عنوان مقاله:

آموزش یوتیوبر شدن با موبایل به‌صورت حرفه‌ای با 6 قدم

آموزش یوتیوبر شدن با موبایل

اگر به‌دنبال روشی برای افزایش درآمد و گسترش فعالیت خود در شبکه‌های اجتماعی هستید، آموزش پول درآوردن از یوتیوب با گوشی به‌صورت حرفه‌ای کمک زیادی به شما در جذب مخاطب می‌کند. یوتیوب می‌تواند راهی عالی برای جذب مخاطب باشد. شاید نداشتن تجهیزات پیشرفته مانند دوربین فیلم‌برداری، عکاسی و میکرون شما را در انجام این تصمیم مردد کند، اما امروزه گوشی‌های هوشمند پیشرفت زیادی داشته‌اند و به شما کمک می‌کنند با تلفن همراه خود ویدئو های خلاقانه‌ای برای یوتیوب تهیه کنید. ما در این مطلب تصمیم گرفتیم، نکاتی برای آموزش یوتیوبر شدن با موبایل را به شما آموزش دهیم.

بهترین نور برای دوربین گوشی نور خورشید است.

آموزش یوتیوبر شدن با موبایل به‌صورت حرفه‌ای در 6 قدم

به‌صورت حرفه‌ای با گوشی همراه خود یوتیوبر شوید. امروزه تقریباً با هر گوشی هوشمندی به‌راحتی می‌توانید ویدئو های باکیفیت را با سرعت زیاد و به آسانی فیلمبرداری کنید و در یوتیوب آپلود کنید. اما چرا یوتیوبر ها تصمیم می‌گیرند با گوشی خود ویدئو بسازند؟ بیاید برخی از بهترین راه‌هایی که فقط با استفاده از گوشی خود می‌توانید به یک یوتیوبر حرفه‌ای تبدیل شوید را بررسی کنیم. قبل از شروع به آموزش یوتیوبر شدن با گوشی چند تکنیک و ترفند وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا بهترین بازخورد را دریافت کنید.

در شرایط پایدار و ثابت فیلمبرداری کنید

از برنامه های آموزش ساخت ویدئو برای یوتیوب با گوشی، به نام کنترل دوربین استفاده کنید. این برنامه ها باعث می شوند، کنترل بیشتری روی دوربین گوشی خود داشته باشید و ویژگی های زیادی را به دوربین گوشی شما اضافه می‌کنند تا بتوانید به صورت دستی نوردهی و فوکوس را کنترل و تنظیم کنید؛ همچنین امکان دسترسی به افکت‌های زیبا را دارد. بیشتر این اپ‌ها به صورت رایگان در فروشگاه‌های گوشی شما وجود دارد و به راحتی می‌توانید دانلود کنید.

سر و صدای محیط را حذف کنید

سازندگان باهوش ویدئوها می‌دانند، در یک ویدئو به همان‌اندازه که کیفیت تصویر مهم است، کیفیت صدا نیز اهمیت دارد. قبل از فیلمبرداری شرایط محیط خود را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین استفاده را بکنید. بعضی برنامه‌های آموزش یوتیوبر شدن با موبایل وجود دارد که می‌تواند نویز و اکولایزر موجود در فیلم را کاهش دهد؛ همچنین امکاناتی دیگری نظیر جلوه‌های صوتی، سرعت صدا یا دست‌کاری صدا را دارند که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. اما اگر می‌خواهید ویدئو حرفه‌ای‌تری داشته ‌باشید، بهتر است از میکروفون‌ها استفاده ‌کنید.

تحت شرایط نورپردازی مناسب فیلمبرداری کنید

کارایی خوب دوربین‌ها با نور مناسب ارتباط مستقیم دارند. لازم است برای گرفتن یک ویدئو حرفه‌ای، در شرایط استاندارد نوری ویدئو خود را تصویربرداری کنید. برای داشتن یک ویدئو خوب نیازی به تجهیزات نورپردازی گران‌قیمت نیست، نور روز و نور طبیعی خورشید بهترین شرایط نوری هستند. شما می‌توانید دوربین خود را در جاهای مختلف تنظیم کنید و بهترین مکانی که نور خوبی را منتشر می‌کند، انتخاب کنید و اقدام به تهیه فیلم کنید. معمولاً نوری که از پنجره وارد اتاق می‌شود و نور خورشید به‌صورتی که دوربین پشت به آفتاب باشد، بهترین نور است. اگر می‌خواهید حرفه‌ای‌تر ویدئو بسازید، می‌توانید از رینگ لایت‌ها که اخیراً استفاده از آنها گسترش و محبوبیت زیادی بین بلاگرها و یوتیوبرها داشته ‌است، کمک بگیرید.

گیمبال تلفن همراه و سه‌پایه دوربین

از پایه نگهدارنده استفاده‌کنید

در آموزش یوتیوبر شدن با موبایل باید سعی کنید ویدئویی بگیرید که در شرایط ثابتی باشد، تماشای یک ویدئو لرزان سخت است. مهم نیست کیفیت محتوای شما چقدر عالی باشد اگر دوربین حین فیلمبرداری تکان بخورد و لرزش داشته ‌باشد، هیچ‌کس بیشتر از چند ثانیه آن را تماشا نمی‌کند. سعی کنید هنگام فیلمبرداری گوشی را در مکانی ثابت تنظیم کنید و یا در هنگام حرکت گوشی خود را با دو دست بگیرید تا لرزش آن کمتر شود. اگر برای مدت طولانی‌تری دوربین را می‌خواهید نگه‌دارید، بهتر است از سه‌پایه نگهدارنده گوشی و یا گیمبال استفاده‌ کنید که با قیمتی مناسب در بازار موجود است.

ویدئو های خود را خلاقانه ویرایش کنید

یکی مهم‌ترین بخش‌ها بعد از فیلم‌برداری ویرایش ویدئو است. شما بدون ویرایش خوب نمی‌توانید انتظار یک نتیجه عالی را داشته ‌باشید. برنامه‌های ادیت زیادی در گوشی‌های اندرویدی و آیفون نظیر برنامه power director وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

ویدئو های خود را خلاقانه ویرایش کنید.

مقدمه و پایان عالی انتخاب کنید

مقدمه و پایان ویدیو ‌بخش‌های جذاب از نظر مخاطبان است. سعی کنید مقدمه‌ای چالش‌برانگیز برای مخاطب باشد تا مخاطب را جلب شود، ادامه ویدئو را ببینید. در پایان ویدئو مخاطب را به اقدام کاری تشویق کنید مثلاً از بینندگان بخواهید کاری انجام دهند، نظر خود را بگذارند، کانال یوتیوب شما را سابسکرایب کنند و یا ویدئو های مرتبط دیگر را تماشا کنند. رعایت این نکته در آموزش یوتیوبر شدن با موبایل، برای مشارکت و رشد مخاطبان شما ضروری است.

جمع‌بندی

امروزه تقریباً با هر گوشی همراهی می‌توانید، باسرعت و به‌راحتی ویدئو های با کیفیت بگیرید. با تلفن‌های همراه یک استودیو فیلمبرداری را همیشه همراه خود دارید، اما باید برای ساختن یک ویدئو اصولی آموزش یوتیوبر شدن با گوشی همراه را بدانید، برای این‌کار نیاز دقت در استفاده از نور مناسب، مکان پایدار و بدون لرزش، صدای خوب و ویرایش اصولی نیاز است که می‌توانید با تمرین ویدئو های خلاقه تولید کنید و در یوتیوب انتشار دهید. اگر این مطلب برایتان مفید بود نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 1 میانگین: 2]
fathad azish

fathad azish

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.