دوره کسب درآمد از یوتیوب

موضوعات پرطرفدار در فضای مجازی و یوتیوب برای بازدید میلیونی

دانلود کل دوره

برای شنیدن این قسمت فایل زیر را پخش کنید:

چه ویدیو هایی بیشتر از همه وایرال می شوند و بازدید میلیونی دارند؟

در این قسمت میخواهیم موضوعاتی که باعث میشوند کانال یوتیوب بیشتر دیده بشوند را بررسی کنیم. در اصل قصد داریم برسیم به بازدید میلیونی و کسب درآمد از یوتیوب.

برای تولید محتوا در یوتیوب بهتر است موضوعی را انتخاب کنید که موضوع مورد علاقه ی شما باشد و حرف برای گفتن زیاد داشته باشید.

شما میتوانید علاقه ها و مهارت های خود را لیست کنید و ببینید کدام به ویدیو های پرطرفداری که بیشتر از همه وایرال میشوند نزدیک تر است. در ادامه این موضوعات پرطرفدار در یوتیوب را بررسی و چند نکته ی مهم در تولید محتوا با بازدید بیشتر میگوییم.

در قسمت های بعدی در مورد نحوه ساخت کانال یوتیوب، میزان درامد از یوتیوب، اسم برای کانال یوتیوب و هر چیزی که باید در مورد کسب درامد از یوتیوب بدانید، صحبت میکنیم.

دسته های اصلی موضوعات پرطرفدار در یوتیوب

ویدیو های حاوی اطلاعات آموزشی

یکی از موضوعات پرطرفدار در یوتیوب که خودش را اثبات کرده است، محتواهای آموزشی هستند. مخصوصا موضوعاتی که از تجربیات خودتان می گویید.

این آموزش ها میتوانند تخصصی در زمینه مهارت اصلی شما باشند مثل نرم افزار های خاص، تکنیک های مربوط به رشته تحصیلی و یا شغل شما و یا مبحثی که بسیار علاقه به جمع آوری اطلاعات در آن دارید.

در یوتیوب تقریبا در هر زمینه ای میتوانید محتوای آموزشی پیدا کنید اما همچنان با کمی چاشنی خلاقیت جا برای آموزش های شما نیز هست.

به طور مثال کانال فری کد کمپ که به صورت تخصصی به آموزش های نرم افزاری میپردازد که می تونید از آنها استفاده کنید.

با وجود اینکه این آموزش ها تنها جامعه و علاقمندان خاصی را شامل می شوند، اما ویدیو هایی تا 25 میلیون بازدید نیز دارند.

لازم به ذکر است که خود یوتیوب اهمیت زیادی به ویدیو های آموزشی میدهد و مقدار هزینه ی بیشتری نسبت به دیگر محتوا ها پرداخت میکند.

موضوعات پرطرفدار در یوتیوب: ویدیو های ترفند

شما میتوانید در زمینه های عمومی، آموزش به اشتراک بگذارید. این مدل ویدیو ها به DIY مخفف do it yourself نیز معروف هستند. آموزش هایی در زمینه زندگی روزمره که هر شخصی میتواند به راحتی یاد بگیرد و آن را انجام بدهد . مانند استفاده بهینه از وسایل قدیمی یا درست کردن یک هدیه دست ساز.

ترفند های کوتاه در هر زمینه ای میتوانند برای مخاطب جذاب باشند و در نتیجه این ویدیو ها بیشتر دیده شوند.

اگر بخواهیم کمی دقت کنیم، ویدیو های ترفند به نوعی زیرمجموعه محتوای آموزشی قرار میگیرند به همین دلیل از موضوعات پر طرفدار در یوتیوب هستند.

به یاد داشته باشید که ایده و ترفند در هر زمینه ای مخاطب خودشان را پیدا میکنند.

شاید کانال 5 minutes crafts  رو بشناسید. این کانال ترفند های عمومی را هم در اینستا و هم در یوتیوب منتشر کرده و بازدید های میلیون گرفته و 73 میلیون سابسکرایبر دارند.

از مهمترین موضوعات پرطرفدار در یوتیوب: ویدیو های سرگرم کننده

 تقریبا برای تمام قشرها و سنین میتواند جذاب باشد. دلیل اینکه خیلی از افراد در اینستاگرام و یوتیوب وقت میگذارند این است که دنبال سرگرمی هستند.

مانند کانال tiger productions که ویدیو های جالب در مورد حیوانات قرار میدهد و با 3.3 میلیون سابسکرایبر، بازدید اکثر ویدیو هاش بالای 5 میلیون است. یکی از محبوب ترین ویدیو های این کانال 210 میلیون بازدید داشته است!

ویدیو های احساسی و تاثیر گذار

احساس همزاد پنداری در مخاطب رو به وجد آورده و تحت تاثیر قرار میدهد. به طور مثال این ویدیو ها میتونه در مورد حیوانات باشد و یا عشق و علاقه بین دو نفر و…

مانند اینجا که یک ویدیوی احساسی در مسابقه استعداد یابی آمریکا، در مدت 1 ماه 30 میلیون بازدید خورده است!

حال که از ویدیوی برنامه استعدادیابی آمریکا گفتیم باید بدانیم که برنامه استعداد یابی ایرانی یا همان عصر جدید نیز، تعداد بازیدید ها بالا هستند.

ویدیو های انگیزشی

آخرین چیزی که به عنوان یکی از موضوعات پرطرفدار در یوتیوب معرفی میکنیم، ویدیو های انگیزشی هستند.

سخنرانی های کوتاه و هیجان انگیز، تیکه هایی از دیالوگ های جذاب فیلم ها و کلا هر چیزی که به مخاطب انرژی داده و حس خوبی از آن بگیرد، در این دسته قرار میگیرد.

کانالی به اسم motivation ark  ویدیو های انگیزشی از بزرگانی مانند استیو جابز، اپرا وینفری و … منتشر میکند. این کانال 166 هزار سابسکرایبر دارد اما بعضی از ویدیو هایش بالای 2 میلیون بازدید نیز دارند.

ترند های یوتیوب

جدا از موضوعی که انتخاب میکنید، یکی از مهم ترین چیز هایی که همیشه باید آن را در نظر داشته باشید، ترند های یوتیوب هستند. با توجه به موقعیت زمانی و یا زمانی خاص، ممکن است چیزی در بین کاربران و یا خود یوتیوب محبوب شده و رواج پیدا کند.

در این مواقع باید سعی کنید مربوط به موضوع خود، از آن ترند استفاده کنید. به طور کلی این ترند ها را میتوان به دو دسته بندی تقسیم کرد:

ترند های یوتیوب در فضای نرم افزار یوتیوب

همانطور که میدانید، یوتیوب از قسمت های مختلفی مانند youtube tv برخوردار است. و یا به طور مثال امکان گذاشتن لایو در آن وجود دارد.

در هر بازه ی زمانی، یوتیوب بر روی یکی از قسمت های مختلفی که تعبیه کرده، تمرکز میکند و به آن اهمیت بیشتری میدهد. شما با مطالعه ی بروز رسانی ها و قوانین جدید یوتیوب، باید این قسمت های متمرکز را پیدا کرده و بر روی آن مانور دهید.

برای اینکه بهتر متوجه شوید بگذارید یک مثال از اینستاگرام بزنیم. پیش از بروز رسانی جدید اینستا و اضافه شدن فیلم های real، سه نوع محتوای اصلی در آن وجود داشت: عکس تکی یا اسلایدی، ویدیو معمولی، ویدیو های IGTV
به این دلیل که در آن زمان اینستاگرام به تازگی igtv را راه انداخته بود، در نتیجه بسیار روی آن مانور میداد. به این صورت که ویدیو های IGTV امکان رفتن به اکسپلور بالاتری داشتند.

ترند های یوتیوب بر اساس محتوا

حالت دوم، ترند های محتوایی هستند که گاهی در تمام فضای مجازی پخش میشوند. به طور مثال گاهی این موضوع رایج، یک آهنگ میباشد، در نتیجه استفاده از آن آهنگ بر روی ویدیوتان میتواند باعث جذب مخاطب بیشتر شود.

در مثال دیگر این ترند میتواند یک چالش خاص باشد، که با انجام آن فضای کانال یوتیوب تان متفاوت شود و جذب سابسکرایبر داشته باشید.

موضوعات پرطرفدار در فضای مجازی

اطلاعات را محدود به یوتیوب نکنید!

شما در حال تولید محتوا در یوتیوب هستند اما فراموش نکنید که مردم به طور معمول از چندین برنامه ی مختلف استفاده میکنند. به طور مثال برنامه هایی مانند اینستاگرام، تلگرام، تیک تاک و … محبوبیت بالایی داشته و در نتیجه در کار شما نیز اهمیت پیدا میکنند.

برای پیدا کردن موضوع ویدیو جدیدتان و برای بالا تولید یک محتوای جذاب، از این برنامه ها نیز استفاده کنید. به این معنی که با جستجو در آن ها، موضوع های پرطرفدار، ویدیو های محبوب، نوع کپشن گذاری ای که توجه افراد بیشتری را جلب میکند و هزاران چیز دیگر ممکن است ببینید، که برای استفاده در کانال یوتیوب تان مفید باشد.

برای ثبت رای کلیک کنید
[مجموع: 2 میانگین: 5]

مدرس دوره

غزاله غروی

سطح دوره

مقدماتی

زمان و جلسات

اتمام یافته

هزینه دوره

کاملا رایگان

عنوان دوره

کسب درآمد یوتیوب

قسمت های این دوره:

کسب درامد از یوتیوب با این دوره برای چه کسانی مناسب است؟

اگر تا به حال کسب و کاری نداشتید و به تولید محتوای ویدیویی و کسب درامد از این طریق علاقه‌مندید. مدتی است کانال یوتیوب خودتان را راه‌اندازی کرده‌اید، اما در تولید محتوا و جذب مخاطب مشکل دارید.و یا آشنایی لازم را با ابزار های یوتیوب پیدا نکردید.کسب و کاری دارید که می خواهید با کمک یوتیوب برند سازی و تبلیغات انجام دهید. افزایش بازدید سایت و بهبود شبکه های اجتماعی خود و یا برندتان. مشتاق یادگیری اصولی تولید محتوای ویدیویی هستید و قصد جدی برای  یوتیوبر شدن دارید.

چرا دوره کسب درامد از یوتیوب ویدابیا؟

در دوره جامع ویدابیا، تمام اطلاعاتی که برای شروع و ادامه دادن تولید محتوای ویدیویی در یوتیوب و رسیدن به درآمد دلاری را لازم داشته باشید، به دست می آورید.  بهترین راه برای استاد شدن در یک کار، استفاده از تجربیات برترین ها در آن حوزه است. چون نکات کلیدی و فوت های کوه گری وجود دارند که پیشرفت سریع تر در این مسیر را تضمین می کنند. 

محتوای این دوره به کمک یوتیوبر های برتر ایرانی که مشتریان ما هستند و استفاده از تجربیات یوتیوبر های برتر جهان و همچنین بررسی سوالات و چالش متداول یوتیوبر ها تهیه و تنظیم شده است. ما در ویدابیا تلاش کردیم دوره ای جامع و بدون کم و کاست و در عین حال رایگان را در اختیار شما قرار دهیم. مشتاق شنیدن نظرات و پیشنهاد های شما هستیم.

پرسش و پاسخ های دوره کسب درآمد از یوتیوب

به طور کلی یوتیوب براساس تعداد بازدید ها درآمد تعیین میکنه که بر اساس فاکتور های مختلفی این عدد میتونه متغیر باشه. در قسمت ششم دوره ( درآمد از یوتیوب چقدر است) به طور کامل در موردش توضیح دادیم. 

بله، درسته که محدودیت هایی وجود داره اما راه های مختلفی برای میسر کردن این مسیر وجود داره.

 پیش نیاز خاصی وجود نداره. همونطور که در قسمت معرفی دوره گفتیم، سه چیز اصلی برای موفقیت در یوتیوب نیازه؛ زمان، علاقه و مهارت. زمان و علاقه رو که داشته باشید، مهارت رو در این دوره تا حد خیلی خوبی بدست میارید. 

از طریق دکمه دانلود دوره میتونید ویدیو های آموزش رو دریافت کنید. و اگر فقط آموزش بخش خاصی رو نیاز دارید، از قسمت فهرست موضوع مدنظرتون رو انتخاب کنید. 

لازم نیست در ابتدای کار سراغ ابزار های پیشرفته و گرون قیمت برید. میتونید با کمترین ابزار در دسترس (دوربین گوشی هوشمند، نور خورشید، یه لوکیشن مناسب در محل زندگی تون) استارت فعالیت رو بزنید. در آخرین قسمت دوره (مصاحبه با یوتیوبر) از زبان کسی که چند سال این کار رو انجام داده، میشنوید که این ایده آل گرا نبودن اول کار چقدر به شروع و پیشرفت سریع تر کمک میکنه. 

نه لزوما. چیزهایی که لازم باشه بدونید رو در ویدیو های این دوره میتونین آموزش ببینین. البته اگر بتونین به زبان انگلیسی تولید محتوا کنید، بازدید هاتون چندین برابر میشه. که اگر هم خودتون به انگلیسی و هر زبان مورد نظر دیگه تسلط ندارید، ما کمکتون میکنیم تا برای ویدیو هاتون زیرنویس انگلیسی بذارین یا دوبله انگلیسی قرار بدین و ویدئو هاتون رو جهانی کنید. در قسمت یازدهم دوره به طور کامل در این مورد گفته شده

یوتیوب برای اکثر یوتیوبر ها یک کار تمام وقت محسوب میشه؛ اما میتونید به عنوان یک کار پاره وقت هم در نظرش بگیرید. طبیعیه که هر چقدر فعالیت بیشتری داشته باشید و زمان بیشتری بگذارید، سریع تر به شرایط رسیدن به درامد از یوتیوب میرسید. که در قسمت پنجم دوره در مورد این شرایط کامل توضیح دادیم. 

یوتیوب به تمام افراد بالای 13 سال اجازه آپلود ویدیو و ساخت کانال رو میده. حتی اگر زیر 13 سال هم داشته باشید، به کمک قیم قانونی تون میتونین کانال بزنین و در مسیر کسب درامد از یوتیوب گام بردارید.

بله شما میتونین همون ویدیو هایی که برای یوتیوب میسازین رو در آپارات هم آپلود کنید و ازین طریق هم درامد داشته باشید. البته که درامد آپارات قابل قیاس با یوتیوب نیست. 

این دوره به صورت کاملا رایگان و بدون کم و کاست از طرف تیم ویدابیا در اختیار شما قرار گرفته. 

 از طریق قسمت دیدگاه های همین سایت و هم از طریق اینستاگرام ما به آدرس @vidubia_com میتونید هر سوالی در این زمینه براون ایجاد شد از ما بپرسید.

نظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *