عنوان مقاله:

استراتژی بازاریابی برای فروشگاه اینستاگرامی

بازاریابی اینستاگرام چیست؟

بازاریابی اینستاگرام روشی برای استفاده از اینستاگرام برای افزایش آگاهی از برند، مخاطبان، لید و فروش است.

مخاطبان خود را تعریف کنید. شما می توانید موارد زیر را هدف قرار دهید:

مخاطب مفید (پیشنهاد شده برای تازه واردها): این مخاطبان مبتنی بر مخاطبان حساب کاربری شما هستند و با رشد یا تغییر مخاطبان شما، خود را به صورت خودکار به روزرسانی می کنند.

افرادی که شما انتخاب می کنید: مخاطبان خود را از ابتدا ایجاد کنید، از جمله موقعیت مکانی، جمعیت شناسی، علایق و غیره.

افرادی که قبلا با پست ها یا تبلیغات درگیر شده اند: یک کمپین یادآوری ایجاد کنید تا به افرادی که شما را از قبل می شناسند، خودتان را یادآوری کنید.

لایک کننده ها: علاوه بر مخاطبان فعلی شما، این کار برای هدف قرار دادن افرادی  است که الگوریتم فکر می کند شبیه به آن ها هستند تا لیدهای جدیدی را به ارمغان بیاورد.

 چند استراتژی بازاریابی

بودجه خود را تنظیم کنید

هر کدام از گزینه های هدف گیری که انتخاب می کنید، باید بودجه و مدت زمان مشخصی را تعیین کنید.

اهداف رسانه های اجتماعی S.M.A.R.T را مشخص کنید

شما می خواهید حساب اینستاگرام شما چه کاری برای کسب وکارتان انجام دهد؟ چند نمونه رایج عبارتند از: تولید لید/ آگاهی از برند/ استخدام

باید یاد بگیرید چگونه اهداف موثر رسانه های اجتماعی را تعیین کنید که مستقیما به استراتژی بازاریابی شما مرتبط هستند.

جلوه های بصری را تقویت کنید

اینستاگرام یک پلتفرم بصری است در حالی که هیچ کس انتظار ندارد. شما باید پست های چشم نوازی ایجاد کنید که مخاطبان شما را جذب کنند.

از قالب های گرافیکی آماده برای بالا بردن سبک خود بدون صرف هزینه زیاد استفاده کنید. یک طراح را استخدام کنید تا آن ها را بسازد، یا از برنامه ای مانند کانوا استفاده کنید.

… اما بیش از حد به زیبایی شناسی توجه نکنید.

بله , داشتن یک ظاهر قابل تشخیص به شما کمک می کند تا مخاطب مورد نظر خود را جذب کنید , اما سبک بدون محتوا یک استراتژی نیست . 58 درصد از کاربران اینستاگرام می گویند وقتی برندها محتوای صادقانه به اشتراک می گذارند , آن را بیشتر دوست دارند .

صدای برند متمایزی داشته باشید

یکی از مواردی که همیشه باید به آن توجه داشته باشید، صدای برند شما است. صدای شما از طریق هر چیزی که با آن ارتباط برقرار می کنید، مانند:

عنوان های پست/ اصطلاحات کلیدی که استفاده می کنید/ چگونگی توصیف مردم هنگام صحبت از شرکت شما / نسخه بیوگرافی شما/ متن در ویدیوها یا Reels

علاوه بر حرف هایی که می زنید، این سوال مطرح می شود که چگونه این حرف ها را می زنید. آیا حرف های شما عادی و خنده دار است، یا جدی و علمی است؟ با لطیفه ها همه چیز را روشن نگه دارید، یا به واقعیت ها پایبند باشید. راه اشتباهی وجود ندارد، اما باید ثابت قدم بمانید. صدا و لحن برند شما بخش مهمی از دستورالعمل های برند رسانه های اجتماعی شما است.

استفاده از Reels

به نظر می رسد تمام چیزی که شما وقتی اینستاگرام را باز می کنید می بینید ریلز است و دلیلی برای آن وجود دارد: آن ها تعامل ایجاد میکنند. هر کسی می تواند در ریلز موفق باشد، فقط نیاز به تمرین دارد.

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 0 میانگین: 0]
فرشته نوری

فرشته نوری

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.