عنوان مقاله:

فروشگاه موفق اینستاگرامی

اگر می خواهید از اینستاگرام برای تجارت استفاده کنید، به تجربه خود در این برنامه فکر کنید.

هیچ کس شما را مجبور به دنبال کردن آن حساب های تجاری نکرده است. شما انتخاب کردید و هر بار که یکی از پست‌ها یا استوری‌های اینستاگرام آنها را می‌بینید، فعالانه انتخاب می‌کنید که آنها را دنبال کنید.

اما چرا؟

هنگامی که از اینستاگرام برای کسب و کار استفاده می کنید، این سوالی است که باید برای مشتریان بالقوه خود پاسخ دهید « چرا آنها باید به دنبال خرید بیشتر باشند؟»

هنگام استفاده از هر کانال بازاریابی، داشتن اهدافی که می خواهید به آنها برسید بسیار مهم است. اینستاگرام هم فرقی نمی کند. اگر می‌خواهید زمان و پول خود را در بازاریابی اینستاگرام سرمایه‌گذاری کنید، بپرسید: «می‌خواهیم به چه چیزی برسیم؟»

اهداف متداول کسب و کار اینستاگرام عبارتند از:

    افزایش آگاهی از برند؛

    ایجاد یک جامعه؛

    فرهنگ و ارزش های شرکت را به نمایش بگذارید

و

    فروش محصولات و خدمات.

اهداف خود را بنویسید و مدام آنها را زیر نظر داشته باشید. این شما و تیمتان را تشویق می‌کند تا با محتوای اینستاگرام خود منطقی تر رفتار کنید، زیرا همیشه می‌توانید به آن مراجعه کنید و اطمینان حاصل کنید که هر چیزی که به اشتراک می‌گذارید در خدمت آن اهداف است. برای رسیدن به این موفقیت چند راه حل پیشنهاد میکنیم.

پروفایل خود را بهینه کنید

اگر از اینستاگرام برای تجارت استفاده می کنید، پروفایل خود را به عنوان صفحه اصلی خود در نظر بگیرید. شما 150 کاراکتر، یک لینک و چند دکمه اقدام برای جلب نظر مشتریان بالقوه دارید. بنابراین مطمئن شوید که نمایه شما تأثیر خوبی می‌گذارد.

ابتدا مطمئن شوید که به پروفایل تجاری اینستاگرام تغییر وضعیت داده اید. حساب‌های تجاری ویژگی‌های اضافی را ارائه می‌دهند که به شما امکان می‌دهد پروفایل خود را گسترش دهید، عملکرد محتوا را دنبال کنید و در اینستاگرام بفروشید. بعد، یک بیو کامل بنویسید. نمایه شما باید شامل موارد زیر باشد:

    شرح سریع کاری که شرکت شما انجام می دهد.

    دسته/صنعت شما (خرید و خرده فروشی، خدمات تجاری، رستوران و غیره)؛

    لحنی که شخصیت برند شما را نشان می دهد.

    اطلاعات تماس (شماره تلفن، ایمیل، آدرس و غیره)؛ 

    و یک لینک

تنها جایی در برنامه اینستاگرام که می‌توانید پیوند قابل کلیکی را در آن به اشتراک بگذارید در بیو شما است، بنابراین این لینک یک امتیاز ارزشمند برای شماست. می توانید یک پیوند ثابت به صفحه اصلی خود نگه دارید یا پیوند را به طور مکرر تغییر دهید تا محتوای فعلی را منعکس کند. حساب‌های تجاری اینستاگرام همچنین به دکمه‌های اکشن دسترسی دارند—دکمه‌های قابل کلیک اضافی برای فراخوان‌های اقدام خاص مانند Book Now، Contact، View Shop، و غیره.

در نهایت، فراموش نکنید که شبکه خود را در نظر بگیرید. وقتی افراد از نمایه شما بازدید می کنند، پست های اخیر شما را به صورت شبکه ای می بینند. از اشتراک گذاری پشت سر هم پست های مشابه بصری خودداری کنید، و البته از یک تصویر نمایه قابل تشخیص استفاده کنید

وقتی نوبت به انتخاب یک عکس پروفایل می رسد، مهم است که افراد هنگام بازدید از پروفایل اینستاگرام شما فوراً آن را تشخیص دهند. برای اکثر مشاغل، این به معنای انتخاب یکی از گزینه های زیر است:

    لوگو

    لوگومارک (لوگو، منهای هر کلمه)

قطعاً هیچ درست یا غلطی در اینجا وجود ندارد و فکر نمی‌کنید که باید خود را به یکی از این گزینه‌ها محدود کنید، اما به این فکر کنید که چه چیزی به افرادی که از صفحه شما بازدید می‌کنند کمک می‌کند تا سریع‌تر برند شما را بشناسند.

زیبایی بصری  مناسب برند خود را پیدا کنید

در اینستاگرام، همه چیز در مورد تصاویر است. اما آنچه برای یک کسب و کار مناسب است ممکن است برای شما مناسب نباشد. به این فکر کنید که می خواهید چه جنبه زیبایی در صفحه کسب و کار خود ارائه دهید، سپس دستورالعمل های برندینگ را طراحی کنید تا بتوانید ثابت قدم بمانید.

به پالت رنگ خود توجه کنید. برخی از موفق‌ترین اکانت‌های اینستاگرام تمایل دارند از یک پالت رنگ انتخابی برای عکس‌های خود استفاده کنند که به آنها کمک می‌کند سبکی متمایز ایجاد کنند.

انواع محتوا را آزمایش کنید

اینستاگرام خیلی بیشتر از عکس است. در حال حاضر طیف وسیعی از انواع محتوا در این پلتفرم وجود دارد، از جمله:

ویدئو

ریلز

استوری و …

و اگر می‌خواهید تعامل خود را در پلتفرم افزایش دهید، مهم است که ترکیبی از انواع محتوا را به اشتراک بگذارید. برای این که راه های بیشتری برای افزایش اینگیجمنت در اینستاگرام پیدا کنید پیشنهاد می کنیم کتاب راهنمای ویدابیا را رایگان دریافت و مطالعه کنید.

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 0 میانگین: 0]
فرشته نوری

فرشته نوری

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.