عنوان مقاله:

آموزش ترجمه فیلم انگلیسی به فارسی

شاید وقتی که ما فیلم های آموزشی زبان اصلی در اختیار داشته باشیم نتوانیم به صورت مفید از آنها استفاده کنیم. ولی وقتی که این فیلم ها را بصورت ترجمه شده در اختیار داشته باشیم موضوع فرق میکند. موضوع مهم اینجاست که چطور می توانیم به آموزش های انگلیسی با کمترین هزینه و سریع ترین زمان دست پیدا کنیم. باید از آموزش های مجازی این سایت ها استفاده کنیم و یا با تکنیک های مختلف آنها را بخریم. حال می توانیم اقدام به ترجمه آنها کنیم.

آموزش ترجمه فیلم

اگر ما بتوانیم که به فیلم های ترجمه شده دسترسی داشته باشیم، می توانیم دو استفاده مفید از آنها بکنیم:

  • اول اینکه میتوانیم آن فیلم ها را به صورت شخصی استفاده کنیم و با آموزشی که می بینیم در زمینه شغلی خود پیشرفت کنیم و به جایگاه های بالاتری برسیم.
  • یا اینکه آنها را به اشکال مختلف در اختیار دیگران قرار دهیم،از آن ها کسب درآمد کنیم و یا در مسیر آگاهی بخشی عمومی و به صورت رایگان در اختیار دیگران قرار دهیم. این کار معمولا از طریق سایت های آموزشی و یا شبکه های اجتماعی نجام می شود.

سایت های ترجمه ویدئو آموزشی انگلیسی زبان

در حال حاضر هم سایت هایی هستند که آموزش ها را ترجمه میکنند. این سایت ها آموزش های مفید سایت های خارجی را ترجمه، زیرنویس و یا دوبله می کنند. آنها این آموزش ها را برای فروش در سایت های خود قرار می دهند. افراد بسیاری هم از این آموزش های بسیار مفید استفاده می کنند.

یکی از این سایت ها بلدشو است. این سایت بهترین آموزش های انگلیسی زبان رو آماده ترجمه و دوبله میکند. سپس آنها را در اختیار شما قرار میدهد. سایت های بسیار دیگری هم هستند که میتوانید آنها را در اینترنت پیدا کنید و آنها را بخرید.

آموزش تولید زیرنویس انگلیسی فیلم ها و ویدیوهای آموزشی

اگر میخواهید در کنار یادگیری روی پیشرفت زبان خودتون هم کار کنید، با استفاده از پلتفرم ویدابیا که نرم افزاری است که تیم ما آن را گسترش داده است و توانایی تولید زیرنویس را به صورت هوشمند دارد. شما هم می توانید با استفاده از این نرم افزار زیرنویس انگلیسی ویدیو تولید می شود و در بلوک ها به شما تحویل داده می شود.

زیرنویس انگلیسی به فهم بیشتر آموزش ها هم کمک می کند. شما اگر زبان انگلیسی خوبی داشته باشید این موضوع به شما خیلی کمک میکند. و همینطور برای مخاطب ناشنوا در سراسر دنیا ارتباط را تسهیل می کند.

برای اطلاعات بیشتر درباره ی زیرنویس و مزایای آن، می توانید مقاله ی همه چیز درباره ی زیرنویس را در بلاگ ویدابیا مطالعه کنید.

سایت آموزشی   یودمی  ( Udemy )

یودمی سایتی با سابقه نسبتا بیشتری است که از سال 2010 شروع به کار کرده است. در حال حاضر افراد می توانند از فیلم های آموزشی و یا کلاس های آنلاین آن استفاده کنند. یودمی در این 10 سال سابقه توانسته در زمینه آموزش مجازی سرآمد باشد و مانند بسیاری دیگر از این نوع سایت ها به کاربران بالایی برسد.

تفاوت دوره های یودمی با دانشگاه نوع مطالب ارائه شده و اساتید است. اساتید یودمی معمولا کارشناسان و افراد با تجربه در حوزه های کاری خودشان هستند. مطالبی هم که در این دوره ها گفته می شود تکنیک ها کاربردی و تجربی هستند. به همین دلیل است که کارایی این دوره ها بیشتر است.

ترجمه فارسی زیرنویس فیلم ها و ویدیو های آموزشی

اگر نیاز به ترجمه عادی با دقت متوسط داشته باشید، نرم افزار ویدابیا به صورت آنلاین تنها در چند دقیقه زیرنویس مورد نظر شما را تولید می کند. و اگر نیاز به ترجمه تخصصی داشته باشید نیز، مترجمان حرفه ای و متخصص ویدابیا در حوزه های مختلف، با هزینه کمی بیشتر ولی کیفیت فوق العاده، آماده ترجمه ویدیو های شما هستند.

با توجه به اینکه مترجمان تیم ما برای شروع به کار باید در آزمون تخصصی قبول شوند و همچنین توسط تیم فنی تایید شوند ما هیچ نگرانی از بابت سرعت و کیفیت ترجمه نداریم و به شما نیز این اطمینان خاطر را می دهیم.  همچنین برای تسکین خاطر شما ما از پرداخت امن استفاده می کنیم و تا زمانی که ترجمه توسط شما در پنل تایید نشود کار مترجمان تمام نمی شود و با توجه به پرداخت امنی که انجام می شود تا اتمام پروژه هزینه ای به مترجم داده نمی شود.

اگر شما مترجم هستید و میخواهید در زمینه ترجمه فیلم های آموزشی یا دیگر اقسام فیلم ها فعالیت کنید می توانید با مراجعه به صفحه همکاری بعد از شرکت در آزمون و قبولی استخدام شوید.

آموزش ترجمه زیرنویس فیلم و سریال

در دنیای امروز بسیاری از فیلم های جذاب زیرنویس انگلیسی دارند و افرادی به دلیل اینکه دانش کافی در زبان انگلیسی ندارند و افرادی که علاقه به ترجمه زیرنویس های انگلیسی به فارسی دارند که استفاده کنند. نحوه ساخت این زیرنویس ها کار سختی نیست تنها نیاز است که زیرنویس انگلیسی سازگار با فیلم مورد نظر را با فرمت srt داشته باشید.

در این مقاله آموزش ترجمه زیرنویس فیلم توضیح داده شده است.

برای تبدیل زیرنویس انگلیسی به فارسی دو روش وجود دارد، یکی از طریق Subtitle Edit و دیگری از طریق سایت ویدابیا می باشد. 

روش اول Subtitle Edit

این نرم افزار بسیار کاربردی است و برای ویرایش زیرنویس ها استفاده می شود. برای کار با این نرم افزار ابتدا باید زیرنویس مورد نظر را بکشید و داخل این نرم افزار رها کنید. توجه داشته باشید که فرمت باید srt باشد. زیرنویس به صورت زمانبندی شده و مرتب به شما داده می شود. بعد از این مراحل می توانید زیرنویس انگلیسی را پاک کرده و زیرنویس فارسی خود را جایگزین کنید. درنهایت با زدن بر روی گزینه save میتوانید زیرنویس را ذخیره کنید.

روش دوم سایت ویدابیا

شما با استفاده ویدابیا میتوانید به راحتی ترجمه فیلم خود را داشته باشد و یا حتی زیرنویس خود را به زبان مورد نظر تبدیل کنید. 

ویدابیا ترجمه را به دو صورت انجام می شود، ترجمه خودکار و ترجمه مترجم ها.

آموزش ترجمه فیلم

آموزش ترجمه فیلم و سریال

ترجمه فیلم و سریال روشی است برای ارتباط فرهنگ ها باهم چون فیلم و سریال های هر کشوری نشان دهنده فرهنگ آن کشور به مردم جهان می باشد. پس یکی از راه های آشنا شدن با کشورهای دیگر دیدن فیلم و سریال های کشور مورد نظر است ولی همه افراد با زبان های مختلف دنیا آشنا نیستند پس بهترین روش ترجمه و زیرنویس کردن فیلم و سریال به زبان دلخواه می باشد که با استفاده از نرم افزار های مختلف میتوان این کار را انجام داد ولی بیشتر نرم افزار ها حجم بالایی دارند و زمان بر هستند.

ویدابیا با استفاده از پلتفرم آن لاین فیلم ها و سریال های شما را ترجمه می کند و نیازی به نصب آن ندارید.

آموزش ترجمه فیلم انگلیسی به فارسی آنلاین

ویدابیا با استفاده از هوش مصنوعی  که در اختیار دارد ویدیوهای شما را به سرعت قابل توجهی ترجمه میکند و همانطور که میدانید ترجمه آنلاین ویدیو مزایای زیادی دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

مزایای ترجمه آن لاین

  •  کاهش هزینه های ناشی از رفت و آمد
  • آزاد ماندن حافظه ابزار مورد نظر شما
  • هزینه مناسب و اقتصادی 
  • بالا بودن کیفیت ترجمه
  • افزایش سرعت

نحوه کار با پلتفرم ویدابیا

مراحلی که باید در هنگام کار با نرم افزار ویدابیا انجام دهید به شرح زیر است.

  • پروژه خود را در وب سایت ویدابیا بارگذاری کنید
  • پروژه شما آماده است و میتوانید از آن خروجی بگیرید.
  • به دو صورت میتوانید خروجی بگیرید فایل جدا و یا به شکل زیرنویس چسبیده به فیلم یا ویدیو موردنظر

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 1 میانگین: 5]
Behnam

Behnam

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.