عنوان مقاله:

هاردساب چیست؟ (معرفی نرم افزار های پر کاربرد برای هاردساب کردن)

یک روش عالی برای بازدید بیشتر ویدیو ها استفاده از زیرنویس است. امروزه تفاوت در زبان باعث محدود شدن ارتباطات مردم نخواهد شد. چرا که زیرنویس به بازدید بیشتر ویدیوها بسیار کمک می کند. زیرنویس هاردساب یکی از روش های است که می توانید به وسیله ی آن بسیاری از فیلم ها و سریال ها مشاهده کنید. به طور کلی، هاردساب برای مخاطب راحت تر است. ویژگی های زیرنویس هاردساب شده را در ادامه ی این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد. امروزه تماشای ویدیو و فیلم فارغ از زبانی که مخاطب دارد اتفاق می افتد. به این معنا که مهم نیست زبان مادری افراد چه باشد، به دلیل قابلیت هایی همچون زیرنویس و ترجمه ی آن امکان تماشا و فهم محتوا برای مخاطب مهیا می شود.

زیرنویس چیست؟

زیرنویس در واقع یک راه آسان برای درک بهتر فیلم ها و ویدیو ها به زبان های دیگر است. با استفاده از زیرنویس دیگر محدودیتی در تماشای فیلم و ویدیو ی ندارید و فارغ از اینکه به چه زبانی باشد به طور کامل متوجه محتوای فیلم و ویدیو مورد نظر می شوید.

روش بعدی که می توانید با استفاده از آن ویدیو ها به زبان های دیگر را ببینید و به طور کامل متوجه موضوع آن شوید، دوبله است. دوبله فرایندی است که پس از تولید فیلم تولید فیلم برای ضبط و صداگذاری جدید روی صداهای اصلی محصول انجام می‌شود، دوبله می‌گویند.  

دوبله ویدیو

در ویدابیا با توجه به نرم افزاری که وجود دارد شما می توانید درخواست صداگذاری ویدیو هایی که ترجمه می شوند را هم بدهید و این فرقی نمیکند که شما خودتان ترجمه کنید و یا ترجمه آن را به ما بسپارید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد دوبله، می توانید مقاله ای که در مورد تعریف و مزایای دوبله انگلیسی به فارسی است را مطالعه کنید تا با روش های جذاب دوبله هم آشنا شوید.

هاردساب چیست

انواع زیرنویس

زیرنویس به طور کلی به سه دسته تقسیم می شود:

زیرنویس چسبیده یا هاردساب

غیر چسبیده

و زیرنویس از پیش تعیین شده 

برای اطلاع از سایر انواع زیرنویس مقاله ی با عنوان نواع انواع زیرنویس قرار دارد که به طور کامل تمام موارد را مورد بررسی قرار می دهد.

دلایل استفاده از زیرنویس در ویدیوها

  • براساس تحقیقات حدودا 80 درصد کاربران ویدیو هایی که در شبکه های اجتماعی منتشر می شوند را بدون صدا تماشا می کنند. حضور در مکان های عمومی و یا موقعیت هایی که امکان پخش ویدیو با صدا وجود ندارد، کاربر را مجبور به استفاده از زیرنویس می کند.
  • هنگام انتشار ویدیو باید تمام افراد با هر نوع توانایی را در نظر بگیریم. پس زیرنویس به افراد با مشکلات شنوایی نیز کمک می کند تا محتوا را کامل متوجه شوند.

برخی از برنامه‌ها و نرم‌افزارهای آنلاین از زیرنویس خودکار استفاده می کنند. برای مثال، در YouTube، زیرنویس‌های خودکار به زبان‌های انگلیسی، هلندی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، پرتغالی، روسی، اندونزیایی و اسپانیایی در دسترس هستند. اگر زیرنویس‌های خودکار برای زبان موجود باشد، به‌طور خودکار در ویدیو منتشر می‌شود.

البته این نوع زیرنویس دقت بالایی ندارد و امکان اشتباه در ان خیلی بالاست.

در این مقاله به طور اختصاصی به مزیت ها و معرفی نرم افزار های تبدیل زیرنویس هاردساب می پردازیم.

هاردساب چیست؟

هاردساب به نوعی از زیر نویس گفته می شود که بخشی از فیلم قرار می گیرد؛ به این معنا که امکان حذف آن از روی فیلم وجود ندارد. همچنین امکان خاموش شدن زیرنویس فقط در صورتی که در توضیحات فیلم گنجانده شده باشد امکان پذیر است. 

چرا که همانطور که گفته شد، زیرنویس یکی از بخش های اصلی فیلم است و به عنوان مثال، انجام چندین نوع زیرنویس به چندین زبان غیرممکن است.

مزایای زیرنویس هاردساب

هنگامی که افراد قصد دارند به تماشای فیلم و ویدیو بپردازند، هماهنگ بودن زیرنویس با ویدیو بسیار برای مخاطب مهم است. اگر زیرنویس با فیلم هماهنگ نباشد در این صورت موجب نامفهوم بودن محتوای فیلم می شود.

زیرنویس هاردساب
  1. یکی از مزیت های مهم زیرنویس هاردساب، دقیق بودن و همزمانی آن با ویدیو است. به همین دلیل باید دقت عمل زیادی در اجرای آن صورت بگیرد. چرا که امکان حذف و ویرایش آن وجود ندارد.
  2. به دلیل اینکه امکان ویرایش و تصحیح در آن وجود ندارد، بنابراین پایین بودن احتمال سرقت و حفظ حق مترجم از دیگر مزیت های این نوع زیرنویس است.
  3. هاردساب امکان اجرا برای دستگاه های قدیمی که از فرمت  MP4 و MKV پشتیبانی نمی کنند را فراهم می کند و بر روی تمام دستگاه ها قابل اجراست. 
  4. راحت تر بودن استفاده از هاردساب از دیگر مزیت های آن است. زیرنویس هاردساب بسیار راحت و قابل دسترس تر از سایر انواع زیرنویس است. مخصوصا اینکه پیدا کردن زیرنویس برای تماشای مستندات و سریال با تعداد قسمت های بالا بسیار خسته کننده است.
  5. افرادی که در فضای مجازی مثل اینستاگرام فعالیت می کنند، لازم است که حتما از زیرنویس هاردساب استفاده کنند چرا که مخاطب نمی تواند در هنگام تماشای ویدیو زیرنویس را به آن اضافه کند.

این ناهماهنگی زیرنویس معمولا به دو صورت است:

  1. زمان نمایش زیرنویس با یک مدت زمان خاص و ثابتی با فیلم تفاوت دارد. 
  2.  فاصله زیرنویس با فیلم ثابت نیست و پیوسته در حال تغییر است. 

هاردساب کردن با نرم افزار  VLC

برای هماهنگ کردن زیرنویس در نرم افزار VLC احتمالا به مشکل خوردید.

اگر فایل زیرنویس و ویدئو تان با فرمت های srt و فایل ویدیو به فرمت mp4 است و بخواهید زیرنویس را به زیرنویس چسبیده (هاردساب) تبدیل کنید در این صورت از روش زیر استفاده کنید :

  1. ابتدا فایل ویدیویی تان را پخش کنید. اگر فایل شما دارای زیرنویس است بر روی ویدیو راست کلیک کنید و بعد گزینه ی subtitle را انتخاب کرده و آن را غیر فعال کنید.
  2.  اپلیکیشن VLC را باز کنید.
  3. در نوار بالا بر روی گزینه ی Media کلیک کرده، سپس stream را انتخاب کنید.
  4. پنجره ای باز می شود که با انتخاب Add ویدیو مورد نظر را به انتخاب گزینه Open به آن اضافه کنید .
  5. در وسط پنجره ی باز می شود، گزینه ای با نام Use a subtitle file، باز می شود که آن قسمت را فعال کنید.
  6. بر روی گزینه Browse کلیک کنید و فایل زیرنویس خود را به این قسمت اضافه کنید.
  7. گزینه Stream را انتخاب و سپس Next را کلیک کنید.
  8. در مرحله ی بعدی فایل را انتخاب کنید و بر روی گزینه Add کلیک کنید.
  9. بعد از انتخاب گزینه ی Browse باید نام فایل و محل ذخیره ی آن را مشخص کنید و در نهایت گزینه ی Save را انتخاب و در نهایت گزینه ی Next را کلیک کنید.

هاردساب کردن با استفاده از نرم افزار ویدابیا

در پلتفرم ویدابیا شما می توانید با استفاده از مراحل زیر به سادگی فایل زیرنویس خود را دریافت کنید:

  1. ابتدا در سایت ثبت‌نام و پروژه خود را ایجاد کنید.
  2. ویدیوهای خود را جهت سفارش زیرنویس در سایت آپلود کنید و پروژه خود را تایید کنید.
  3.  پس از تایید سفارش زیرنویس اقدام به پرداخت فاکتور پروژه خود کنید.
  4. با توجه به کیفیت زیرنویس (خودکار یا دقیق ) فرآیند تولید زیرنویس شما آغاز می شود.
  5. فایل زیرنویس ویدیو شما، آماده شده و می توانید از طریق پنل کاربری خود، خروجی را دانلود کنید . به همین راحتی!
برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 1 میانگین: 5]
Behnam

Behnam

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.