عنوان مقاله:

ویدیو مارکتینگ( بازاریابی ویدیویی) چیست؟

بازاریابی ویدئویی نوعی از بازاریابی محتوا است؛ هدف اصلی استفاده از ویدئو برای تبلیغ و آموزش مخاطبان هدف شماست. همچنین برای افزایش آگاهی از برند و تعامل اجتماعی استفاده می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که به مخاطبان جدید و بزرگ‌تری دسترسی پیدا کنید. ویدیو در هر مرحله از قیف بازاریابی مفید است.
این مقاله راهنمای بازاریابی ویدئویی است. در این مقاله همه چیزهایی را که برای ورود به بازاریابی ویدیویی باید بدانید، پوشش داده‌ و قصد دارم به شما بگویم چگونه از بازاریابی ویدئویی برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید.

چرا بازاریابی ویدیویی مهمه؟

ویدیو برای استراتژی محتوای شما بسیار مهم است.چرا که کوتاه، به یاد ماندنی و قابل اندازه گیری هستند؛ این‌ ویژگی‌ها فقط یک جز سازنده و عالی برای مخاطبان شما که علاقه‌مند به داستان‌های کوتاه و جذاب هستند، نیست؛ بلکه ویژگی هایی دارند که ویدیو را به فرمت رویایی هر بازاریاب تبدیل می کنند.

از آنجایی که ویدیو بصری است، می‌توانید از آن برای آموزش مفاهیم پیچیده استفاده کنید، برای به اشتراک گذاشتن داستان‌هایی در مورد مشتریان خود، و الهام بخشیدن به اقدامات خاص بازاریابی (چیزهایی مانند دموها، آزمایش‌ها، اشتراک ها و موارد دیگر).

اما فراتر از توانایی منحصربه‌فرد ویدیو برای تبدیل مخاطب به مشتری مانند هیچ‌کدام از موارد دیگر، این رسانه برای بازاریاب‌های مبتنی بر داده بسیار ارزشمند شده است. 

این به این دلیل است که می‌توانید مشارکت مخاطب را برای ویدیو به روشی واقعا معنادار ردیابی و اندازه‌گیری کنید.

چطور بازاریابی ویدیویی کار می‌کند؟

بدون شک بازاریابی ویدئویی بسیار قدرتمند و در دسترس هستند؛ ما ویدیوها را در کامپیوتر، دستگاه‌های تلفن همراه و تلویزیون خود تماشا می‌کنیم.

اگر به مناطق شهری مانند نیویورک، هنگ کنگ یا هر جای دیگر بروید، احتمالاً ویدیوهایی را خواهید دید که روی بیلبوردها پخش می شوند.

در یک مطالعه در سال 2018، گزارش شد که 85٪ از کاربران ایالات متحده، هر ماه محتوای ویدیویی آنلاین را تماشا می کنند. در 10 سال گذشته، دو روند مهم ویدیویی ظهور کرده است.

تقاضا برای ویدیوها افزایش یافته است. هزینه تولید ویدئو کاهش یافته است.

می‌توانید ویدیوهای خود را مستقیماً به معاملاتی که به آنها کمک می‌کنند گره بزنید و ببینید که کدام دارایی‌ها واقعاً بر اساس تجزیه و تحلیل تعامل محتوا طنین‌انداز می‌شوند. 

این گزارشی است که بازاریابی به شدت به آن نیاز دارد تا سریع‌تر مخاطبین خود را شناسایی کند و ارزش ابتکارات تغییر بازی را ثابت کند.

اگر می خواهید بتوانید بازاریابی ویدیویی عالی ایجاد کنید، این 4 مرحله را دنبال کنید:

گام اول: شناخت مخاطب

دانستن اینکه چه کسی مخاطب شما از نظر جنسیت، سن، حرفه، علایق یا سایر اطلاعاتی که می توانید به دست آورید، می تواند به شما در شکل دادن به محتوای ویدیوهایتان کمک کند.

شما باید بدانید که مشتریان شما چه کسانی هستند، چه مشکلاتی دارند، چگونه شما را پیدا کردند و چرا شما را انتخاب کردند.
شما به یک حساب تبلیغاتی فیس بوک نیاز دارید و این کاملا رایگان است.

گام دوم: هدف اصلی خودتان را تعریف کنید

آگاهی از برند: مردم باید شمارا بشناسند. بینندگان باید نام برند شما و محصولی که دارید را بدانند.

آموزش: فیلم‌های آموزشی مانند آن‌هایی هستند که در یوتیوب منتشر می‌شوند.

سرگرمی: می‌توانید به افراد در حالی که در حال تماشای برنامه‌های تلویزیونی یا سریال هستند آموزش دهید.

گام سوم: تولید محتوا

انتخاب محتوای مورد علاقه شما کاملا به خودتان بستگی دارد و شما هستید که تصمیم می‌گیرید چه چیزی تولید و منتشر کنید.

چالش‌های بازاریابی ویدیویی

ممکن است در شروع هر کاری با چالش‌های مختلفی روبرو شوید؛ در تولید محتوای ویدیویی هم با این چالش‌ها برخورد می‌کنید، پس باید بتوانید به خوبی آن‌را کنترل کنید.

  • ایستادن در مقابل دوربین می‌تواند برای برخی ناخوشایند باشد. در واقع، باید سعی کنید اعتماد به نفس خود را بالا ببرید؛ البته که استفاده از برخی نکات می تواند این مشکلات را حل کند و به راحتی به تولید محتوا از طریق راه های دیگر بپردازید. (به عنوان مثال صحبت کردن بر روی ویدیو و قرار گرفتن در پشت صحنه)

  • نکته ای که باید بیشتر به آن توجه کنید این است که محتوای ویدیوی خود را به زبان انگلیسی بسازید. اگر زبان انگلیسی نمی‌دانید یا لهجه زبان خود را دارید مهم نیست. زیرا کسانی که ویدیوهای شما را تماشا می کنند، به طور خاص انگلیسی زبان نیستند. بنابراین اگر می‌خواهید شروع به تولید محتوای ویدیویی کنید، اما لهجه دارید، اصلا به آن اهمیت ندهید و شروع به انجام آن کنید.

انتشار ویدیو (پروموت کردن ویدیو)

پس از ورود به مرحله تبلیغات، مقدار زیادی زمان و انرژی را برای تشکیل ویدیوهای خود صرف کرده‌اید. برای ایجاد سرمایه گذاری ارزشمند خود، تا حد امکان افراد زیادی باید ویدیوهای شما را ببینند و (در حالت ایده آل) به اشتراک بگذارند.

در واقع، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید ویدیوهای خود را تبلیغ کنید که سایر تلاش‌های بازاریابی شما را نیز افزایش می‌دهد. در مقاله‌ی نکاتی برای شروع تولید محتوای ویدیویی، روش هایی برای اینکه چه کار کنیم تا محتوای ویدیویی خود را حرفه‌ای تر منتشر کنیم گفته شده است. حتما از نکات گفته شده‌ی این مقاله استفاده کنید.

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 2 میانگین: 4.5]
فاطمه آسیابان

فاطمه آسیابان

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.