عنوان مقاله:

نریشن چیست؟

چه چیزی باعث می شود تا شما به یک پادکست و فایل صوتی گوش دهید؟ قطعا صدا و نحوه‌ی گفتار دوبلور، می‌تواند تاثیرگذار باشد. برای افزایش جذابیت و جذب مخاطب استفاده از نریشن کمک‌کننده می‌باشد. در ادامه‌ی این مقاله با معنای نریشن و موارد مرتبط با آن آشنا می‌شوید.

نریشن چیست؟

نریشن یک کلمه انگلیسی (Narration) است که در فارسی به متن خوانی و به طور کلی گویندگی ترجمه می‌شود. هنر گویندگی و مهارتی که گوینده برای بیان موضوع و انتقال احساسات مختلف به مخاطب دارد، عواملی هستند که باعث می شوند ما از گوش کردن به یک پادکست صوتی لذت ببریم و یا درک بهتری از صحنه‌های یک برنامه مستند داشته باشیم.

نریتور کیست؟

نریتور (Narrator) یا گوینده،به فردی می گویند که یک متن یا نوشته را نه تنها می‌خواند، بلکه آن را به شیوه‌ای گویندگی می‌کند که تاثیر لازم را بر مخاطب بگذارد. 

به عبارتی دیگر این مهارت و نحوه گویندگی نریتور است که به برنامه‌های تصویری و شنیداری اعتبار می‌بخشد. تمامی گویندگان برای رسیدن به این هدف، آموزش‌های لازم را دریافت می کنند و با تمرین و کسب تجربه، در پروژه های مختلف نریشن شرکت می‌نمایند.

نریشن انگلیسی 

گویندگی متن انگلیسی یا همان Narration، برای افرادی است که تمایل دارند محتوای خود را در حد بین المللی رشد دهند، تیزر تبلیغاتی انگلیسی یا محتوا و کتاب صوتی انگلیسی تولید کنند. با توجه به اینکه زبان انگلیسی از زبان‌های پرکاربرد بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی است تمرکز روی این زبان برای فعالیت‌های بین‌المللی می‌تواند بازتاب بسیار قابل‌توجهی داشته باشد.

انواع نریشن

نریشن با اهداف مختلفی انجام می‌گیرد که بر این اساس در دسته‌ بندی‌های متفاوتی قرار می‌گیرد. از نریشن و هنر گویندگی در ساخت فیلم، تئاتر، انیمیشن، رادیو، تلویزیون و تبلیغات استفاده می‌شود.

نریشن تبلیغاتی، گویندگی نریشن، گویندگی کتاب صوتی، گویندگی موشن گرافیک، گویندگی انیمیشن صداگذاری فیلم آموزشی ، انگیزشی ، علمی.

نریشن تبلیغاتی چیست؟

در این نوع نریشن قصد داریم تا افزایش فروش داشته باشیم. یک نریشن مناسب، می‌تواند اثرگذاری تبلیغ ویدیوی شما را تا 5 برابر افزایش دهد.گویندگی یک ابزار تبلیغاتی، برای اثربخش کردن یک فیلم یا تیزر تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، و به فیلم تبلیغاتی شما جان و روح می‌دهد؛ همچنین باعث می‌شود به اهداف تبلیغاتی خود سریع‌تر دست پیدا کنید. تفاوت نریشن تبلیغاتی با سایر نریشن‌ها این است که می‌بایست هوشمندانه تر ساخته شود. 

در ویدابیا انواع مختلف نریشن‌ها توسط بهترین نریتورها انجام می‌شود. البته ویدیو‌ها و یا فایل‌های صوتی که ازقبل صدا داشته باشند چه به زبان فارسی و چه به زبان انگلیسی و زبان‌های دیگر. تا به کمک هوش مصنوعی ویدابیا ابتدا ترجمه شوند و سپس برای نریشن در اختیار نریتور قرار بگیرند.

برای اطلاع از انواع پادکست‌ها و چگونگی ترجمه‌ی پادکست‌های انگلیسی و فارسی، می توانید مقاله‌ی لینک شده را مطالعه فرمایید.  

سفارش نریشن

ویدابیا کار را برای گویندگان و همچنین سفارش دهندگان گویندگی بسیار راحت و سریع تر کرده است. و از آنجایی که هوش مصنوعی ویدابیا بسیاری از کارهایی که قبلا به صورت دستی انجام می‌شدند را، اتوماتیک کرده است، علاوه بر صرفه جویی در زمان هزینه ها را کاهش داده است؛ تا جایی که سفارش نریشن در ویدابیا دارای مناسب‌ترین قیمت و در عین حال بهترین کیفیت میان تمامی سرویس‌های نریشن است.  

سفارش آنلاین نریشن

با پیشرفت تکنولوژی سفارش نریشن نیز بسیار راحت‌تر شده است و سایت هایی هستند که به راحتی از طریق آن‌ها می‌توانید سفارش نریشن بدهید. این سایت‌ها با گویندگان مختلف و با صداهای متنوع همکاری می‌کنند، و با توجه به زمینه نریشن مورد نیاز خود، می‌توانید صدای مورد نظر خود را انتخاب کنید. سفارش آنلاین نریشن، علاوه بر این که به شما کمک می‌کند بهترین انتخاب را در میان گویندگان حرفه‌ای داشته باشید، باعث صرفه جویی در هزینه و زمان نیز می‌گردد.

برای ثبت سفارش در ویدابیا، می‌توانید به شماره‌ی  09354788735 در واتساپ پیام دهید و سفارش خود را ثبت کنید.

نمونه نریشن ویدابیا

برای مشاهده‌ی کیفیت و دقت نریشن، می توانید نمونه کار صداپیشگان ویدابیا را ملاحظه کنید.

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 4 میانگین: 5]
فاطمه آسیابان

فاطمه آسیابان

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.