عنوان مقاله:

نرم افزار تبدیل صدای فیلم به زیرنویس فارسی چیست؟

تولید زیرنویس فیلم به صورت دستی فرایندی است که با طولانی شدن زمان ویدیو سخت‌تر می‌شود. دلیل این است که باید تمام جملات، یا معنی آنها، به زیرنویس تبدیل شود. علاوه بر این، در مواردی زیرنویس باید ترجمه و با متن فیلم هماهنگ شود. به همین دلیل از تکنولوژی هوش مصنوعی برای تسهیل فرایند کار و تولید نرم افزار تبدیل صدای فیلم به زیرنویس فارسی استفاده شده است.

کار نرم افزار تبدیل صدای فیلم به زیرنویس فارسی چیست؟

نرم افزار تبدیل خودکار صدای فیلم به زیرنویس به کمک پیشرفت‌های هوش مصنوعی تولید و توسعه داده شده است. این نرم افزار راه‌حل مطلوبی برای تسهیل و تسریع تولید زیرنویس برای فایل ویدیویی ارائه می‌دهد.

با استفاده از این نرم افزار ویدابیا دیگر نیازی به دخالت عامل انسانی برای تبدیل صدای فیلم به زیرنویس فارسی باقی نمی‌ماند. نرم افزار خود به صورت آگاهانه پاره‌گفتارهای فیلم را درک و به زیرنویس تبدیل می‌کند.

با ظهور پلتفرم‌های ویدیویی آنلاین و انتشار گوشی‌های هوشمند قادر به خواندن ویدیو، امروزه بیش از پیش فیلم‌ها و ویدیوهای گوناگونی تولید می‌کنیم. نرم افزار ویدابیا سه مشکل دسترس‌پذیری را در دوران تولید انبوه فیلم‌ها حل می‌کند:

  1. چگونه فیلم مورد نظر در میان انبوه ویدیوها پیدا شود؟
  2. اگر مخاطب مشکل شنیداری داشته باشد، چگونه تمام این فیلم‌های جدید را تماشا خواهد کرد؟
  3. مخاطب چگونه فیلمی را که به زبان فارسی ساخته نشده متوجه می‌شود، همان‌طور که این قضیه به مشکل میلیون‌ها انسان تبدیل شده است؟

نرم افزار تولید زیرنویس ویدابیا می‌تواند تمام این مشکلات را حل کند.

مزایای نرم افزار تبدیل صدای فیلم به زیرنویس فارسی

هدف از تولید و انتشار فیلم و هر نوع محتوای ویدیویی دسترس‌پذیری آن برای طیف گسترده‌ای از بینندگان است. همان‌طور که در ادامه خواهید دید، ویدابیا، تمام موانع رسیدن به این هدف را برطرف خواهد کرد.

نرم افزار تبدیل صدای فیلم به زیرنویس فارسی | بلاگ ویدابیا موسسه تخصصی ترجمه و دوبله فیلم و ویدیو

ارتقای رتبه در نتایج موتورهای جستجو

موتورهای جستجو هیچ ایده‌ای ندارند که فیلم موجود در اینترنت درباره‌ی چیست. البته با ظهور الگوریتم‌های تفسیر تصویر، این وضعیت نیز به تدریج در حال تغییر است. اما واقعیت این است که موتورهای جستجو اساساً برای خواندن متن ساخته شده‌اند.

بنابراین، هنوز بهترین روش برای این‌که به جهان بگویید که چه نوع محتوایی را در ویدیوی خود تولید کرده‌اید، توضیح آن است. بنابراین، نرم افزار تبدیل صدای فیلم به زیرنویس فارسی دقیقاً نوعی از اطلاعات متنی را در اختیار گوگل و دیگر موتورهای جستجو قرار می‌دهد که عاشق آن هستند.

برقراری ارتباط با افراد دارای مشکلات شنیداری

متاسفانه نتوانستیم آمار دقیقی از تعداد افراد مبتلا به مشکلات شنیداری در ایران به دست آوریم. اما طبق آمار، 15 درصد آمریکایی‌ها با مشکلات شنیداری دست‌وپنجه نرم می‌کنند. پر واضح است که در این مورد نیز زیرنویس، که تکرار سخنان و مکالمات درون فیلم است، بهترین روش ارتباط با این قشر از جامعه است.

دسترس‌پذیری فیلم برای گویشوران زبان‌های دیگر

یکی از روش‌های مفید برای دسترسی شمار وسیعی از مخاطبان فارسی زبان به فیلم عبارت است از استفاده از نرم افزار مترجم هوشمند. به این ترتیب می‌توانید محتوای ویدیویی خود را در اختیار طیف وسیعی از مخاطبین قرار دهید، که خود تأثیر قابل توجهی بر رتبه‌ی وب‌سایت نیز خواهد داشت.

زیرنویس‌ها به عنوان روشی برای ترجمه‌ی یک روش ارتباط زبانی به روش دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال گفتار فارسی به نوشتار فارسی، که به این صورت هم شمار بینندگان فیلم افزایش می‌یابد.

کاربرد نرم افزار تبدیل صدا به زیرنویس در رسانه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی یکی از قلمروهایی است که استفاده از این قبیل نرم‌افزارها در آن قابل توجه است. برای مثال می‌توان به یوتیوب و فیسبوک اشاره کرد. این رسانه‌ها به منظور تسهیل روابط کاربرانشان از نرم افزار تبدیل صدای فیلم به زیرنویس فارسی یا هر زبان دیگری استفاده می‌کنند.

زیرنویس خودکار یوتیوب

تولید کنندگان محتوای ویدیویی که کانال یوتیوبی خود را ایجاد کرده‌اند، می‌توانند پس از بارگذاری هر ویدیوی جدیدی از پلتفرم تکنولوژی شناسایی گفتار این رسانه برای تولید خودکار زیرنویس استفاده کنند. مشکل فارسی زبانان این است که در حال حاضر این پلتفرم از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند.

ویژگی زیرنویس خودکار فیسبوک

این ویژگی در حال حاضر فقط از تبلیغات انگلیسی آمریکایی در آمریکا و کانادا پشتیبانی می‌کند. ویژگی زیرنویس خودکار برای کاربران انگلیسی زبان این رسانه‌ی اجتماعی بسیار سودمند است و می‌توانند زیرنویس تبلیغات خود را به سادگی تهیه کنند.

نرم افزار تبدیل صدای فیلم به زیرنویس فارسی ویدابیا

یکی از موفقیت‌های قابل توجه ویدابیا عبارت است از تولید نرم افزار ترجمه. مجموعه‌ی ویدابیا در به‌کارگیری تکنولوژی‌های مدرن هوش مصنوعی برای خدمت به مشتریان فارسی زبان موفقیت‌های قابل توجهی به دست آورده است.

همان‌طور که در مورد رسانه‌های اجتماعی دیده می‌شود، فارسی زبانان با محدودیت‌های زیادی در این زمینه روبرو می‌شوند. باید گفت که همین محدودیت در سایر زمینه‌ها نیز گریبان‌گیر فعالان اقتصادی و فرهنگی ایرانی است.

لیکن ویدابیا با تکیه بر توانایی متخصصان ایرانی توانسته است محدودیت‌های موجود را برای ایرانیان برطرف سازد. این مجموعه با تولید و توسعه‌ی نرم افزار ویژه‌ی فارسی، تمام امکانات غربی‌ها را در اختیار ایرانیان نیز قرار داده است. بنابراین، اگر قصد تهیه‌ی زیرنویس برای فیلم خود را دارید، نگران نباشید! نرم افزار تبدیل صدای فیلم به زیرنویس فارسی ویدابیا تمام نیازهای شما را با کیفیتی حتی بالاتر از نمونه‌های بین‌المللی برطرف می‌سازد.

ویژگی‌های نرم افزار تبدیل صدای فیلم به زیرنویس فارسی ویدابیا

برای تبدیل صدا به زیرنویس باید چند مرحله با دقت انجام شود. نرم افزار ویژه‌ی ویدابیا برای انجام خودکار تمام مراحل تبدیل صدا به زیرنویس طراحی شده است. به این صورت که دخالت انسانی در این فرایند به صفر رسیده است.

ویژگی‌های کلی نرم افزار تبدیل صدا به زیرنویس ویدابیا به شرح زیر هستند:

  • این نرم افزار پاره‌گفتارهای محتوای ویدیویی را به صورت خودکار تشخیص می‌دهد.
  • این نرم افزار زیرنویس را بدون دخالت انسانی تولید می‌کند.

اما ویژگی خاص نرم افزار تبدیل صدای فیلم به زیرنویس فارسی ویدابیا عبارت است از پشتیبانی صد در صدی از زبان فارسی. ویدابیا با موفقیت کامل توانسته است تمام امکانات سطح جهانی زبان‌های دیگر را در اختیار ایرانیان قرار دهد.

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 6 میانگین: 4.5]
Behnam

Behnam

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.