عنوان مقاله:

حفظ مشتری فروشگاه اینستاگرامی

اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد. ظاهراً این باعث می‌شود که این پلتفرم مکانی مناسب برای برندها باشد تا مخاطبان هدف خود را پیدا کنند. با این حال، این بدان معناست که مهم نیست که در چه نوع تجارتی هستید، احتمالاً رقبای بی‌شماری دارید که برای همان مخاطبان در اینستاگرام رقابت می‌کنند.

توانایی یک برند برای ایجاد فضایی سازنده و سودآور در اینستاگرام به تعداد فالوورهای فعال آن بستگی دارد. جلب توجه مشتریان جدید و درگیر کردن آن ها با برند شما، همیشه یک چالش است. وقتی روی ایجاد یک تعداد فالوور فعال تمرکز می کنید، کار جذب مشتریان آسان تر می شود.

اثبات اجتماعی به جا مانده توسط فالوورهای واقعی به عنوان یک انگیزه طبیعی برای مخاطبان جدید برای دنبال کردن حساب شما عمل می کند و  به داستان و هویت برند شما اعتبار می بخشد.

به همین دلیل است که تمرکز بر ایجاد یک پایگاه مشتری بازگشتی یک استراتژی بازاریابی اینستاگرام عالی برای تقویت اعتبار برند و اعتماد مشتری است. تمرکز بر راضی نگه داشتن مشتریان فعلی و وفادار نگه داشتن آنها به برند شما، به طور تصاعدی میزان تعامل و نرخ تبدیل شما را افزایش می دهد. از این رو، حفظ مشتری برای کسب و کار کوچک شما برای ایجاد یک برند موفق در اینستاگرام ضروری است.

ایجاد وفاداری مشتری شامل ایجاد روابط بین فردی قوی با مخاطبان هدف شماست تا مشتریان انگیزه پیدا کنند تا با شما خرید کنند. در واقع همان مشتری مداری که از قدم الایام در بازار ریشه دارد.

چگونه می توانید با مشتری مداری یک پایگاه مشتری وفادار برای کسب و کار خود در اینستاگرام بسازید؟

اگر می خواهید مشتریان به برند شما بازگردند، باید به روش های معتبر و معنادار با آنها ارتباط برقرار کنید. این برای مشاغل با هر اندازه یا دسته ای اعمال می شود. به‌عنوان یک کسب‌وکار کوچک، کارهایی وجود دارد که می‌توانید شخصاً در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام برای ایجاد وفاداری به برند و تجربه مشتری عالی با کسب‌وکارتان بهتر انجام دهید.

فقط پست نگذارید، دیالوگ برقرار کنید

مطمئناً شما یک حساب تجاری هستید و باید خدمات و محصولات خود را به نمایش بگذارید، اما اینستاگرام یک بستر ارتباطی دو طرفه است. بنابراین ضروری است که به مخاطبان خود نیز گوش دهید. هرگز فقط با پخش برنامه خود و تبلیغ کالاهای خود قانع نشوید. با مشتریان فعلی و بالقوه خود درگیر شوید تا حس ارتباط، اعتماد و اعتبار را ایجاد کنید.

در قبال مشتریان خود پاسخگو و در دسترس باشید

به عنوان یک کسب و کار کوچک، باید سخت کار کنید تا برای بازدیدکنندگان اعتماد ایجاد کنید. با ارائه پشتیبانی شخصی و سریع از مشتری به آنها دلیلی بدهید تا شما را امتحان کنند. یک برند عالی همیشه به سوالات و نظرات در بسترهای اجتماعی پاسخ می دهد. وظیفه شما این است که در کوتاه ترین زمان ممکن، مؤدبانه و همراه احترام پاسخ دهید.

اگر پاسخ دادن دستی به هر مشتری امکان پذیر نیست، یا نمی توانید مرتباً حساب را چک کنید، روی پاسخ های خودکار سرمایه گذاری کنید که به مخاطبان شما می گوید که به زودی پیگیری خواهید کرد. اگرچه تعامل با تعداد زیادی از آنها حیاتی است، اما همچنین ضروری است که به آنها اطلاع دهید که آنها را می‌بینید. پاسخگو بودن به مشتریان اطمینان می دهد که در اولویت هستند.

مخاطبان خود را مرتباً به روز نگه دارید

شما می توانید برخی از اخبار را ارائه دهید:

  •      رویدادهای آینده
  •      داستان های پشت صحنه
  •          تغییر آدرس
  •      به روز رسانی محصولات و خدمات
  •      مسابقات، کمپین ها و هدایا

اگر در مشتریان خود این احساس را ایجاد کنید که شرکت شما را می شناسند، نرخ حفظ مشتری شما افزایش می یابد. آنها را به روز نگه دارید و در جریان فعالیت های تجاری خود قرار دهید. 

اصیل باشید!

بهترین راه برای حفظ یک پایگاه مشتری وفادار این است که در مورد اینکه چه کسی و چه چیزی هستید صادق و رو راست باشید. هر کاری که برای حمایت و ارائه به مخاطبان خود انتخاب می کنید را فقط به این دلیل انجام ندهید که فکر می کنید ممکن است کارساز باشد. واقعاً کشف کنید که چه چیزی برای شما و برند شما اهمیت دارد.

اگر مشتریان معتقد باشند که صادق هستید، همیشه تمایل بیشتری به خرید از شما خواهند داشت. ارتباط با مخاطبان شما نیز باید بر اساس اصالت باشد. مشتریان بازگشته به دنبال کسب و کارهای ارزش محور هستند که به اصالت و صداقت اهمیت می دهند.

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 0 میانگین: 0]
فرشته نوری

فرشته نوری

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.