عنوان مقاله:

چرا زیرنویس دقیق اهمیت دارد؟

وقتی نوبت به تولید محتوای ویدیویی قوی می‌رسد، کلمات گفتاری برای هدایت روایت ها، انتقال اطلاعات، و فراهم کردن زمینه برای کمک به مخاطب برای لذت بردن از تجربه کاملی که ویدیو در نظر گرفته شده است، ضروری است. اگر کلمات گفته شده توسط مخاطب به وضوح درک نشود، چه می‌شود؟ اگر بیننده ویدیو دچار اختلال شنوایی باشد، چه می‌شود؟ پاسخ این سوالات در سرویسی به نام صوت به زیرنویس نهفته است. برای بیان واضح تر این موضوع و شفاف سازی در رابطه با معنای دقیق زیرنویس، در ادامه توضیحاتی در رابطه با تفاوت زیرنویس و ترجمه بیان می شود.

صوت به زیرنویس و ترجمه ویدیو

سرویس صوت به متن، زبان اصلی ویدیو را به متن تبدیل می‌کنند. اما در ترجمه، ویدیو به یک زبان دیگر ترجمه و سپس به زیرنویس تبدیل می‌شود. تولیدکنندگان محتوای ویدیویی از این رویکرد ساده “بیایید کلمات را روی صفحه نمایش بگذاریم” در زیرنویس استفاده می کنند، گمان می کنند که این تاکتیک می‌تواند هدف را به مخاطبان ناشنوا منتقل کند؛ این کار کمک کننده‌است اما به اندازه کافی کاربرد ندارد.

بهترین زیرنویس دقیق

ممکن است تصمیم بگیرید که استراتژی ای داشته باشید که شامل آپلود محتوای ویدیویی در رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک،یوتیوب و اینستاگرام باشد.

می‌توانید زیرنویس‌ها و ترجمه‌های ویدیویی بسیار دقیق خود را در چند دقیقه با هزینه کم با استفاده سرویس ترجمه و زیرنویس ویدابیا داشته باشید.

برای این کار فقط کافی است محتوای ویدیوی خود را آپلود کنید. سپس خروجی مورد نظر شما آماده دانلود با فرمت دلخواه شما می‌باشد.

مزایای زیرنویس دقیق

سرویس صوت به زیرنویس برای کمک به افراد کم شنوا برای درک نمایش‌های تلویزیونی و فیلم‌ها طراحی شده است، این فناوری علاوه بر این، برای ارتقای محتوای ویدیوی شما استفاده می‌شود. زیرنویس‌ها از قبل ضبط‌ شده یا آفلاین برای فیلم‌ها، نمایش‌های تلویزیونی، بازی‌ها و رسانه‌های دیگر بدون عنصر زنده ایده‌آل است. در ایالات متحده، کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) زیرنویس‌ها را برای پخش الزامی می‌کند.

افزایش انعطاف پذیری بینندگان

با محبوبیت تلفن‌های همراه، بینندگان می‌توانند در محیط‌هایی باشند که دسترسی به صدا ممنوع یا مختل است. زیرنویس‌ به آن‌ها اجازه می‌دهد تا ارزش محتوای شما را ببینند؛ مهم نیست در کجا قرار دارند، چه در کتابخانه، چه در یک کنسرت، یا در اتوبوس شلوغ.

افزایش درک و حفظ ویدیو

زیرنویس‌ه، درک و حفظ محتوای ویدیویی را برای نه فقط آن‌هایی که شنوایی، بلکه همه بینندگان بهبود می‌بخشد. زیرنویس‌ به بینندگان کمک می‌کند گفتگوهایی که خیلی سریع یا با لهجه یا در رقابت با نویز پس‌زمینه گفته می‌شوند، درک کنند. علاوه بر این، زمانی که زیرنویس نکات کلیدی را بصری می‌کند، درک محتوای ویدیویی که آموزشی یا سرشار از اطلاعات است (از جمله اصطلاحات، مفاهیم و نام‌های مهمی که بیننده ممکن است با آن‌ها آشنا نباشد)، آسان‌تر می‌شود.

رتبه بندی سئو و افزایش بازدید 

طبق تحقیقات اخیر ارائه شده توسط Discovery Digital Networks، زیرنویس‌ها و رونوشت‌های محتوای ویدیویی ترافیک جستجو، بازدید از صفحه و تعامل مخاطب را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهند. علاوه بر این، زیرنویس‌ها برای بهبود رتبه‌بندی SEO و افزایش تراکم و تنوع کلمات کلیدی نشان داده می‌شوند. به بیان ساده، زیرنویس‌ها، درک محتوای ویدیوی آنلاین را برای افراد آسان‌تر می‌کند.

قیمت زیرنویس دقیق

صوت به زیرنویس ویدابیا توسط کپشنر‌های حرفه‌ای انجام می شود؛ این کار با بالاترین سرعت و مناسب ترین قیمت صورت می‌گیرد. همچنین کپشنرهای حرفه ای به 7 زبان (فارسی، انگلیسی، آلمانی، فرانسوی،عربی، کره‌ای، روسی و ترکی) صوت به زیرنویس را با تضمین کیفیت انجام می‌دهند.

برای دیدن تعرفه‌های زیرنویس حرفه‌ای ویدیو به صفحه‌ی تعرفه ویدابیا مراجعه کنید.

فناوری بینندگان امروزی محتوای ویدیویی را مانند قبل، اعم از ناشنوا و غیر شنوایی، به یکدیگر متصل می کند و قدرت می بخشد. به لطف اینترنت، تقاضا برای محتوای ویدیویی هرگز بیشتر از این نبوده است. در عین حال، انتظارات بینندگان برای محتوای باکیفیت که درگیر، سرگرم کننده، و درک کامل آن آسان باشد، هرگز بالاتر نبوده است.

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 3 میانگین: 5]
فاطمه آسیابان

فاطمه آسیابان

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.