دوره کسب درآمد از یوتیوب

آموزش ساخت کانال یوتیوب

دانلود کل دوره

برای گوش دادن به صدای این ویدیو، فایل زیر را پخش کنید:

در قسمت صفر، یک و دو از دوره جامع کسب درآمد از یوتیوب، از این صحبت کردیم که کدام محتوا ها در یوتیوب از بازدید میلیونی برخوردارند، چه ویدیوهایی ترند می شوند،چه ویدیو هایی برای مخاطبان جذابیت بیشتری دارند و بهتر است که بر روی چه موضوعاتی تمرکز کنیم؟

 در فصل اول که شامل شش قسمت است، از استارت کار در یوتیوب را به شما خواهیم گفت و در این قسمت از  می پردازیم که چگونه می توانید برای شروع کانال خودتان را بسازید. 

در ادامه فصل یک به موارد زیر خواهیم پرداخت: 

  • شرایط کسب درآمد از یوتیوب
  •  مانیتایزیشن یوتیوب
  • انتخاب اسم برای کانال یوتیوب
  • ساخت لوگو حرفه ای برای کانال

آموزش کامل ساخت اکانت یوتیوب 

برای اشتراک گذاری ویدیو در یوتیوب اولین قدم ساخت کانال است. چون یوتیوب بزرگترین سرویس اشتراک گذاری گوگل می باشد برای همین استفاده از یوتیوب برای اشتراک گذاری ویدئو مهم است. همچنین یوتیوب یکی از بهترین فضا ها برای تبلیغات و کسب درآمد به حساب می آید. با استفاده از یوتیوب میتوانیم ویدیو هایی را به اشتراک بگذاریم که به علاقه و تخصص ما ارتباط دارد. 

برای ایجاد کانال یوتیوب می توانید با استفاده از تلفن همراه یا رایانه برای خود کانال شخصی خود را بسازید. در این متن نحوه ورود و چگونگی ساخت کانال در یوتیوب توضیح داده می شود.

آموزش تصویری ساخت اکانت یوتیوب با کامپیوتر

استفاده از Pc یا تلفن همراه برای ساخت اکانت یوتیوب تفاوت چندانی نمی کند؛ اما پیشنهاد می‌شود که که از Pc  یا لپ تاپ برای ساخت اکانت استفاده کنید؛ زیرا برای کار کردن ابزار امن و راحت تری است.

فیلتر شکن برای یوتیوب

 به علت فیلتر بودن پلتفرم یوتیوب در ایران، برای ساخت اکانت یوتیوب واستفاده از آن به فیلتر شکن احتیاج پیدا خواهید کرد. اینکه از چه فیلتر شکنی استفاده کنید، تفاوت چندانی نمی کند. اما اگر قصد دارید کانال یوتیوب خودتان را حرفه‌ای پیش ببرید بهتر است که از IP ثابت استفاده کنید. در غیر اینصورت فیلتر شکن های دیگر هم هستند که امکان انتخاب کشور را برای شما فراهم می کند، کافی است که همیشه از طریق یک کشور خاص وارد اکانت یوتیوب خودتان شوید.

نحوه ورود به سایت یوتیوب 

بعد از روشن کردن فیلترشکن وارد سایت You Tube.com میشوید.

 برای ایجاد اکانت در یوتیوب باید اکانت gmail  داشته باشید. اگر حساب gmail ندارید در مرورگر خود به آدرس gmail.com  بروید و بر روی گزینه ی  creat account ( ایجاد حساب) کلیک کنید و پس از آن گزینه ی for myself ( برای خودم) را انتخاب کنید و بر روی گزینه next( بعدی) بزنید، صفحه ای باز می شود که شما باید اطلاعات شخصی خود را وارد کنید و یک گذر واژه برای خود تعریف کنید، پس از تکمیل اطلاعات بر روی گزینه next  بزنید.

  در صفحه جدید باید شماره همراه و تاریخ تولد به میلادی و جنسیت خود را وارد کنید و در قسمت بعد باید شماره خود را تایید کنید و گوگل از طریق پیامک برای شما یک کد را ارسال می کند که برای دریافت این پیامک باید روی گزینه send( ارسال) بزنید. بعد از دریافت کد آن را در قسمت خواسته شده بگذارید و گزینه ی  verify (تایید) را بزنید.

 در نهایت قوانین گوگل را مطالعه کنید و در صورت موافقت با آن ها گزینه ی Agree را انتخاب کرده و حساب کاربری شما ایجاد می شود.

 1. نحوه ساخت اکانت یوتیوب 

بعد از روشن کردن  فیلتر شکن و ورود به سایت یوتیوب،  با کلیک کردن بر روی دکمه sign in  که در تصویر نیز با کادر قرمز مشخص شده است، می توانید به آسانی با اکانت گوگل خود در سایت یوتیوب ثبت نام کنید. حتی میتوان جیمیل متفاوتی بسازید و از آن فقط برای کارهای یوتیوب تان استفاده کنید.

2. آشنایی با فضای یوتیوب 

در قسمت چپ تصویر زیر، قسمت های مختلف یوتیوب را مشاهده می کنید. قسمت Home مانند Feed اینستاگرام است وکانال های یوتیوبی که دنبال می‌کنید را به شما نمایش میدهد. در قسمت Explore می توانید کانال هایی که دنبال نمیکنید را  پیدا کنید. با اسکرول کردن این نوار ابزار به سمت پایین امکانات دیگر یوتیوب را مشاهده خواهید کرد. برای تنظیمات اکانت خود بر روی Setting کلیک کنید.

چگونه در یوتیوب کانال بسازیم
creating channel on youtube

3. روش ساخت کانال یوتیوب

با ورود به بخش تنظیمات اکانت در بخش Your channel ، بر روی دکمه ی Create a channel کلیک کنید. در این قسمت ازیوتیوب از شما می خواهد تا نام کانال خود را تایپ کنید و عکسی را برای کانال خودتان انتخاب کنید.  بعد از انجام این مراحل بر روی Create a channel کلیک کنید. در انتها با پیام زیر مواجه خواهید شد این پیام به این معنی است که کانال یوتیوب شما ساخته شده است.

ساخت کانال در یوتیوب با ویدابیا

نحوه ساخت اکانت در یوتیوب

  • بعد از اینکه کار خود را ایجاد کردید احتیاج دارید که فعالیت کنید و بازخورد کانال را بالا ببرید. در دوره آموزش کسب درآمد از یوتیوب
  • بعد از اینکه کار خود را ایجاد کردید احتیاج دارید که فعالیت کنید و بازخورد کانال را بالا ببرید. در دوره آموزش کسب درآمد از یوتیوب ویدابیا به صورت کامل با تمامی این مراحل آشنا خواهید شد؛ پس آن را از دست ندهید .

قوانین ساخت کانال یوتیوب

1. استفاده نکردن از عکس و فیلم دیگران

یکی از مهم ترین قوانین یوتیوب استفاده نکردن از فیلم یا عکس دیگران است. درواقع شما باید از فیلم یا عکسی استفاده کنید که خود تولید کننده آن هستید. تنها در صورتی میتوانید از محصول دیگری استفاده کنید که تنها ده درصد از ویدیوی شما را شامل شود آن هم به صورت نقد و بررسی نه به طور مستقیم .این قانون، قانون fair usage  نام دارد.

2.    استفاده نکردن از موسیقی دیگران

شما نمیتوانید از موسیقی دیگران در ویدیو خود استفاده کنید مگر با توجه به قانون fair usage . توجه داشته باشید که حتی اگر صاحب اثر به شما اجازه انتشار بدهد در قسمت شرح ویدیو خود به آن ها Credit اعتبار بدهید.

3.    خواستن از تماشاگران ویدیو

شما به هیچ عنوان نباید از بینندگان ویدیوی خود درخواست کنید که بر روی تبلیغات کانال شما کلیک کنند چون این کار باعث بسته شدن کانال شما می شود.

4.    خریدن سابسکرایب و لایک

یوتیوب به راحتی متوجه لایک و سابسکرایب های فیک می شود پس این روش خوبی برای افزایش بازدهی کانال نیست و نتیجه معکوس دارد.

از این که تا به اینجا همراه ما بودید و از شما متشکریم. در قسمت های بعدی از این فصل، نحوه پست گذاشتن و پیش رفتن در کانالی که ساخته اید را به شما خواهیم گفت.

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 2 میانگین: 4.5]

مدرس دوره

غزاله غروی

سطح دوره

مقدماتی

زمان و جلسات

اتمام یافته

هزینه دوره

کاملا رایگان

عنوان دوره

کسب درآمد یوتیوب

قسمت های این دوره:

کسب درامد از یوتیوب با این دوره برای چه کسانی مناسب است؟

اگر تا به حال کسب و کاری نداشتید و به تولید محتوای ویدیویی و کسب درامد از این طریق علاقه‌مندید. مدتی است کانال یوتیوب خودتان را راه‌اندازی کرده‌اید، اما در تولید محتوا و جذب مخاطب مشکل دارید.و یا آشنایی لازم را با ابزار های یوتیوب پیدا نکردید.کسب و کاری دارید که می خواهید با کمک یوتیوب برند سازی و تبلیغات انجام دهید. افزایش بازدید سایت و بهبود شبکه های اجتماعی خود و یا برندتان. مشتاق یادگیری اصولی تولید محتوای ویدیویی هستید و قصد جدی برای  یوتیوبر شدن دارید.

چرا دوره کسب درامد از یوتیوب ویدابیا؟

در دوره جامع ویدابیا، تمام اطلاعاتی که برای شروع و ادامه دادن تولید محتوای ویدیویی در یوتیوب و رسیدن به درآمد دلاری را لازم داشته باشید، به دست می آورید.  بهترین راه برای استاد شدن در یک کار، استفاده از تجربیات برترین ها در آن حوزه است. چون نکات کلیدی و فوت های کوه گری وجود دارند که پیشرفت سریع تر در این مسیر را تضمین می کنند. 

محتوای این دوره به کمک یوتیوبر های برتر ایرانی که مشتریان ما هستند و استفاده از تجربیات یوتیوبر های برتر جهان و همچنین بررسی سوالات و چالش متداول یوتیوبر ها تهیه و تنظیم شده است. ما در ویدابیا تلاش کردیم دوره ای جامع و بدون کم و کاست و در عین حال رایگان را در اختیار شما قرار دهیم. مشتاق شنیدن نظرات و پیشنهاد های شما هستیم.

پرسش و پاسخ های دوره کسب درآمد از یوتیوب

به طور کلی یوتیوب براساس تعداد بازدید ها درآمد تعیین میکنه که بر اساس فاکتور های مختلفی این عدد میتونه متغیر باشه. در قسمت ششم دوره ( درآمد از یوتیوب چقدر است) به طور کامل در موردش توضیح دادیم. 

بله، درسته که محدودیت هایی وجود داره اما راه های مختلفی برای میسر کردن این مسیر وجود داره.

 پیش نیاز خاصی وجود نداره. همونطور که در قسمت معرفی دوره گفتیم، سه چیز اصلی برای موفقیت در یوتیوب نیازه؛ زمان، علاقه و مهارت. زمان و علاقه رو که داشته باشید، مهارت رو در این دوره تا حد خیلی خوبی بدست میارید. 

از طریق دکمه دانلود دوره میتونید ویدیو های آموزش رو دریافت کنید. و اگر فقط آموزش بخش خاصی رو نیاز دارید، از قسمت فهرست موضوع مدنظرتون رو انتخاب کنید. 

لازم نیست در ابتدای کار سراغ ابزار های پیشرفته و گرون قیمت برید. میتونید با کمترین ابزار در دسترس (دوربین گوشی هوشمند، نور خورشید، یه لوکیشن مناسب در محل زندگی تون) استارت فعالیت رو بزنید. در آخرین قسمت دوره (مصاحبه با یوتیوبر) از زبان کسی که چند سال این کار رو انجام داده، میشنوید که این ایده آل گرا نبودن اول کار چقدر به شروع و پیشرفت سریع تر کمک میکنه. 

نه لزوما. چیزهایی که لازم باشه بدونید رو در ویدیو های این دوره میتونین آموزش ببینین. البته اگر بتونین به زبان انگلیسی تولید محتوا کنید، بازدید هاتون چندین برابر میشه. که اگر هم خودتون به انگلیسی و هر زبان مورد نظر دیگه تسلط ندارید، ما کمکتون میکنیم تا برای ویدیو هاتون زیرنویس انگلیسی بذارین یا دوبله انگلیسی قرار بدین و ویدئو هاتون رو جهانی کنید. در قسمت یازدهم دوره به طور کامل در این مورد گفته شده

یوتیوب برای اکثر یوتیوبر ها یک کار تمام وقت محسوب میشه؛ اما میتونید به عنوان یک کار پاره وقت هم در نظرش بگیرید. طبیعیه که هر چقدر فعالیت بیشتری داشته باشید و زمان بیشتری بگذارید، سریع تر به شرایط رسیدن به درامد از یوتیوب میرسید. که در قسمت پنجم دوره در مورد این شرایط کامل توضیح دادیم. 

یوتیوب به تمام افراد بالای 13 سال اجازه آپلود ویدیو و ساخت کانال رو میده. حتی اگر زیر 13 سال هم داشته باشید، به کمک قیم قانونی تون میتونین کانال بزنین و در مسیر کسب درامد از یوتیوب گام بردارید.

بله شما میتونین همون ویدیو هایی که برای یوتیوب میسازین رو در آپارات هم آپلود کنید و ازین طریق هم درامد داشته باشید. البته که درامد آپارات قابل قیاس با یوتیوب نیست. 

این دوره به صورت کاملا رایگان و بدون کم و کاست از طرف تیم ویدابیا در اختیار شما قرار گرفته. 

 از طریق قسمت دیدگاه های همین سایت و هم از طریق اینستاگرام ما به آدرس @vidubia_com میتونید هر سوالی در این زمینه براون ایجاد شد از ما بپرسید.

نظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *