عنوان مقاله:

افزایش امنیت پیج فروشگاه اینستاگرامی

 حفظ امنیت اکانت اینستاگرام، هم برای حساب شخصی و هم برای حساب تجاری  و فروشگاه اینستاگرامی شما، بدون شک بسیار مهم است. علاوه بر امنیت پیج، اطلاعات و داده‌های مهم مشتریان‌تان که در دایرکت های شماست نیز باید حفاظت شود. بنابراین بر روی لینک های ناشناس کلیک نکنید، با دستگاه های مختلف وارد حساب کاربری خود نشوید، موقعیت مکانی خود را با دیگران به اشتراک نگذارید، از حساب های کاربری مشکوک دوری کنید و از برنامه‌های غیر رسمی اینستاگرام استفاده نکنید. اینها تنها اقداماتی هستند که می توانید برای افزایش امنیت حساب اینستاگرام خود انجام دهید.

علاوه بر این توصیه‌ها، تعدادی از اقدامات اینستاگرام برای بررسی و بهبود امنیت حساب کاربری خود به همه کاربران خود توصیه می‌کند. اگر شما هم صاحب یک فروشگاه در اینستاگرام هستید، توصیه می کنیم در این مقاله با ما همراه باشید تا مراحل عملی حفظ و افزایش امنیت اکانت اینستاگرام را مرور کنیم.

یک رمز عبور قوی انتخاب کنید و آن را هر چند وقت تغییر دهید

شاید شما هم از جمله کسانی باشید که هنگام انتخاب رمز عبور از عباراتی مانند نام، تاریخ تولد، شماره تلفن یا شماره شناسه استفاده می کنید زیرا به راحتی قابل یادآوری هستند، اما نمی توانید تصور کنید که انتخاب چنین پسوردی چگونه راه را برای هکرهای اینستاگرام هموار می کند. .

در اینجا نکات مهمی وجود دارد که هنگام انتخاب رمز عبور باید در نظر داشته باشید.

  • هنگام انتخاب رمز عبور، از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نمادها استفاده کنید تا احتمال هک شدن رمز عبور خود را به حداقل برسانید.
  • اگر احتمال دارد رمز عبور خود را فراموش کنید، توصیه می کنیم آن را در مکانی امن یادداشت کنید.
  • اینستاگرام به کاربران خود توصیه می کند هر از چند گاهی رمز عبور خود را تغییر دهند و همیشه رمز عبور ثابت نداشته باشند. 
  • به یاد داشته باشید که هرگز رمز عبور خود را با کسی به اشتراک نگذارید.

احراز هویت دو مرحله ای اینستاگرام خود را فعال کنید!

این روش یکی از امن ترین راه ها برای افزایش امنیت اکانت اینستاگرام شماست. هنگامی که احراز هویت دو مرحله ای را برای یک حساب کاربری خاص اینستاگرام فعال می کنید، تنها وارد کردن رمز عبور برای وارد کردن آن کافی نیست و باید هویت خود را از طریق دیگری که قبلا انتخاب کرده اید، اثبات کنید. به همین دلیل به آن احراز هویت دو مرحله ای می گویند!

بررسی کنید چند دستگاه به اکانت شما دسترسی دارند!

اگر به Settings > Security > Login > Activity بروید، می بینید که از چه دستگاه هایی از کدام مناطق جغرافیایی و چه زمانی حساب شما وارد شده است.

در این بین، اگر مکان و دستگاه مشکوکی را مشاهده کردید که متعلق به شما نیست، می توانید بر روی نماد سه نقطه در کنار موقعیت جغرافیایی ضربه بزنید تا دسترسی آن دستگاه به حساب کاربری شما قطع شود.

حتما ایمیل‌تان را در اکانت اینستاگرام ثبت کنید

بسیاری از افراد اکانت خود را با شماره موبایل باز می کنند اما داشتن ایمیل معتبر امنیت حساب شما را تا حد زیادی افزایش می دهد. توصیه می شود پس از ایجاد حساب کاربری با شماره موبایل ایمیل را هم ثبت کنید.

زمانی که رمز عبور اینستاگرام خود را فراموش می کنید، داشتن یک ایمیل ثبت شده، بازیابی اکانت شما را تضمین می کند و حتی اگر اکانت شما هک شود، می‌تواند به شما در ذخیره اکانت اینستاگرام کمک کند.

به ایمیل های هشدار امنیتی اینستاگرام توجه کنید!

هرگز ایمیل هایی را که اینستاگرام برای شما ارسال می کند نادیده نگیرید، آنها می توانند حاوی هشدارهای امنیتی مهمی باشند که در صورت نادیده گرفتن آنها می تواند عواقب ناخوشایندی داشته باشد.

تغییرات در اطلاعات شخصی اکانت اینستاگرام خود را بررسی کنید

اگر به مسیر Settings> Security> Access> Data بروید، مشاهده می کنید که این قسمت شامل تمامی اطلاعات مربوط به حساب کاربری شما می باشد.

مواردی که می توان در Access Data بررسی کرد شامل تغییرات حریم خصوصی حساب، تغییر رمز عبور، تغییرات ایمیل، شماره موبایل، تعداد حساب ها و زمان ورود و خروج است.

هنگام بررسی این موارد، اگر تغییر مشکوکی مشاهده کردید که انجام نداده اید، به Settings> Security> Login> Activity رفته و حساب مشکوک یا ناشناس را از لیست دستگاه های وارد شده حذف کنید.

همانطور که می دانید اینستاگرام مانند سایر برنامه های کامپیوتری و نرم افزاری قابل هک شدن است، اما در صورت انجام اقداماتی که در این مقاله به آن اشاره کردیم، امنیت بالای اکانت اینستاگرام خود را با اطمینان تضمین کرده و در عین حال از افشای اطلاعات شخصی و محرمانه‌تان جلوگیری خواهید کرد.

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 0 میانگین: 0]
فرشته نوری

فرشته نوری

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.