عنوان مقاله:

خرید وسایل یوتیوب؛ وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن

کلمه کلیدی کانونیوسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن
کلمات کلیدیخرید وسایل یوتیوب، قیمت وسایل یوتیوبری، یوتیوبر شدن با کمترین امکانات
توضیحات متاوسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن، تنها به ابزارهای حرفه‌ای فیلمبرداری و ضبط ویدئو محدود نمی‌شود. برای یوتیوبر شدن با کمترین امکانات، حتماً این مقاله را بخوانید.
عنوان سئوراهنمای جامع وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن

آشنایی با وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن

یوتیوب به عنوان بزرگترین پلتفرم آنلاین برای به اشتراک‌گذاری فیلم و ویدئو، از محبوبیت زیادی در سراسر جهان برخوردار است.

تهیه محتواهای ویدئویی با کیفیت، برای بارگذاری در یوتیوب که افراد زیادی نیز بتوانند از دیدن آن لذت ببرند، چندان ساده نیست.

هرچند، برای فعالیت در یوتیوب، دانش فنی خاصی نیاز نیست اما برای موفق شدن و رشد کردن در این پلتفرم، لازم است تا با وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن آشنایی داشته باشید.

هدف از این مقاله نیز، معرفی تجهیزات ضروری برای کسانی است که می‌خواهند فعالیت خود را به عنوان یوتیوبر، شروع کنند یا گسترش دهند.

معرفی وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن

یوتیوبر شدن با کمترین امکانات لازم

اگر می‌خواهید تجربه یوتیوبر شدن با کمترین امکانات را داشته باشید، احتمالاً استفاده از یک گوشی هوشمند، میکروفون، سه‌پایه و نرم‌افزار ویرایش ویدئو تا حدودی بتواند نیاز شما را برآورده کند؛ اما در کنار تجهیزات پایه، برای بهبود و ارتقا سطح ویدئوهای تولیدی، خرید وسایل یوتیوب جانبی از جمله دوربین، استابلایزر یا لرزش گیر دوربین و تجهیزات نورپردازی نیز می‌تواند سودمند باشد.

در ادامه، لیستی از وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن و ضبط ویدئو، که به آن‌ها نیاز خواهید داشت، آماده کرده‌ایم.

1.دوربین

بدیهی است که دوربین، از مهمترین وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن و تولید محتوای ویدئویی است؛ اما برای خرید دوربین، نیازی نیست تا گران‌ترین دوربین عکاسی DSLR یا دوربین‌های آینه‌ای را انتخاب کنید، بلکه هر دوربینی که بتواند ویدئوی با کیفیت بالا (حداقل p1080) را ضبط کند، مناسب است.

دوربین فیلمبرداری برای یوتیوبر شدن با کمترین امکانات

اگر تازه‌کار هستید، برای شروع کار، می‌توانید از دوربین‌های مقرون‌به‌صرفه وبکم که با قیمت بالای 2 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شوند و قابلیت فیلمبرداری فول‌اچ‌دی p1080 و p720 دارند، استفاده کنید. این دوربین‌ها همچنین برای یوتیوبرهای بازی که نیاز به فیلمبرداری از رایانه خود دارند مناسب است.

همچنین برخی گوشی‌های موبایل که فناوری رو به پیشرفتی دارند، با قابلیت فیلمبرداری 4k می‌توانند برای تولید ویدئوهای با کیفیت، مورد استفاده قرار گیرند.

دوربین‌های فیلمبرداری (camcorders) که به طور خاص برای ضبط ویدئو و فیلمبرداری در خانه یا ویدئوهای در حال حرکت، طراحی شده‌اند نیز گزینه خوبی برای تولید محتوای ویدئویی‌اند.

2.میکروفون

یکی دیگر از وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن، میکروفون است. حتی اگر ویدئویی با کیفیت 4k ضبط کرده باشید، اما از کیفیت صدای نامطلوبی برخوردار باشد، می‌تواند تأثیر منفی بر روی مخاطبان و دنبال کنندگان شما بگذارد.

میکروفون‌هایی که در داخل گوشی موبایل، لپ‌تاپ یا دوربین به کار گرفته شده‌اند، معمولاً کیفیت صدای ضعیفی دارند و قابلیت حذف نویز و صدای محیط را ندارند؛ بنابراین تهیه یک میکروفون یقه‌ای یا usb مناسب که کیفیت صدای واضحی داشته باشد و با قابلیت فوکوس بر روی ضبط صداها، بتواند نویز محیط را کاهش دهد، ضروری است.

میکروفون در لیست خرید وسایل یوتیوب

لازم است بدانید، برای یوتیوبر شدن، نیاز به تهیه تجهیزات گران‌قیمت ندارید و قیمت وسایل یوتیوبری می‌تواند با توجه به میزان بودجه شما، متفاوت باشد؛ اما برای تهیه یک میکروفون خوب، هزینه بالای 3 میلیون تومان را در نظر داشته باشید.

3.استابلایزر سه‌پایه یا گیمبال

لرزش گیر دوربین یا استابلایزر، از وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن، برای ضبط ویدئوهای بدون لرزش است. شما می‌توانید با قرار دادن دوربین خود بر روی یک سه‌پایه یا گیمبال، از حرکات ناخواسته که در فیلمبرداری دستی به وجود می‌آید، جلوگیری کرده و لرزش را به حداقل رسانید.

استابلایزر دوربین و قیمت وسایل یوتیوبری

سه‌پایه‌ها و گیمبال‌ها در انواع و قیمت‌های مختلفی وجود دارند. بهتر است روی مدل‌های محکم‌تر و قابل اطمینان‌تر که با دوربین شما سازگاری دارد و می‌تواند وزن آن را تحمل کند، تمرکز کنید.

گیمبال برای یوتیوبرهایی که از دوربین‌های سبک‌وزن مانند GoPros استفاده می‌کنند و دائماً در حال حرکت‌اند، انتخاب خوبی است.

4.تجهیزات نورپردازی

اگر برای ساخت ویدئوهای یوتیوب، در خانه یا مکانی هستید که نور ضعیفی دارد، استفاده از ابزارهای نورپردازی، ضروری است. تجهیزات نورپردازی از وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن، حتی در زمانی که نور محیط، مناسب است نیز می‌تواند باعث بهبود تنظیمات روشنایی آن محیط شود.

سافت‌باکس‌ها و رینگ‌لایت‌ها از نمونه‌های تجهیزات نورپردازی‌اند.

سافت‌باکس‌ها با داشتن پانل سفیدرنگ، می‌توانند باعث کاهش شدت نور در محیط شوند و نور طبیعی و ملایمی را ایجاد کنند.

رینگ‌لایت‌ها نیز یکی از وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن و مورد علاقه اینفلوئنسرها است که سایه‌ها را از هر جهت حذف می‌کند و در نتیجه سوژه‌ای که در مقابل دوربین قرار می‌گیرد، جذاب‌تر به نظر می‌رسد. این وسیله در میان یوتیوبرهایی که در زمینه زیبایی و آرایش، تولید محتوا می‌کنند، بسیار محبوب است.

رینگ‌لایت از وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن

5.نرم‌افزار ویرایش ویدئو

پس از تهیه تجهیزات ضروری و خرید وسایل یوتیوب، نیاز به نرم‌افزاری برای ویرایش ویدئوهای خود دارید. پلتفرم یوتیوب، خود، دارای ویرایشگر ویدئویی ساده است اما بهتر است برای انجام تغییرات بیشتر و مطابق میل خود، از یک نرم‌افزار حرفه‌ای استفاده کنید.

به طور کلی، نرم‌افزار پریمیر (Adobe Premiere) می‌تواند یک انتخاب بسیار خوب برای فیلمبرداران باشد. پریمیر، ابزارها و گزینه‌های کاربردی زیادی مانند (برش ویدئو، فریز فریم، افکت‌های جذاب، انیمیشن‌ها و …) برای ویرایش دارد تا بتوانید ویدئوی خود را به نسخه حرفه‌ای آن تبدیل کنید.

جمع‌بندی

ما در این مقاله، سعی کردیم توضیحات کاملی از وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن را معرفی کنیم.

اگر مبتدی هستید و محتواهای ویدئویی منحصربه‌فردی دارید، شاید با یک تلفن هوشمند بتوانید مخاطبان خود را جذب کنید؛ اما باید توجه داشته باشید، فضای بسیار رقابتی یوتیوب، باعث شده است تا یوتیوبرها، تلاش خود را برای بهبود کیفیت بصری ویدئوهای خود بیشتر کنند. این افراد برای این منظور از ابزارهای پیشرفته تولید محتوا استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند، بازدید و مخاطبان زیادی به دست می‌آورند.

بنابراین توصیه می‌کنیم در کنار استفاده از تلفن‌های هوشمند، با در نظر گرفتن قیمت وسایل یوتیوبری با توجه به میزان بودجه خود، از ابزارهای جانبی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم نیز استفاده کنید.

منابع:

https://www.adorama.com/alc/youtube-video-equipment-list-what-you-need-to-start-recording-videos/
برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 4 میانگین: 4.3]
fathad azish

fathad azish

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.