عنوان مقاله:

Ad tools در اینستاگرام چیست؟

اگر بودجه ای برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی اختصاص داده‌اید، باید به شدت به اجرای تبلیغات اینستاگرام فکر کنید. چرا؟

27 درصد از کاربران می گویند که محصولات و مارک های جدید را از طریق تبلیغات پیدا می کنند و تبلیغات اینستاگرام می تواند به بیش از 1.2 میلیارد نفر یا 20 درصد از جمعیت بالای 13 سال جهان برسد.

در این مقاله، مروری جامع در مورد نحوه تبلیغات در اینستاگرام به شما ارائه می‌دهیم.

تبلیغات اینستاگرام چیست؟

تبلیغات اینستاگرام پست هایی هستند که کسب و کارها می توانند برای ارائه به کاربران اینستاگرام در مقابل آن هزینه پرداخت کنند.

مانند فیس بوک، تبلیغات اینستاگرام هم در سراسر برنامه ظاهر می شود، از جمله در فیدهای کاربران، استوری ها، اکسپلور و موارد دیگر. آنها شبیه به پست های معمولی هستند، اما همیشه دارای برچسب « اسپانسر» هستند تا معلوم شود تبلیغ هستند. این پست‌ها ویژگی های بیشتری مانند لینک دکمه های CTA و کاتالوگ محصولات دارند.

هزینه تبلیغات اینستاگرام چقدر است؟

هزینه تبلیغات اینستاگرام به شدت به عوامل مختلفی بستگی دارد – قیمت متوسط یا معیاری وجود ندارد. برخی از عوامل هزینه عبارتند از:

  • هدف گیری شما
  • رقابت پذیری صنعت شما
  • زمان (هزینه ها اغلب در دوره های خرید تعطیلات در سه ماهه چهارم مانند جمعه سیاه افزایش می یابد)
  • محل قرارگیری(هزینه ها می تواند بین تبلیغات نمایش داده شده در فیسبوک و اینستاگرام متفاوت باشد)

بهترین راه برای ارزیابی بودجه، راه‌اندازی یک کمپین پیش‌نویس در Ads Manager و جستجوی ماژول‌های Audience Definition و Estimated Daily Results است که به شما می‌گوید آیا تنظیمات بودجه شما برای دستیابی به مخاطبان مورد نظر در مدت زمان مورد نظر شما کافی است یا خیر.

توجه داشته باشید که چیزی به نام «بهترین روش» برای میزان هزینه وجود ندارد. شما می توانید با صرف چند دلار در روز شروع کنید. به منظور کنترل هزینه های تبلیغات اینستاگرام خود، می توانید بودجه روزانه یا محدودیت های هزینه مادام العمر را تعیین کنید. در راهنمای 5 مرحله ای که در ادامه خواهید دید با جزئیات بیشتری توضیح خواهیم داد.

چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟ 

دو مسیر برای ایجاد کمپین تبلیغاتی اینستاگرام وجود دارد:

  1. تبلیغ یک پست (Boost Post )
  2. استفاده از ادز منیجر (Ads Manager)

روش اول  تنها به چند ضربه نیاز دارد و می‌تواند مستقیماً از برنامه اینستاگرام انجام شود، اما فاقد گزینه‌های سفارشی‌سازی موجود در Ads Manager است.

در زیر، شما را از طریق هر دو روش راهنمایی می کنیم.

روش تبلیغات اینستاگرام 1: تبلیغ یک پست درون برنامه ای

ساده ترین راه برای شروع تبلیغات در اینستاگرام، تبلیغ یکی از پست های موجود در اینستاگرام است. این مشابه گزینه Boost Post فیس بوک است. برای استفاده از  Boost Post اینستاگرام میتوانید به این مقاله مراجعه کنید.

روش تبلیغات اینستاگرام 2: ایجاد تبلیغات اینستاگرام با استفاده از Facebook Ads Manager (راهنمای 5 مرحله ای)

برای اینکه از توانایی‌های هدف‌گذاری، خلاقانه و گزارش‌دهی گسترده اینستاگرام بیشترین بهره را ببرید، می‌توانید از فیسبوک برای ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی استفاده کنید (به یاد داشته باشید که فیس‌بوک مالک اینستاگرام است).

اگرچه این کار کمی زمان بیشتری نیاز دارد، راهنمای 5 مرحله ای ما شما را در این فرآیند راهنمایی می کند.

مرحله 1: هدف خود را انتخاب کنید

برای شروع، به Ads Manager بروید و روی +Create کلیک کنید. ابتدا باید هدف کمپین خود را از لیست انتخاب کنید.

پس از انتخاب هدف خود، از شما خواسته می شود که کمپین خود را نام گذاری کنید. نکته: بر اساس هدف کمپین، نام خاصی به آن بدهید تا به شما در پیگیری کمپین‌های خود کمک کند.

در نهایت، این گزینه را خواهید داشت که بهینه سازی بودجه کمپین را فعال کنید. این گزینه به الگوریتم فیس بوک امکان می دهد تعیین کند که چگونه بودجه شما را در مجموعه های تبلیغاتی خرج کند.

مرحله 2: بودجه و برنامه خود را انتخاب کنید

در این مرحله، انتخاب می‌کنید که چقدر می‌خواهید هزینه کنید و کمپین شما چقدر اجرا می‌شود. 

برای بودجه خود دو گزینه دارید:

بودجه روزانه: حداکثر هزینه روزانه را تنظیم می‌کنید.

بودجه مادام العمر: حداکثر هزینه را برای کل کمپین خود تعیین کنید که برای تبلیغات با تاریخ پایان مشخص مفید است.

در بخش زمان‌بندی تبلیغات، می‌توانید انتخاب کنید که تبلیغات به‌طور مداوم (متداول‌ترین زمان‌ها) یا فقط در زمان‌های خاصی از روز اجرا شود.

همانطور که این گزینه‌ها را تنظیم می‌کنید، ماژول‌های تعریف مخاطب و نتایج تخمینی روزانه را در ستون سمت راست می‌بینید که به شما ایده‌ای از میزان دسترسی مورد انتظار برای بودجه انتخابی شما می‌دهد. سعی کنید تنظیمات را طوری انتخاب کنید که مجموعه تبلیغات شما در وسط محدوده سبز قرار گیرد.

مرحله 3: مخاطبان خود را شناسایی کنید

گام بعدی این است که هدف مخاطب خود را مشخص کنید. در این مرحله می توانید یک مخاطب جدید ایجاد کنید یا از یک مخاطب ذخیره شده استفاده کنید.

اگر داده‌های مخاطبان سفارشی خود (به عنوان مثال بازدیدکنندگان قبلی وب‌سایت) یا مخاطبان قبلی کمپین‌های قبلی که عملکرد خوبی داشتند، داشته باشید، «مخاطبان ذخیره‌شده» مفید هستند. اگر نه، می‌توانید بر اساس جمعیت‌شناسی، علایق و هدف‌گیری رفتاری مخاطب جدیدی ایجاد کنید.

در این مرحله می توانید Dynamic Creative را نیز انتخاب کنید. اگر این گزینه را انتخاب کنید، می‌توانید دارایی‌های بصری و سرفصل‌های جداگانه را آپلود کنید و فیس‌بوک به‌طور خودکار ترکیب‌هایی ایجاد می‌کند که برای مخاطبان هدف شما بهینه‌سازی شده‌اند.

مرحله 4: محل تبلیغات خود را انتخاب کنید

در بخش Placements، می توانید تصمیم بگیرید که تبلیغات شما در کجا نمایش داده شود.

دو گزینه وجود دارد:

قرار دادن خودکار: تبلیغات در هر جایی که احتمال دارد بهترین عملکرد را داشته باشند به مخاطبان شما نشان داده می شود.

قرار دادن دستی: شما می توانید به طور خاص انتخاب کنید که تبلیغ شما کجا نمایش داده شود یا ظاهر نشود. اگر می‌خواهید تبلیغات خود را محدود کنید تا فقط در اینستاگرام (نه فیسبوک) نمایش داده شود، می‌توانید این مورد را با استفاده از قرار دادن دستی انتخاب کنید.

مرحله 5: تبلیغات خود را ایجاد کنید

اکنون زمان ایجاد تبلیغ واقعی است. با انتخاب صفحه فیس بوک و حساب اینستاگرام مربوطه شروع کنید. سپس می توانید قالب تبلیغاتی دلخواه خود را انتخاب کنید. برای ایجاد یک پست بهتر میتوانید این کتاب راهنما را رایگان دریافت و مطالعه کنید.

سپس، بقیه جزئیات را در قسمت Ad Creative تکمیل کنید:

تصاویر یا ویدیوهای خود را انتخاب کنید (مگر اینکه از یک پست موجود استفاده کنید)

کپی آگهی خود را وارد کنید

یک گزینه پرداخت را انتخاب کنید

تبلیغ خود را مرور کنید

روی تایید کلیک کنید

در این مرحله همچنین دکمه فراخوان عمل ( کال تو اکشن) را انتخاب کرده و آدرسی را که می‌خواهید افراد با کلیک بر روی تبلیغ وارد آن شوند را پیدا کنید.

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 1 میانگین: 1]
فرشته نوری

فرشته نوری

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.