عنوان مقاله:

تاثیر زیرنویس در آموزش افراد کم شنوا و ناشنوا

محبوبیت محتوای ویدیویی به طور تصاعدی در حال افزایش است. تحقیقات انجام‌شده توسط Limelight بیان می‌کند: «به‌طور متوسط ​​بینندگان شش ساعت و ۴۸ دقیقه در هفته را صرف تماشای انواع ویدیوهای آنلاین می‌کنند.» سازندگان محتوا از طریق محتوای ویدیویی خلاقانه و جالب به مخاطبان خود ارائه می دهند. سازندگان سخت کار می کنند تا کیفیت ویدیوهای خود را بهبود بخشند و آنها را در همه پلتفرم ها در دسترس مخاطبان خود قرار دهند.

افزودن زیرنویس‌ ویدیوها تکنیکی برای افزایش دسترسی و افزایش تعامل است. زیرنویس ها به شما این امکان را می دهند که با مخاطبان بیشتری ارتباط برقرار کنید و به افراد بیشتری اجازه می دهد ویدیوهای شما را بدون صدا تماشا کنند.

افزودن زیرنویس یا اضافه کردن توضیحات به ویدیوهای خود می تواند تجربه کاربری بهتری را به بینندگان شما ارائه دهد. می‌توانید از زیرنویس‌ها برای بهبود نرخ تعامل استفاده کنید و به بینندگان اجازه دهید با محتوای شما ارتباط برقرار کنند، حتی اگر با زبان شما آشنا نباشند یا شنوا نباشند.زیرنویس‌ها برای بینندگان ناشنوا و کم شنوا جذاب‌تر است. 

در ادامه انواع مختلف زیرنویس‌ها را بررسی می‌کنیم تا بدانیم کدام یک برای محتوای شما بهتر است و چگونه آنها را ایجاد کنید.

تفاوت زیرنویس و کپشنینگ ویدیو چیست؟

این دو واژه دو کاربرد کاملا متفاوت دارند؛ برای اطلاع از کاربرد هر کدام مقاله‌ی تفاوت کپشنینگ و زیرنویس را حتما مطالعه کنید تا با تمام تفاوت های ریز و درشت برای ویدیو خودتان آشنا شوید. چرا که اگر صاحب کسب و کاری هستید، بهتر است پرسونای مخاطب خود را بشناسید تا تاثیر بیشتری در فروش و کسب و کار خود داشته باشید.

چطور زیرنویس‌ها به افراد کم شنوا و ناشنوا کمک می‌کند؟

زیرنویس‌ها به روش‌های زیر به بینندگان ناشنوا و کم شنوا کمک می کنند:

دسترسی آسان:

اضافه کردن زیرنویس‌ به ویدیوها باعث می‌شود تا بینندگانی که مشکلات شنوایی دارند، به راحتی به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. همچنین بازدید محتوای ویدیوی شما را افزایش می‌دهند.

سهولت درک مطلب: 

زیرنویس‌ها( به خصوص زیرنویس‌های SDH) محتوای ویدیو را برای افراد ناشنوا و کم‌شنوا به راحتی قابل درک می‌کند. آنها یک تجربه کلی نگر را ارائه می‌دهند زیرا صداهای پس زمینه غیرکلامی نیز از طریق آنها نمایش داده می‌شود.

اهمیت زیرنویس در یوتیوب:

طبق آمار به اشتراک گذاشته شده توسط Hootsuite، “یوتیوب 2 میلیارد کاربر ماهانه دارد که وارد سیستم شده اند.” این پلتفرم از نظر محبوبیت گوگل را از نزدیک دنبال می‌کند و تعداد بینندگان در یوتیوب هر روز در حال افزایش است. با افزایش بینندگان، رقابت بین تولیدکنندگان محتوا نیز در حال افزایش است. برای اینکه محتوای ویدیوی شما در YouTube به راحتی در دسترس مخاطبان باشد، باید زیرنویس را به ویدیوهای خود اضافه کنید.

چطور با استفاده از ویدابیا برای ویدیوها زیرنویس قرار دهیم؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم، برای استفاده از سرویس زیرنویس ویدابیا می توانید از دو روش حرفه‌ای و خودکار استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد هر کدام از روش‌ها صفحه‌ی زیرنویس ویدابیا را بررسی کنید.

پس از ورود به سایت ویدابیا از قسمت ثبت سفارش ویدیو خود را در سایت بارگذاری کنید و سرویس مورد نظر (خودکار یا حرفه‌ای) را نیز انتخاب کنید. 

همچنین در آخر، هنگام دانلود خروجی می توانید به سلیقه‌ی خودتان زیرنویس‌ را با رنگ و فونت دلخواه طراحی کنید. محتوای ویدیویی به سرعت در حال تبدیل شدن به محبوب ترین شکل محتوا است.
شما می‌توانید از محبوبیت آن برای افزایش پایگاه مخاطبان خود و افزایش تعامل در وب سایت و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود استفاده کنید.

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 1 میانگین: 5]
فاطمه آسیابان

فاطمه آسیابان

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.