عنوان مقاله:

پروموت اینستاگرام چیست و چرا بهتر است در اینستاگرام تبلیغ انجام دهیم؟

مقدمه

این روزها اکثر کسب و کارها در فضای مجازی حضور دارند و در بین تمام پلتفرم های شبکه های اجتماعی اینستاگرام پرطرفدارترین و پرکاربرترین شبکه است. شما در هر حوزه و صنعتی که مشغول باشید برای دیده شدن نیاز به ویترین دارید. بهترین ویترین دیده شدن در فضای مجازی اینستاگرام است که مبتنی بر تصویر، ویدیوهای کوتاه و بلند و البته متن است. در چنین جایی شما میتوانید به خوبی محصول و خدمات خودتان را به مخاطبین تان معرفی کنید و آن ها را تبدیل به خریدار کنید. البته پیش رفتن طبق اصول و قوانین است که باعث میشود به نتیجه بهتری برسید. یکی از روش‌های دیده شدن و فروش بیشتر این است که محصولات، خدمات و یا حتی تبلیغات خودتان را تبلیغ کنید. معمولا این کسب و کارها در اینستاگرام تبلیغات خود را به دست اینفلوئنسرها می‌سپارند یا به واسطه پیج‌های پرمخاطب تبلیغ می‌کنند. این روش موثر اما پر دردسر است.

ارتباط گرفتن با اینفلوئنسرها یک چالش بزرگ و وقت گیر برای شما خواهد بود که ممکن است نهایتا هم در بازه زمانی مورد نظر به آن نرسید. پیج های پرمخاطب هم به دلیل پراکندگی طیف فالوورها ممکن است آن از دسته از افرادی که ممکن است مشتری شما باشند را به شما نرساند. بنابراین با وسواس و  دقت نظر زیادی انتخاب کنید. انتخاب هوشمندانه اینفلوئنسر و پیج به ما کمک میکند به بهترین نحو هزینه کنید و نتیجه بهتر که همان مخاطب مرتبط و فروش بیشتر است را بگیرید.

اگر به شما بگوییم اینستاگرام این انتخاب هوشمند را با هزینه‌ای نسبتا مناسب و هدف گیری مخاطبین کاملا مرتبط و البته با معیار شما انجام میدهد؛ ترجیح تان این نیست که کار را به کاردان بسپارید؟

پس اگر موافقید بهترین کسی که میتواند برای شما در اینستاگرام تبلیغ کند خود اینستاگرام است ادامه این مقاله را بخوانید:

چطور پست‌ها را در اینستاگرام پروموت کنیم؟

پروموت در اینستاگرام موثرترین روش تبلیغاتی و در عین حال دارای هزینه است. به احتمال زیاد شما هم هنگام اینستاگرام گردی با یک پست تبلیغاتی از سوی اینستاگرام رو به رو شده‌اید. به این نوع تبلیغات در فضای اینستاگرام، پروموت گفته می شود.

برای پروموت پست ها کافی‌ست این مراحل را گام به گام پیش بروید:

• یک پست تبلیغاتی خوب تهیه کنید؛ بهتر است به بهترین کل ممکن محصول یا خدمات تان را معرفی کنید. این کار معمولا از طریق ویدیو کوتاه یک دقیقه‌ای یا چند اسلایدی بهتر انجام می شود. حواستان باشد اگر ویدیو شما خلاقانه باشد و از متن و زیرنویس نیز در آن استفاده کنید ویو چند برابری خواهید گرفت. بعد از تولید کافی ست محتوای مدنظر را منتشر کنید. اگر میخواهید بدانید با چه فرمولی میتوان به محتوای بهتر رسید پیشنهاد میکنیم کتاب رایگان راهنمای افزایش اینگیجمنت را بخوانید.

  • در مرحله بعد به قسمت پروفایل اکانت بروید، به پست مدنظر مراجعه و بر روی گزینه Promote کلیک کنید.

•  هدف شما از تبلیغ باید مشخص باشد از همین جهت اینستاگرام از شما میخواد هدفتان را بگویید.

• بینندگان پست در این روش تبلیغاتی، یک گزینه برای کلیک کردن دارند تا به شما برسند؛ در این مرحله با انتخاب گزینه Select Button Text یک متن تاثیرگذار برای call to action  بنویسید 

• اکنون باید به صفحه قبل برگردید و در کادر مشخص کنید مخاطب بعد از کلیک به کجا خواهد رفت. بهتر است لینک وبسایت تان را قرار دهید.

• حال در بین دو گزینه بعدی، می توانید با انتخاب گزینه Automatic مشخص کنید که مخاطبان تبلیغ به صورت خودکار تعیین شوند و یا با انتخاب گزینه Customize your own خودتان مخاطبان تبلیغ را انتخاب کنید.

• اکنون وقت آن رسیده تا بودجه و مدت زمان انتشار پروموت را  اعلام کنید و بعد بر روی گزینه Next بزنید. (مشکل اساسی شما در این مرحله ممکن به وجود آید؛ نخستین مشکل این است که اینستاگرام امکان انتخاب کشور ایران را به کاربران نمی دهد. مشکل دوم نیز به مرحله پرداخت برمیگردد. شما باید یک حساب بین‌المللی داشته باشید. البته که جای نگرانی نیست چون تعداد زیادی سایت و پلتفرم وجود دارد که شما با استفاده از آن می توانید بدون دردسر پرداخت انجام دهید و پروموت خودتان را ثبت کنید)

•  با استفاده از روشی که انتخاب کردید، مثل استفاده از مستر کارت یا ویزا کارت و استفاده از شرکت‌های واسطه پرداخت هزینه لازم برای پروموت در اینستاگرام، در مرحله آخر کافی است بر روی گزینه Promote کلیک کنید تا پست شما به مخاطبینی که انتخاب کرده‌اید، برسد.

مخاطب پروموت را خودتان انتخاب کنید

 انتخاب منطقه (Location)

شما می‌توانید مشخص کنید که دوست دارید پروموشن شما برای افراد ساکن کدام کشور، استان و شهر نمایش داده شود.اگر کسب و کاری دارید که در منطقه یا شهری خاص فروش بیشتری دارد یا مشتریان بالقو‌ای در آنجا هستند، میتوانید همان محل را انتخاب کنید.

 انتخاب علاقه‌مندی (Interest)

کاربران اینستاگرام بر اساس تاریخچه بازدیدهایی که انجام داده اند به دسته بندی مختلفی از موضوعات علاقه مند هستند. اگر دسته بندی کسب و کار شما جزو علاقه‌مندی شان باشد به آن ها نشان داده خواهد شد. با استفاده از این بخش می‌توانید مشخص کنید که پست شما برای چه افرادی نمایش داده شود. 

 انتخاب سن (Age)

ممکن است کالا یا سرویس شما مخصوص رده سنی خاصی باشد . این امکان در هنگام پروموت وجود دارد که خودتان انتخاب کنید پست شما برای کدام بازه سنی نمایش داده شود.

انتخاب جنسیت (Gender)

کالا یا خدمات بر حسب جنسیت نیز در دسته بندی متفاوتی هستند. پس اگر محصول یا سرویس شما زنانه یا مردانه است میتوانید با انتخاب فیلتر جنسیت این امکان را به وجود بیاورید تا پست به مردان یا زنان نشان داده شود.

کدام نوع پروموت در اینستاگرام بهتر است؟

پروموت بر اساس میزان بازدید

اگر این روش را انتخاب کنید اینستاگرام تنها در صورت وجود این دو شرط، بازدید را به عنوان پروموشن محسوب می‌کند:

تماشای بیش از 5 ثانیه از ویدیو

تماشای ویدیو با صدای بیش از 50 درصد

بنابراین اگر کسی ویدیو شما را قبل از 5 ثانیه اول رد کند یا با صدای کم گوش کند جزو آمار نخواهد بود.

پروموت بر اساس (Reach)

شما تنها تعداد را مشخص می‌کنید و اینستاگرام به صورت رندوم پست شما را به افراد مختلف نشان می‌دهد. شاید هزینه پروموت در اینستاگرام با استفاده از روش (Reach) یک هشتم روش تبلیغ بر اساس میزان بازدید باشد اما چون فردی که پست را میبیند مخاطب شما محسوب نمی‌شود، تبلیغ نتیجه‌بخشی نخواهد بود.

پروموت بر اساس کلیک

روش سوم پروموت در اینستاگرام، پروموشن بر اساس کلیک است. در این نوع روش شما تعداد کلیک‌ها را تعیین می‌کنید. پس اگر کسی پست شما را ببینید ولی کلیک نکند جزو آمار محسوب نمی‌شود.

شرط‌های لازم برای پروموشن پست در اینستاگرام

شرط اول: اکانت تان را بیزینسی کنید 

اگر اکانت شما شخصی است, مسیر زیر را پیروی کنید تا به نتیجه برسید

Edit profile  >> Try Instagram Business Tools >>Continue و حالا دسته‌بندی پیج را مشخص کنید.

و در مرحله بعد ایمیل تان را وارد کنید. در آخر نیز پیج فیس بوک خود را به اینستاگرام متصل نمایید.

شرط دوم: به فیسبوک متصل شوید

حتما صفحه فیسبوک بسازید (نام های استفاده شده در اینستاگرام و فیسبوک شما باید یکی باشد.) بعد از آن که صفحه فیس بوک خود را ساختید آن را به اینستاگرام متصل کنید.

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 0 میانگین: 0]
فرشته نوری

فرشته نوری

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.