عنوان مقاله:

الگوریتم اینستاگرام چیست و چه تأثیری در افزایش فالوور دارد؟

بیشتر شبکه‌های اجتماعی عکس‌ها، فیلم‌ها و… را براساس یک الگوریتم که مبتنی بر مفاهیم یادگیری ماشینی است، برای کاربران نشان می‌دهد. اپلیکیشن اینستاگرام  نیز دارای این قاعده است. این الگوریتم‌ها‌ همیشه در حال تغییر است و همچنین برای دو نفر نیز یکسان نیست. در واقع هر چه بیشتر از اینستاگرام استفاده کنید، الگوریتم آن اطلاعات بیشتری در زمینه‌ی آن‌چه که یک کاربران دوست دارد، خواهد دانست.

اگر در اینستاگرام فعالیت زیادی دارید، دانستن از آخرین به‌روزرسانی الگوریتم آن یک مزیت بزرگ برای فعالیت‌تان خواهد شد، به‌ویژه اگر یک کسب‌‌وکار اینستاگرامی نیز دارید. در واقع دانستن الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۲ به شما کمک می‌کند که پست‌های خود را به‌گونه ارسال کنید که بتواند اصطلاحاً اولویت‌بندی الگوریتم را هک کنید تا به کاربران بیشتری دسترسی پیدا کرده و افراد زیادی را به‌‌عنوان دنبال‌کننده به صفحه‌ی خود جذب کنید.

الگوریتم اینستاگرام چیست ؟

به‌طورحتم شما در مورد الگوریتم اینستاگرام به‌عنوان یک ویژگی منحصربه‌فرد زیاد شنیده‌اید، اما شاید به‌طور دقیق ندانید که این ویژگی چیست! اینستاگرام دارای الگوریتم‌های متعددی است که هر کدام از انواع الگوریتم‌ها، فرآیندهای مختلف را براساس اهداف خاص طبقه‌بندی می‌کند. در واقع این الگوریتم باعث می‌شود تا کاربران در زمان فعالیت در این شبکه اجتماعی پست‌ و استوری با توجه به علایق خود را  تماشا کنند. به‌ عبارت دیگر الگوریتم‌های اینستاگرام تنها یک هدف دارند: «ارائه محتواهای مرتبط و جالب با توجه به علایق کاربران، برای این‌که مدت بیشتری در برنامه (اینستاگرام) بمانند!»

الگوریتم اینستاگرام چگونه کار می کند ؟

دانستن عملکرد الگوریتم اینستاگرام یا همان هک کردنی که پیش‌تر به آن اشاره کردیم می‌تواند یک مزیت بزرگ برای هر کسی باشد که به‌دنبال رشد در اینستاگرام است. اینستاگرام الگوریتم‌ها را براساس آن‌چه که مطمئن است کاربر با آن در تعامل خواهد بود اولویت‌بندی می‌کند و برای این کار از مجموعه‌ای از سیگنال‌ها برای کمک به رتبه‌بندی محتوا استفاده می‌کند.

طبق گفته مدیران اینستاگرام، برای این‌که برندها و سازندگان در این الگوریتم قرار گیرند باید پست‌هایی ایجاد کنند که سرگرم‌کننده، الهام‌بخش یا تجربی باشد و همچنین و از ابزارهای خلاقانه متن، جلوه‌های دوربین یا فیلترها استفاده کنند. علاوه بر این از ارسال پست‌هایی که کیفیت پایینی دارد، خیلی تار است و قبلاً در برنامه‌ای دیگری به اشتراک گذاشته‌اند یا از برنامه‌ی دیگری برداشته‌اند، خودداری کنند. در نتیجه پست‌ها‌، استوری‌ها و ریلز‌هایی که از این اولولیت برخودار باشند، در برنامه بیشتر دیده می‌شوند.

با این‌حال 3 فاکتور مهم در عملکرد و رتبه‌بندی الگوریتم 2022 تأثیرگذار است که عبارتند از:

1. رابطه تولیدکننده محتوا و مخاطب: آیا شما همدیگر را دنبال می‌کنید؟ آیا به یکدیگر پیام می‌دهید یا برای همدیگر کامنت می‌گذارید؟ اگر تعامل زیادی با یک کاربر خاص داشته باشید، به‌احتمال زیاد محتواهای جدیدی که پست می‌کنید را آن کاربر زودتر خواهد دید.  (این برای کسب‌و‌کارها بسیار مهم است، زیرا فعالیت‌های مستمر از جمله پاسخ به کامنت و پیام می‌تواند در دیده شدن برندتان در اینستاگرام بسیار تأثیرگذار باشد.)

2. علاقه‌مندی: آیا فالورهای‌تان با محتواهای‌تان تعامل دارند؟ جواب این سوال را الگوریتم براساس لایک و کامنت کاربران تشخیص می‌دهد. در نتیجه اگر پست مفید باشد در این فرآیند جای ویژه‌ای خواهد داشت.

3. ارتباط: این اینستاگرام است که تصمیم می‌گیرد هر قسمت از محتوای که بارگذاری می‌کنید چقدر با فعالیت‌تان مرتبط است. این شامل تجزیه و تحلیل موضوعات پرطرفدار و همچنین ربط داشتن پست‌های اخیر با پست‌های قدیمی نیز می‌شود.

الگوریتم اینستاگرام برای استوری

عمدتاً الگوریتم اینستاگرام 2022 برای استوری براساس ترتیبی است که شما پست‌ها و استورهای دیگران را مشاهده یا سفارشی‌سازی می‌کنید. مهم‌ترین سیگنال‌هایی که در الگوریتم استوری اینستاگرام در سال 2022بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد عبارتند از:

– معمولاً الگوریتم استوری اینستاگرام براساس حساب‌هایی که بیشتر با آن‌ها در تعامل هستید، در اولویت قرار می‌گیرد.

– اگرچه استوری‌ها زمان کوتاه‌تری نسبت به پست دارند اما زمانی که یک استوری بیشتر از حد طولانی می‌شود، می‌تواند تأثیر زیادی در رتبه‎‌بندی داشته باشد.

– استفاده از استیکرهای نظرسنجی، سوال، ایجاد مسابقه و… همه‌ راه‌های عالی هستند که استوری‌تان در الگوریتم 2022 اینستاگرام توسط کاربران بیشتری دیده شود.

الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلورر

الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلورر برای کمک به کاربرانی طراحی شده که به دنبال کشف چیزهای جدید هستند. در واقع در این صفحه الگوریتم‌ براساس سیگنال‌های مشابه استوری و پست اصلی عمل می‌کند، اما عمدتاً این مدیریت و رتبه‌بندی محتوا در زمینه‌ی جذب کاربران تکی است. بنابراین الگوریتم Explore در اینستاگرام براساس پست‌هایی که توسط کاربر لایک، ذخیره و اشتراک‌گذاری شده‌اند، نمایش داده می‌شود.

به‌عنوان مثال، اگر یک کاربر از طرفداران شدید فیلم انتقام‌جویان (Avengers) باشد، الگوریتم اکسپلورر محتواهای محبوب از دنیای مارول، ابرقهرمانی، DC و… را بیشتر در Explore  نمایش می‌دهد.

برای این‌که در الگوریتم اکسپلورر دیده شوید و رتبه‌ی بالاتری داشته باشید باید از هشتگ‌های استراتژیک، ترندهای رایج، موضوعات داغ یا داستان‌های خبری روز استفاده کنید. همچنین تعداد لایک، نظرات، ذخیره‌ شدن پست، میزان تعامل کاربران با آن، اطلاعات مربوط به پست مانند زمان، مکان و… نیز باعث بهینه‌سازی فعالیت‌های‌تان در Explore خواهد شد.

الگوریتم اینستاگرام برای افزایش فالوور

اگرچه تعامل یکی از کلیدی‌ترین نکات برای موفقیت در اینستاگرام است اما برای این‌که بتوانید در سال 2022 از الگوریتم اینستاگرام برای افزایش فالوور نیز استفاده کنید، باید موارد زیر نیز حتما در نظر بگیرید:

1. یک پروفایل قوی تنظیم کنید.

2. از ساختن Reels غافل نشوید.

3. یک کپشن نویسی قوی برای پست‌های خود داشته باشید.

4. روی استراتژی هشتگ‌ سرمایه‌گذاری کنید.

5. با اینفلوئنسرها و برندهای همتای خود رفیق شوید.

6. اکانت خود را در کانال‌های مختلف تبلیغ کنید.

7. یک چالش اینستاگرامی ایجاد کنید.

8. به طور مداوم پست به اشتراک بگذارید.

9. کلمات کلیدی را در قسمت بیو خود اضافه کنید

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 0 میانگین: 0]
fathad azish

fathad azish

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.