عنوان مقاله:

insight در اینستاگرام چیست؟

این‌سایت چه اطلاعاتی به ما میدهد:

Insights مجموع اطلاعات آماری رایگانی است که فقط برای حساب‌های تجاری یا  کریتور در دسترس است.

در این‌سایت پروفایل‌تان، به یک صفحه خلاصه و همچنین معیارهای قابل اندازه‌گیری دسترسی خواهید داشت. در هر یک از این صفحه‌ها، می‌توانید روی (i) در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید تا تعریف آن را ببینید. همچنین می‌توانید روی منوی کشویی در بالای صفحه ضربه بزنید تا یک بازه زمانی از پیش تعیین شده یا سفارشی، در ۹۰ روز گذشته، برای زمان مشاهده اطلاعات آماری انتخاب کنید.

با ضربه روی View Insights در زیر پست‌ها، ویدیوها یا روی داستان‌ها و ویدیوهای زنده IG میتوانید اطلاعات آماری مربوط به آن قسمت از محتوا را مشاهده کنید. از جمله اطلاعاتی که در این‌سایت به شما ارائه می‌شود می توان به این گزینه‌ها اشاره کرد:

اکانت های ریچ شده: یعنی تعداد حساب‌هایی که محتوای شما را حداقل یک‌بار روی صفحه دیده‌اند. اطلاعات جمعیت‌شناختی حساب‌هایی که به آن‌ها رسیده‌اید، از جمله کشورهای برتر، شهرهای برتر، محدوده‌های سنی و تفکیک جنسیتی آنان نیز برای شما قابل دیدن است. اگر نمی‌توانید آمار جمعیتی مخاطبان 7 روز گذشته را ببینید، می‌توانید یک بازه زمانی از پیش تعیین شده طولانی‌تر مانند 30 روز گذشته، یا 90 روز گذشته را انتخاب کنید.

اکانت های دارای تعامل: یعنی تعداد حساب‌های منحصربه‌فردی که با محتوای شما تعامل داشته‌اند. مانند اکانت های ریچ در این قسمت نیز به اطلاعات جمعیت‌شناختی حساب‌های دارای تعامل، از جمله کشورهای برتر، شهرهای برتر، محدوده‌های سنی و تفکیک جنسیتی آنان دسترسی دارید.

برای پست‌ها، استوری‌ها و لایو اینستاگرام، می‌توانید معیار حساب‌های درگیر را به دو دسته فالوور و غیرفالوور تقسیم کنید که نسبت و تعداد آن.

این‌سایت پست

برای مشاهده اطلاعات در مورد پست های خود، باید یک حساب تجاری یا سازنده در اینستاگرام داشته باشید.

Insights را در پست های اینستاگرام خود مشاهده کنید

برای مشاهده اطلاعات این‌سایت پست‌های خود:

  • به پروفایل اینستاگرام خود بروید.
  • روی پستی که می‌خواهید اطلاعات آماری را در آن مشاهده کنید، کلیک کنید.
  • در زیر تصویر، روی View Insights ضربه بزنید.
  • اکنون، می‌توانید ببینید که پست شما چه تعداد لایک، نظر، ذخیره و اشتراک‌گذاری دریافت کرده است. همچنین سایر معیارهای تعامل مانند تعداد بازدید از پروفایل را نیز خواهید دید.

     این‌سایت استوری

در حالی که استوری‌ها فقط 24 ساعت دوام می‌آورند، می‌توانید اطلاعات آماری درباره داستان‌های گذشته را تا هفت روز پس از ایجاد آن‌ها مشاهده کنید. در حالی که می‌توانید اطلاعات آماری درباره استوری‌های گذشته را مشاهده کنید، نمی‌توانید  خود این استوری ها را که منقضی شده‌اند مشاهده کنید.

برای مشاهده اطلاعات این‌سایت استوری‌های خود:

  • با ضربه زدن روی عکس نمایه خود در بالای فید یا پروفایل به بخش استوری بروید.
  • اگر می‌خواهید اطلاعات آماری مربوط به یک داستان گذشته را مشاهده کنید، روی دکمه عملکرد Insights در پروفایل تان کلیک کنید و استوری مدنظر را در قسمت محتواهایی که به اشتراک گذاشته‌اید پیدا کنید.
  • برای استوری هایی که از 24 ساعت‌شان نگذشته، باید وارد بخش استوری شوید  و استوری  را به سمت بالا بکشید.
  • حالا می‌توانید ببینید که استوری شما در لحظه چه تعداد اشتراک‌گذاری و پاسخ دریافت کرده است.

این‌سایت ریلز

  • برای مشاهده اطلاعات آماری در ریلز:
  • به تب Reels در پروفایل اینستاگرام خود بروید.
  • ریلزی را که می‌خواهید این‌سایت آن را مشاهده کنید انتخاب کنید.
  • در زیر حلقه، روی View Insights ضربه بزنید.

اکنون، می‌توانید ببینید که پست شما چه تعداد لایک، نظر، ذخیره و اشتراک‌گذاری دریافت کرده و چه مقدار بازدید گرفته است.

در بخش plays: تعداد دفعات پخش‌های یک ویدیو چه از طریق کلیک کاربران و چه از ظریق پخش اوتاماتیک یا خودکار شمارش می‌شود. در برخی موارد، مانند زمانی که افراد ریلز شما را در مرورگر وب دستگاه تلفن همراه خود می بینند، ممکن است ویدیوی شما به طور خودکار پخش نشود.

کاربردهای insight

  • اکنون که می‌دانید چگونه به داده‌ها دسترسی داشته باشید تا استراتژی خود را با Instagram Insights اطلاع دهید، می‌توانید آن داده‌ها را تجزیه و تحلیل کنید و تعیین کنید چه چیزی برای مخاطبان شما مفید است (و چه چیزی نیست). اگر این معیارها را در نظر بگیرید، ایجاد محتوایی که تعامل زیادی داشته باشد بسیار آسان تر خواهد بود. اگر به دنبال راه حل سریع تری برای افزایش اینگیجمنت هستید پیشنهاد میکنیم این کتاب راهنما را رایگان دریافت کنید و بخوانید.
  • اطلاعات اینسایت به شما کمک می‌کند بهتر بفهمید فالوورهای شما چه کسانی هستند و از کجا آمده‌اند، بنابراین میتوانید ارزیابی کنید که آیا به مخاطبان هدف خود در پلتفرم اینستاگرام رسیده اید یا خیر.
  • علاوه بر این، این این‌سایت می تواند هدف گذاری تبلیغات اینستاگرام شما را مشخص کنند.
  • چنانچه اینستاگرام خود را به پروفایل فیسبوک تان متصل کنید میتوانید از ویژگی overall insights نیز بهره ببرید که به شما اطلاعات جزیی تری از قبیل تعداد فالورهای از دست رفته و فالوورهای به دست آمده را میدهد.
  • اگر بر روی پست خود لینک وب سایت تان را هم گذاشته باشید از طریق این‌سایت میفهمید چند کلیک توسط کاربران با دیدن این پست انجا شده است. هرچقدر میزان کلیک ها بیشتر باشد یعنی هم محتوای خوبی در تبلیغ استفاده کرده اید و هم کاربرانی پست شما را دیده اند که مخاطب و مشتری شما هستند.
  • بهترین محتوای گذاشته شده در پیح کدام محتوا بوده است؟ پاسخ به این سوال به راحتی با آمار این‌سایت پیج مشخص می شود. top post و top story به شما نشان میدهد فالورهایتان بیشتر مشتاقند چه چیزی ببینید تا درباره آن نظر بدهند و با دیگران به اشتراک بگذارند.
  • همینطور میفهمید پست هایتان از چه طریقی بیشتر دیده شده است. گاهی استفاده از هشتگ شما را در معرض دید کاربران قرار میدهد و گاهی اشتراک گذاری آن‌ها باعث میشود تا دامنه مخاطبین پست شما افزایش یابد.
  • گزینه های taps back و taps forward در این‌سایت استوری‌ها باعث میشود بفهمید چه تعداد ازکابران با دیدن یک استوری ترجیح داده اند به سراغ بعدی بروند و یا استوری قبل از آن را مجددا مشاهده کنند.
  • گزینه Swipe Aways نیز نشان دهنده آن اسنت که چندبار کاربران به طور کلی از استوری های شما عبور کرده اند تا به استوری فالوورهای بعدی برسند.
  • گزینه Exits نیز تعداد دفعاتی را نشان میدهد که کاربران ترجیح داده اند به طور کلی از بخش استوری خارج شوند و از پست ها بازدید کنند.
برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 0 میانگین: 0]
فرشته نوری

فرشته نوری

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.