عنوان مقاله:

ابزارهای تبدیل فایل صوتی به متن

تبدیل فایل صوتی به متن مورد استفاده بسیاری از افراد به خصوص خبرنگاران، دانشجویان، افرادی که در کنفرانس ها شرکت می‌کنند قرار می گیرد؛ برای تبدیل فایل ‌های ویدیویی و صوتی به متن روش های متفاوتی وجود دارد که با استفاده از اپلیکیشن‌ها و سایت های مختلف این روش به راحتی امکان پذیر می‌باشد.
در ادامه‌ی این مقاله به معرفی سایت‌ها و نرم‌افزارهای تبدیل صوت به متن می‌پردازیم.

سایت Bear File Converter

برای اینکه یک فایل MP3  را به یک متن ساده تبدیل کنید ، نرم افزار Bear File Converter گزینه مناسبی برای شما می باشد. این ابزار آنلاین برای تشخیص فایل صوتی (mp3، wav، ogg، wma و غیره) به متن است. 

پس از ورود به سایت Bear File Converter، فایل صوتی را آپلود کنید، و برای شروع فرایند تبدیل صوت به متن، بر روی کلمه ی “تبدیل” کلیک کنید.

تخمین زده می‌شود که تبدیل فایل MP3 با اندازه 1M ممکن است 45 ثانیه طول بکشد. حداکثر بارگذاری فایل نمی تواند از 3M بیشتر باشد. 

بر اساس موتور تشخیص Baidu این نرم‌افزار می‌تواند تا حد قابل قبولی فایل‌های صوتی را به متن تبدیل کند. با این حال این نرم‌افزار آنلاین تبدیل فایل صوتی به متن برای فایل‌های موسیقی MP3 خیلی دقیق عمل نمی‌کند.

از جمله نقاط ضعف این برنامه از فایل‌های صوتی بیشتر از 3 دقیقه پشتیبانی نمی‌کند و فقط از تشخیص انگلیسی پشتیبانی می کند.

تبدیل فایل صوتی به متن با استفاده از Google Docs و Word

قبل از مراجعه به سایت‌ها و نرم‌افزارهای جانبی، گوگل همیشه یک روش راحت برای کاربران آماده دارد. به این صورت که هوش مصنوعی گوگل تا حد قابل قبولی پیشرفته است و افراد می توانند برای انجام کارهای خود بدون نیاز به نصب هیچ گونه نرم افزاری، به راحتی از طریق گوگل انجام دهند.

برای تبدیل صوت به متن با استفاده از تبدیل فایل صوتی به متن با گوگل، ربات تبدیل فایل صوتی به متن، نرم افزار تبدیل فایل صوتی به متن تایپ شده و یا نرم‌افزار مایکروسافت ورد، گوگل داک یا سایر نرم‌افزارهای پردازشی فایل‌های صوتی، ابتدا فایل‌های صوتی که می‌خواهید به متن تبدیل کنید، آماده پخش کنید، یا آنها را در دستگاه که نرم‌افزار پردازش کلمه قرار دارد، ذخیره کنید.

در مرحله بعدی باید تایپ صوتی (voice typing) را در نرم‌افزار پردازش کلمه فعال کنید. در گوگل داک برای فعال کردن این قابلیت باید از نوار بالا به مسیر Tools => Voice typing بروید. (مانند شکل)

در مایکروسافت ورد لازم است که دیکشنری یا تشخیص گفتار را در سیستم عامل مک یا ویندوز 10 فعال کنید. دکمه‌های ویندوز و H صفحه کلید را به صورت همزمان در ویندوز فشار دهید و یا در سیستم عامل مک دو بار دکمه Command را فشار دهید و ورد را باز کنید.

هنگامی که دیکته یا واج را تنظیم کردید، آن را اجرا کنید، Word یا Google Docs را باز کرده، سپس فایل صوتی را در میکروفون رایانه خود پخش کنید و منتظر بمانید تا کلمات تایپ شوند.

نرم‌افزار تبدیل صوت به متن

  1. Voice Notebook – continuous speech to text

این برنامه تایپ صوتی  به سرعت و به راحتی نتیجه را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین قابلیت ویرایش متن را نیز دارا است. استفاده از برنامه صوتی به متن نه تنها برای نوشتن پیامک راحت است بلکه می توانید نتیجه را به هر پیام رسان، یادداشت، نامه و همچنین به هر برنامه دیگری که از کار با متن پشتیبانی می کند، ارسال کنید. 

  1. Speechnotes – Speech To Text Notepad

این برنامه برای افراد پر مشغله و نویسندگان، وبلاگ نویسان و هر کسی که تایپ سریع و آسان را ترجیح می‌دهد مفید و مناسب خواهد بود. دارای یک صفحه کلید داخلی است تا بتوانید از سهولت دیکته برای کلمات و سهولت ضربه زدن برای علائم نگارشی و نمادها لذت ببرید. 

  1. Voice to text

کار با این برنامه بسیار ساده است و تشخیص گفتار مداوم و نامحدود را ارائه می‌دهد؛ همچنین ساده ترین راه برای تایپ پیام های صوتی شما به متن نیز می باشد. با استفاده از این اپلیکیشن می توانید یادداشت های طولانی، مقالات، پست ها و گزارش ها را به راحتی ایجاد کنید. 

امکان اشتراک گذاری پیام ها در سایر اپلیکیشن‌های متنی مثل (Gmail، توییترSMS، Viber، Skype و غیره) امکان پذیر می‌باشد. این برنامه برای لیست کردن کارها و یادداشت برداری کاربرد دارد.

  1. Live Transcribe

این برنامه درگوشی‌های اندروید قابل استفاده است.  با استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری تشخیص گفتار و تشخیص صدا خودکار Google، اعلان هایی را به صورت نوشتاری به شخص می دهد؛ همچنین مکالمات روزمره و صداهای اطراف را در بین افراد ناشنوا و کم شنوا در دسترس‌تر می‌کند.

نرم افزار تبدیل صدای فیلم به زیرنویس فارسی

باید توجه داشته باشید، نرم افزار های تبدیل صوت به متن فیلم و فایل صوتی عملکردی متفاوت زیرنویس فارسی فیلم و فایل صوتی دارند.

از جمله ی این تفاوت‌ها می‌توان به هماهنگ بودن صدا و زیرنویس به فایل صوتی اشاره کرد. در صورتی که در هنگام تبدیل صوت به متن این هماهنگی وجود ندارد. برای دریافت زیرنویس زبان اصلی ویدیو و فایل صوتی و یا ترجمه‌ی فایل زیرنویس ، می‌توانید از طریق سایت ویدابیا این عمل را ممکن کنید.

سایت تبدیل فیلم به متن

تبدیل فایل صوتی به متن با برنامه آنلاین 360Converter

این سایت به صورت دقیق‌ فایل‌های MP3 شما را به متن تبدیل کند. 360Converter دارای رابط کاربری ساده‌ای است و از هر دو فایل موسیقی و فیلم پشتیبانی می‌کند. خروجی کار را می‌توان به صورت فایل ورد یا PDF دانلود کرد. محدودیت‌هایی در زمینه حجم وجود دارد، این برنامه طوری طراحی شده است تا مکالمات و گفتارهای از پیش تنظیم شده را به متن تبدیل کند، اما نتایج خیلی حرفه‌ای بدست نمی‌آورید.

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 9 میانگین: 4.2]
فاطمه آسیابان

فاطمه آسیابان

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.