عنوان مقاله:

چسباندن زیرنویس به فیلم

یادگیری تمام زبان های دنیا با توجه به عمر محدودی که انسان دارد، امکان پذیر نیست. برای تولید فیلم و سریال مرزی برای زبان وجود ندارد. فیلم دیدن یکی از جذاب ترین فعالیت های افراد برای گذراندن اوقات فراغت و سپری کردن تایم در کنار دوستان و خانواده شان است. اما با توجه به اینکه ممکن است فیلمی که انتخاب میکنیم به هر زبانی باشد، نیاز به ترجمه، دوبله و زیرنویس به شدت احساس می شود.

در پست های قبلی در رابطه با نحوه ی فعال کردن زیرنویس، آموزش ساخت زیرنویس و آموزش هماهنگ کردن زیرنویس به طور مفصل توضیح دادیم. در این پست با ما همراه باشید تا نحوه ی چسباندن زیرنویس به فیلم را به طور کامل بررسی کنیم.

چطور زیرنویس را به فیلم بچسبانیم

زیرنویس فیلم در فرمت های  srt، sub در اختیار کاربران قرار می گیرد. این زیرنویس ها می توانند به صورت جداگانه و بدون چسبیدن به فیلم و ویدیو منتشر شوند. با استفاده از این قابلیت شما میتوانید در هر زمان که مایل بودید زیرنویس را به فیلم اضافه و یا حذف کنید.

از معایب داشتن زیرنویس به صورت جداگانه این است که برای مثال، مشغول تماشای یک فیلم به زبان چینی هستید در حالی که هیچ چیز از این زبان متوجه نمی شوید. هر زمان که بخواهید این فیلم را تماشا کنید مجبور هستید تا دوباره مراحل اضافه کردن فایل به فیلم و ویدیو را انجام دهید. به این منظور، بهتر است از همان اول زیرنویس را به فیلم بچسبانیم تا با چالشی هنگام تماشای فیلم مواجه نشویم.

 چسباندن زیرنویس در کامپیوتر (ویندوز)

نرم افزارهای زیادی در خصوص اضافه کردن زیرنویس به فیلم وجود دارد که چند نمونه ی پر کاربرد را برای شما توضیح می دهیم. اولین و اصلی ترین کار این است که حتما فایل زیرنویس را به صورت جداگانه در اختیار داشته باشید. سپس باقی مراحل را انجام می دهیم.

فایلهای زیرنویس با فرمت srt نمی توانند به فیلم و ویدیوی ما بچسبند. به همین منظور، هنگامی که پسوند فایل ویدیویی و همینطور زیرنویس را یکی کنیم، در زمان پخش فیلم انتظار می رود تا زیرنویس هم انجام شود.

آموزش چسباندن دائمی زیرنویس به فیلم با kmplayer

یکی از ساده ترین راه های چسباندن زیرنویس به فیلم این است که فیلم و زیرنویس را به یک نام تغییر دهید و در یک پوشه سیو کنید. (همانند روش گفته شده در پخش زیرنویس در تلویزیون)

راه های دیگری هم برای پخش زیرنویس هماهنگ با فیلم هست که در ادامه ی مقاله آنها را بررسی می کنیم.

آموزش چسباندن زیرنویس به فیلم با handbrake

  1. بعد از نصب Handbrake بر روی گزینه‌ی Open Source کلیک کنید و فیلم مورد نظر را از پنجره‌ی Finder انتخاب کنید.
  2. سپس فایل Srt زیرنویس ویدیوی خود را در Handbrake باز کنید.
  3. از قسمت Subtitle بر روی منوی Tracks کلیک کنید. گزینه‌ی Add external SRT را انتخاب کنید. فایل SRT مورد نظر را از پنجره‌ی Finder انتخاب کنید. این کار را برای هر تعداد فایل زیرنویس که خواستید می توانید انجام دهید. فقط باید مطمئن شد که srt language را برای هر فایل به درستی انتخاب شده است.
  4. برای اینکه زیرنویس به ویدیو ی شما چسبیده باشد، گزینه ی Burned in را برای زیرنویسی که میخواهید فعال کنید.
  5. برای دانلود فایل زیرنویس، اکنون می‌توانید فیلم را از Handbrake انتشار دهید. از طریق پنجره ی Browse محل ذخیره  فایل را انتخاب کنید. سپس گزینه ی Add to Queue را کلیک و گزینه ی start را انتخاب کنید.
  6. فایل شما آماده است و می توانید با نرم افزار های پخش کننده ی فیلم به تماشای آن بپردازید.

آموزش چسباندن زیرنویس به فیلم در تلویزیون 

برای چسباندن زیرنویس به فیلم در تلویزیون، قبل از اینکه فیلم را در تلویزیون پخش کنید، ابتدا فایل زیرنویس و فیلم را به یک نام تبدیل کنید.

هنگامی که ویدیو را پخش کنید هر دو فایل همزمان با هم پخش می شوند. چنانچه این اتفاق نیفتاد از قسمت subtitle زیرنویس را انتخاب کنید.

سایت چسباندن زیرنویس به فیلم

نصب و راه اندازی یک نرم افزار میتواند برای عده ای چالش برانگیز و سخت باشد. به همین منظور می خواهم سایتی را به شما معرفی کنم تا بتوانید به دلخواه خود زیرنویس چسبیده یا جدا تهیه کنید.

در سایت ویدابیا می توانید به سه طریق فایل srt خود را دریافت کنید. هم به صورت جدا، هم چسبیده و هم به صورت فایل word

حتی می توانید با استفاده از خدمت ترجمه زیرنویس خود را به زبان دلخواه ترجمه کنید.

آموزش چسباندن زیرنویس به فیلم با mkvtoolnix یا Mkvmerge

  • ابتدا نرم افزار  Mkvmerge را راه اندازی کنید.
  • بعد از اینکه نرم افزار را باز کردید از قسمت Add هم فایل زیرنویس و هم فیلم را به آن اضافه کنید و سپس بر روی Open کلیک کنید.
  • در قسمت Input files نام فایل ویدیویی و فایل زیرنویس نوشته می شود. از قسمت tracks بقیه ی فایلها مثل صدا، تصویر را نیز اضافه می کنیم.
  • قبل از گرفتن خروجی حتما تیک SRT را بزنید.
  • از بخش general tracks option زبان زیرنویس مورد نظر را انتخاب کنید.
  • بعد از ذخیره ساز این فایل بر روی Start muxing کلیک کنید و منتظر بمانید تا عملیات چسباندن زیرنویس به فیلم انجام شود.

آموزش چسباندن زیرنویس به فیلم با kmplayer

ساده ترین راه برای پخش زیرنویس در Kmplayer این است که فایل زیرنویس را بکشید و داخل Kmplayer که در حال پخش فیلم است قرار دهید.

دومین روشی که می توانید از طریق آن فایل زیرنویس را فعال کنید به طوری که به فیلم شما چسبیده باشد، اول از همه نام زیرنویس و فیلم شما یکی باشد.

بعد از پخش فیلم بر روی آن راست کلیک کنید و گزینه show/hide subtitle را انتخاب کنید. اگر زیرنویس در هنگام پخش دچار مشکل شد، دکمه ی F2  را از روی کیبورد انتخاب کنید و صفحه ای برای شما از می شود که از قسمت subtitle می توانید تنظیمات را اعمال کنید.

آموزش چسباندن زیرنویس به فیلم با kmplayer اندروید

تماشای فیلم در گوشی بسیار راحت و در همه جا امکان پذیر است. پس یک راه استفاده از زیرنویس نرم افزار Kmplayer است. نحوه ی کار و چسباندن زیرنویس در کامپیوتر را به وسیله ی این نرم افزار توضیح دادیم.

بعد از پخش فیلم در گوشی خود در قسمت بالا سمت راست بر روی گزینه ی سه نقطه کلیک کنید. سپس از قسمت Subtitle زیرنویس مربوط به آن را از فایلهای داخل گوشی انتخاب، و اضافه کنید.

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 2 میانگین: 5]
فاطمه آسیابان

فاطمه آسیابان

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.