عنوان مقاله:

تفاوت پیج Creator account و Bussiness account چیست؟

مقدمه

در ابتدای شروع فعالیت اینستاگرام فرصت های یکسانی برای پست گذاشتن و استفاده از ویژگی های این شبکه اجتماعی برای همه وجود داشت. اما از آنجایی که اینستاگرام با سرعتی تصاعدی در حال رشد است، فرصت ها نیز متفاوت شده اند. امروزه اینستاگرام دارای سه نوع حساب کاربری است: شخصی، تجاری و creator.

یکی از سوالات پر تکرار افراد در صفحه مشاوره رایگان اینستاگرام ویدابیا این است:

«اکانت مان را بیزینسی کنیم یا کریتور؟ کدام یکی بهتر است؟»

در پاسخ باید گفت با وجود اینکه هم حساب های  creator و هم حساب های بیزینسی شباهت های زیادی دارند، اما برای کاربران کمی متفاوت از هم طراحی شده اند. لازم است بگوییم هر دو اکانت به خوبی کار می کنند و می توانند به شما در دستیابی به اهداف بازاریابی دیجیتال‌تان کمک کنند، پس بیایید نگاهی بیندازیم و هر دو را با هم مقایسه کنیم تا ببینیم کدام یک برای شما بهتر عمل می کند:

اکانت معمولی، اکانت بیزینسی و اکانت کریتور: تفاوت چیست؟

هر دو اکانت، چه بیزینسی باشد چه کریتور، می توانند برای برندها، اینفلوئنسرها و حتی افراد عادی مفید باشد. این به اهداف و استراتژی کلی بازاریابی اینستاگرام شما بستگی دارد. 

اکانت معمولی اینستاگرام

اکانت معمولی همان اکانتی است که پس از ثبت نام در اینستاگرام به شما تعاق میگیرد. شما به اختیار خود میتوانید پیج را خصوصی نگه دارید یا برای عموم به انتشار بگذارید. تمامی امکانات اولیه از جمله ارسال پست و استوری، IGTV و لایک و کامنت برای این اکانت فراهم است. حتی می توانید این پیج را به حساب های دیگر خود در شبکه های احتماعی دیگر از جمله توییتر و فیس بوک متصل کنید. تماماین اکانت برای افرادی مناسب است که علاقه ای به کسب درآمد از طریق اینستاگرام ندارند و نمی خواهند هیچ محصول و یا خدماتی را به کاربران دیگر بفروشند. تنها یک استفاده روزانه جهت سرگرمی و تفریح.

اکانت تجاری اینستاگرام

حساب های تجاری می توانند یک فروشگاه اینستاگرامی برای تان ایجاد کنند و مستقیماً از طریق اینستاگرام شما را به فروش برساند. این پست‌های قابل خرید به کاربران اجازه می‌دهند تا اقلام را مستقیماً از پست خریداری کنند و فرآیند تبدیل را ساده می‌کند.

حساب‌های تجاری دارای دکمه‌های تماس برای اقدام یا call to action بیشتری هستند، مانند تماس یا رزرو.

حساب‌های تجاری اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهد تا پست‌ها را از طریق تبلیغات promote کنند، که می‌تواند برای کسب‌وکارهایی که به دنبال جذب مخاطبان جدید هستند نیز بسیار مهم باشد. راه و روش پروموت اینستاگرام را میتوانید در این مقاله بخوانید.  تبلیغات در شبکه های اجتماعی یکی از بهترین راه ها برای افزایش آگاهی از برند و ایجاد فروش بیشتر است.

یکی از مهم ترین اشکالات اکانت‌های بیزینسی این است که اینستاگرام محدودیت هایی را برای اکانت های بیزینسی اعمال می‌کند. بعنوان مثال برای اکانت های بیزینسی برخی آهنگ ها در library اینستاگرام موجود نمی‌باشند. این آهنگ ها به دلیل قانون کپی رایت برای این اکانت ها غیرقابل دسترس هستند.

بنابراین، اگر می‌خواهید با استفاده از موسیقی‌های پرطرفدار تعداد زیادی reels بسازید، نمی‌توانید با حساب تجاری اینستاگرام خود این کار را به راحتی انجام دهید.

اکانت creator اینستاگرام

هدف از راه‌اندازی حساب‌های کریتور در اینستاگرام در اواسط سال ۲۰۱۹، برآورده کردن نیازهای دیجتال کریتورها، مانند برندهای شخصی و اینفلوئنسرها بود که ممکن است لزوماً کسب‌وکاری نداشته باشند.ویژگی اصلی حساب کریتور اینستاگرام امکان ایجاد پست برای همکاری ها و شراکت های پولی است؛ چیزی که در حساب های تجاری موجود نیست. سازندگان محتوا اغلب با برندهای دیگر کار می کنند تا آنها را تبلیغ کنند و بر مخاطبان خود تأثیر بگذارند.

اگر با شیوه تبدیل اکانت عادی به اکانت کریتور آشنایی ندارید؛ میتوانید به این مقاله نگاهی بیندازید.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالبی که حساب‌های سازنده دارند، امکان مرتب‌سازی پیام‌های دایرکت در سه پوشه مختلف است: عمومی (General)، دارای اولویت (primary) و درخواست‌ها (requests). این یک راه عالی برای مرتب کردن پیام‌ها و نظم بخشیدن در برقراری ارتباط است.

در حالی که حساب‌های تجاری دسترسی به موسیقی در اینستاگرام را محدود می‌کنند، کریتورها همه چیز دارند! بنابراین، اگر می‌خواهید ریلزهای زخلاقانه و کاربردی زیادی را با استفاده از آخرین به روز رسانی‌ها ایجاد کنید، حساب کریتور باید انتخاب شما باشد.

به طور کلی، به نظر می‌رسد حساب کریتور انعطاف‌پذیرتر است، زیرا امکان برچسب‌گذاری محصول، اشتراک‌گذاری آمار با شرکا در پست‌های مشارکت پولی و امکان خصوصی سازی اکانت (چیزی که حساب‌های تجاری نمی‌توانند داشته باشند) را دارد.

 دیجتال کریتورها چه کسانی هستند؟

بر خلاف تصور عموم این افراد با اینفلوئنسرها فرق دارند. به بیان ساده، سازندگان دیجیتال یا تولیدکنندگان محتوا، محتوا تولید می‌کنند. توضیح شغل آنها در عنوان شغلی‌شان وجود دارد. آنها فیلم ها، عکس ها، گرافیک ها، منابع اطلاعاتی، محتوای وبلاگ و غیره را ایجاد می‌کنند و آن را در کانال های مختلف مانند اینستاگرام، یوتیوب، تیک تاک، وب سایت شخصی خود و غیره منتشر می کنند.

سازندگان دیجیتال بر تولید محتوایی تمرکز می کنند که مخاطبان خود را درگیر کند. 

محتوای آنها حرفه ای و با کیفیت است زیرا ایجاد آن محتوا تنها هدف سازندگان دیجیتال است. به همین دلیل است که آنها تمایل دارند مخاطبان بسیار درگیر را جذب کنند، حتی اگر به لحاظ کمی زیاد نباشند. استفاده از روش‌های ذکر شده در این کتاب راهنما از جمله راه‌هایی است که دیجیتال کریتورهای موفق برای افزایش نرخ اینگیجمنت مخاطبان انجام می‌دهند.

در نهایت چه کنیم؟ اکانت بیزینسی بسازیم یا اکانت کریتور؟

پاسخ نسبتا ساده است. اگر کسب‌وکاری هستید که می‌خواهید فروش را از طریق اینستاگرام افزایش دهید، باید حساب تجاری را انتخاب کنید زیرا به شما امکان می‌دهد پست‌های قابل خرید ایجاد کنید و مستقیماً از پست بفروشید. با این حال، اگر قصد فروش در اینستاگرام را ندارید، اکانت کریتور را انتخاب کنید.

مهم ترین نقطه ضعف در حساب های تجاری، ناتوانی در استفاده از موسیقی در Reels است. ریلزها در رشد کسب و کار بسیار مهم هستند و با ایجاد نکردن آنها کسب و کار، برندها و اینفلوئنسرها فرصت های رشد محدودی خواهند داشت. 

بنابراین انتخاب یک حساب تجاری یا سازنده واقعاً به استراتژی کلی اینستاگرام شما بستگی دارد. همانطور که دیدید، چیزهای اصلی تقریباً یکسان هستند. و تفاوت‌ها بنا بر استرلتزی شما میتواند بسیار مهم یا ناچیز باشد. 

اما نگران نباشید، اگر امروز تصمیم گرفتیدنوعی از اکانت را انتخاب کنید و در آینده تصمیم‌تان عوض شد؛ در آینده این فرصت را خواهید داشت که آن را تغییر دهید. این تغییر از طریق تنظیمات اکانت اینستاگرام شما قابل انجام است.
پیشنهاد میکنیم کتاب الکترونیکی « 50 راه تضمینی برای رسیدن به بالاترین نرخ تعامل (اینگیجمنت) در اینستاگرام» را رایگان دانلود کنید تا به 50 استراتژی برتری که به رشد شما کمک می‌کند، دسترسی پیدا کنید.

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 0 میانگین: 0]
فرشته نوری

فرشته نوری

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.