عنوان مقاله:

معرفی بهترین سایت های دانلود زیرنویس

زمانی که در یک محیط پر سرو صدا در حال تماشای فیلم هستیم یا هنگام شنیدن صدای نامفهوم، زیرنویس فیلم اهمیت زیادی دارد. علاوه بر آن، روزانه بارها و بارها از زیرنویس استفاده میکنیم. هنگام دیدن سریال مورد علاقه مان و برای تفریح یا گاهی یادگیری زبان. دیدن ویدیوها های اموزشی، محتواهایی که هر روز در فضای مجازی میبینیم و یا حتی هنگامی که قسمت زیرنویس یوتیوب را فعال میکنیم. پس دانلود زیرنویسی با ترجمه ی درست و مهم تر از همه هماهنگ بر روی صدا اهمیت زیادی دارد.

برای پیدا کردن چنین چیزی، باید بهترین سایت های دانلود زیرنویس را بشناسیم!
در این مقاله میخواهیم اطلاعات مختصری در رابطه با زیرنویس را با شما به اشتراک بگذاریم و از همه مهمتر، سایت برای دانلود زیرنویس به شما معرفی کنیم.

زیرنویس چطور ساخته میشود؟

برای اینکه بدانیم بین سایت زیرنویس ها به چه مواردی باید دقت کنیم، بهتر است اطلاعات کلی ای در رابطه با نحوه ی ساخت زیرنویس داشته باشیم.

زیرنویس به سه روش ساخته میشود که دو روش اصلی ان ساخت دستی زیرنویس و ساخت خودکار زیرنویس هستند.(در مقاله ی”هر آنچه که باید درباره ی زیرنویس ویدیو و فیلم بدانید“روش های ساخت زیرنویس به طور کامل بررسی شده اند)

روش اول: ساخت زیرنویس به صورت دستی

برای ساخت زیرنویس به صورت دستی مراحل زیر طی میشود:

  • به دست اوردن متن ویدیو(دیالوگ های فیلم)
  • ترجمه ی ان به زبان مقصد مورد نظر در صورت نیاز
  • وارد کردن متن ویدیو در نرم افزار های ساخت زیرنویس
  • هماهنگ سازی هر دیالوگ بر روی فیلم(sync)

روش دوم: ساخت زیرنویس به صورت خودکار

در روش دوم و یا همان ساخت زیرنویس خودکار تمام این کارها توسط نرم افزار صورت میگیرد. یعنی تبدیل صوت به متن توسط نرم افزار صورت میگیرد. 

در ادامه ترجمه و هماهنگ سازی دقیق زیرنویس بر روی صدای فیلم نیز توسط نرم افزار صورت میگیرد.

ویدابیا یکی از وبسایت هایی است که به صورت آنلاین ساخت زیرنویس خودکار را انجام میدهد. یکی از مشکلات این روش دقت پایین تر ترجمه ی ماشینی نسبت به انجام آن توسط مترجم(مانند روش اول)است.

ویدابیا با ارائه خدمت بازبینی این مشکل را حل کرده. در صورت خواست کاربر، بازبینی ترجمه ی ماشینی توسط مترجم حرفه ای انجام میگیرد تا خطاهای احتمالی نیز برطرف شوند.

سایت دانلود زیرنویس

انواع زیرنویسی که در سایت زیرنویس فیلم میبینید

هنگام پیدا کردن زیرنویس ممکن است به واژه هایی مثل: سافت ساب، هاردساب، زیرنویس چسبیده و یا اصطلاحاتی مانند: دانلود زیرنویس فارسی با لینک مستقیم و غیر مستقیم، مناسب کیفیت HDTV و… برخورده باشید.

زیرنویس سافت ساب به زیرنویس هایی گفته میشود که به صورت یک فایل جدا از فیلم ان ها را دانلود کرده و بعدا روی فیلم بارگذاری میکنید.

زیرنویس های هاردساب یا چسبیده همانطور که از اسمشان پیداست بر روی فیلم چسبیده اند در نتیجه هنگام پخش فیلم به طور خودکار نمایش داده میشوند.

درباره ی نوع سوم زیرنویس و اطلاعات کامل تر درباره ی دو نوع قبلی میتوانید مقاله ی”راهنمای جامع انواع زیرنویس“را مطالعه کنید.

بیشتر سایت ها مانند سایت زیرنویس یاب و سایت زیرنویس فیلم که در ادامه معرفی میکنیم، زیرنویس ها را به صورت سافت ساب قرار میدهند.

بهترین سایت های دانلود زیرنویس انگلیسی

 سایتها و نرم افزارهای زیادی برای دانلود زیرنویس فیلم و سریال وجود دارند. اما دانستن اینکه کدام یک بهتر عمل می کنند و دقیق و قابل اعتماد هستند کار پیچیده ای است.

بر همین اساس در ادامه به دسته بندی و معرفی بهترین انواع سایتهای دانلود زیرنویس انگلیسی می پردازیم.

سایت زیرنویس یاب انگلیسی yify subtitle

Yify subtitle موتور جستجوی بسیار قوی ای دارد که به پیدا کردن زیرنویس دلخواهتان کمک میکند.

در این سایت زیرنویس هایی به زبان انگلیسی، سوئدی، ژاپنی، هندی، بنگالی، کره ای، ایتالیایی و … پیدا میکنید.

امکان دانلود رایگان زیرنویس فارسی نیز در yify وجود دارد اما خیلی در این زمینه قوی عمل نکرده است در نتیجه برای دانلود زیرنویس انگلیسی مناسب تر است.

سایت زیرنویس یاب فارسی open subtitle

از سایت های معروف دانلود زیرنویس فارسی میتوان open subtitle را نام برد. این سایت امکان دانلود زیرنویس فارسی با لینک مستقیم را به شما میدهد.

چند تا از قابلیت های جالب open subtitle:

  • امکان دانلود زیرنویس ها به طور مستقیم(بدون لینک های تبلیغاتی)
  • امکان دانلود زیرنویس با فرمت های مختلف(SRT، SUB، MPL، TXT، WEBVTT، DFXP)
  • امکان دیدن فیلم یا سریال در خود سایت در قسمت watch
  • داشتن زیرنویس در زبان های انگلیسی، کره ای، اسپانیایی، ایتالیایی، فرانسوی، چینی، فارسی، ترکی، پرتغالی، برزیلی و …

 English Subtitles

یکی از سایتهای محبوب زیرنویس انگلیسی English subtitles است. این سایت را میتوان به راحتی یکی از جامع ترین منابع دانلود زیرنویس انگلیسی دانست به این علت که علاوه بر جدیدترین فیلم های روز، برای فیلم های چندین دهه قبل هم میتوان زیرنویس پیدا کرد.

یکی از دیگر مزیت های این سایت، داشتن زیرنویس برای برخی برنامه های تلویزیونی در قسمت tv shows میباشد.

Podnapisi

یکی از کاربردی ترین سایتهای دانلود زیرنویس انگلیسی، Podnapisi است که می توانید با استفاده از موتور جست و جوی پیشرفته زیرنویس‌ها را با واژگان کلیدی، سال، نوع فیلم و چندین طبقه‌بندی دیگر جستجو کنید.

سایت زیرنویس انگلیسی subscene

از بزرگترین انواع سایتها برای تولید زیرنویس، سایت subscene است. زیرنویس ها به صورت روزانه توسط کاربران سایت و صاحبان سایت انجام می شود.

این سایت از بیشتر زبان ها پشتیبانی می کند. از ویژگی های جالبی که میتوان به مزایای این سایت اضافه کرد این است که اگر زیرنویس مورد نظرتان را پیدا نکردید، می توانید در قسمت request subtitle جستجو کنید و مخزن اطلاعاتی موجود در این سایت آن را پیدا کنید.

تنها اشکالی که این وبسایت دارد این است که گاهی برای وارد شدن نیازمند وی پی ان هستید.

VLC

از VLC media player  برای پخش فایل های صوتی و تصویری استفاده می کنیم و تقریبا بر روی همه ی سیستم عامل ها قابل نصب است. از قابلیت های جذاب این نرم افزار اضافه کردن زیرنویس به فایلهای صوتی و فیلم ها است.

در هنگام تماشای فیلم به راحتی می توانید زیرنویس از طریق VLC به فایل درحال پخش، اضافه کنید. بعد از قسمت View که در قسمت بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید و سپس Vlsub را انتخاب کنید. در این قسمت می توانید زیرنویس انگلیسی و فارسی فایل در حال پخش را جستجو و دانلود کنید.

addic7ed.com

وب سایتی که در این بخش معرفی می کنیم، در واقع راهی آسان برای تشخیص و پیدا کردن زیرنویس برا فیلم و سریال مورد نظر شماست. به این صورت که، بعد از اینکه وارد سایت addic7ed.com می شوید، می توانید با جستوجوی نام فیلم و سریالی که می خواهید، زیرنویس آن را به راحتی دانلود کنید.

معرفی بهترین سایت زیرنویس فارسی 

در قسمت قبل چند تا از سایت ها زیرنویس یاب انگلیسی را معرفی کردیم. حالا میخواهیم به سایت های مخصوص زیرنویس فارسی بپردازیم.

جهان زیرنویس

جهان زیرنویس یکی از سایت هاییست که ممکن است این جمله را درباره اش بشنوید: بهترین سایت زیرنویس فارسی

ویژگی های مهم:

  • امکان دانلود زیرنویس با لینک مستقیم و بدون تبلیغ
  • داشتن زیرنویس برای کیفیت های متفاوت 
  • دقت برای انتخاب زیرنویس های هماهنگ
  • توضیحات و اطلاعات اولیه در مورد فیلم یا سریال

سایت جهان زیرنویس به این صورت عمل میکند که زیرنویس های اماده شده برای فرمت های متفاوت(مثلا web-dl و BluRay)را در یک فایل زیپ جمع آوری کرده و برای دانلود قرار میدهد.

در نتیجه شما با یکبار دانلود به همه ی این کیفیت ها دست پیدا میکنید.

سایت زیرنویس بارکد(بارکدساب)

سایت زیرنویس بارکد به طور اختصاصی بر روی زیرنویس فیلم و سریال های کره ای، تایلندی و چینی کار میکند. میتوان ان را بروزترین سایت زیرنویس فارسی برای سریال ها آسیایی در نظر داشت.

ویژگی های بارکدساب:

  • امکان جستجو پیشرفته بر اساس اطلاعات دقیق فیلم و سریال
  • داشتن زیرنویس از تیم های ترجمه ی متفاوت
  • امکان دانلود زیرنویس با لینک مستقیم و یا لینک مترجم(غیرمستقیم)
  • امکان دانلود خود سریال(که البته در خدمت های vip قرار میگیرد

subcade

بعد از جستوجوی نام سریال یا فیلم مورد نظرتان، در قسمت جستجوی سایت، فایل زیرنویس فارسی برای ویدیوی انتخابی شما به صورت فارسی در دسترس است و به راحتی می توانید آن را دانلود کنید. یکی از ویژگی هایی که دسترسی به سایت ساب کده را راحت تر می کند، این است که در قسمت سمت چپ سایت می توانید با انتخاب ژانر و سال تولید به تماشای فیلم های جذاب همراه با زیرنویس بپردازید.

سایت ساب ها(subha)

سایت ساب ها به عنوان سایت دانلود زیرنویس فارسی کاربرد دارد. این سایت دانلود زیرنویس، در زمینه ی فیلم، سریال و انیمیشن فعالیت میکند.

چیزی که در ورود به سایت ممکن است توجه شما را جلب کند قسمت”پربازدید ترین سریال ها، فیلم ها و انیمیشن هاست”که هر کدام در تقسیم بندی جداگانه قرار گرفته اند.

علاوه بر آن اخرین زیرنویس هایی که به سایت ساب ها اضافه شده اند نیز، نمایش داده میشوند.

سایت ایران زیرنویس

سایت ایران زیرنویس همانطور که از اسمش پیداست، من جمله سایت های دانلود زیرنویس فارسی است.

جالب ترین چیزی که در این سایت میبینید، گسترده بودن سریال و فیلم هاست. اگر کمی در بین فیلم و سریال های سایت ایران زیرنویس جستجو کنید، متوجه میشوید که از زیرنویس سریال و فیلم های آمریکایی، تا سریال های آسیایی و حتی انیمه نیز زیرنویس گذاشته شده است.

گرچه به نظر می آید به دلیل وارد شدن به چند حوزه ی متفاوت، نتوانسته رشد لازم در هر کدام را داشته باشد و احتمالا زیرنویس تعدادی از سریال هایی که به دنبالش هستید را نداشته باشد.

جهان ساب

جهان ساب یک مرجع دانلود زیرنویس فارسی برای فیلم و سریال هاست. در قسمت بالا سمت چپ، نام فیلم و سریال را به طور دقیق بنویسید و بعد از کلیک بر روی گزینه ی سرچ و یا اینتر، زیرنویس را در اختیار شما قرار می دهد.

سایت سابتایتل استار

چون قصد داریم به معرفی بهترین سایت دانلود زیرنویس فارسی بپردازیم، بهتر است ویژگی های هر سایت دانلود زیرنویس را بگوییم تا شما راحت تر بتوانید تصمیم بگیرید.

اولین چیزی که در سایت سابتایتل استار به چشمتان خواهد خورد، جستجوی پیشرفته این سایت است که حاوی گزینه های: نام فیلم، ژانر فیلم، امتیاز imdb، زبان فیلم، سال اکران، کارگردان، کشور سازنده و نام بازیگر است.

در ادامه تقسیم بندی های متفاوتی برایتان نمایش داده میشود:

  • برترین زیرنویس های ماه، سال و هفته
  • ژانر فیلم ها
  • سال تولید
  • داغ ترین زیرنویس ها

علاوه بر این ها، زیرنویس برای تمام کیفیت ها به طور یکجا برای دانلود قرار داده شده است.

سایت زیرنویس ها

سایتی که در این بخش معرفی کردیم درواقع هم زیرنویس انگلیسی و هم فارسی فیلم و سریالی که می خواهید را دارد و فقط کافی است در قسمت مشخص شده، نام آن را بنویسید. سایت زیرنویس ها، جستوجو های اخیر را هم نشان می دهد و ممکن است زیرنویسی که می خواهیدرا از این قسمت پیدا کنید.

subtitlecity.net

هنگامی که وارد سایت ساب سیتی می شوید، بخش های متفاوتی از بهترین سریال ها، بهترین فیلم ها و زیرنویس فیلم ها به چشم میخورد که می توانید به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید. این سایت برای افرادی که به دنبال تماشای سریال های خانگی هستند مناسب است. البته تعداد این سریال ها و فیلم هایی که بر روی این سایت قرار دارند محدود اند.

همچنین خدمت زیرنویس کره ای را هم در اختیار دارد. البته از جمله مزایای این بخش محدود بودن سریال های کره ای است.

سایت برای دانلود زیرنویس: ویدابیا

چند تا از بهترین سایت های دانلود زیرنویس انگلیسی، فارسی و زبان های دیگر را در بالا به شما معرفی کردیم. اما گاهی پیش می آید که نمیتوانید برای ویدیو موردنظرتان زیرنویس پیدا کنید.

این اتفاق در خصوص ویدیو های اموزشی و تخصصی بیشتر رخ میدهد. در این حالت شما میتوانید از وبسایت ویدابیا استفاده کنید.

خدمت ساخت زیرنویس خودکار ویدابیا به این صورت عمل میکند که بعد از بارگذاری ویدیوتان، فایل زیرنویس را به صورت جدا یا چسبیده به شما تحویل میدهد.

این فرایند توسط هوش مصنوعی صورت میگیرد اما اگر تمایل داشته باشید با استفاده از خدمت زیرنویس دقیق، مترجمان حرفه ای کار ترجمه ی ویدیو را انجام داده و زیرنویس با کیفیت تری در اختیارتان میگذارند.

سایت زیرنویس چسبیده: ویدابیا

در ویدابیا میتوانید هم خودتان به صورت خودکار زیرنویس بسازید و یا زیرنویس خود را به مترجمان متخصص بسپارید. در نهایت زیرنویسی که در سایت ویدابیا تولید می شود را میتوانید به سه صورت بدون هزینه اضافه در یافت کنید:

ترجمه ویدیو یا فایل صوتی شما به 3 صورت به شما تحویل داده خواهد شد:

1- زیرنویس به صورت فایل mkv (قابل حذف یا نمایش روی ویدیو)

2- ترجمه فیلم در قالب فایل زیرنویس یاsrt

3- زیرنویس چسبیده شده به ویدیو 

4- ترجمه فیلم در قالب فایل ورد  

بهترین سایت دانلود زیرنویس سریال کره ای

امروزه یکی از پرطرفدارترین سریال ها، سریال های کره ای هستند. اگر شما هم از طرفداران این سریال ها باشید، میدانید که برای تماشای سریال یا فیلم کره ای، وجود یک زیرنویس مناسب بسیار اهمیت دارد. مقاله ای به طور اختصاصی در رابطه با ترجمه ی کره ای قرار دارد که می توانید بهترین برنامه های ترجمه ی فارسی به کره ای و بالعکس را پیدا کنید.

در ادامه میخواهیم به چند تا از بهترین سایت های دانلود زیرنویس سریال کره ای بپردازیم.

سایت زیرنویس سریال کره ای کره ساب

یکی از سایت های معروف در زمینه ی دانلود زیرنویس فیلم کره ای، کره ساب است. این وبسایت سریال های بسیاری را پوشش میدهد اما متاسفانه برای نشان داده شدن لینک های دانلود، باید اشتراک خریداری کنید.

مزیتی که کره ساب دارد، پشتیبانی از سریال های چینی در کنار سریال های کره ای است.

سایت دانلود زیرنویس فیلم کره ای subtitle movies

در حوزه ی ترجمه ی سریال کره ای، تیم های ترجمه ی معروفی مانند بارکد، آیرن، دینگو و… هستند. هر سریال باز بعد از مدتی به ترجمه ی یک تیم عادت میکند. در برخی سایت ها مانند سایت سابتایتل موویز، زیرنویس ترجمه شده توسط تیم های مختلف در دسترس کاربر قرار میگیرد تا با توجه به سلیقه ی خود، زیرنویس را دانلود کند.

معرفی سایت دانلود زیرنویس انیمه

یکی دیگر از صنعت های پرطرفدار، انیمه است. در ادامه میخواهیم برای اوتاکوهای عزیز چند سایت دانلود زیرنویس انیمه معرفی کنیم.

سایت دانلود زیرنویس anime subtitle

قبل تر برخی سایت ها را معرفی کردیم که برای هر نوع سریال یا فیلمی زیرنویس تعبیه میکنند. اما برخی سایت ها نیز تنها به یک سبک، ژانر یا زبان خاص اختصاص یافته بودند.

سایت انیمه سابتایتل نیز یکی از این وبسایت هاست که همانطور که از اسمش پیداست، تنها در زمینه ی زیرنویس برای انیمه، فعالیت میکند و میتواند یک انتخاب مناسب برای دانلود زیرنویس باشد.

دانلود زیرنویس انیمه با سایت hisub

سایت hisub یکی از سایت های ترکیبی است. در این وبسایت میتوانید دسته بندی فیلم، سریال و انیمه را ببینید. در نتیجه زیرنویس معروف ترین فیلم ها و سریال های هالیوودی و در کنار آن انیمه ها در آنجا پیدا میشود.

نظرات و پیشنهادات شما

امیدواریم با استفاده از این مقاله بتوانید سایت دانلود زیرنویس فیلم مناسب را پیدا کرده و از لذت دیدن سریال محبوبتان با یک زیرنویس خوب، بهره مند شوید.

در صورتی که سایت دانلود زیرنویس مناسبی میشناسید، خوشحال میشویم آن را با ما به اشتراک بگذارید تا مطالبمان را برای استفاده ی شما ارتقا دهیم.

اگر از خواندن این مقاله لذت بردید خواندن مقالات رفع مشکل زیرنویس فارسی و نحوه اضافه کردن زیرنویس به فیلم را به شما پیشنهاد میدهیم.

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 3 میانگین: 4.3]
فاطمه آسیابان

فاطمه آسیابان

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.