عنوان مقاله:

آموزش یوتیوبر شدن

یوتیوبر بودن یک حرفه سرگرم کننده و پرسود به نظر می رسد. شما فقط در مورد موضوعاتی که دوست دارید ویدیو می سازید و از آنها درآمد کسب می کنید. با این حال، تبدیل شدن به یک یوتیوبر کار آسانی نیست. کارهای زیادی باید انجام شود تا شما به عنوان یه یوتیوبر موفق شناخته شوید.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که در مورد جایگاه خود تصمیم بگیرید. بهتر است درباره این که در ویدیوهای خود روی چه موضوعاتی تمرکز خواهید کرد، ایده روشنی داشته باشید. بنابراین، بر اساس علایق و/یا تخصص خود، چند موضوع مرتبط را انتخاب کنید. به عنوان مثال، یک یوتیوبر تناسب اندام می تواند محتوایی در مورد تمرینات و تغذیه سالم ایجاد کند.

این یک راه عالی برای شروع قوی، حفظ ثبات و جذب مخاطب مرتبط است. هنگامی که با تمرکز واضح بر روی جایگاهی خاص شروع به کار می کنید، می توانید دانش خود را در آن جایگاه گسترش دهید و به متخصصان واقعی تبدیل شوید. به علاوه، تولید مداوم محتوا در آن جایگاه ، جذب بینندگانی را که به محتوای شما علاقه مند هستند، آسان تر می کند. اگر می خواهید، می توانید با تنوع بخشیدن به جایگاه خود، پایگاه مخاطبان خود را بیشتر گسترش دهید.

از طریق کانال خود می خواهید به چه چیزی برسید؟ آیا می خواهید با ایجاد ویدیوهای آموزنده به مردم کمک کنید؟ آیا می خواهید نحوه انجام کارها را به مردم نشان دهید؟ یا شاید فقط می خواهید داستان ها را به اشتراک بگذارید و مردم را سرگرم کنید.

هدفی را که می‌خواهید از طریق کانال خود به آن برسید مشخص کنید تا مسیری برای ویدیوهای خود داشته باشید. همچنین این کار به شما کمک می کند تا به جای تلاش برای پوشش دادن همه چیز و هر چیزی، شروعی قوی و ثابت داشته باشید.

البته، ممکن است بخواهید فقط برای شهرت و پول، یک یوتیوبر باشید. اگرچه تمرکز روی این هدف کاملاً قابل قبول است، اما همچنان باید مطمئن شوید که محتوایی را ارائه می‌دهید که برای مخاطب ارزش دارد. در غیر این صورت، نمی توانید مخاطب جذب کنید و از کانال خود کسب درآمد کنید.

قدم بعدی ارائه ایده های ویدئویی است  قدم بسیار مهمی که باید حتی قبل از شروع ایجاد کانال خود بردارید. این کار این اطمینان را ایجاد می کند که پس از ساخت تنها چند ویدیو، ایده های شما تمام نمی شود.

به محتوایی نگاه کنید که دیگر یوتیوبرها شبیه شما از قبل ایجاد می‌کنند. آیا می توانید چیزی مشابه اما متفاوت ایجاد کنید؟ آیا می توانید چیزی حتی بهتر بسازید؟ تا زمانی که دائماً به دنبال راه هایی برای ارائه ارزش به مخاطبان خود باشید، گزینه ها تقریباً بی پایان هستند.

داشتن یک برنامه منظم به شما کمک می کند تا ثبات را حفظ کنید. این به مشترکین شما این اطمینان را می دهد که می توانند برای دیدن ویدیوهای جدید در تاریخ های برنامه ریزی شده روی شما حساب کنند. همچنین یک جدول زمانی مناسب به شما می دهد تا بتوانید تلاش های خود را سازماندهی کنید و در مسیر خود بمانید.

بنابراین قبل از اینکه حتی شروع به ایجاد یک کانال کنید، باید در مورد برنامه انتشاری که برای شما قابل مدیریت است تصمیم بگیرید. آپلود محتوای روزانه ممکن است راهی عالی برای جذب مخاطبان جدید باشد، اما می‌تواند برای یک تیم تک نفره بسیار سخت و سنگین باشد.

بهتر است با یک برنامه هفتگی شروع کنید و هنگامی که با برنامه بیشتر آشنا شدید، می توانید شروع به افزایش خروجی خود کنید. به عنوان مثال، می‌توانید با حفظ برنامه هفتگی خود، هر هفته دو ویدیو منتشر کنید.

پس از راه اندازی و بهینه سازی کانال خود، می توانید شروع به ایجاد و آپلود اولین ویدیوی خود کنید. از فهرست ایده های محتوای خود انتخاب کرده ابد و ویدیویی بسازید که فوراً توجه مخاطب را به خود جلب کند.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که صرف نظر از زمان و تلاش شما برای اولین ویدیو، نباید انتظار داشته باشید که عالی پیش برود. این چالشی است که هر کاربر مشتاق یوتیوب هنگام شروع کار آن را تجربه می کند. بهترین راه برای غلبه بر این چالش، درس گرفتن از آن است.

مشاهده کنید که مردم چگونه به آن واکنش نشان می دهند. چه چیزی را دوست دارند و از چه چیزی شاکی هستند؟ آیا آنها بازخورد ارزشمندی در مورد چگونگی بهبود ویدیوهای بعدی شما دارند؟

حتی می‌توانید از YouTube Analytics استفاده کنید تا بفهمید چگونه ویدیوی شما توانسته مخاطب را حفظ کند. همه این مشاهدات به شما کمک می کند ویدیوهای بهتری ایجاد کنید که برای مخاطبان هدف شما جذاب باشد.

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 0 میانگین: 0]
فرشته نوری

فرشته نوری

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.