عنوان مقاله:

اکسپلور اینستاگرام چیست

اکسپلور اینستاگرام
اکسپلور اینستاگرام چیست ؟ چرا اینقدر برای کاربران اهمیت دارد ؟ و چطور از آن بهتر استفاده کنم ؟ با ما همراه باشید در این مقاله این موضوعات را بررسی می‌کنم.
اکسپلور اینستاگرام چیست؟

اکسپلور اینستاگرامInstagram Explore مجموعه‌ای از عکس‌ها، ویدیوها و استوری‌هایی است که کاربران هنوز آن‌ها را ندیده‌اند اما احتمالاً دوست دارند ببینند. اکسپلور اینستاگرام بر‌اساس چیزهایی که قبلاً مشاهده کرده‌ایم و با آنها تعامل داشته‌ایم، تصمیم می‌گیرد چه چیزی را نشان دهد.
با اکسپلور اینستاگرام، کاربران می‌توانند محتوای جدیدی را پیدا کنند که متناسب با سلیقه و علایق آنها باشد. به این ترتیب، محتوای صفحه اکسپلور اینستاگرام هر کاربر منحصر به فرد خواهد بود و احتمال تعامل بالایی خواهد داشت.
اینستاگرام می‌گوید که بیش از 50 درصد از کاربران آن از صفحه کاوش استفاده می‌کنند. و این آمار بالای از کاربران است. اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد، به این معنی که 500 میلیون کاربر به طور فعال صفحه کاوش را بررسی می‌کنند.

معنی اکسپلور در اینستاگرام چیست
اما اینستاگرام چگونه تصمیم می‌گیرد که کدام پست در صفحه نمایش داده شود؟ و معنی اکسپلور در اینستاگرام چیست؟
اکسپلور به انگلیسی Explore به معنی جستجو و کاوش کردن است. برنامه اینستاگرم هم به وسیله اکسپلور یا کاوشگر خود براساس اطلاعاتی که از ما، در زمان استفاده از اینستاگرام بدست می‌آورد. جستجو می‌کند و پست‌ها، IGTV و… متناسب با سلیقه ما را پیشنهاد می‌دهد.
این توسط الگوریتم آنها تعیین می‌شود و آنها مواردی مانند:
• پست‌هایی که افرادی که دنبال می‌کنیم لایک کرده‌اند.
• پست‌هایی با تعامل بالا. (پست‌هایی که بیشتر می‌بینیم ولایک می‌کنیم یا کامنت می‌گذاریم)
• پست‌هایی از حساب‌هایی مشابه حساب‌هایی که قبلاً دنبال کرده‌اید.
تقریباً در اواسط سال 2019، اینستاگرام صفحه اکسپلور خود را بازنگری کرد. آنها فیلترهایی را به بالای صفحه اضافه کردند تا کاربران بتوانند محتوای خاصی را پیدا کنند که از آن لذت می‌برند. آن‌ها همچنین دو فیلتر خاص Shop و IGTV را برای نمایش اول پین کردند. پس از آن کانال‌های موضوعی خاص دنبال می‌شود و اینستاگرام نیز استوری‌ها را در صفحه کاوش برای برخی حساب‌ها منتشر کرده است.
مزایای قرار گرفتن در اکسپلور اینستاگرام
در حال حاضر، باید مشخص باشد که ورود به صفحه اینستاگرام یک مزیت آشکار دارد – افراد بیشتری محتوای شما را خواهند دید. این به نوبه خود می‌تواند مزایای مرتبط دیگری را به شما بدهد:
• مشارکت بیشتر در پستی که در اکسپلور اینستاگرام نشان داده شده است، زیرا اکنون افراد بیشتری می‌توانند محتوای شما را ببینند.
• افزایش فالوورها، زیرا افرادی که نمایه شما را از اکسپلور اینستاگرام بررسی می‌کنند، اگر محتوای شما را دوست داشته باشند، ممکن است شما را دنبال کنند.
• افزایش تعامل در تمام پست‌های آینده، به دلیل این دنبال‌کنندگان جدید.

چرا برندها باید به اکسپلور اینستاگرام اهمیت دهند؟

هر کسب و کاری که در اینستاگرام حضور دارد (و حتی آن‌هایی که در اینستاگرام حضور ندارند) باید اکسپلور اینستاگرام را به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود در نظر بگیرند..
به گفته کیتی لوسی ، مدیر بخش اجتماعی پولی Tinuiti، “دلیلی که فکر می‌کنم قرار گرفتن در اکسپلور اینستاگرام سودآور است، این است که مبتنی بر هدف است. این انعکاس مستقیم محتوایی است که کاربران به صورت روزانه با آن درگیر هستند، بنابراین مطابق با علایق آنها طراحی شده است.”
فید کاوش اینستاگرام چگونه کار می کند؟
اینستاگرام برای کمک به کاربران در یافتن محتوای مورد نظر خود، میانبرهای با عنوان فیلتر در بالای صفحه اکسپلور اینستاگرام قرار داده است.

IGTVاولین و برجسته‌ترین فیلتر است و فید ویدیوهای طولانی‌تر از یک دقیقه را نمایش می‌دهد. این فید شامل ویدیوهایی از سازندگانی می‌شود که کاربر قبلاً آنها را دنبال می‌کند، اما همچنین شامل ویدیوهایی می‌شود که الگوریتم فکر می‌کند به آنها علاقه دارید. این صفحه همچنین به شما امکان می‌دهد ویدیوهای یک سازنده خاص را فیلتر کنید.

فروشگاه یک فید است که کاملاً از پست‌های قابل خرید از برندهایی تشکیل شده است که کاربر دنبال می‌کند یا علاقه‌مند است دنبال کند. کاربران این امکان را دارند که به لیست علاقه‌مندی‌ها در گوشه سمت راست بالای صفحه دسترسی پیدا کنند یا یکی از گزینه‌های پیمایش دیگر مانند:

• فروشگاه‌ها را بررسی و مرور کنید
• به انتخاب‌های ویرایشگر مراجعه کنید
• خرید مجموعه‌ها
• راهنماها را کاوش کنید
• تماشا کنید و خرید کنید

کانال‌های موضوعی فیدهایی هستند که بر‌اساس یک موضوع خاص تنظیم می‌شوند. موضوعات شامل مواردی مانند مد، غذا، خانه، زیبایی، علم و فناوری، سفر و موارد دیگر است. گزینه‌هایی که کانال‌های موضوعی به کاربران ارائه می‌دهد به علایق آن‌ها بستگی دارد.

عملکرد درونی الگوریتم اکسپلور اینستاگرام به صورت عمومی به اشتراک گذاشته نمی‌شود؛ و به طور منظم بهینه‌سازی می‌شود. تمام چیزی که اینستاگرام به طور رسمی به آن اشاره کرده است این است که بر اساس افرادی است که کاربر آنها را دنبال می‌کند و محتوایی که کاربران دوست دارند.
علیرغم این پنهان‌کاری، بازاریاب‌های فعال بسیاری از تاکتیک‌ها را امتحان، آزمایش و اثبات کرده‏اند که می‏تواند به برندها در ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام کمک کند.

نحوه ورود به صفحه کاوش اینستاگرام

  1. زمانی که افراد فعال هستند پست کنید
  2. نوع پست‌هایی را که مخاطبان شما دوست دارند را دریابید
  3. از پست‌هایی که قبلاً در صفحه اکسپلوراینستاگرام هستند بیاموزید
  4. از فرمت IGTV و پست‌های قابل خرید استفاده کنید
  5. از تگ‌ها و هشتگ‌های موقعیت مکانی استفاده کنید
  6. از فراخوان‌ها برای اقدام استفاده کنید
  7. با اینفلوئنسرها کار کنید
    جمع بندی
    اکسپلور اینستاگرام براساس پست‌هایی را که شما بیشتر دنبال کرده‌اید؛ یا احتمال می‌دهد که شما دوست دارید دنبال کنید، به شما یک سری پست که تا به حال ندیده‌اید، معرفی می‌کند. و این موضوع برای کسب و کارها بسیار با اهمیت و کاربردی است. در آخر باید به این موضوع اشاره کنم چه از اینستاگرام برای کسب و کار استفاده می‌کنید یا خیر. قطعا اکسپلور اینستاگرام برای شما بسیار کاربردی خواهد بود.
برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 0 میانگین: 0]
fathad azish

fathad azish

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.