عنوان مقاله:

چگونه زیرنویس را فعال کنیم

در رابطه با زیرنویس و انواع آن، چگونگیه تهیه‌ی زیرنویس در نرم افزار های مختلف، دانلود زیرنویس و همچنین تبدیل زیرنویس انگلیسی به فارسی صحبت کردیم. در این مقاله نحوه ی فعال سازی زیرنویس در گوشی و کامپیوتر را بررسی می کنیم.

چگونه زیرنویس چسبیده را فعال کنیم در گوشی

به طور کلی هنگامی که شما می خواهید یک فایل را در تلفن همراهتان پخش کنید، به طور پیش فرض یک سری نرم افزار هایی بر روی گوشی شما نصب هستند. فرقی نمیکند گوشی شما چه نوعی باشد هم در شیاعومی، سامسونگ و هواوی به همین روش می توانید زیرنویس به فیلم اضافه کنید.

در مقاله ای با عنوان آموزش هماهنگ کردن زیرنویس نرم افزار های مختلف را برای پخش زیرنویس و نحوه ی سینک کردن آنها معرفی کردیم. در این مقاله دو نوع نرم افزار Mx player و Video player را به صورت تصویری توضیح دادیم.

فعال کردن زیرنویس در Mx player

  1. بعد از پخش کردن ویدیو ایکون موجود در بالای صفحه را کلیک کنید.
  2. یک لیستی از فایلهای موجود در تلفن همراهتان را نشان می دهد.
  3. فایل زیرنویس ذخیره شده را پیدا کنید و بعد از انتخاب بر روی ویدیو شما قرار می گیرد.

فعال کرد زیرنویس در Video player

هنگامی که ویدیو را پخش میکنید، چند آیکون مختلف بر روی صفحه نمایش داده می شود. گزینه ی cc را انتخاب کنید و از قسمت هایی که زیرنویس در گوشی شما ذخیره شده است فایل زیرنویس را انتخاب کنید.

از قسمت More setting می توانید تعدادی اعمالات برای زیبا سازی فونت، رنگ بک گراند و اندازه آن انجام دهید.

چگونه در kmplayer گوشی زیرنویس را فعال کنیم

برای فعال کردن زیرنویس در برنامه ی km player، با استفاده از سه نقطه ی موجود در گوشه صفحه گزینه subtitle (زیرنویس) را انتخاب کنید. بعد از آن، گزینه ی find subtitle را کلیک کنید. فولدر های مربوط به فیلم های موجود در موبایل تان به شما نمایش داده می شود که باید فایلی را پیدا کنید که زیرنویس را در آن قرار داده اید و در آخر با کلیک بر روی فایل مورد نظر، زیرنویس در پایین صفحه نمایش قرار می گیرد و از این پس با خیال راحت می توانید فیلم جذاب خود را تماشا کنید.

چگونه زیرنویس را فعال کنیم در کامپیوتر

فعال کردن زیرنویس در Km player کامپیوتر 

افرادی زیادی هستند که از طریق کامپیوتر و لپ تاپ به تماشای فیلم مورد علاقه خود مشغول هستند. این بخش از آموزش مخضو این افراد است.

بعد از اینکه ودیو ی خود را در نرم افزار Km player پخش کردید، بر روی صفحه راست کلیک کنید و گزینه ی load subtitle را انتخاب کنید. (این مراحل را با کلید ترکیبی Alt+O هم می توانید انجام دهید)

با کلیک بر روی گزینه های فوق، مدیریت فایل کامپیوتر، روی صفحه باز می شود و می توانید فایل زیرنویس را انتخاب کنید تا از این پس، زیرنویس روی فیلم قرار بگیرید و شما نیز با خیالی آسوده به تماشا کردن فیلم بپردازید.

چگونه زیرنویس را فعال کنیم در تلویزیون

برای فعال سازی این مراحل در وهله اول نیاز به نصب برنامه Freemake Video Converter  دارید که از این طریق می توانید، تبدیل فرمت های ویدیویی به یکدیگر و تبدیل فرمت های صوتی به یکدیگر را در این برنامه اجرا کنید.

این نرم افزار قادر است فرمت های ویدیویی شما را در دستگاه هایی مانند iPhone، iPod Touch، iPhone 4، iPad، iPod 5G، Psp، digital media player به صورت نیاز اجرا کند.

بسیاری از تلویزیون های هوشمند هنگام پخش نمایش زیرنویس فارسی به همراه فایل ویدئویی با مشکل اساسی مواجه می شوند. به همین دلیل در ادامه ی کار آموزش فعال سازی زیرنویس فیلم در تلویزیون را، توضیح می دهیم.

مراحل فعال سازی زیرنویس فیلم

1- ابتدا برنامه Freemake را نصب کنید و برنامه را اجرا کنید.

2- در این قسمت بر روی گزینه Add video بزنید.

3- فایل ویدیویی AVI را انتخاب کنید.

4- در این بخش شما می توانید انواع فرمت های ویدیویی مانند MP4, MKV، کلیپ های یوتیوب را انتخاب کنید.

5- در این مرحله به  قسمت Subtitles off بروید و فایل زیر نویس را انتخاب کنید.

6- اگر مشاهده کردید که نام فایل زیرنویس شما با نام فایل ویدیویی شما متفاوت است، گزینه Add subtitle را انتخاب کنید.

چطور زیرنویس دانلود کنیم

برای دانلود زیرنویس سایتها و نرم افزار های مختلفی وجود دارند که می توانید از طریق مقاله ای با عنوان معرفی سایتهای دانلود زیرنویس بهترین انواع آنها را بررسی کنید و به راحتی از آنها استفاده کنید.

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 3 میانگین: 3.3]
فاطمه آسیابان

فاطمه آسیابان

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.