دوره کسب درآمد از یوتیوب

هر 1000 بازدید در یوتیوب چقدر درآمد دارد؟ + بررسی عوامل تاثیرگذار بر میزان درآمد از یوتیوب

دانلود کل دوره

برای شنیدن این قسمت فایل زیر را پخش کنید:

هنگامی که شروع به تولید محتوا در یوتیوب می کنید، اولین و مهم ترین سوالی که ذهن افراد را درگیر می کند این است که درآمد از یوتیوب چقدر است. در این قسمت به تمام سوالات شما در خصوص اینکه یوتیوب به ازای هر بازدید چقدر پول میدهد، گوگل ادسنس چیست، چه فاکتور هایی در کسب درآمد بیشتر از یوتیوب تاثیر گذار است، بیشترین درآمد از یوتیوب چقدر است، انواع تبلیغات در یوتیوب توضیحات کاملی ارائه می دهیم.

در این قسمت از دوره ی رایگان کسب درآمد از یوتیوب ویدابیا، قرار است درباره ی درآمد از یوتیوب، چگونگی افزایش آن و پاسخ تمام سوالات بالا صحبت کنیم.

یوتیوب متعلق به دنیای آنلاین، یعنی گوگل است. و همانطور که میدانید دو پلتفرم مکمل برای تبلیغات در گوگل استفاده می شود: گوگل ادز و گوگل ادسنس. در قسمت ششم دوره ی کسب درآمد از یوتیوب با ویدابیا، توضیحات کامل در رابطه با گوگل ادسنس و گوگل ادز گفته شده است. به طور کامل می توانید نحوه ی فعالسازی و کار با این نرم افزار را آموزش ببینید.

گوگل ادسنس چیست؟ (google adsense)

گوگل ادسنس یوتیوب در اصل سیستم تبلیغاتی است که یوتیوب استفاده کرده و رابطه ی تنگاتنگی با گوگل برقرار میکند.

شما با فعال کردن گوگل ادسنس برای یوتیوب خود میتوانید به مرحله ی کسب درآمد از یوتیوب برسید.

درآمد یوتیوب از کجاست؟

برای اینکه راحت تر متوجه نحوه ی درآمدزایی از یوتیوب را متوجه شوید، شاید بهتر باشد اول بدانید که خود یوتیوب چطور پول به دست می آورد؟

اسپانسر ها، برند ها و به طور کلی تبلیغ کننده های بسیار وجود دارند که بسیار مشتاق قرار دادن تبلیغات خود در یوتیوب هستند.

اگر دقت کرده باشید هنگام استفاده از یوتیوب به انواع مختلفی از این تبلیغ ها برمیخوریم. یوتیوب به ازای مقدار بازدیدی که  ویدیوهای تبلیغاتی میخورند، از اسپانسر های ان ها پول دریافت میکند.

یوتیوبرها چقدر درآمد دارند

نرخ های واقعی که یک تبلیغ کننده می پردازد متفاوت است. گوگل 55 درصد از درآمد AdSense خود را پرداخت می کند، بنابراین به ازای هر 100 دلاری که یک تبلیغ کننده می پردازد، گوگل 55 دلار به سازنده ویدیو می پردازد.

به ازای هر بازدید یوتیوب چقدر پول می دهد؟

به طور میانگین یوتیوب به ازای هر بازدید به یوتیوبر ها مبلغی بین 0.1 تا 0.3 دلار پرداخت می کند.

کسب درآمد از یوتیوب به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله:

  • مدت زمان ویدیوی شما
  • دقایق تماشا شده توسط مخاطبان
  • تعداد سابسکرایب های کانال شما
  • میزان کامنت ها 
  • اشتراک گذاری ویدیو
  • کامنت های بیشتر
  • موضوع ویدیوی شما

به این موضوع توجه کنید که یوتیوب در ازای تماشای تبلیغات ویدیو ی شما هم مبلغی را به شما پرداخت میکند.

چرا میزان درآمد از یوتیوب تا این حد زیاد است؟

به دلیل پایین بودن ارزش ریال نسبت به دلار، درآمد از یوتیوب برای کاربران ایرانی بسیار جذاب است.

شروع و چگونگی کسب درآمد از یوتیوب

بعد از اینکه به شرایط مورد نظر یوتیوب و تعداد مشخصی بازدید برسید، با عضو شدن در گوگل ادسنس میتوانید درامد زایی از یوتیوب را آغاز کنید.

متوجه شدیم یوتیوب از کجا پول به دست می آورد پس نوبت به درآمدزایی خودمان میرسد. به طور کلی شما از دو طریق تعداد بازدید و تبلیغات میتوانید از یوتیوب هزینه دریافت کنید.

هر 1000 بازدید در یوتیوب چقدر درآمد دارد؟

میتوان گفت به ازای هر 1000 بازدیدی که دیگران از ویدیو شما انجام میدهند بین 3 تا 5 دلار دریافت خواهید کرد. 

اما این تمام ماجرا نیست؛ زیرا مهم است بدانیم که چه کسانی میتوانند حداکثر مبلغ این بازه را دریافت کنند.

همانطور که اشاره کردیم کسب درآمد از یوتیوب تعرفه ی ثابتی ندارد و بر اساس فاکتور های مختلف این اعداد میتواند جابجا شود.

میزان درآمد از ویو یوتیوب

بیشتر ویدیو ها در یوتیوب حداقل دو تبلیغ را دارد و اگر شما به دنبال درامد بیشتر هستید میتوانید با گذاشتن تبلیغات بیشتر در ویدیو خود مثلا چهار تبلیغ به این هدف دست پیدا کنید. 

همانطور که در قسمت بالا گفته شد یوتیوب به ازای هر هزار بازدید بین 3 تا 6 دلار به شما پرداخت می کند و اگر تبلیغات شما بیشتر باشد و هر کدام هزار بازدید داشته باشد به همان نسبت درآمد شما هم افزایش پیدا می کند.

به طور مثال ویدیوی  گانگام استایل با یک میلیارد ویو، مبلغی حدود 7.8 میلیون دلار امریکا به دست می اورد. برای ویدیو های دیگر این رقم ممکن است پایین تر و یا بالاتر باشد که نوع محتوای ویدیو روی این بالا یا پایین تاثیر میگذارد.

راه های درامد از یوتیوب

  • فروش محصول یا خدمت در یوتیوب
  • همکاری با یوتیوب در فروش
  • گوگل ادسنس در یوتیوب 
  • برگزاری لایو در یوتیوب 
  • تبلیغات در توضیحات ویدیو 
  • جذب اسپانسر

چگونه از طریق تبلیغات کانال یوتیوب پول به دست بیاوریم

روش اول درامد زایی از یوتیوب، بازدید بود. یعنی هرچه بازدید ویدیو های شما بیشتر باشد، پول بیشتری دریافت خواهید کرد. اما روش دیگری نیز هست؛ استفاده از تبلیغات یوتیوب.

قسمت بزرگی از تبلیغات یوتیوب بر روی خود ویدیو ها قرار میگیرند. یعنی وقتی تصمیم به تماشای یک ویدیو میگیرید پیش از شروع، وسط و یا انتهای ویدیو ممکن است تبلیغات مختلفی برای شما نمایش داده شوند.

شما به عنوان فردی که یک ویدیو در یوتیوب بارگذاری میکنید، میتوانید این اجازه را به یوتیوب بدهید تا بر روی ویدیو شما هم تبلیغ قرار دهد.

در این صورت به ازای مقدار تبلیغاتی که کاربران هنگام دیدن ویدیو های شما، ان ها را تماشا میکنند، پول دریافت خواهید کرد.

انواع تبلیغات یوتیوب

یوتیوب بر اساس مقدار زمان تبلیغ، مکانی که تبلیغ نمایش داده میشود، استفاده از گوشی یا لپ تاپ، قابل رد شدن یا نشدن و زمان پخش آنها بر روی ویدیو (ابتدا، وسط یا انتهای ویدیو) تقسیم بندی های متفاوتی دارند.

هر کدام از تبلیغ ها شرایط خاصی برای پخش دارند که به طور کامل میتوانید در مقاله ی آشنایی با تبلیغات در یوتیوب درباره ی انواع تبلیغات، توضیحات مخصوص به هر کدام را مطالعه کنید.

شرایط پرداخت پول توسط تبلیغ کنندگان به یوتیوب

در یوتیوب تبلیغ های مختلفی وجود دارند و لازم به ذکر است که پرداخت اسپانسرها به یوتیوب تحت شرایط خاصی صورت میگیرد که این شرایط بر اساس نوع تبلیغ تعیین میشوند.

به طور مثال برای نوعی از تبلیغات که بیش از 30 ثانیه هستند، اگر کاربر بدون رد کردن تبلیغ 30 ثانیه از آن را تماشا و یا بر روی تبلیغ کلیک کند، تبلیغ کننده موظف به پرداخت هزینه است.

در صورتی که این نوع تبلیغ کمتر از 30 ثانیه دیده شود و کاربران را ردکنند (skip)، نیازی به پرداخت پول نیست.

فاکتورهای مهم کسب درآمد از یوتیوب

اینکه چه نوع و چه تعداد تبلیغ بر روی ویدیو های شما قرار بگیرد، به انتخاب خودتان است. اما دقت داشته باشید که تبلیغ کنندگان نیز در انتخاب اینکه تبلیغاتشان بر روی کدام ویدیو ها و کانال ها قرار بگیرد، نقش دارند. 

پس میخواهیم چند تا از عواملی را بررسی کنیم که باعث میشوند تبلیغات مناسبی بر روی ویدیو شما قرار بگیرند و در نتیجه درامد بیشتری کسب کنید.

فاکتور اول اثر گذار بر درامد از یوتیوب: : موضوع ویدیو

بر اساس موضوع محتوای ویدیو شما و مقدار محبوبیت ان موضوع، تمایل قرارگیری تبلیغ بر روی ویدیو شما تغییر میکند. 

موضوع های محبوب و پربازدید در یوتیوب شامل:

  • گیمینگ:

 گیم استریمر ها در یوتیوب یا به قولی کسانی که از انجام بازی ویدیو خود فیلم می گیرند، کانال های محبوب این روزها هستند. علاوه بر ان مقایسه، امتحان کردن و موضوعات مختلف دیگری که با گیم و بازی مرتبط است، محبوبیت خاصی دارند.

  • سرگرمی:

ویدیو های خنده دار و سرگرم کننده در سطح جهانی و یا کشور مربوطه بازدید زیادی دارند و در نتیجه بین تبلیغ کننده ها نیز محبوب هستند

  • اموزشی

محتواهای آموزشی در هر زمینه ای که باشند، همیشه استفاده ی زیادی در بین مردم دارند. به خصوص این ویدیو ها برای تبلیغ های مرتبط با اموزش بسیار مناسب هستند.

  • تکنولوژی

در عصر مدرن و تکنولوژِی، تمام موضوعاتی که در زمینه ی نسل جدید گوشی، اینترنت، تکنولوژِی های جدید و… باشد، بسیار مورد استقبال قرار میگیرد.

  • زیبایی

ارایش، میکاپ ارتیست ها و موضوعات مراقبت از پوست این روز ها بسیار در بین مردم جذاب و پر بازدید است در نتیجه از بهترین انتخاب ها برای تبلیغ کنندگان است.

  • سلامتی و فیتنس

همانطور که احتمالا خودتان هم میدانید ویدیو های مربوط به ورزش، بازسازی اندام با انواع فعالیت ها و رژِیم های غذایی متفاوت، دنبال کننده های به خصوص و زیاد خود را دارد.

  • سفر

مسافرت و آشنا شدن با دیگر کشور ها از هر نظر جذابیت دارد. سفر کردن و دیدن جاذبه های گردشگری از موضوعاتی است که از لیست علاقه ی ما حذف نمیشود.

  • موفقیت و انگیزش

روابط، موفقیت، انگیزه و رشد فردی. این موضوعات کاربردی و مهم همچنان در صدر محتوا های پربازدید قرار میگیرند.

  • اشپزی و غذا

پیدا کردن شخصی که از غذا و خوردنی های جذاب لذت نبرد، واقعا سخت است. پس اشپزی، مسابقه های مختلف، چالش ها و نوآوری های زیادی که در این زمینه ی غذا انجام شده، بسیار پر بازدید است.

  • حیوانات خانگی

در ایران به دلیل محدودیت هایی که بر اساس قوانین وضع شده نگهداری حیوانات خانگی کمی دشوار است و مقبولیت کمتری بین مردم دارد. اما در کشور های دیگر طرفداران پروپاقرص این موضوعات به تعداد بسیار پیدا میشوند.

فاکتور دوم اثر گذار بر درآمد از یوتیوب: موقعیت جغرافیایی(جامعه هدف)

از مهمترین موضوعاتی که از تولید محتوا گرفته تا بازاریابی باید به ان دقت کنید، تشخیص جامعه ی هدف است.

ویدیو و محتوای تولیدی شما برای چه افرادی مورد نیاز است و چه کسانی ان را دنبال میکنند؟ 

برند ها و تبلیغ کنندگان نیز اینطور نگاه میکنند. کشور ها بر اساس میزان اهمیت بین برندها، ترتیب خاصی دارند:

  • امریکا
  • کانادا
  • استرالیا
  • نیوزلند
  • بریتانیا
  • اتریش
  • المان
  • سوئیس

همانطور که می‌بینید بیشتر این کشورها انگلیسی زبان هستند پس اگر می‌خواهید در دسته ی مخاطبان ویدیو شما قرار بگیرند لازم است محتواهایی به زبان انگلیسی تولید کنید و یا برای ویدیو های فارسی خود زیرنویس یا دوبله ی انگلیسی قرار دهید. در ادامه به شما خواهیم گفت چطور میتوانید ویدیو و زیرنویس انگلیسی برای ویدیوهای خود تهیه کنید.

فاکتور سوم اثر گذار بر درامد از یوتیوب: مدت زمان ویدیو

ویدیو هایی که تولید میکنید میتوانند یک دقیقه، پنج دقیقه، بیست دقیقه و … باشند. باید بدانید که 1000 بازدید یک ویدیو 5 دقیقه ای و 5000 بازدید یک ویدیو 1 دقیقه ای(که در کل در هر دو میشود 5000 دقیقه دیده شدن ویدیو)به اندازه ی یکسان باعث کسب درآمد نمیشوند.

در حالت اول هزینه ی بیشتر به شما پرداخت خواهد شد؛ چراکه با طولانی تر بودن ویدیو، تعداد تبلیغ های بیشتری میتواند بر روی ان قرار بگیرد و در نتیجه باعث افزایش درامد شما شود.

فاکتور چهارم اثر گذار بر درامد از یوتیوب: تاریخ بازدید

مناسبت ها و فصل های مختلف بر میزان بازدید و در نتیجه تبلیغ، تاثیر میگذارند. به طور مثال زمان هایی مثل کریسمس، بلک فرایدی، مسابقات سوپر بول، دادن جایزه ی اسکار و به طور کلی پاییز و اوایل زمستان، زمان های بهتری برای تبلیغ هستند. 

در این بازه های زمانی، برند ها اهمیت بیشتری به تبلیغات خود میدهند درنتیجه بر روی مقدار درامد شما نیز تاثیر گذار خواهد بود.

درآمد از آپارات یا یوتیوب

آپارات سیستم درآمد زایی خود را از سال 1396 به طور آزمایشی آغاز کرد و بر اساس بازدید بود ولی هیچ اطلاع قبلی به کاربران خود نداد ولی درصد عضویت در این کانال به شدت افزایش پیدا کرد.

 در ادامه این بازدید به زمان بازدید تغییر کرد یعنی هر چه زمان بازدید یک ویدیو بیشتر بود به نسبت درآمد بیشتری به تولیدکننده محتوا تعلق می گرفت.

آپارات در حال حاضر سیستم درآمد زایی جدید را شروع کرده که درامد بر اساس کیفیت ویدیو و زمان دیدن آن مشخص می شود.

آپارات قوانینی را برای تخلفات و ترافیک فیک در نظر گرفته است.

اینکه آپارات شما را به عنوان تولید کننده محتوا در نظر بگیرد شرایط مختلفی دارد به عنوان مثال اگر شما بخواهید ویدیوهای گیمی بگذارید باید از وبکم استفاده کنید.

در این سیستم جدید بر اساس کیفیت ویدیو و زمان تماشای آن آپارات بین 50 تا 70 درصد از درامد حاصل از تبلیغات را به تولید کننده محتوا می دهد.

در مورد یوتیوب و نحوه درآمد زایی از آن در بالا توضیح دادیم و آنچه که مشخص است این است که حداکثر مبلغی که آپارات به تولید کنندگان محتوا می پردازد با حداقل مبلغی که یوتیوب به تولید کنندگان محتوا خود می پردازد قابل مقایسه نیست ولی برخی کاربران همچنان به دلایلی که به آن اشاره خواهیم کرد در آپارات فعالیت می کنند.

  1. تحریم یوتیوب 
  2. فیلتر بودن یوتیوب
  3. قوانین سخت گیرانه یوتیوب برای موضوع کپی رایتینگ
  4. معضلات در چنج کردن پول یا همان معضلات ارزی

تعرفه درآمد از یوتیوب

اگر مخاطبان شما تبلیغات ویدیوی شما را نادیده بگیرند، یوتیوب پولی به یوتیوبرها نمی پردازد ولی موارد استثنا هم وجود دارد. کسی که که تبلیغ به یوتیوب می دهد به ازای هر مشارکت به یوتیوب پول پرداخت میکند به شرطی مه مخاطب حداقل سی ثانیه تبلیغات را تماشا کرده باشد، اگر قبل از این زمان مخاطب از تبلیغات عبور کند یوتیوب از فرد تبلیغ کننده هزینه ای دریافت نمی کند و هزینه ای هم به تولیدکننده محتوا( یوتیوبر) نمی پردازد. در حال حاضر تبلیغات بدون رد شدن نمایش داده می شود به مدت شش ثانیه و اگر مخاطب حداقل دو ثانیه تبلیغات آن را تماشا کند هزینه ی آن محاسبه می شود.

میزان درآمد یوتیوبرهای ایرانی

درامد یوتیوبر های معروفی مثل آریا کئوکسر، میا پلیز و دیگر یوتیوبرها را نمیتوان به طور دقیق محاسبه کرد ولی میتوان به دو روش آن را تخمین زد.

  • تخمین cpm کانال آنها
  • میزان بازدید ویدیوها
برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 10 میانگین: 3.6]

مدرس دوره

غزاله غروی

سطح دوره

مقدماتی

زمان و جلسات

اتمام یافته

هزینه دوره

کاملا رایگان

عنوان دوره

کسب درآمد یوتیوب

قسمت های این دوره:

کسب درامد از یوتیوب با این دوره برای چه کسانی مناسب است؟

اگر تا به حال کسب و کاری نداشتید و به تولید محتوای ویدیویی و کسب درامد از این طریق علاقه‌مندید. مدتی است کانال یوتیوب خودتان را راه‌اندازی کرده‌اید، اما در تولید محتوا و جذب مخاطب مشکل دارید.و یا آشنایی لازم را با ابزار های یوتیوب پیدا نکردید.کسب و کاری دارید که می خواهید با کمک یوتیوب برند سازی و تبلیغات انجام دهید. افزایش بازدید سایت و بهبود شبکه های اجتماعی خود و یا برندتان. مشتاق یادگیری اصولی تولید محتوای ویدیویی هستید و قصد جدی برای  یوتیوبر شدن دارید.

چرا دوره کسب درامد از یوتیوب ویدابیا؟

در دوره جامع ویدابیا، تمام اطلاعاتی که برای شروع و ادامه دادن تولید محتوای ویدیویی در یوتیوب و رسیدن به درآمد دلاری را لازم داشته باشید، به دست می آورید.  بهترین راه برای استاد شدن در یک کار، استفاده از تجربیات برترین ها در آن حوزه است. چون نکات کلیدی و فوت های کوه گری وجود دارند که پیشرفت سریع تر در این مسیر را تضمین می کنند. 

محتوای این دوره به کمک یوتیوبر های برتر ایرانی که مشتریان ما هستند و استفاده از تجربیات یوتیوبر های برتر جهان و همچنین بررسی سوالات و چالش متداول یوتیوبر ها تهیه و تنظیم شده است. ما در ویدابیا تلاش کردیم دوره ای جامع و بدون کم و کاست و در عین حال رایگان را در اختیار شما قرار دهیم. مشتاق شنیدن نظرات و پیشنهاد های شما هستیم.

پرسش و پاسخ های دوره کسب درآمد از یوتیوب

به طور کلی یوتیوب براساس تعداد بازدید ها درآمد تعیین میکنه که بر اساس فاکتور های مختلفی این عدد میتونه متغیر باشه. در قسمت ششم دوره ( درآمد از یوتیوب چقدر است) به طور کامل در موردش توضیح دادیم. 

بله، درسته که محدودیت هایی وجود داره اما راه های مختلفی برای میسر کردن این مسیر وجود داره.

 پیش نیاز خاصی وجود نداره. همونطور که در قسمت معرفی دوره گفتیم، سه چیز اصلی برای موفقیت در یوتیوب نیازه؛ زمان، علاقه و مهارت. زمان و علاقه رو که داشته باشید، مهارت رو در این دوره تا حد خیلی خوبی بدست میارید. 

از طریق دکمه دانلود دوره میتونید ویدیو های آموزش رو دریافت کنید. و اگر فقط آموزش بخش خاصی رو نیاز دارید، از قسمت فهرست موضوع مدنظرتون رو انتخاب کنید. 

لازم نیست در ابتدای کار سراغ ابزار های پیشرفته و گرون قیمت برید. میتونید با کمترین ابزار در دسترس (دوربین گوشی هوشمند، نور خورشید، یه لوکیشن مناسب در محل زندگی تون) استارت فعالیت رو بزنید. در آخرین قسمت دوره (مصاحبه با یوتیوبر) از زبان کسی که چند سال این کار رو انجام داده، میشنوید که این ایده آل گرا نبودن اول کار چقدر به شروع و پیشرفت سریع تر کمک میکنه. 

نه لزوما. چیزهایی که لازم باشه بدونید رو در ویدیو های این دوره میتونین آموزش ببینین. البته اگر بتونین به زبان انگلیسی تولید محتوا کنید، بازدید هاتون چندین برابر میشه. که اگر هم خودتون به انگلیسی و هر زبان مورد نظر دیگه تسلط ندارید، ما کمکتون میکنیم تا برای ویدیو هاتون زیرنویس انگلیسی بذارین یا دوبله انگلیسی قرار بدین و ویدئو هاتون رو جهانی کنید. در قسمت یازدهم دوره به طور کامل در این مورد گفته شده

یوتیوب برای اکثر یوتیوبر ها یک کار تمام وقت محسوب میشه؛ اما میتونید به عنوان یک کار پاره وقت هم در نظرش بگیرید. طبیعیه که هر چقدر فعالیت بیشتری داشته باشید و زمان بیشتری بگذارید، سریع تر به شرایط رسیدن به درامد از یوتیوب میرسید. که در قسمت پنجم دوره در مورد این شرایط کامل توضیح دادیم. 

یوتیوب به تمام افراد بالای 13 سال اجازه آپلود ویدیو و ساخت کانال رو میده. حتی اگر زیر 13 سال هم داشته باشید، به کمک قیم قانونی تون میتونین کانال بزنین و در مسیر کسب درامد از یوتیوب گام بردارید.

بله شما میتونین همون ویدیو هایی که برای یوتیوب میسازین رو در آپارات هم آپلود کنید و ازین طریق هم درامد داشته باشید. البته که درامد آپارات قابل قیاس با یوتیوب نیست. 

این دوره به صورت کاملا رایگان و بدون کم و کاست از طرف تیم ویدابیا در اختیار شما قرار گرفته. 

 از طریق قسمت دیدگاه های همین سایت و هم از طریق اینستاگرام ما به آدرس @vidubia_com میتونید هر سوالی در این زمینه براون ایجاد شد از ما بپرسید.

نظرات شما

یک پاسخ

  1. من میخواستم استارت ویدیو گرفتن رو بزنم و دنبال ی آموزش جامع و کامل بودم و اینکه ببینم کلا باید به چند هزار بازدید برسم و قیمت هر بازدید در یوتیوب چقدره و من به ازای هر هزار بازدید چقدر از یوتیوب دریافت میکنم‌
    و در نهایت هر یک میلیون بازدید در یوتیوب چقدر درامد داره
    این مقاله توضیحات ارزشمندی رو در اختیار من گذاشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *