عنوان مقاله:

اصطلاحات اینستاگرام برای مدیریت پیج فروشگاهی

مدیر یک پیج فروشگاهی بودن در اینستاگرام مستلزم آن است که دایره واژگان اینستاگرامی تان را افزایش دهید و به این زبان جدید صحبت کردن را یاد بگیرید. جای نگرانی نیست این مقاله به عنوان واژه نامه اصطلاحات اینستاگرام به شما کمک می کند در بازاریابی رسانه های اجتماعی متخصص شوید. 

اگر یک بازاریاب با تجربه هستید، ممکن است از قبل بیشتر این موارد را بدانید. اما اجازه دهید برخی از اصول اولیه را برای کسانی که ممکن است در بازاریابی اینستاگرام تازه کار باشند مرور کنیم.

پروفایل اینستاگرام

پروفایل اینستاگرام اکانت شما در اینستاگرام است. این شامل نام، نام کاربری، عکس نمایه و گالری عکس شما است.

پروفایل اینستاگرام و نام کاربری اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند. نام کاربری شما هویت شما در اینستاگرام است و با @ شروع می شود. به عنوان مثال، ما @vidubia_ com هستیم.

سه نوع پروفایل اینستاگرام وجود دارد: شخصی، تجاری و سازنده.

حساب شخصی همانطور که از نام آن پیداست برای استفاده شخصی (انفرادی) است.

نمایه تجاری برای برندها و مشاغل است. با قابلیت‌های اضافی حساب تجاری مانند افزودن دکمه‌های Call-to-Action،  ایمپرشن اینستاگرام، تبلیغات اینستاگرام و موارد دیگر همراه است.

اکانت اینستاگرام Creator برای اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا ایده آل است. آنها معمولاً دارای عملکردی هستند که ایجاد و به اشتراک گذاری محتوا و همکاری با سایر سازندگان یا مارک ها را آسان تر می کند.

بیو  (Bio)

از آن برای توصیف برند یا کسب و کار خود استفاده کنید زیرا معمولاً اولین چیزی است که افراد هنگام مراجعه به نمایه شما می بینند. 

همچنین فراموش نکنید که یک لینک در بیو خود اضافه کنید. 

نظرات (Comment)

کامنت پاسخی است که کاربر دیگری در پست اینستاگرام شما می دهد. نظر دادن یکی از راه‌های مشارکت فعال کاربران در صفحه شماست. معمولاً هرچه نظرات بیشتری داشته باشید، تعامل با کیفیت بیشتری در حساب خود دارید. البته نباید اسپم باشد.

پیام های مستقیم (DM)

پیام‌های دایرکت یا DM پیام‌های خصوصی هستند که از طریق پلتفرم پیام‌رسان داخلی اینستاگرام ارسال می‌شوند. هنگامی که مردم به داستان های شما پاسخ می دهند، پاسخ ها نیز از طریق DM شما ارسال می شود. همچنین زمانی که مشتریان درخواست خرید یا پشتیبانی مشتری دارند، اغلب به آنجا مراجعه میکنند. DM ها راهی عالی برای ایجاد اعتماد و تعامل با فالوورهای شما هستند.

اخبار (Feed)

فید خبری صفحه اصلی شماست، جایی که می توانید پست های جدید افرادی را که دنبال می کنید مشاهده کنید. هر بار که برنامه را باز می کنید به طور خودکار به این صفحه می روید. همچنین می توانید روی نماد خانه در گوشه سمت چپ پایین برنامه ضربه بزنید تا به فید خبری خود دسترسی پیدا کنید.

ریلز

ریلزهای اینستاگرام، کلیپ‌های ویدیویی کوتاه (15، 30 یا 60 ثانیه‌ای) هستند. آنها TikTok اینستاگرام و یک راه سرگرم کننده و جذاب برای ایجاد محتوای ویدیویی با موسیقی، متن، استیکر، صداگذاری و سایر جلوه های ویژه هستند.

الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام تصمیم می‌گیرد که هر زمان که کاربر برنامه را باز می‌کند، کدام محتوا دیده شود. در واقع تصمیم می گیرد:

  • کدام محتوا و به چه ترتیبی در بالای فید خبری ظاهر شود.
  • کدام پست‌ها در برگه اکسپلور نمایش داده شوند.
  • استوری ها، ویدیوهای زنده، حلقه ها و ویدیوهای IGTV به چه ترتیبی در فید و برگه های مربوطه نشان داده شوند.
  • هر بار که اقدامی در اینستاگرام انجام می دهید، مانند پست، لایک، نظر، ذخیره، اشتراک گذاری و غیره، الگوریتم آن را ثبت می کند و از اطلاعات برای سفارشی کردن فید شما استفاده می کند. در اینجا درباره الگوریتم و استراتژی های بهینه سازی بیشتر بدانید.

اینگیجمنت

Engagement به نحوه تعامل افراد با یکدیگر در اینستاگرام اشاره دارد. برخی از روش های تعامل افراد شامل پاسخ دادن به نظرات و انجام پرسش و پاسخ زنده اینستاگرام است. به عنوان یک برند، تعامل، یک معیار بسیار مهم برای موفقیت است و شما باید نرخ تعامل کاربران با حساب اینستاگرام خود را افزایش دهید. برای این کار ما برای شما یک کتاب راهنما آماده کرده ایم که دریافت آن رایگان است.

ایمپرشن

ایمپرشن نمایش تعداد کل دفعاتی است که پست شما مشاهده شده است. یک کاربر می تواند یک پست را چندین بار مشاهده کند. هر یک از این زمان ها به عنوان یک برداشت جدید محاسبه می شود. بنابراین در اینجا، ما فقط به تعداد افرادی که پست شما را مشاهده می کنند، اشاره نمی کنیم، بلکه تعداد کل دفعاتی که این افراد آن را مشاهده می کنند.

ریچ

Reach به معیاری اشاره دارد که تعداد کاربران منحصر به فردی را که محتوای شما را مشاهده می کنند اندازه گیری می کند. دسترسی اینستاگرام اغلب به صورت درصد نشان داده می شود و این به عنوان نرخ دسترسی شناخته میشود. با تقسیم تعداد افرادی که محتوای شما را دیده اند بر تعداد دنبال کنندگان حساب شما محاسبه می شود.

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 0 میانگین: 0]
فرشته نوری

فرشته نوری

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.