عنوان مقاله:

آموزش سئو یوتیوب (SEO Youtube)

در سال‌های اخیر، ساخت اکانت یوتیوب و شروع فعالیت در این شبکه مجازی محبوب، به شدت مورد استقبال افراد قرار گرفته است؛ چرا که بازار تولید محتوای ویدیویی این روزها حسابی داغ شده است. و یوتیوب به دلیل پرداخت درآمد دلاری به صاحبان اکانت جذابیت این کار را برای افراد بیشتر کرده است.

البته شایان ذکر است که برای پرداخت این درامد دلاری، قوانین و شرط هایی را لحاظ کرده است؛ اما اگر راه‌های چگونگی دنبال کردن این قوانین را بدانید، به راحتی می توانید درآمد دلاری خود را داشته باشید. برای این کار کافی است قسمت چهارم از  دوره ی کسب درآمد از یوتیوب ویدابیا، که به صورت کاملا رایگان در داخل سایت ویدابیا قرار دارد را تماشا کنید و مطمئن باشید به نتیجه ی دلخواه خواهید رسید.

سئو ویدیو (Video SEO) چیست؟

به دلیل فعالیت افراد در فضای مجازی و پرطرفدار شدن محتوای ویدیویی در اینستاگرام و به خصوص یوتیوب، به راحتی از این فضا میشه کسب درامد کرد. نه تنها محتوای متنی با استفاده از سئو بهبود پیدا میکند،  بلکه برای توسعه و بهبود جایگاه ویدیو به سئو توجه ویژه‌ای می‌شود؛ به طور کلی، برای بیشتر دیده شدن هر نوع محتوایی بهتر است حواسمان به سئوی آن باشد.

سئو باعث افزایش کمیت و کیفیت ترافیک ارگانیک وبسایت شما از طریق نتایج موتورهای جستجو می شود. همانطور که می‌دانید برای رسیدن به نتایج بهتر در موتورهای جستجو مانند Google، تولید محتوای الکترونیکی باکیفیت و همچنین بهینه سازی و سئوی محتوا از لحاظ استراتژیک بسیار مهم است.

اگر می‌خواهید ویدیوهای شما بازدید بیشتری بگیرند و افراد بیشتری عضو کانال یوتیوب شما شوند، در نتیجه بهتر است استراتژی‌های گفته شده در این مقاله را به طور کامل رعایت کنید.

در قسمت هفدهم دوره‌ی کسب درآمد از یوتیوب به طور کامل در رابطه با سئو و چالش هایی که برای افزایش بازدید ویدیوی خود ممکن است با ان مواجه شوید توضیح داده شده است که می توانید به صورت رایگان این ویدیو را تماشا کنید.

آموزش سئو یوتیوب

همانطور که گفته شد، تمام محتوایی که در اینترنت منتشر می‌کنیم را می‌توانیم با استفاده از seo بهینه کنیم تا رتبه بهتری بگیرند؛ از متن گرفته تا عکس و فیلم.

گام اول: کلمات کلیدی

بهترین کار برای افزایش بازدید ویدیو، استفاده از کلمات پرکاربرد و پر جستجو برای نام و توضیحات ویدیو در یوتیوب می باشد. برای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی برای فیلم و کانال در یوتیوب، ابتدا لیستی از کلماتی که بیشترین جستجو را درباره‌ی موضوع ویدیو شما دارند، تهیه نمایید. 

از این کلمات کلیدی در توضیحات ویدیو، در خود محتوای ویدیو و همچنین در عنوان ویدیو استفاده کنید.

اگر بر روی seo ویدیو علاوه بر یوتیوب، در گوگل هم تمرکز کنید در نتیجه بازدید ویدیوی خود را 4 تا 5 برابر افزایش می‌دهید.

استفاده از کلمه‌ی کلیدی در تیتر ویدیو برای افزایش بازدید و همچنین سئوی ویدیو، بسیار تاثیر گذار است. برای پیدا کردن تیتری جذاب در خصوص محتوای خود حتما قسمت چهاردهم دوره‌ی کسب درآمد ویدابیا که در رابطه با انتخاب تیتر جذاب برای ویدیو توضیح داده شده‌است را تماشا کنید.

گام دوم: ساخت یک ویدیوی جذاب

برای رتبه گرفتن از طریق ویدیو، باید سعی کنید موضوعی را انتخاب کنید که افراد تمایل بیشتری در تماشای آن داشته باشند. در این صورت افراد مدت زمان بیشتری را بر روی سایت می گذرانند.در واقع، خود یوتیوب هم اعلام کرده است که میزان حفظ مخاطب فاکتور بسیار مهمی در رتبه دهی ویدیو است.

نکته بسیار مهم این است که، در نهایت هر چقدر هم سئو یوتیوب ویدیو شما خوب باشد، اگر ویدیو جذاب نباشد رتبه نخواهد گرفت.

مواردی زیر ازجمله مواردی هستند که برای رتبه گرفتن ویدیو در یوتیوب، باید از آنها استفاده کنید:

  • کامنت های ویدیو 
  • اشتراک گذاری ویدیو 
  • نرخ کلیک (CTR) 
  • لایک های ویدیو
  • طول ویدیو

گام سوم: بهینه سازی و سئو یوتیوب

همانطور که اشاره کردیم، استفاده از کلید واژه ها تاثیر بسزایی در رتبه گرفتن ویدیو دارند. بنابراین میتوانید از همین کلمات کلیدی در عنوان ویدیو، تگ‌ها، توضیحات ویدیو (Description) استفاده کرد. 

عنوان (Title)

اولین چیزی که توجه مخاطب را جلب می کند و کاربر با سرچ آن به ویدیوی شما دست پیدا می کند، در واقع عنوان ویدیوست. عنوان ویدیو باید حداقل ۵ کلمه باشد. استفاده از کلیدواژه در بخش ابتدایی عنوان می تواند تاثیر زیادی در سئو ویدیو شما داشته باشد.

تگ‌ها (Tags)

تگ‌ها از جمله مواردی هستند که چندان در سئوی یوتیوب چندان مهم نیستند؛ اما استفاده از ان‌ها می تواند کمک کننده باشد. بهتر است برای قرار داد اولین تگ ویدیوی خود، از کلمه کلیدی هدف ویدیو استفاده کنید.

استفاده از تگ‌های تکراری رقیبانتان نه تنها بد نیست، بلکه باعث دیده شدن ویدیوی شما در سایدبار نیز می شود.

توضیحات ویدئو (Description)

تنها دو سه خط اول(صد کاراکتر) توضیحات ویدیوی شما به کاربر نمایش داده می شود.  اگر کاربران مایل باشند می‌توانند بر گزینه «show more» کلیک کنند؛ تا ادامه توضیحات را ببینند. بنابراین از این فضا بیشترین استفاده را داشته باشید.

تصاویر تامبنیل (Thumbnail)

برای افزایش میزان نرخ کلیک باید تصویر thumbnail ویدیو را بهینه کنید و از تصاویر اختصاصی بجای تصاویر پیشنهادی یوتیوب استفاده کنید. هرچه تصاویر تامبنیل جذاب‌تر و بهتر، نرخ کلیک و بازدید بالاتر.

برای ساخت یک تامنیل جذاب به سلیقه ی خودتان، می‌توانید ویدیوی تامنیل پست یوتیوب (قسمت پانزدهم) را به طور رایگان تماشا کنید.

 زیرنویس یا متن ویدیو (transcript)

استفاده  از زیرنویس برای هر نوع ویدیویی در هر پلتفرمی لازم است. هنگامی که شما یک ویدیوی را منتشر می کنید، نمی‌توانید مخاطب هدف خود را نمی‌توانید انتخاب کنید؛ علاوه بر آن از توانایی افراد هم باخبر نیستید. بنابراین استفاده از زیرنویس بر روی هر ویدیویی تمامی این جنبه ها را پوشش می دهد.

این کار باعث بیشتر شدن مخاطبان ویدئو می‌­شود و در سئو تاثیر مثبت دارد. تنها 16 درصد ترافیک یوتیوب از ایالات متحده است و در کل دنیا بیش از 2 میلیارد کاربر، هر ماه به یوتیوب سر می‌­زنند. داشتن زیرنویس­ به چند زبان باعث افزایش مخاطب می‌شود و شانس نمایش ویدئو در جستجوهای مختلف به زبان‌­های گوناگون هم بالا می‌­رود.

با استفاده از سرویس صوت به زیرنویس ویدابیا به راحتی برای ویدیوهای خود زیرنویس زبان اصلی قرار دهید. همچنین می توانید از از طریق ویدیوی اهمیت زیرنویس و نحوه‌ی گذاشتن آن (قسمت دهم) را به طور رایگان تماشا کنید تا از چگونگی کار با پلتفرم صوت به زیرنویس ویدابیا نیز آشنا شوید.

گام چهارم: اشتراک گذاری ویدیو

همانطور که در موارد بالا اشاره کردیم، درگیر کردن مخاطب با ویدیو و باعث افزایش میزان حفظ کاربر می‌شود. بنابراین برای اینکه بتوانید این عدد را بالا ببرید در واقع نیاز دارید تا چند نکته‌ی مهم را رعایت کنید:

  • اشاره به ویدیوی خود در سایت های دیگر
  • اضافه کردن لینک ویدیو به امضای ایمیل خود
  • ساخت وبلاگ و قرار ویدیو در پستهای بلاگ خود
  • ایجاد یک پلی لیست برای ویدیوهای خود

راه های موفقیت در یوتیوب

برای موفق شدن در یک کار بهتر است در ابتدا تمامی موانع و چالش های موجود در این فعالیت را بررسی کنیم سپس از طریق آموزش و استفاده از تکنیک ها و روش های موجود به هدف اصلی خود دست پیدا کنیم. کسب درامد دلاری از یوتیوب در عین جذاب موانع مختلفی بر سر راه شما قرار می دهد که اگر در این راه آموزش های لازم ببینید به راحتی به درآمد دلاری خواهید رسید.

ویدابیا از ابتدای این راه حامی شماست. برای نقد کردن درآمد نیز نگران این موضوع نباشید؛ فقط کافی است فرم مربوط به نقد درآمد را در سایت ویدابیا، تکمیل کنید.

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 2 میانگین: 5]
فاطمه آسیابان

فاطمه آسیابان

نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

میخوای از آخرین مقالاتمون با خبر بشی ؟

ایمیلتو در قسمت پایین وارد کن.