عنوان مقاله:

فرق یوتیوبر و استریمر

برای این که تفاوت میان استریمر و یوتیوبر را متوجه شویم باید به دو پلتفرم متفاوتی که خدمات تقریبا مشابهی ارائه می دهند، بپردازیم، یعنی: Twitch و YouTube.

Twitch بزرگ‌ترین پلتفرم برای پخش زنده است که بیشتر محتوای آن بر پایه بازی‌های ویدیویی ساخته شده است و فضای اجتماعی پر رونقی دارد. از سوی دیگر، یوتیوب دارای موتور جستجویی است که به پخش کننده های جدیدتر کمک می کند مخاطب پیدا کنند. 

یوتیوبرها

یوتیوب به یک پلتفرم امیدوارکننده برای مخاطبان خود تبدیل شده است. بسیاری از مردم به دلیل سرگرمی ایجاد محتوای ویدیویی، شغلی به عنوان یوتیوبر را امتحان می کنند.

یوتیوبرها ویدیوهایی با موضوعات یا انواع مختلف برای آپلود در یوتیوب ایجاد می کنند. این حرفه که اغلب به عنوان تولیدکننده محتوا شناخته می شود، می تواند از CPM YouTube (هزینه به ازای هر 1000 نمایش) و حامیان مالی در ویدیوهای آن درآمد ایجاد کند.

استریمرها

قبل از اینکه یوتیوب ویژگی پخش زنده خود را ایجاد کند، پلتفرم های دیگر قبلاً بر این صنعت تسلط داشتند. Twitch یک وب سایت و برنامه استریم است که توسط یکی از شرکت های تابعه آمازون طراحی شده است. در این پلتفرم بود که حرفه استریمر متولد شد که محتوا را به صورت زنده پخش می کند.

در ابتدا، این برنامه به طور گسترده توسط استریمرها برای انجام بازی ها استفاده می شد. با این حال، به گفته Business Insider، محتوا انواع مختلفی دارد، مانند فعالیت های روزانه یا ایجاد اتاق های گفتگو با بینندگان. استریمرها از توییچ، کمک های مالی و درآمد کسب می کنند.

به طور کلی، اگر متوجه شدید که شبکه‌سازی و ساختن حساب‌های رسانه‌های اجتماعی به طور طبیعی برای شما کار آسانی است، فعالیت در توییچ انتخاب بهتری است. پلتفرم استریم به شدت به برون گراهایی که می توانند به طور موثر خود را تبلیغ کنند و با سایر استریمرها روابط برقرار کنند، سود می رساند. در مقابل، یوتیوب برای سازندگانی که می‌خواهند بیشتر روی محتوا تمرکز کنند بهتر است. 

تفاوت اصلی توییچ و یوتیوب در نوع محتوایی است که مردم در آن ها می بینند. Twitch برای پخش زنده شناخته شده است، در حالی که YouTube برای ویدیوهای از پیش ضبط شده و ویرایش شده است. قابلیت کشف در Twitch برای سازندگان جدیدتر بسیار دشوار است. این پلتفرم هیچ الگوریتمی برای نمایش محتوای شما به بینندگان جدید ندارد. در عوض، کانال‌ها از نظر تعداد بیننده از بالاترین به پایین‌ترین مرتبه‌بندی می‌شوند، به این معنی که سازندگان جدید ممکن است در انتهای فهرستی که به آن تعلق دارند، قرار بگیرند. دیده شدن کانال Twitch شما قطعا نیاز به خلاقیت و استفاده از رسانه های دیگر برای ایجاد علاقه دارد. در ادامه یک به یک به تفاوت این دو فضا می پردازیم:

فرهنگ پلتفرم 

به عنوان یک پلتفرم فرهنگی، کاربران توییچ به گفتگو با استریمرها، تعامل با آنها و به اشتراک گذاشتن جریان خود با دوستان به شیوه دهان به دهان عادت کرده اند. بینندگانی که توییچ را مرور می‌کنند، بسیار به این پلتفرم عادت کرده‌اند. 

سطح مشارکت

یوتیوب پخش کننده های کمتری دارد اما تعداد کاربران به طور قابل توجهی بالاتر است. پتانسیل رشد شما به عنوان یک استریمر جدید بسیار بیشتر است. رقابت در این پلتفرم به مراتب کمتر از Twitch است، در حالی که دارای پایگاه کاربری 20 برابر بزرگتر است. سازندگان محتوای جدید این موارد را خواهند داشت: زمان بسیار آسان‌تری برای ایجاد جای پایی در پلتفرم، و افزایش بینندگان همزمان که پلتفرم در معرض دید افراد بیشتری قرار دارد

کسب درآمد

هر دو Twitch و YouTube گزینه های کسب درآمد زیادی را برای سازندگان محتوای خود ارائه می دهند، مانند تبلیغات پولی و خود تبلیغی. با این حال، وقتی نوبت به این سوال می رسد که کدام پلتفرم به سازندگانش پول بیشتری می دهد، به نظر می رسد یوتیوب در صدر قرار می گیرد. این به این دلیل است که YouTube از تبلیغات متنی Adsense Google استفاده می کند و سهم درآمد تبلیغات آنها برای اکثر سازندگان محتوا 55٪ است، در حالی که Twitch فقط تبلیغات درون خطی را برای سازندگان خود ارائه می دهد که اغلب توسط نرم افزار AdBlock بینندگان مسدود می شوند.

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 0 میانگین: 0]
فرشته نوری

فرشته نوری

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.