عنوان مقاله:

مدیریت مالی فروشگاه اینستاگرامی

   اگر شما هم به عنوان صاحب یک کسب و کار در اینستاگرام هستید حتما دغدغه مدیریت امور مالی را دارید. نگران نباشید! مدیریت مالی یک فروشگاه اینستاگرامی امری سخت و پیچیده نیست اما به رعایت نکاتی نیاز دارد که ما در این مقاله برای شما گردآوری کرده ایم.

 مردم از خرج کردن پول می ترسند زیرا در مورد وضعیت آینده نامطمئن هستند و این تأثیر مستقیمی بر جریان نقدی فروشگاه های آنلاین دارد. این امر نیاز به مدیریت امور مالی را برای کسب و کارهای آنلاین به شیوه ای سالم افزایش می دهد، تا سرپا بمانید.

چگونه می توانید امور مالی کسب و کار خود را به طور موثر مدیریت کنید؟

امور مالی خود را به روز نگه دارید

حسابداری را تمرین کنید و حساب های تجاری خود را همیشه به روز نگه دارید. با داشتن تمام جزئیات مالی، تجزیه و تحلیل صورت های مالی و محاسبه نسبت های نقدینگی، سودآوری و کارایی آسان می شود.

پرداخت های منظم را به صورت خودکار انجام دهید

مطمئن شوید که تمام پرداخت‌های کسب و کار معمولی خود را برای کار در محیطی بدون استرس انجام داده‌اید. اینها می توانند فاکتورها، هزینه ها، صورتحساب ها و رسیدهای شما باشند که باید به آنها رسیدگی شود.

کمپین های تبلیغاتی را برای افزایش جریان نقدی اجرا کنید

شما همچنین می توانید جریان های نقدی خود را با کمپین های تبلیغاتی مختلف افزایش دهید. برای مشتریان جدید تخفیف های انحصاری ارائه دهید تا مشتریان را به خرید از فروشگاه آنلاین خود جذب کنید.

یک ارزش افزوده اضافه کنید

از یک تاکتیک ساده مثل ارسال رایگان با حداقل ارزش خرید استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر مشتریان محصولاتی به ارزش 100 هزار تومان خریداری می‌کنند، به آنها ارسال رایگان با ارزش سبد خرید 150 هزار تومان ارائه دهید. اکثر مشتریان این کار را انجام خواهند داد.

درآمد خود را روزانه چک کنید

به طور مرتب فروش و هزینه های خود را چک کنید تا در پایان روز تصویر واضحی از درآمد خود داشته باشید.با این کار، اگر فصل های ضعیف یا محصولاتی پیدا کردید که فروش خوبی ندارند، می توانید تصمیمات هوشمندانه‌ای در مورد اقدامات بعدی بگیرید.

یک نرم افزار حسابداری را نصب کنید

برای هر کسب و کاری که بتواند جریان نقدی خود را به خوبی مدیریت کند، انجام گزارشگری مالی حیاتی است. بنابراین، روی نرم افزار حسابداری خوب و در عین حال مقرون به صرفه برای گزارشگری مالی، سرمایه گذاری کنید که گزارش‌های خوب و واضحی را ارائه می دهد.

بهای تمام شده محصولات فروخته شده را محاسبه کنید

بهای تمام شده محصولات فروخته شده شامل هزینه های ساخت و حمل و نقل است. همچنین شامل هزینه‌هایی است که برای بسته‌بندی محصولات، انبار کردن آن و دستمزدی که به کارکنان خود پرداخت کرده‌اید، می‌شود. با محاسبه صریح بهای تمام شده محصولات فروخته شده، جریان نقدی بهتری برای کسب و کار خود خواهید داشت.

هزینه های اضافی را محاسبه کنید

راه اندازی یک کسب و کار آنلاین می تواند هزینه های اضافی زیادی را به همراه داشته باشد که اغلب آنها را به عنوان هزینه در نظر نمی گیرید. مانند اجاره انبار، دستمزد و البته چای و قهوه و تنقلاتی که میخورید. شما باید تمام پولی را که صرف می‌شود و وارد کسب‌وکار می‌شود را محاسبه کنید.

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 0 میانگین: 0]
فرشته نوری

فرشته نوری

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.