عنوان مقاله:

فرق توییتر و یوتیوب

یوتیوب بساری برای اشتراک گذاری ویدیوهاست در حالی که توییتر عمدتاً روی متن تمرکز می‌کند، اگرچه توییت‌ها می‌توانند انواع دیگر رسانه‌ها از جمله ویدیو را نیز شامل شوند. توییت‌ها نمی‌توانند بدون متن وجود داشته باشند و ویدیو صرفا چاشنی آن خواهد بود درست  برعکس محتوای اصلی یوتیوب که ویدیو است. توضیحات متنی ویدیوها، اگرچه لازم است، در زیر ویدیو قرار داده شده است. این توضیحات متنی، مانند محتوای غیر متنی در توییتر، تکمیلی هستند. با این حال، توضیحات ویدیوی یوتیوب در مکان مخفی تری قرار می گیرند و نادیده گرفتن آن ها همراه با بخشی از آنچه سازنده ویدیو می گوید، بسیار آسان تر می شود.

سیستم رتبه بندی محتوا

 در جایی که YouTube به کاربران اجازه می‌دهد محتوا را بپسندند یا دوست نداشته باشند، توییتر فقط به کاربران اجازه می‌دهد محتوا را بپسندند. در نتیجه توییتر مسیر خاصی را برای منفی‌گرایی که یوتیوب ارائه می‌کند، ارائه نمی‌کند. علاوه بر این، در حالی که لایک کردن در توییتر کاملاً ناشناس نیست، ارسال اعلان به پوستر اصلی، پسندیدن و دوست نداشتن در YouTube ناشناس است و از کسانی که ویدیوها را دوست ندارند محافظت می کند. 

گزینه های اشتراک گذاری 

YouTube گزینه‌های اشتراک‌گذاری را برای اشتراک‌گذاری در خارج از YouTube فراهم می‌کند در حالی که گزینه‌های اشتراک‌گذاری توییتر در توییتر کار می‌کنند. توییتر جزو پلتفرم هایی است که یوتیوب به بینندگان اجازه می دهد ویدیوها را در آن به اشتراک بگذارند. در شکل فعلی، فرمت یوتیوب تفاوت بین ایجاد محتوا و اظهار نظر روی آن را به حداکثر می رساند. 

گزارش پست ها

 این گزینه در هر دو YouTube و Twitter مشابه به نظر می رسد و در منوهای کشویی مشابه وجود دارد. در حالی که یوتیوب «گزارش» را در بالای منوی کشویی فهرست می‌کند، توییتر این گزینه را در کنار گزینه‌های «بی‌صدا» و «بلاک» قرار می‌دهد. سوء استفاده از گزینه گزارش در پست ها در یوتیوب کمی آسان تر از توییتر است. 

سیستم دنبال کردن

مشترک شدن در کانال های یوتیوب و دنبال کردن دیگران در توییتر هر دو روابط یک طرفه هستند. با این حال، در عمل، کاربران یوتیوب به میزان زیادی از فعالیت «sub-for-sub» جلوگیری می‌کنند تا اینکه کاربران توییتر معادل دنبال کردن دیگران را انجام می‌دهند. این نابرابری احتمالاً ناشی از این است که توییتر نسبت به یوتیوب به طور مداوم زمین بازی برابر ایجاد می کند.

سیستم پیام خصوصی

توییتر یک سیستم پیام خصوصی شبیه به چت را ارائه می دهد در حالی که یوتیوب یک سیستم ایمیل‌مانند ارائه می دهد. توییتر مسیر کمی سریع‌تر برای دسترسی به سیستم پیام‌رسانش ارائه می‌کند، اما روی آن تاکید نمی‌کند. با این حال، علیرغم اینکه یک فرمت چت است، سیستم پیام‌رسان توییتر اعلان‌های شنیداری یا پاپ‌آپ پیام‌های جدید را ارائه نمی‌کند، و آن را به کارآمدی سیستم پیام‌رسان YouTube نزدیک‌تر می‌کند. 

تنظیمات حریم خصوصی

YouTube از نظر تنظیمات حریم خصوصی گزینه های بیشتری نسبت به توییتر ارائه می دهد، اولی گزینه های حریم خصوصی را برای ویدیوهایی که کاربران پست می کنند ارائه می دهد در حالی که دومی تنظیمات حریم خصوصی را فقط برای کل حساب ها ارائه می دهد. هر دو عمدتاً به عنوان حوزه های عمومی عمل می کنند. با این حال، در رابطه با ویرایش مطالبی که قبلاً پست کرده‌اید، در حالی که توییتر فقط به کاربران اجازه می‌دهد توییت‌های گذشته را حذف کنند، یوتیوب همچنین این گزینه را می‌دهد تا ویدیوها را روی فهرست نشده یا خصوصی تنظیم کند، بنابراین ترافیک به سمت یک ویدیو بدون حذف کامل آن از سایت قطع یا حذف می‌شود.

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 0 میانگین: 0]
فرشته نوری

فرشته نوری

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.