عنوان مقاله:

آشنایی با انواع تبلیغات در یوتیوب

اگر از یوتیوب استفاده کرده باشید حتما به این تبلیغات برخورد کرده اید. قبل، بین و در آخر بعضی ویدیوها برای افراد با اکانت عادی، ویدیو های تبلیغاتی پخش می شود. دقیقا مانند تلویزیون و میان برنامه های آن. برای این تبلیغات از تبلیغ دهندگان به ازای هر نمایش هزینه ای از طرف یوتیوب دریافت می شود. و همینطور به تولید کننده ویدیو هم قسمتی از آن هزینه پرداخت می شود. راه درآمد زایی از یوتیوب یک راه جذاب و پردرامد است به شرط آنکه بلد باشید چطور اینکار را انجام دهید. به همین دلیل ویدابیا دوره ای را تدارک دیده است که به شما در این مسیر کمک زیادی میکند.

برای گوش دادن به خلاصه این مقاله روی فایل زیر کلیک کنید:

تبلیغات یوتیوب

یکی از راه های کسب درآمد از یوتیوب تبلیغات بنری و یا ویدیویی است.

تبلیغات یوتیوب قسمت مهمی از آن را در بر میگیرند در نتیجه ما به یک توضیح کوتاه و مختصر بسنده نمی کنیم و انواع این تبلیغات را به شما معرفی میکنیم.

تبلیغات بنری و ویدیویی یوتیوب وبلاگ ویدابیا

 هزینه تبلیغات در گوگل

کیفیت تبلیغات و محتوای آن در گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که هم باعث افزایش مخاطبان شما می شود و هم نقش مهمی در بهبود رنکینگ شما در گوگل دارد.

در ادامه به بررسی هزینه ی تبلیغات گوگل در یوتیوب می پردازیم تا شما را با هزینه ی تبلیغات آشنا کنیم.

تبلیغات کلیکی در گوگل

تبلیغات کلیکی در گوگل، موثرترین نوع تبلیغات است و از اهمیت بالایی برخوردار است. این تبلیغات به نوعی است که شما میتوانید در کمتر از یک ساعت در صفحه ی اول لیست نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوید و کسب و کار خود را به مشتریانی که به دنبال خدمات شما هستند معرفی کنید.

یک آگهی ویدیوی معمولی بین 10 تا 30 دلار بر اساس کیفیت ویدیو، هدف تبلیغ و هدف شما برای هر نمایش پرداخت می شود.

افراد برای هر تبلیغ گوگل در یوتیوب 0.05 در هر پیش نمایش پرداخت میکنند، اما باید به یاد داشته باشید  اگر کسی آگهی تبلیغات گوگل شما را رد کرد هزینه‌ای به شما تعلق نمی‌گیرد ، فقط زمانی هزینه‌ای به شما پرداخت می‌شود که آگهی شما را کاملا تماشا کنند. بنابراین می‌توان گفت هزینه تبلیغات در یوتیوب از طریق گوگل به صرفه تر از هزینه تبلیغات تلویزیونی است.

هزینه تبلیغات گوگل در یوتیوب

هزینه‌ای برای صرف بودجه تبلیغاتی در YouTube برخلاف کانالهای سنتی مارکتینگ وجود ندارد. افرادی که به دنبال تبلیغ محصول خود با کمترین هزینه هستند و می‌خواهند تبلیغ گوگل خود را به بهترین کیفیت به مخاطبان نشان دهند، می توانند از تبلیغات گوگل استفاده کنند.

تبلیغات خودکار در یوتیوب در تبلیغات گوگل ادوردز قابل تنظیم است. شما می توانید مخاطب خود را پیدا کنید و مشخص کنید که تبلیغ شما برای چه افرادی با چه خصوصیاتی ( سن، ملیت، زبان و..) نمایش داده شود. هنگامی که در یوتیوب یک کمپین تبلیغاتی راه می اندازید می توانید بررسی کنید که چه تعداد از کاربران تبلیغ شما را تماشا کردند.

هزینه تبلیغات گوگل خودکار تعیین کننده شرکت در مزایده برای نمایش است. با استفاده از تنظیمات هدف مشخص شده، AdWords کمپین رتبه بندی تبلیغات ایجاد می‌کند و بالاترین قیمتها را برای تبلیغات گوگل انتخاب می‌کند.

میزان بازدید تبلیغات در جهان تا زمانی که یوتیوب حضور نکرده بود بی سابقه بود. هر کمپین تبلیغاتی، با صرف هزینه 5 هزار پوند در تبلیغات، با قرار دادن تبلیغی در یوتیوب، حدودا 100 هزار بازدید داشته است. متوسط ​​هزینه دستیابی به 100000 بیننده حدود 2000 دلار است.

تبلیغات ویدیویی با ردیابی و هدف گیری خاص، توسط میلیون ها نفر دیده می شوند. اگر افراد همین تبلیغات را به روش های سنتی مثل مجله ها انجام دهند، نصف این بازدید هم نصیب شان نمی شود.

تبلیغ در یوتیوب

تبلیغات YouTube یک وسیله عالی برای تقویت حضور وب سایت شما با نرخ مناسب است. برای اکثر واحدهای تبلیغاتی، مشتریان بالقوه در واقع تمایل بیشتری به انتخاب تماشای تبلیغ شما دارند.

برای انتخاب مخاطبان خاص از تنظیمات هدف استاندارد (کلمات کلیدی، سن، کشور، زبان، کانال های انتخاب شده) استفاده می‌شود. در این مورد، هزینه‌های خودتان را براساس بودجه موجود تعیین کنید. هزینه تبلیغات گوگل خودکار تعیین کننده شرکت در مزایده برای نمایش است. به همین خاطر تخمین دقیق اینکه هر آگهی در یوتیوب چقدر هزینه دارد، غیرممکن است. 

 با استفاده از تنظیمات هدف مشخص شده، AdWords کمپین رتبه بندی تبلیغات ایجاد می‌کند و بالاترین قیمتها را برای تبلیغات گوگل انتخاب می‌کند.

بنرهای تبلیغاتی یوتیوب

شما ممکن است در یوتیوب  بنر های تبلیغاتی را نیز مشاهده کنید. این بنر های تبلیغاتی به ازای هزینه برای هر کلیک، در کنار صفحات مختلف نمایش داده می شوند. بعضی از این بنر ها ممکن است قبل از شروع فیلم ها نیز در صفحه فیلم نمایش داده شوند.

دانلود ویدیو های یوتیوب بدون تبلیغات

وقتی ویدیو های یوتیوب را به صورت آنلاین و با اکانت عادی تماشا می کنید، ناچارید تبلیغات ویدیو ها را هم تماشا کنید. و نمیتوانید مستقیما ویدیوی موردنظرتان را از یوتیوب دانلود کنید. اما سایت ها و اپ هایی هستند که به شما کمک می کنند ویدیو های موردنظرتان را مستقیما دانلود کنید. لیستی از سایت های دانلود ویدیو از یوتیوب را برای شما تهیه کردیم که در مقاله لینک شده می توانید ببینید.

همچنین میتوانید زیرنویس هایی که در یوتیوب روی ویدیو ها ایجاد می کنند هم دانلود کنید. دانلود زیرنویس از یوتیوب

انواع تبلیغات در یوتیوب

یوتیوب از تبلیغات متفاوتی استفاده میکند که هر کدام به یک صورت کار میکند و تبلیغ کنندگان با شرایط متفاوتی باید هزینه ی تبلیغات خود را بدهند. برای شروع انواع اصلی آن ها را به شما معرفی میکنیم: به عنوان کسی که میخواهد در یوتیوب تبلیغ کند و یا این تبلیغات را بر روی ویدیو های خود فعال کند خوب است با دسته های اصلی این تبلیغ ها آشنا شوید:               

  • Trueview ads
  • Preroll
  • Bumpers
  • Overlay ads

حالا با ما همراه باشید تا به توضیح تک به تک این دسته ها و زیرمجموعه های آن ها بپردازیم.

Trueview ads 

اولین نوع تبلیغ که میخواهیم به شما معرفی کنیم، trueview ads هستند. این دسته که به عنوان تبلیغ های معمول یوتیوب شناخته میشوند. برای اینکه تبلیغ کننده پول بپردازد یا به کسی که تبلیغ روی ویدیو اش قرار گرفته پول برسد، باید کاربر یکی از کارهای زیر را انجام دهد.

  • دیدن ویدیو حداقل 30 ثانیه و یا بیشتر
  • واکنش نشان دادن نسبت به ویدیو تبلیغ؛ به طور مثال کلیک بر روی آن

 برای واضح تر شدن این قضیه بهتر است دسته بندی های trueview ads را معرفی کنیم:

  • Video display ads(in-display ads)
  • In-stream ads

چون این دو زیرمجموعه با هم تفاوت های زیادی دارند جداگانه آنها را توضیح میدهیم.

Trueview In-stream ads

به طور معمول وقتی برای دیدن یک ویدیو بر روی آن کلیک می کنید، قبل از پخش ویدیو تبلیغی برای شما پخش میشود. این تبلیغ بیشتر از 30 ثانیه است و قابلیت رد کردن با گزینه ی کوچک skip ads در گوشه پایینی ویدیو را دارد. به این تبلیغ in-stream میگویند. 

از دیگر ویژگی های این نوع تبلیغ این است که میتواند CTA داشته باشد. Call to action یا همان CTA یعنی دکمه ها، بنر ها و یا جمله هایی که کاربران را دعوت به انجام اقدامی مثل عضو شدن در چنل شما میکنند. در تبلیغ in-stream، هنگامی که تبلیغ ویدیویی در حال پخش است کادر کوچکی بر روی ان می اید که بیننده را ترغیب به کلیک کردن و دیدن چیزی بیشتر از تبلیغ میکند.

همانطور که قبل تر گفتیم اگر کاربر 30 ثانیه از تبلیغ یا بیشتر را ببیند و آن را رد(skip)نکند و یا بر روی CTA یا خود ویدیو کلیک کند، به شخصی که تبلیغ بر روی ویدیو اش قرار گرفته پول پرداخت میشود.

Trueview in-display ads

تبلیغ های display را ممکن است در جاهای متفاوتی از برنامه ی یوتیوب ببینید. اول از همه در صفحه نتایج جستجو. بعد از اینکه شما چیزی که میخواهید را در قسمت جستجو یوتیوب سرچ میکنید، یک یا دو ویدیو دقیقا شبیه ویدیو های عادی در انتخاب های شما قرار می گیرند با این تفاوت که اگر دقت کنید، مربع کوچک زرد رنگی در گوشه ی آن ها قرار گرفته که روی آن کلمه ی ads نوشته شده. این ویدیو ها که معمولا مرتبط با مطلب سرچ شده ی شما نمایش داده میشوند، نوعی از تبلیغ های in-display هستند.

در صفحه ی اصلی یوتیوب هم به همین صورت ممکن است این تبلیغات را ببینید. آخرین جایی که تبلیغات display خودنمایی میکنند نوار کنار ویدیوها است. وقتی دارید ویدیو ای در یوتیوب تماشا می کنید کادری در سمت راست صفحه دیده میشود که چند ویدیو مختلف را برای دیدن پیشنهاد میدهد که در اصل تبلیغ هستند و ممکن است اصلا مرتبط با چیزی که در حال تماشای آن هستید نباشند. این حالت فقط در صورتی که با ویندوز باشید قابل مشاهده است و اگر با موبایل وارد یوتیوب شوید این تبلیغات را نخواهید دید.

تبلیغ کننده در ازای مقدار کلیکی که بر روی تبلیغات display میشود، ملزم به پرداخت پول میشود.

انواع تبلیغات در یوتیوب - چه تبلیغاتی در یوتیوب نمایش داده می شود.

تبلیغات preroll

تا اینجا درباره ی trueview ads و انواع آن صحبت کردیم حالا میخواهیم نوع دیگری از تبلیغات را معرفی کنیم. Preroll نوعی تبلیغ ویدیویی است که  قابلیت رد شدن ندارد. دقیقا مثل تبلیغ in-stream، قبل از شروع ویدیو پخش میشود اما به جای دکمه ی skip در گوشه ی صفحه نوشته شده: video will play after ads

تبلیغات preroll دو حالت دارند، یا اول ویدیو پخش می شوند و بین 15 تا 20 ثانیه هستند، یا در وسط ویدیو می آیند و 10 دقیقه هستند. بله دقیقا 10 دقیقه ویدیوی تبلیغاتی بدون قابلیت رد کردن!

Bumpers 

نوع سوم، تبلیغات bumpers هستند که جزو ساده ترین تبلیغ ها محسوب می شوند. این تبلیغات فقط 6 ثانیه هستند و این کوتاهی باعث شده محبوبیت کمتری بین تبلیغ کنندگان داشته باشند. داشتن یک سیر داستانی جذب کننده در 6 ثانیه، کار سختی است در نتیجه بعضی اوقات تبلیغ کنندگان به جای ویدیو، فقط یک عکس قرار میدهند تا برای 6 ثانیه روی صفحه نمایش داده شود.

Overlay ads

بالاخره به آخرین نوع رسیدیم. Overlay ads به تبلیغات بنری هم معروف هستند؛ به این دلیل که دقیقا به صورت یک بنر بر روی ویدیو قرار میگیرند. مدل های مختلفی را ممکن است دیده باشید؛ یکی از انواع معروف آن یک بنر مستطیل شکل است که در پایین ویدیوی در حال پخش می اید.

نوع دیگر آن، اسم کارت های اسپانسر دار(sponsored cards)را به خود اختصاص داده. اگر به بالا سمت راست ویدیو ها در یوتیوب دقت کرده باشید یک علامت به صورت”i”دیده اید. اگر روی این علامت که داخل یک دایره قرار گرفته کلیک کنید، یک کادر برای شما باز میشود که در آن چند تبلیغ به صورت کارت های کوچک دیده میشود. به این تبلیغ ها sponsored cards میگویند.

تبلیغات ویدیویی قابل رد کردن (Skippable video ads):

تبلیغاتی هستند که شما قبل، بعد یا در حین فیلم‌های یوتیوب مشاهده می‌کنید، بیننده می‌تواند بعد از 5 ثانیه آن‌را رد کند. این سبک تبلیغ، متداول‌ترین نوع تبلیغات در یوتیوب است.

تبلیغات ویدیویی غیر قابل رد کردن (Non-skippable video ads):

تبلیغات ویدیویی هستند که بینندگان قبل از مشاهده ویدیوی اصلی باید آن‌ها را تماشا کنند. دو نوع از این تبلیغات با تفاوت طول زمانی وجود دارد: اولی نسخه طولانی‌تر که 30 ثانیه طول می‌کشد و یوتیوب به دلیل عدم محبوبیت در شرف از رده خارج کردن و اتمام این تبلیغات است. در نوع دوم تبلیغات غیر قابل رد کردن، طول فیلم متداولاً بین 15 تا 20 ثانیه است.

حذف تبلیغات یوتیوب در اندروید

با فعال کردن سرویس YouTube Premium دیگر تبلیغات به شما نمایش داده نمی شود. اما برای استفاده از این سرویس باید به صورت ماهانه هزینه پرداخت کنید. اما راه های دیگری هم برای عدم نمایش تبلیغات بدون هزینه وجود دارد که به آن ها می پردازیم.

حذف تبلیغات یوتیوب در کروم

  • ابتدا کروم را باز کنید و به صفحه ی Adblock Plus بروید.
  • روی گزینه Add to Chrome کلیک کنید.
  • در پیام نمایش داده شده، Add extension را انتخاب کنید.
  • پیام را ببندید.
  • اکنون با کروم به یوتیوب رفته و بدون نمایش تبلیغات، ویدیو خود را ببینید.

نحوه تبلیغ در یوتیوب

تبلیغات در یوتیوب از طریق سرویس Google Ads انجام می شود. همانطور که قبلا اشاره کردیم، یکی از راه های کسب درامد از یوتیوب از طریق تبلیغات است. ویدابیا دوره ای تهیه کرده است که به صورت رایگان به شما آموزش می دهد تا از یوتیوب درامد کسب کنید. به دلیل اینکه لازمه ی درامد از یوتیوب پیروی از یکسری قوانین و روش هاست، در نتیجه بهترین کار قبل از شروع آن آموزش دیدن در این مبحث است. با کلیک بر روی آموزش کسب درآمد از یوتیوب می توانید به راحتی به مباحث این دوره دست پیدا کنید.

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 1 میانگین: 5]
Behnam

Behnam

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.