عنوان مقاله:

روش‌ها و ایده‌های کسب درآمد از یوتیوب

یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد استفاده از شبکه‌های مجازی است. یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های مجازی یوتیوب است که بسیاری از افراد علاقه مند به فعالیت در آن و درآمد زایی هستند. یکی از مزیت‌های فعالیت در یوتیوب کسب درآمد به روش دلاری است. شاید شنیده باشید که یوتیوب برای ویو خوردن یا دیده شدن ویدیوهای شما به شما پول پرداخت می‌کند. برخی از افراد تصور می‌کنند به دلیل زندگی در ایران و وجود تحریم‌ها امکان درآمد زایی برای ایرانیان وجود ندارد، در صورتی که این تصور اشتباه است. چگونه می‌توان به درآمد دلاری از طریق یوتیوب دست یافت؟ در این مطلب به بررسی روش های کسب درآمد از یوتیوب می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

روش کسب درامد از یوتیوب در داخل ایران

به طور خلاصه باید بگوییم که بله کسب درآمد از یوتیوب در ایران ممکن است و به دو روش کسب درآمد از یوتیوب به صورت مستقیم و غیرمستقیم طبقه بندی می‌شود. البته لازم به ذکر است که ایران تحریم است و شما باید یک پروسه نسبتاً سخت را برای کسب درآمد پیش بگیرید. مهم‌ترین آن حساب Google ADsense است که دسترسی به آن داخل ایران امکان پذیر نیست. دقت کنید که نمی‌توانید با یک فیلترشکن یا سرور مجازی و اطلاعات جعلی نسبت به ساخت اکانت Google ADsense اقدام کنید زیرا الگوریم های پیشرفته یوتیوب چنین مواردی را تشخیص می‌دهند و حتی ممکن است به مسدود شدن حساب شما منجر شود.

با توجه به موارد گفته شده باید یک راه قانونی و اصولی را در پیش بگیرید. بهترین راهکار این است که از فردی قابل اعتماد و مطمئن بخواهید که یک اکانت با اطلاعات خودش ایجاد کند و همچنین کانال یوتیوب را نیز راه بیاندازد. سپس به عنوان یکی از ادمین‌ها شما را اضافه کند. در هنگام تسویه حساب نیز فرد مورد نظر شما درخواست تسویه حساب را می‌دهد و سپس می‌تواند مبلغ را از روش‌های متنوعی همچون صرافی، حساب پی پل، ارز دیجیتال و… به حساب شما واریز کند. این روش کسب درآمد از یوتیوب یکی از ساده‌ترین روش هاست و ریسک از دست رفتن کانال در مقایسه با روش‌هایی همچون سرور مجازی بسیار پایین است.

یوتیوب در چه صورتی به شما پول پرداخت می‌کند

یوتیوب برای پرداخت پول به شما شروطی دارد. در اولین شرط کانال شما باید موفق شود تا حدود 1000 نفر عضو یا سابسکرایبر را به خود جذب کند. شرط دوم حد نصاب دیده شدن ویدیوهای شما توسط مخاطبین است که باید به بیش از 4000 دقیقه برسد. این موضوع دقیقاً به چه معنی است؟ در نظر بگیرید که شما 10 ویدیوی 10 دقیقه ای در یوتیوب آپلود می‌کنید و 40 نفر این ویدیوها را تا آخر تماشا می‌کنند. در این صورت ویدیوهای شما مجموعاً 4000 دقیقه دیده شده است. شرط بعدی این است که حتماً حساب گوگل ادسنس داشته باشید که پیش‌تر به آن پرداختیم. نکته قابل ذکر در اینجا این است که مشخصات ثبت شده در حساب گوگل ادسنس باید با مشخصات ثبت شده در حساب یوتیوب تطابق کامل داشته باشد.

ایده های کسب درآمد از یوتیوب

حال که با مقدمات روش کسب درآمد از یوتیوب آشنا شدید می‌خواهیم به ارائه چند ایده بپردازیم. شما می‌توانید با الگو گرفتن از این ایده‌ها، خلاقیت و نیازسنجی افراد نسبت به انتخاب موضوع محتوای خود تصمیم بگیرید.

ویدیوهای آموزشی

ویدیوهای آموزشی یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین محتواها در یوتیوب، سایر شبکه‌های اجتماعی و وب هستند. می‌توانید با آموزش حوزه ای که در آن تخصص دارید مشغول به فعالیت شوید. ارزیابی کنید که مردم دنبال یادگیری چه چیزهایی هستند تا بتوانید محتوا با مخاطبین بیشتری را تولید کنید. این ویدیوها از طریق سرچ بازدید بسیار خوبی جذب می‌کنند.

ویدیوهای بهترین‌ها

ویدیوهای بهترین‌ها همیشه در بین مردم محبوب بوده است. به عنوان مثال بهترین فیلم‌های ژانر کمدی، بهترین کتاب‌های کلاسیک، بهترین گوشی‌های سال جاری و…. یکی از قدیمی‌ترین و برترین زیرمجموعه این ویدیو ها تاپ تن است که در حوزه‌های مختلفی استفاده می‌شود.

ویدیوهای نقد و بررسی

یکی دیگر از محتواهایی که همواره در بین مخاطبین محبوب بوده است ویدیوهای نقد و بررسی است. این ویدیو موضوعات بسیار گسترده ای دارند و تقریباً همه سلایق را شامل می‌شوند. به عنوان مثال نقد و بررسی آهنگ، فیلم و سریال، بازی، گوشی‌های موبایل و… از این دست محتواها هستند. به راحتی می‌توانید به تحقیق در این خصوص بپردازید و پس از جمع آوری اطلاعات و نتیجه گیری ویدیو را تهیه کنید. موضوعات زیادی نیز برای این ویدیو ها وجود دارد و کافی است با توجه به علایق خود تصمیم گیری کنید.

معرفی سایت محاسبه درآمد یوتیوب

قطعاً شما هم مایل هستید تا درامد از یوتیوب را تخمین بزنید و بدانید که یوتیوبرها چقدر درآمد دارند. گفته می‌شود که سرویس AdSense گوگل حدود 68 درصد درآمد خود را به یوتیوبرها پرداخت می‌کند. نرخ‌ها به ازای هر بار پخش ویدیو و پخش تبلیغ متفاوت است و در یک بازه بین 10 الی 30 قرار می‌گیرد. به طور میانگین هر 1000 بار بازدید حدود 18 دلار درامد خواهد داشت.

برای اینکه بتوانید درامد برخی از کانال‌ها را تخمین بزنید می‌توانید از بعضی وب سایت‌ها استفاده کنید که با توجه به تعداد بازدیدها درآمد روزانه ماهانه و سالیانه را تخمین می‌زند. بیشترین درآمد از یوتیوب در ایران به چند کاربر از جمله پوتاک، کیمیا روانگر و سرنا امینی اختصاص دارد.

Social Blade

با این سایت می‌توانید درامد یوتیوب و اینستاگرام را تخمین بزنید. پس از اینکه به سایت وارد شدید باید آدرس کانال مورد نظر خود را در نوار جست و جو بالا سرچ کنید. این وب سایت بر اساس آمارها یک رنج تخمینی از درآمد کانال به شما ارائه می‌کند.

Tube Buddy

از دیگر سایت‌های محاسبه درآمد یوتیوب Tube Buddy است. این سرویس به صورت یک افزونه به مرورگر اضافه می‌شود و پس از فعال شدن در وب سایت یوتیوب کانال مورد نظر شما را تحلیل می‌کند.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی روش کسب درآمد از یوتیوب پرداختیم. همانطور که گفتیم برای راه اندازی کانال یوتیوب نیاز به همکاری فردی در خارج از کشور دارید و همچنین شرایطی از جمله تعداد سابسکرایب‌ها و بازدیدها جهت پرداخت پول از یوتوب به شما ضروری است. در ادامه به چند ایده پرطرفدار تولید محتوا و در اخر هم به تخمین درآمد یوتیوبرها پرداختیم.

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 0 میانگین: 0]
fathad azish

fathad azish

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.