عنوان مقاله:

همه چیز درباره‌ی ترجمه روسی به فارسی

تصور کنید در یک جزیره ی کوچک زندگی می کنید به دلیل اینکه توانایی صحبت کردن به یک زبان دیگر را ندارید، نمی توانید با افراد در اطراف خود تعامل داشته باشید. هر چه زبان های بیشتری بیاموزید با دنیای بزرگتری در ارتباط خواهید بود. امروزه یادگیری زبان دوم برای افراد به یک هنجار تبدیل شده است. این رقم در حال افزایش است و پیش بینی می شود که در آینده نزدیک بیش از نیمی از افراد جهان دو زبانه باشند.

چرا زبان دیگری یاد نمی گیریم؟

اگر در مورد دنیای فراتر از روال روزمره خود کنجکاو هستید، صحبت کردن به زبانی غیر از زبان مادری خود باعث می شود تا با فرصت های شغلی، زندگی، مسافرت، دوستی  و ماجراجویی های زیادی روبرو شوید. 

آشنایی با زبان روسی

زبان روسی بعد از زبان های چینی، اسپانیایی و عربی پنجمین زبان بین المللی می باشد و یکی از زبان‌های رایج در دنیا محسوب می‌شود. علاوه بر آن، زبان روسی یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل به شمار می آید. زبان های رسمی سازمان ملل، شامل انگلیسی، عربی، اسپانیایی، چینی، فرانسوی و روسی می باشد که زبان روسی پس از انگلیسی به عنوان مهم ترین زبان شناخته شده است .

280 میلیون نفر در سراسر جهان به زبان روسی صحبت می‌کنند که 120 میلیون نفر از آنها به عنوان زبان دوم تکلم می‌کنند. اولین مانع تسلط بر زبان روسی، یادگیری الفبای سیریلیک است که از شخصیت های متفاوتی نسبت به الفبای لاتین استفاده می کند. 

یادگیری زبان روسی چه فوایدی دارد

همانطور که پیش از این گفتیم، زبان روسی می تواند جنبه های مختلفی از زندگی شخصی و کاری شما را تغییر دهد. که این موارد را در ادامه بررسی می کنیم:

  • ترجمه ی روسی برای تجارت

زبان روسی هفتمین زبان مجهز در دنیای امروز است. یادگیری این زبان علاوه بر تاثیر گذاری بر رزومه ی کاری، میتواند حرفه ی شما را نیز تغییر دهد.

دانستن برخی از زبانهای روسی می تواند برای هر کسی که در اروپای شرقی یا اوراسیا مشاغل تجاری دارد ، بسیار سودمند باشد.

  • ترجمه ی روسی برای مسافرت

یکی از مشکلاتی که افراد در هنگام سفر به کشور های دیگر دارند، ارتباط برقرار کردن با مردم آن کشور است. درست است که زبان انگلیسی زبان مشترک برای ارتباط برقرار کردن با سایر افراد است، اما در روسیه کمتر کسی به انگلیسی صحبت می کند.

موزه ارمیتاژ سن پترزبورگ، دریاچه بایکال ، “گالاپاگوس روسیه”، استراحتگاه اسکی کوههای قفقاز، جنگلهای بکر در اورال، استراحتگاه ساحلی  در دریای خزر و سیاه، و راه‌آهن ترانس سیبری که از تمام راه به شهر بندری Vladivostok در دریای ژاپن می رسد. از جمله مناطق توریستی بسیار جذاب در کشور روسیه است.

ترجمه زبان روسی

اگر شما بتوانید به زبان روسی صحبت کنید، تقریبا می توانید با تمام اروپای شرقی و آسیای غربی ارتباط برقرار کنید. همراه شدن با یک مترجم روسی که در تمام طول سفر پا به پای شما بیاید، مسئله ای ناخوشایند است. در این هنگام نیاز به مترجمین آنلاین احساس می شود.

ترجمه روسی به ایرانی

تصور کنید تمام این مراحلی که گفتیم برعکس بود. و شما در حال گسترش کسب و کار خود هستید اما فرصت یادگیری زبان دیگری را ندارید. در عصر ارتباطات و فناوری، نمی توان گفت که کار شما انجام نشده باقی می ماند؛ بلکه از طریق نرم افزار های تحت وب ( آنلاین) و تحت سیستم (آفلاین) میتوانید کار خود را خیلی راحت انجام دهید.

ترجمه روسی به فارسی

همانطور که بارها گفتیم، اینترنت و شبکه های مجازی باعث شده اند تا هرکس با هر زبانی بتواند محتوای ویدیویی بپردازد. از این رو ممکن است ویدیو و فیلمی را پیدا کنید که مطالب مفیدی را ارائه می دهد اما زبان آن روسی است. و یا مقاله ای را پیدا کنید که به زبان روسی است و شما قادر به خواندن آن نیستید.

ترجمه فیلم روسی 

برای ترجمه ی فیلم و ویدیو آسان ترین راه استفاده از وب سایت ویدابیاست. 

چرا ویدابیا؟ پاسخ این سوال را در ادامه به طور کامل متوجه می شوید.

ویدابیا یک پلتفرم آنلاین برای ترجمه، دوبله، و زیرنویس ویدئو هاست. در واقع قادر است به بیش از 6 زبان زنده ی دنیا ترجمه را انجام دهد. از دو سرویس ترجمه ی خودکار و توسط مترجم برخوردار است. که با توجه به نیاز خود و مهم بودن محتوایی که دارید می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

قیمت ترجمه روسی به فارسی

سایتهای مختلفی در قالب ترجمه متن و فیلم وجود دارند که معمولا بر اساس دقت مترجم و زمانی که برای هر پروژه مشخص می شود، قیمت را تعیین می کنند. یکی از مزیت های در دسترس بودن سایت های ترجمه فیلم این است که می توانید با مشخص کردن مدت زمان ویدیو و انتخاب زبان مبدا و مقصد قیمت ترجمه را مشاهده کنید.

ویدابیا به عنوان یکی از بهترین سایت های ترجمه ی فیلم و ویدیو با پایین ترین قیمت بهترین کیفیت را در دوبله، زیر نویس و ترجمه فیلم انجام می دهد.

مبنای ترجمه برای متون و مقالات، تعداد کلمات است که البته هر سایتی مقررات خاص خودش را دارد و نمی توان گفت قیمت ها همه به یک صورت هستند.

ترجمه صوتی روسی به فارسی

نرم افزارها و اپلیکیشن های زیادی برای ارائه خدمات ترجمه از فارسی به روسی و یا برعکس وجود دارند. در ادامه به بررسی چند نمونه نرم افزار ترجمه صوتی می پردازیم.

صحبت و ترجمه صوتی مترجم و فرهنگ لغت

ترجمه ی  یک برنامه برای تلفن همراه است که به کاربرانی که دائم نیاز به ترجمه ی زبانهای مختلف دارند می توانند از آن استفاده کنند.  Speak to Translate

دیکشنری روسی به فارسی و برعکس

برای پیدا کردن معنی کلمات و جملات کوتاه از زبانی به زبانی دیگر، دیکشنری ها و سایت هایی هستند که به صورت رایگان معانی را در اختیار شما قرار می دهند.

داشتن یک دیکشنری خوب و کاربردی که از همه ی زبانها پشتیبانی می کند بسیار مورد نیاز افراد است. به همین دلیل برای بررسی این نوع نرم افزار ها می توانید برنامه ی ترجمه گر انگلیسی به فارسی را مطالعه کنید.

تمامی نرم افزار های معرفی شده در این مقاله به به بیش صد زبان دنیا قادر به ترجمه متون هستند. فقط کافی است زبان خود را روسی انتخاب کنید و به هر زبانی که خواستید چه انگلیسی و چه فارسی ترجمه را دریافت کنید.

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 4 میانگین: 5]
فاطمه آسیابان

فاطمه آسیابان

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.