوبی ندارند از زیرنویس فارسی برای تماشای فیلم و سریال استفاده می کنند. پس لازم است که بدانیم برای یک فیلم چگونه زیرنویس انگلیسی تهیه کنیم. در این پست سعی داریم به طور کامل کار با نرم افزارها و سایتهای تولید کننده زیرنویس را توضیح دهیم تا به راحتی برای ویدیو ی خود زیر نویس تهیه کنید.

آموزش ساخت زیرنویس با گوشی 

از آنجایی که گوشی موبایل در دسترس همه است و به راحتی و در هر مکانی می توانید از آن استفاده کنید، وجود نرم افزارهای خاص برای هر نیازی مثل گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم و حتی ساخت زیرنویس لازم است.

درسته که اپلیکیشن های زیادی برای ساخت زیرنویس ایجاد شده اند، اما اینکه کدام یک از انها مناسب با سیستم اندروید هستن و کدام یک مناسب PC، موضوعی است که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

آموزش ساخت زیرنویس در اندروید

کار با سیستم عامل اندروید بسیار برای کاربران راحت تر و تقریبا همه ی نرم افزارهای مورد نیاز مخاطبان را دارد. به این صورت که شما  می توانید برای تماشای فیلم مورد علاقه ی خود از نرم افزارهای خاص استفاده کنید.

به عنوان مثال دانلود VLC برای اندروید رایگان است و یکی از پرکاربرد ترین نرم افزارها هم برای تماشای فیلم و هم برای افزودن زیرنویس است.

در ادامه به صورت قدم به قدم به نحوه ی فعال سازی زیرنویس در این اپلیکیشن می پردازیم.

  • ابتدا نرم افزار VLC را دانلود می کنیم.
  • سپس از طریق آیکون سمت چپ که در قسمت پایین قرار دارد، فهرست زیرنویس های موجود نمایش داده می شود.
  • گزینه ی Downloads subtitle را کلیک کنید.
  • در این قسمت چند نمونه زیرنویس ظاهر می شود که فقط کافی است بر روی گزینه ی دانلود زیرنویس کلیک کنید و در همان لحظه بر روی فیلم قرار می دهد.
  • اگر زیرنویسی که انتخاب کردید دچار مشکل شد، یکی دیگر از زیرنویس ها را جایگزین آن کنید.

آموزش ساخت زیرنویس برای فیلم

زیرنویس برای فیلم و سریال یکی از ارکان مهم تماشای فیلم و سریال است. برای دانلود زیرنویس فیلم مورد علاقه خود میتوانید مقاله ی معرفی بهترین سایت های دانلود زیر نویس را مطالعه کنید. در واقع در این پست چند نمونه از بهترین سایتهای دانلود زیرنویس را گلچین کردیم.

آموزش ساخت زیرنویس چسبیده

ادوب پریمیر یکی از برنامه های محبوب برای چسباندن زیرنویس به فیلم است. حجم این برنامه بالاست و برای نصب این برنامه به موانع زیادی ممکن است برخورد کنید.

نرم افزارهای زیادی برای چسباندن زیرنویس به فیلم وجود دارد که در مقاله‌ی آموزش چسباندن زیرنویس به فیلم می توانید از این برنامه ها کمک بگیرید و به راحتی زیرنویس را به فیلم در حال بخش بچسبانید.

 آموزش ساخت زیرنویس با subtitle edit

نرم افزار subtitle edit یکی از اپلیکیشن های موجود و قابل نصب بر روی کامپیوتر است. از مزایای این اپلیکیشن این است که، می توانید به صورت دستی متن زیرنویس خود را بنویسید و در صورت امکان تغییرش دهید. همچنین قابلیت تنظیم زمان بندی هم دارد که می توانید مشخص کنید از چه زمانی متن زیرنویس با صدای فیلم هماهنگ شود.

این برنامه به دلیل اینکه قابلیت های بالایی دارد، نیازمند یکسری اموزش های اولیه است که در ادامه بخشهایی از آن که مهمتر است را معرفی میکنیم.

  • بعد از انتخاب فایل ویدیو ی مورد نظر و انتقال آن بر قسمت سیاه رنگ این برنامه، نوبت به نوشتن زیر نویس آن می شود. 
  • این کار به صورت دستی انجام میشود و لازمه ی آن دقت و حوصله ی زیاد می باشد. چرا که باید تمامی جملات و کلمات به درستی شنیده و تشخیص داده شود.
  • برای گرفتن خروجی کار، بعد از اتمام فایل زیرنویس، دقت داشته باشید باید نوع فرمت مورد نظرتان را انتخاب کنید که رایج ترین نوع برای زیرنویس به صورت فایل srt است.
  • فایل SRT ویدیو های انگلیسی آن را تهیه، و سپس اصلاحات را بر روی آن انجام دهید.

ساخت زیرنویس آنلاین

گاهی اوقات برای انجام سریعتر زیرنویس برای یک فایل لازم است که آن را به صورت آنلاین انجام دهیم، و یا اینکه انجام زیرنویس تخصصی را به کپشنرهای حرفه‌ای بسپاریم. بهترین سایت ایرانی تبدیل صوت به زیرنویس ویدابیا است. که با استفاده از خدمت هوش مصنوعی در کمترین زمان و با پایین ترین قیمت برای ویدیو شما زیر نویس تولید می کند.

ساخت زیرنویس با رنگ و فونت دلخواه

ویدابیا اولین سایتی است که می توانید در آن رنگ، فونت و محل قرارگیری زیرنویس را با توجه به سلیقه‌ی خودتان، بر روی ویدیو قرار دهید. سپس فایل زیرنویس را به دو صورت srt و چسبیده به ویدیو می توانید دانلود کنید.

نحوه ساخت زیرنویس SRT ساده در نت پد Notepad

برای این آموزش ما از ویرایشگر متن نوت پد ویندوز برای ساخت زیرنویس های ساده و بدون استفاده از رنگ یا فونت های سفارشی استفاده می کنیم. برنامه نوت پد را باز کنید و فایل خود را با فرمت SRT و با UTF-8 ذخیره کنید.

 زمان شروع و پایان نمایش زیرنویس را مشخص می کنیم که در فرمت ساعت: دقیقه: ثانیه: میلی ثانیه است. معمولا وقتی که برنامه نوت پد شما باز است، می‌توانید فیلم‌ها را در برنامه Windows Movie Maker برحسب میلی ثانیه مشاهده کنید.

ساخت زیرنویس برای کلیپ

استفاده از کلیپ های آموزشی در یوتیوب و اینستاگرام بسیار پرطرفدار هستند. از این رو برای کسب درآمد از شبکه های اجتماعی می توانید از ویدیوها و کلیپ های زبان اصلی استفاده کنید و درآمد خوبی را از طریق تبلیغات کسب کنید.

ویدابیا تحت عنوان دوره ی کسب درآمد از یوتیوب ، به طور رایگان راه های کسب درامد از این شبکه ی اجتماعی را قدم  به قدم و با جزئیات کامل توضیح داده است.

شما میتوانید از این دوره ایده بگیرید و چنل خودتان را راه اندازی کنید.

 سایت ساخت زیرنویس فارسی

یکی از بهترین و باکیفیت ترین سایتهای ساخت زیرنویس برای ویدیو ویدابیا است. ویدیوها یا به زبان خارجی هستند یا فارسی، براین اساس زیرنویس به دو صورت انجام می شود: 

  1. زیرنویس بدون ترجمه
  2. زیرنویس با ترجمه

ترجمه ی زیرنویس اهمیت زیادی دارد که دلیل آن را به طور مفصل در پست ترجمه ی زیرنویس چیست و چرا اهمیت دارد می توانید بررسی کنید.

آموزش ساخت زیرنویس در پریمیر

یکی دیگر از انواع نرم افزارهای تولید زیرنویس، پریمیر است. کار با این نرم افزار نیازمند آموزش است. پس از طریق ویدیوی زیر می توانید تمامی جزئیات را به طور کامل آموزش ببینید.

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 7 میانگین: 4.3]
فاطمه آسیابان

فاطمه آسیابان

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.