عنوان مقاله:

اینگیجمنت اینستاگرام چیست؟

طبق الگوریتم اینستاگرام کاربران و فالوورهای شما میتوانند محتوایی را که با آن ها به اشتراک گذاشته اید را لایک کنند، آن را ذخیره کنند و برای دوستان شان بفرستند و یا نظرشان را در قالب کامنت بیان کنند. به مجموع عکس‌العمل های آنان نسبت به محتوای شما نرخ تعامل مخاطب یا اینگیجمنت می گویند.

اینستاگرام با 4.2 میلیارد لایک در روز، شبکه اجتماعی با بالاترین نرخ تعامل است. بنابراین شما به راه حل های افزایش اینگیجمنت نیاز دارید تا با استفاده از آن ها بیشتر و بهتر دیده شوید. از آنجایی که جمع آوری تمام این راه حل ها برای شما زمان ب راست توصیه میکنیم کتاب راهنمای 50 راه افزایش اینگیجمنت در اینستاگرام را که توسط تیم ویدابیا نوشته شده است را رایگان دانلود و مطالعه کنید.

اینگیجمنت چطور محاسبه می شود؟

به عبارت ساده، نرخ تعامل اینستاگرام شما تعداد لایک‌ها و کامنت‌هایی است که دریافت می‌کنید تقسیم بر تعداد فالوورهایی که دارید ضربدر صد. این معمولاً برای یک دوره زمانی خاص مانند ماه گذشته محاسبه می شود. می‌توانید این کار را به صورت دستی با استفاده از فرمول زیر انجام دهید، اما سرویس هایی مانند idnama.ir این کار را برای شما انجام می دهند.

هنگامی که تعامل قوی باشد، این بدان معناست که مخاطبان شما ممکن است برای خرید یک ارتباط قوی با برند شما احساس کنند

اگر نرخ مشارکت شما بالاتر از 3 درصد باشد، به این معنی است که مخاطبان شما بسیار درگیر هستند و واکنش زیادی به محتوای شما نشان می دهند. اگر کمتر از 1٪ باشد، مردم علاقه زیادی به آنچه شما می خواهید به آنها نشان دهید، ندارند و این یک علامت هشدار است.

در میان معیارهایی مثل فالوور کامنت و لایک این کامنتها هستند که با اطمینان بهتر سطح تعامل را نشان می‌دهند. لایک کردن یک پست یک ثانیه طول می کشد، اما وقت گذاشتن برای نوشتن نظر نشانه بهتری از مشارکت کاربران خواهد بود.

نرخ اینگیجمنت خوب چه رقمی است؟

اگر بخواهیم خیالت را راحت کنیم باید بگوییم هیچ نرخ ثابتی وجود ندارد که به شما بگوید اوضاع وخیم است یا خوب؟

میانگین نرخ تعامل در اینستاگرام 2.84٪  است، اما توجه داشته باشید که این نرخ به شدت با تعداد فالوورها مرتبط است. هر چه جامعه بزرگتر باشد، میانگین نرخ تعامل کمتر است. هیچ نرخ تعامل «خوب» واحدی وجود ندارد.

اگر می‌خواهید با یک اینستاگرامر برای کمپین بازاریابی اینفلوئنسر بعدی خود همکاری کنید، ابتدا باید اندازه جامعه آنها را قبل از قضاوت در مورد خوب بودن یا نبودن میزان مشارکت آنها در نظر بگیرید.

نمودار زیر به خودی خود صحبت می‌کند: میانگین درگیری برای یک نانو اینفلوئنسر 5.6٪ است در حالی که یک مگا اینفلوئنسر از 2.05٪ تا 1.97٪ متغیر است:

چه عواملی بر افزایش اینگیجمنت تاثیر میگذارد؟

شناخت مخاطبان: خود یک گام کلیدی در تضمین یک استراتژی رسانه اجتماعی برنده است. قبل از تولید محتوای خود یا از طریق اینفلوئنسر، باید بدانید چه کسی را مخاطب قرار می دهید. شناخت مخاطبان هدف، نیازهای آنها، عادات، شیوه زندگی آنها … برای ارائه محتوای مرتبط به آنها ضروری است.

تحلیل رقبا: یکی دیگر از روش‌های خوب برای افزایش نرخ تعامل اینستاگرام این است که به طور منظم، حتی روزانه، عملکرد رقبای خود را زیر نظر داشته باشید. این تجزیه و تحلیل باید هم محتوا (چه پیام‌هایی توسط رقبای من در اینستاگرام منتقل می‌شود؟) و هم شکل (از چه فرمت‌هایی – عکس، ویدیو، لایو… – آیا رقبای من برای صحبت در اینستاگرام استفاده می‌کنند) را پوشش دهد.

استفاده از هشتگ‌ها: هشتگ اهرمی است که تعامل ایجاد می کند. با این حال، مراقب باشید که از آنها به اندازه و معقول استفاده کنید. هشتگ های اختصاصی، که کمتر محبوب هستند، به شما این امکان را می دهند که پست خود را در پست های برتر مرتبط با هشتگ مشاهده کنید.  

ویدیو: ویدیو فرمتی است که برای بهبود نرخ تعامل شما در اینستاگرام نباید از آن غافل شد. میانگین نرخ تعامل ویدیوها بیشتر از عکس هاست. بنابراین به نفع شماست که فرمت ها را ترکیب کنید. ویدابیا برای ساخت یک ویدیو با بالاترین نرخ اینگیجمنت در کنار شماست.

تفاوت اینگیجمنت با ریچ و ایمپرشن

به ساده ترین شکل، این اصطلاحات به این صورت تعریف می شوند:

اینگیجمنت: تعداد تعاملاتی که محتوای شما از کاربران دریافت کرده است (لایک، نظر، اشتراک گذاری، ذخیره و غیره)

ایمپرشن: تعداد دفعاتی که محتوای شما نمایش داده می شود.

ریچ: تعداد افرادی که محتوای شما را می بینند.

چرا اینفلوئنسر مارکتینگ برای افزایش اینگیجمنت خوب است؟

از بین تمام روش‌های بازاریابی آنلاین که می‌توانید استفاده کنید، اینفلوئنسرها در ایجاد تعامل بهترین هستند. این به لطف چند دلیل است، از جمله این واقعیت که:

اینفلوئنسرها فالوورهای بیشتری دارند: هر چه تعداد افرادی که یک پست را ببینند بیشتر باشد، شانس بیشتری برای انتشار و ایجاد پاسخ وجود دارد.


اینفلوئنسرها حواس طرفداران را به خود جلب میکنند: چه آنها را فالوور بنامید چه طرفدار، اینفلوئنسرها می دانند چگونه توجه مردم را به محتوای خود جلب کنند. این به معنای بازخورد، واکنش ها، و گاهی اوقات حتی مباحثه است.


اینفلوئنسرها احساس صمیمیت و دوستی ایجاد می کنند: آیا ترجیح می‌دهید درباره یک محصول با یک مدیر اجتماعی بی‌چهره صحبت کنید یا کسی که احساس می‌کنید دوست شماست؟ دقیقاً به همین دلیل است که اینفلوئنسرها نرخ موفقیت تعامل بسیار بالاتری نسبت به تبلیغات سنتی دارند.

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 0 میانگین: 0]
فرشته نوری

فرشته نوری

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.